|
| I will never build a snowman. | |
| |
Auteur | Bericht |
---|
Member Lilium FlorbellePunten : 700
Type : Ranger
Rang : Student Ranger
Regions : Kalos
Icon : | Onderwerp: Re: I will never build a snowman. wo feb 04, 2015 8:19 pm | |
| Lilium keek eventjes op toen Aiden begon te mompelen en glimlachte eventjes schuldig en ongemakkelijk. "Sorry.." mompelde ze, "ik had het ook niet geweten toen.. naja." Hoe kon ze het uitleggen? In eerste instantie had het een hartstikke lieve jongen geleken. Dat soort dingen kwam je pas achter als je al in het web verstrikt was. Ze keek eventjes wat op toen Aiden het had over 'Churros'. Nou, als hij Churros wilde, dan gingen ze Churros halen. Ze kon zich er niet echt wat bij voorstellen, maar het was prima wat haar betrof. Het meisje haalde dan ook haar schouders op en glimlachte. "Prima," merkte ze op, waarna ze eventjes zoekend in het rondkeek. "Waar moeten we dan heen?" De kermis was nog steeds erg druk, dus kon Lilium nog steeds niet tussen de mensen doorkijken en ook zeker niet eroverheen kijken. Nog een Churros gaan eten met Aiden was ook het minste wat ze kon doen nadat ze hem weer eens in de problemen had gewerkt. Arceus, ze was een vreselijk persoon op dat vlak. Oké, misschien lukte vergeten toch niet helemaal. |
| | | Member Aiden StarkPunten : 635
Icon : | Onderwerp: Re: I will never build a snowman. wo feb 04, 2015 8:36 pm | |
| Ze had het ook niet geweten en toen. Dat was het. Aiden zuchtte een keer en keek haar wat teleurgesteld aan. “Is dat waar je op valt?” vroeg hij wat bezorgd. Als ze daarop viel, was hij namelijk toch wel benieuwd naar het eerstvolgende vriendje dat ze krijgen zou. Hij was ook wel oprecht bezorgd en wilde niet dat het meisje zich opnieuw in de problemen zou werken, maar ergens betwijfelde hij of er sowieso wel iemand was die hij goed zou keuren voor haar. Of hij haar ooit in de handen van een ander zou vertrouwen. Toen ze hem vroeg waar ze dan heen moesten, knikte Aiden een bepaalde richting op. Hij had eerder al gemerkt dat het daar gigantisch naar de dingen rook, want ze hadden een enorm overheersende geur. Hij begon dan ook, zonder op haar antwoord te wachten begon hij te stappen. “Weet je al wat je wil?”
|
| | | Member Lilium FlorbellePunten : 700
Icon : | Onderwerp: Re: I will never build a snowman. wo feb 04, 2015 8:43 pm | |
| Eventjes schopte Lilium wat onwillig tegen een steentje aan. Het ketste tegen de stenen aan en kwam tot stilstand tegen een been van een man, die het niet eens scheen te merken. Aiden's vragen maakten haar op z'n minst licht ongemakkelijk, maar ergens was ze hem wel een antwoord verschuldigd nadat hij zich weer zo in de problemen had gewerkt voor haar. "Het was een fout," mompelde het meisje, "hij leek heel aardig en een vriendin praatte me helemaal verliefd. Dat, en hij zag er niet verkeerd uit. Maar nee.. niet mijn type." Ze keek Aiden niet aan terwijl ze sprak, haar gezicht weer licht tegen de muts van haar Jirachi drukkend. Ze volgde de jongen naar de Churroskraam, wie vroeg wat ze wilde hebben. "Ik denk dat ik voor poffertjes ga," sprak het meisje. Een deegrol die in olie was gebakken? Het klonk niet zo heel erg smakelijk. |
Icon : | Onderwerp: Re: I will never build a snowman. wo feb 04, 2015 8:52 pm | |
| ‘Het was een fout,’ waren de woorden die de blondine tegen hem sprak over de jongen die zich haar ex noemde. Ze ging door over hoe aardig hij had geleken, over dat hij er niet verkeerd uitzag… Aiden keek even licht geïrriteerd weg, terwijl hij zijn kaken wat op elkaar klemde. Hij was geïrriteerd door het joch dat zich in haar buurt had gewaagd en hij had een spiets gereserveerd naast die van zijn vader, die voor nu helaas ook nog leeg was. Toen ze echter zei dat het niet haar type was, zuchtte Aiden lichtjes. “Dan is het goed.” He? Wat? “Eh.” Yo, Aiden. Uitleg? “Anders moest ik me daar ook nog zorgen om maken.” Ja, dat was een goede redding. 8 out of 10. Ze ging voor poffertjes. Hij had het eigenlijk niet eens moeten vragen. “Poffertjes en Churros,” zei hij daarom. “Met poedersuiker op beiden,” besloot hij maar te zeggen. Het zou hem verbazen als ze geen poedersuiker nam, immers. De twee dingen werden gepakt en aan hem overhandigd, waarna hij betaalde en haar een churro toe stak. “Proeven?”
|
Icon : | Onderwerp: Re: I will never build a snowman. wo feb 04, 2015 8:57 pm | |
| Lilium's blik ging verward omhoog toen Aiden begon met brabbelen over dat het dan goed was. "Heh, wat?" vroeg ze met een lichte frons. Het meisje trok vervolgens één van haar wenkbrauwen omhoog toen de jongen nog wat ongemakkelijk met zijn uitleg verder ging. "Je maakt je echt teveel zorgen om me, echt waar," verzuchtte het meisje, "ga leven joh, ik red me wel." Ze probeerde opbeurend te glimlachen, al droop het schuldgevoel van haar toon en blik. Arceus, ze hield hem veel te veel op in zijn reis met al haar problemen. Ze keek eventjes op toen Aiden bestelde. Ze had geen poedersuiker genoemd, maar eigenlijk wel gewild, dus het was allemaal wel prima. Het meisje glimlachte dan ook, al veranderde haar blik in een licht twijfelende frons toen Aiden haar een Churro toestak. "Uhm.. nou goed dan," reageerde ze, terwijl ze voorzichtig naar voren reikte en een stukje van de Churro afscheurde. Ze kauwde wat bedenkelijk. "Niet slecht, maar ik heb toch liever poffertjes," sprak ze met een glimlach. |
Icon : | Onderwerp: Re: I will never build a snowman. wo feb 04, 2015 9:15 pm | |
| Lilium zei hem dat hij zich te veel zorgen maakte en dat hij moest leven, dat zij zich wel redde. Aiden keek haar even aan, zijn blik wat… Ja, hoe kon het eigenlijk omschreven worden? Triest, teleurgesteld? Een soort combinatie daarvan was licht in zijn blik te vinden, al was het niet al te opvallend. “Ik zou het mezelf nooit vergeven als jou iets overkwam,” zei hij kalm, net wat te serieus misschien. “Dus laat mij me maar rustig zorgen maken, ik red me wel.” Het was immers de complete waarheid. Hij wist niet of hij met zichzelf zou kunnen leven als haar iets zou gebeuren. Hij had haar onder zijn hoede genomen en dit was iets wat hij heel serieus nam. Ze scheurde er een stukje vanaf. Geen hap, niet het hele ding, maar een stukje eraf scheuren. Het was ook wel een kakkindje ook af en toe. Zo wel opgevoed, zo het tegengestelde van wat hij was. Hij hief even een wenkbrauw en zag hoe ze bedenkelijk op het ding kauwde. Ze had toch liever poffertjes. Aiden zuchtte een keer. “Je bent ook zo voorspelbaar af en toe,” grijnsde hij, voor hij een hap nam van zijn churro. Nope, veel beter.
|
Icon : | Onderwerp: Re: I will never build a snowman. wo feb 04, 2015 9:21 pm | |
| Lilium keek (niet eens licht) verrast op toen Aiden aangaf dat hij zichzelf nooit zou vergeven als haar iets zou overkomen. Ze voelde haar wangen toch lichtjes branden en keek eventjes naar de knuffel, een bedankje murmelend. Al maakte het haar schuldgevoel niet lichter. Ze besloot dan ook om zo goed mogelijk uit de problemen te blijven, zodat ze Aiden wat minder zou belasten met haar problemen. Of het haar zou lukken was natuurlijk een tweede. Maar ze kon het natuurlijk altijd proberen. Lilium stak het vorkje rustig in een poffertje en stopte deze in haar mond. Het was zo lang geleden dat ze dit had gehad en het was ook zo welkom. Ze sloeg haar blik weer op toen Aiden tegen haar begon te spreken. Ze slikte haar hap weer door en knipperde even wat verbaasd met haar ogen. "Hoezo dan?" besloot ze te vragen. Ze stopte vervolgens weer een poffertje in haar mond. Omnomnom. |
Icon : | Onderwerp: Re: I will never build a snowman. wo feb 04, 2015 9:32 pm | |
| De verraste blik in haar ogen deed Aiden even zijn wenkbrauwen optillen. Was het zo’n verrassing? Haar wangen kleurden rood en hij bleef haar even aankijken, zijn blik af en toe van haar ene oog verschietend naar het andere. Het was niet zo dat hij haar een ander idee had gegeven, toch? Het was vrij duidelijk dat hij toch wel om haar was gaan geven. Als ehm… Wat was de beste beschrijving? Als het kleine zusje dat Athena nooit zou zijn? Was dat het? Hij had echt geen idee, eigenlijk. Wat er was met Lilium, was heel anders dan met Athena. Maar goed, hij was ook geen type om bloed te verkiezen over water. “Verbaast het je nog?” vroeg hij daarom. Hoezo? Ze vroeg hem waarom ze voorspelbaar was. “Omdat het niet lastig is om te verzinnen wat je volgende stap is,” knipoogde hij. Het was vreemd om uit te leggen, maar ze was een open boek. Omdat dit was gekomen door het feit dat hij veel aandacht aan haar had besteed, of omdat ze gewoon slecht was in het verbergen van wat ze dacht, was een tweede.
|
Icon : | Onderwerp: Re: I will never build a snowman. wo feb 04, 2015 9:38 pm | |
| Aiden leek verbaasd te zijn om haar reactie en ze wist zelf ook niet zo goed waarom ze zo reageerde. De jongen zijn vraag kwam dan ook een beetje ongemakkelijk aan. Hoe zou ze op deze woorden moeten reageren? Ze haalde haar schouders dan ook lichtjes op. "Nee, uhm.. ja.. uhm.. ik weet niet," mompelde het meisje, licht ongemakkelijk, "Het is gewoon fijn om te weten dat iemand om je geeft," verklaarde ze vervolgens met een glimlachje. Legit enough, right? Ze wist het ook niet verder. Ze keek wel eventjes licht beledigd toen Aiden aangaf dat ze wel heel erg doorzichtig was en kauwde weer een poffertje weg. "Niet waar," reageerde ze, "ik ben hartstikke complex." Met een lichte glimlach bedacht ze zich dat dit terug sloeg op haar eerste gesprek met Aiden. |
Icon : | Onderwerp: Re: I will never build a snowman. wo feb 04, 2015 9:55 pm | |
| Nee, uhm, ze wist het niet. Wauw, Lilium. Af en toe was ze niet alleen simpel, af en toe was ze gewoon zo simpel dat ze helemaal niets nuttigs zei. Dan viel er niet eens iets te begrijpen. Het was gewoon bijna magisch. Gelukkig was ze niet zoals sommige mensen en praatte ze niet in halve raadsels. Die vrouwen, joh. Hij kreeg van sommige nog meer grijze haren dan van Lilium. Al maakten die meiden hem in alle eerlijkheid vrij weinig uit. Want, zoals ze zei, was het geen geheim meer dat hij oprecht om haar was gaan geven. Noem het medelijden, het feit dat ze hem deed denken aan een Lillipup of gaf het een andere reden. Immers had hij geen idee. Ze was complex. Aiden slikte zijn churro met moeite in voor hij lachte, anders was het weer zo’n poedersuiker-rotzooi geworden. “Lieverd, als er iemand simpel is, dan ben jij het,” grijnsde hij. Het was immers zo dat ze gewoon enorm simpel was. Het was iets wat hij leuk vond aan haar, dus hij had liever dat het nooit veranderen zou.
|
Icon : | Onderwerp: Re: I will never build a snowman. wo feb 04, 2015 10:00 pm | |
| Lilium keek eventjes licht beledigd op toen Aiden aangaf dat er praktisch niemand simpeler was dan zij. Het meisje blies haar wangen eventjes op en keek Aiden gefrustreerd aan. "Ik ben hartstikke complex," merkte het meisje op verontwaardigde toon op, waarna ze nog een poffertje nam. "Je moest eens weten wat er in de diepe, duistere krotten van mijn hoofd zich allemaal afspeelt." Eventjes fronste ze lichtjes terwijl ze dat zei. Ze wist het zelf niet eens eigenlijk. "Laat maar," mompelde ze er dan maar achterna, waarna ze het laatste poffertje in haar mond stopte en weg kauwde. Ze zuchtte eventjes lichtjes. Ze was simpel, ze was een onschuldige Lillipup. Waarschijnlijk zou Aiden haar nooit écht serieus gaan nemen, of wel? Maar goed, waarom was het ook nodig. Haar belangrijkste doel was immers uit de problemen komen en daar ook blijven. |
Icon : | Onderwerp: Re: I will never build a snowman. wo feb 04, 2015 10:07 pm | |
| Hartstikke complex. Duistere krotten. Laat maar. Aiden hief een wenkbrauw op bij het horen van haar woorden en schudde zijn hoofd lichtjes. Nee, hij wist heus wel dat ze niet dom was, niet onbezorgd. En simpel was ook niet een synoniem voor die woorden. Simpel betekende dat ze te begrijpen was, dat ze voorspelbaar was. Het was geen belediging, al was het dat misschien wel ooit geweest. Ooit, toen hij haar net had leren kennen en toen haar fysieke en mentale welzijn hem niets had uitgemaakt. Het leek zo onderhand veel verder weg dan zes maanden. “Het is geen belediging, pup,” verzuchtte hij daarom, zijn hoofd licht schuddend. “Ik ben blij dat je simpel bent - het maakt je uitstaanbaar,” grijnsde hij vervolgens, in de hoop dat het ‘t een beetje uit zou leggen. Al die ingewikkelde types irriteerden enkel.
|
Icon : | Onderwerp: Re: I will never build a snowman. wo feb 04, 2015 10:12 pm | |
| Lilium glimlachte toch toen Aiden sprak, zijn 'belediging' uitlegde en waardoor het helemaal niet zo beledigend bleek. Ze leunde haar kin weer op de knuffel en keek Aiden aan. "Als het me uitstaanbaar maakt.. Dan kan ik ermee leven," verzuchtte het meisje, de knuffel tegen zich aantrekkend. "Nog bedankt voor de knuffel," kwam er daarna zachtjes achterna. Ze wist eigenlijk niet goed wat ze met de knuffel moest, behalve dat ze er heel blij mee was. Ze keek nog eventjes op naar Aiden. "Wilde je nog ergens heen?" Besloot ze vervolgens maar te vragen, om het onderwerp een beetje te wijzigen. Dit soort gesprekken bevielen haar toch minder, vooral als ze over haar gingen. Anderen mensen bestuderen en kijken wat hun bezig hield was veel leuker. |
Icon : | Onderwerp: Re: I will never build a snowman. wo feb 04, 2015 10:18 pm | |
| Ze kon ermee leven en hij werd bedankt voor de knuffel. Aiden knikte rustig, terwijl zijn blik van haar weg begon te glijden en bleef hangen op een standje wat verderop, terwijl hij een Churro opat. Het was vreemd hoe het hem eigenlijk niet boeide wat zijn medemens van hem dacht, terwijl hij bij Lilium niet eens wilde dat ze ook maar iets verkeerd had over hem. Alsof haar mening meer uitmaakte. Misschien was het omdat het zijn bescherming in de weg zou komen te staan. Dat klonk als een goede uitleg. “Geen dank,” mompelde hij zacht. Nee, de knuffel had hem niet al te veel moeite gekost. Een dank was niet echt nodig. Toen ze vroeg of hij nog ergens heen wilde, hief hij zijn schouders voor een kort moment. “Er is nog een octopus, nog enkele kraampjes waar je kan proberen wat te winnen en ‘t reuzenrad…” somde hij op. Hij liet de keuze maar aan haar over, want hij wilde eigenlijk oh zo graag deze dag mooier afsluiten dan dit.
|
Icon : | Onderwerp: Re: I will never build a snowman. wo feb 04, 2015 10:24 pm | |
| Lilium keek eventjes wat afwezig naar de mensen die langsliepen, er zaten echt vreemde types tussen, maar al snel genoeg gleed haar blik weer naar Aiden. Ze keek nieuwsgierig naar de jongen, benieuwd wat hij ging reageren. Wat haar betrof mocht hij kiezen. Ze was al zo druk en enthousiast geweest vandaag, dat de vermoeidheidsklap toch wel echt begon door te dringen in haar hoofd. Iets rustigs doen klonk wat haar betrof dan ook prima. "Ik kies dan voor het reuzenrad," merkte het meisje op met een lichte glimlach, "ik wil Lumiose wel eens van boven zien." En het was niet zo'n drukke attractie. De octopus vond ze een beetje freaky en kraampjes.. Nou ja ze was er niet zo goed in. Ze vouwde het bakje van de poffertjes tot een propje en gooide deze naar de prullenbak, waarna een brede glimlach op haar gezicht ontstond. Ze had hem raak gegooid. Eventjes wierp ze een blik op Aiden met een brede grijns, "zie je wel dat ik kan mikken." |
| | | Gesponsorde inhoud | Onderwerp: Re: I will never build a snowman. | |
| |
| | | |
Soortgelijke onderwerpen | |
|
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |