F.A.Q.
Welkom op
Pokémon Journey!

Heb je altijd al een Pokémon trainer, coördinator of breeder willen zijn? Of bewandel jij liever het gevaarlijke pad van een Team Rocket Grunt? Samen met andere leden schrijf jij het verhaal van jouw geheel eigen personage. Doorkruis regio's, vang je favoriete Pokémon en maak nieuwe vrienden onderweg. Laat het avontuur beginnen!
WELCOME, GUEST!
PLEASE Login OR Register.

Deel
 

 F.A.Q.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Raven Strider
Administrator
Raven Strider
Punten : 639
Gender : Male ♂
Age : 22 Years | 08/06
Type : Team Rocket
Rang : Agent
Regions : Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t130-raven-strider https://pokemon-journey.actieforum.com/t133-raven-s-pokedex

F.A.Q. Empty
BerichtOnderwerp: F.A.Q.   F.A.Q. Emptyma okt 26, 2015 11:43 am


FAQ

Frequently Asked Questions

STARTEN
  • Hoe kom je aan je eerste Pokémon?

    • Je mag met 3 Pokémon van maximaal level 20 (1 pokémon van level 25 voor Rangers) beginnen. Deze mag je helemaal zelf kiezen en zelf van bepalen hoe je ze gekregen hebt. De enige voorwaarde is dat je in je karakterkaart beschrijft hoe je ze hebt gekregen.
      Tevens is er de mogelijkheid om bij de professor van je gekozen regio een starter Pokémon op te halen.
  • Ik kan mijn karakterkaart niet plaatsen, wat doe ik verkeerd?

    • Waarschijnlijk probeer je hem in het subforum van je trainertype te plaatsen. Dit hoeft niet, want wij verplaatsen hem na goedkeuring zelf naar het juiste subboard. Als je direct in Character Creation plaatst, komt het vanzelf op de juiste plek terecht!
  • Ik heb mijn karakterkaart geplaatst, maar mijn Pokémon staan nog niet in mijn profiel!!

    • Dat komt waarschijnlijk omdat je nog geen Pokédex hebt aangemaakt. Pas als je dat op de juiste manier hebt gedaan komen je Pokémon zodra een stafflid er mee bezig kan op je profiel.
  • Mag ik Pokémon van mijn oude account aan een nieuw account geven?

    • Nee, dit mag alleen als het account van een ander persoon is. Wat eventueel wel kan is ze aan het Adoption Center doneren en ze dan na een paar weken zelf adopteren, zolang de andere leden maar een eerlijke kans hebben om hem ook te adopteren.

MOVES & EVOLUTIES
  • Wanneer kan mijn Pokémon die happiness voor hun evolutie vereisen laten evolueren?

    • Dit mag nadat je de Pokémon twee real life weken in je bezit hebt. Met de Friendship Ball kan dit al na één week.
  • Kan mijn Pokémon maximaal vier aanvallen leren zoals in de games, of is het oneindig zoals in de anime?

    • De movepool van je Pokémon is oneindig.
  • Mijn Pokémon is op een level geëvolueerd waardoor hij een aanval misloopt! Kan ik deze alsnog krijgen?

    • Als hij deze leerde in zijn ongeëvolueerde vorm, kan je deze kopen bij de Move Tutor. Is het een move die alleen bij de evolutie voorkomt op een lager level dan de Pokémon nu is, dan krijgt hij deze automatisch in zijn moveset, zonder hier iets extra's voor te doen.
  • Ik wil graag mijn Inkay evolueren, maar volgens Serebii moet je hem dan ondersteboven houden! Is dat verplicht om te doen?

    • Nee, je bent vrij om die gewoon te laten evolueren, maar je mag het natuurlijk wel In Character verwerken in je post.
  • Als een Pokémon in-game evolueert door hem met een item te traden, moet je dan dat item en de trade aanschaffen?

    • Ja, je hebt hier beide items voor nodig.

BREEDEN
  • Telt de cooldown van het breeden vanaf het moment van aanvraag of vanaf het moment dat een stafflid de babies heeft gerold?

    • De cooldown telt vanaf het moment van aanvraag.
  • In de games krijg je sommige baby Pokémon alleen door te breeden met een bepaald item. Geldt dit ook op Pokémon Journey?

    • Nee, deze items zijn niet nodig. Je krijgt altijd de baby-evolutie van de Pokémon die je breed.
  • Mag je ook breeden met een ander account van jezelf?

    • Nee, dit mag niet.

REIZEN
  • Moeten ook alle gyms en contest halls bezocht worden voor de 'visited all places'-achievement?

    • Nee, dit hoeft niet. Alleen de steden, dorpen en natuurgebieden zijn verplicht hiervoor.
  • Moet mijn karakter perse naar Kalos om een Pokémon uit de Friend Safari te vangen?

  • Kan ik binnen Hoenn reizen met Surf of Fly in plaats van een Board Pass?

    • Ja, dit kan.
  • Kan ik tussen de regio's reizen met Surf of Fly in plaats van een Travel Pass?

    • Ja, dit kan.
  • Mag ik een wilde Pokémon van het ene topic naar een andere meenemen, zelfs als de Pokémon niet in het gebied van het tweede topic voorkomt?

    • Zolang de gebieden waarin deze topics zich bevinden niet te ver uit elkaar liggen is dit toegestaan.

ACHIEVEMENTS
  • Kan ik de pages achievements ook claimen met een Holocaster topic?

    • Nee.
  • Kan ik alle achievements meerdere keren aanvragen?

    • Nee, alleen de woordaantal achievements zijn meerdere keren te claimen.

UITERLIJK
  • Mag je karakter van oogkleur veranderen?

    • Nee.
  • Mag je Pokémon een oogkleur hebben die niet gelijk staat aan de officiële oogkleur?

    • Ja, dit mag, zolang de kleur altijd gelijk blijft.
  • Mag mijn karakter speciale uiterlijke kenmerken hebben zoals hoorns of kattenoren?

    • Nee. Het blijven mensen. Aparte haar- en oogkleuren zijn wel toegestaan.
  • Mag mijn karakter van faceclaim veranderen?

    • Ja, dit mag, maar de nieuwe faceclaim kan niet te drastisch verschillen met de vorige. De oogkleur moet hetzelfde blijven.

RANGERS
  • Als ik een Ranger Quest heb gedaan, moet ik dan twee weken wachten vanaf het moment dat ik hem voltooid heb om een nieuwe aan te nemen?

    • Nee, de twee weken gaan in vanaf het moment van het claimen.
  • Ik heb de deadline niet gered! Mag ik de Ranger Quest opnieuw claimen voor een week?

    • Nee, dat is niet toegestaan. Om iedereen een kans te geven voor het claimen en uitvoeren van een Quest, mag je maar één keertje claimen. Lukt het je niet om dit binnen de tijd te volbrengen, dan zul je de volle twee weken moeten wachten voor je een nieuwe, andere Quest mag claimen.
  • Gaat het tijdslimiet voor een week al in als ik een team Quest claim maar nog geen partner heb?

    • Nee, het tijdslimiet gaat pas in wanneer je klaar bent om de Quest te kunnen doen. Heb je nog geen partner, maar wel een leuke team Quest gezien? Die mag je gewoon claimen en dan wachten op een partner.
  • Mag ik de quests die ik gebruikt heb om naar Graduate Ranger te promoveren ook gebruiken om een gewone Ranger te worden?

    • Nee. Je zult 5 nieuwe quests moeten uitvoeren.

OVERIG
  • Kan ik de Pokémon uit de Friend Safari van mijn vrienden vangen, of alleen mijn eigen?

    • Je kan alleen de Pokémon uit je eigen Friend Safari vangen. Wil je die van een ander, dan zul je een Friend Safari Trade moeten kopen.
  • Kan ik bij de Trubbish Market al mijn donaties in één post plaatsen, of moet dit met elk account apart?

    • Dit moet apart, omdat dit veel tijd scheelt voor ons als staff. Dubbelposten is hiervoor dus meer dan toegestaan.
  • Hoe lang duurt het voor mijn melding wordt behandeld?

    • Aangezien alle teamleden naast PJ ook nog veel andere dingen te doen hebben, kan hier geen vast antwoord op gegeven worden. We proberen alles zo snel mogelijk af te handelen, maar kunnen niet garanderen dat het binnen een dag gebeurd is.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
F.A.Q.
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pokémon Journey :: ► PRESS START :: The Law-
Ga naar: