|
| |
Auteur | Bericht |
---|
Member Aiden StarkPunten : 635
Regions : Kalos
Icon : | Onderwerp: Re: Aromatherapy ma maa 23, 2015 7:01 pm | |
| Restaurants waren altijd zo formeel, was haar excuus. Ze noemde de serveerders en de weggeschoven stoelen en Aiden glimlachte licht. “Dat is zo,” zei hij met een kleine glimlach. “Maar het eten is er goed,” ging hij verder. Ja, hij hield wel van een restaurant, simpelweg omdat hij een goede maaltijd zeker kon waarderen. Vooral zijn saté en pasta’s. Al vond hij een café als de Beertjes ook wel leuk, mits er geen Rattata’s rondliepen. Dat hielp al vaak. “Al kan dit er prima mee door.” Met die woorden sleurde hij een frietje door de speciaalsaus, voor hij het in zijn mond stak. En ach, als zij er blij van werd, dan was het helemaal prima, toch?
|
| | | Member Lilium FlorbellePunten : 700
Type : Ranger
Rang : Student Ranger
Icon : | Onderwerp: Re: Aromatherapy ma maa 23, 2015 7:04 pm | |
| Lilium glimlachte wat onschuldig en zette haar tanden in haar kroket, rustig een hap nemend. "Eten is inderdaad wel goed in een restaurant," bevestigde het meisje met een glimlach. Dat kon ze niet ontkennen. Een vette hap bij de snackbar kon niet tippen aan restaurant voedsel. Maar ja, dat waren ook weer persoonlijke meningen. "Nou dan gaan we de volgende keer toch weer naar een restaurant?" vroeg het meisje dan ook op een onschuldige toon. "Dan trakteer ik jou die keer," het meisje stak haar tong wat uit naar de roodharige jongen. Ooit moest ze het toch voor mekaar krijgen. Het werd haar persoonlijke missie gewoon! |
| | | Member Aiden StarkPunten : 635
Icon : | Onderwerp: Re: Aromatherapy ma maa 23, 2015 7:09 pm | |
| Aiden nam een hap van zijn pikanto - wat best wel pittig was, maar het zou vreemd en teleurstellend zijn als dat niet het geval was - terwijl hij hoorde hoe Lilium sprak. Na haar woorden slikte hij echter het stuk Pikanto door. “Dat dacht ik niet.” Ze moest toch echt harder gaan proberen als ze dat eruit wilde krijgen. Aiden had genoeg dates gehad om erin te hebben gestampt dat de jongen betaalde. Geen geld? Dan was het niet daten. En dat was vroeger echt heel erg geweest, want hoe duurder de date hoe groter de kans op-... Ja, dat ja. Dit, een snackbar, was echt een no-go geweest destijds. “Geef dat maar op. Dat gaat tegen mijn mannenego in.”
|
Icon : | Onderwerp: Re: Aromatherapy ma maa 23, 2015 7:12 pm | |
| Lilium snoof eventjes zachtjes bij het horen van Aiden's reactie en sloeg haar armen met een glimlachje over elkaar heen. "Deze strijd ga ik aan, meneer Stark," reageerde het meisje onschuldig. Ze had geen idee hoe lang ze het vol zou houden tot het haar ging vervelen, maar voor nu vond ze het wel mooi. Ze was meer van het eerlijk verdelen geweest altijd, en het feit dat Aiden dan ook de hele tijd betaalde streek dan ook weer tegen haar ego in. Ze had zelf genoeg geld op het moment, dus waarom zou ze niet kunnen betalen? "Dat mannenego van jou is ouderwets," besloot het meisje dan ook. |
Icon : | Onderwerp: Re: Aromatherapy ma maa 23, 2015 7:21 pm | |
| Deze strijd ging ze aan en een zucht ontsnapte uit zijn mond. Echt waar, Lilium? Moest dat? Toen ze ook zei dat zijn mannenego ouderwets was, nam hij nog een patatje, zodat het niet abnormaal was als hij even stil viel. Toen hij het ding doorgeslikt had, hief hij een wenkbrauw. “Prima, Taurosje,” zei hij rustig, weer een patatje beet pakkend toen hij haar aankeek. Het zou hem meer irriteren om er elke keer tegenin te gaan dan om haar gewoon haar zin te geven, dus dat moest dan maar zo. “Dan is het wel aan jou waar we eten,” zei hij met een kleine glimlach. Als ze betaalde, mocht ze op z’n minst zelf weten wat ze eten gingen. Hij vond het allemaal best. Ze wilde nog een keer samen uit eten, dus het zou wel goed zitten.
|
Icon : | Onderwerp: Re: Aromatherapy ma maa 23, 2015 8:40 pm | |
| 'Prima Taurosje' was het antwoord wat klonk en Lilium kon aan zijn rustige toon horen dat hij toch wat minder geamuseerd was dan dat ze zou willen. Lilium glimlachte op haar beurt maar zuinigjes. Ze had tenminste wel gewonnen. "Komt goed," sprak het meisje op een onschuldige toon, waarna haar glimlach wat breder werd. "Ik neem dan aan dat je dus wel in bent voor een vervolgdate?" Cue onschuldige glimlach. Ze nam verder een laatste hap van haar kroket en veegde haar mond wat af met haar mouw. Lilium was op dat vlak nooit écht charmant geweest. En nu ze geen ouders had om haar op haar vingers te tikken, zouden dat soort 'foutjes' er waarschijnlijk nog wel bij in glippen. |
Icon : | Onderwerp: Re: Aromatherapy ma maa 23, 2015 8:51 pm | |
| Dat zou goed komen, zei het blondje, waarna ze hem vertelde aan te nemen dat hij dus wel in was voor een vervolgdate. “N-” Ze veegde haar mond af met haar mouw en Aiden hief even een wenkbrauw. “Echt, ik dacht dat je streng opgevoed was, maar je manieren…” Hij lachte even kort, voor hij zich weer herpakte. Lilium was zeker een interessant geval. “Een vervolgdate, hmn?” kwam er geamuseerd uit zijn mond en hij zette zijn elleboog op de tafel, haar aankijkend. “Betekent dat dat we dan echt… Aan het daten zijn?” Geamuseerde glimlach op de serieusheid en zijn enige nervositeit te verbergen, want stiekem probeerde hij het nonchalanter te laten klinken dan het was.
|
Icon : | Onderwerp: Re: Aromatherapy ma maa 23, 2015 8:59 pm | |
| Lilium legde haar hand weer op de tafel neer en keek eventjes wat ongemakkelijk weg. "Sorry," mompelde het meisje, "ik at lang niet altijd thuis." En dan was het zonder regels of met minder manieren leven altijd een beetje bevrijdend. Maar nu moest ze toegeven dat het er af en toe op de verkeerde momenten tussendoor glipte dat dat een beetje ertussendoor. Gelukkig hoefde zich er niet lang voor te schamen, want haar aandacht werd al zeker heel erg snel afgeleid. Haar handen knepen eventjes lichtjes in haar knieën terwijl ze ongemakkelijk naar haar schoot keek. Inschattingsfout? Toch wel? Het meisje liep weer rood aan en liet haar haren dankbaar wat voor haar gezicht vallen om het te maskeren. "Uhm.. Nou.. Ik dacht dat.. Het leek.. Ik weet niet..." Ik weet niet, waarschijnlijk de meest veilige uitweg. "Als ik een fout heb gemaakt... Dan sorry..." kwam er nog wat zachter achteraan. |
Icon : | Onderwerp: Re: Aromatherapy ma maa 23, 2015 9:26 pm | |
| Ze at lang niet altijd thuis, zei Lilium na zich verontschuldigd te hebben. Aiden schudde zijn hoofd even met een kleine glimlach. “Figures,” zei hij geamuseerd. Het was typisch hoe je zou denken dat zij het welopgevoede kindertje was, terwijl hij haar nog zoveel te leren had wat date-maniertjes betrof. Nam het stoel afschuiven. Hij had verwacht dat ze dit wel afgekeken had van haar ouders, maar niets bleek minder waar. Ze dacht. Het leek. Ze wist het niet. Aiden hief zijn wenkbrauwen. Nu hing het ertussen of ze het niet wilde, schrikkend van het feit dat hij het vroeg, of dat ze het juist wel wilde en… ook schrok van zijn vraag. Maar, haar volgende woorden maakten het vrij duidelijk. “Nee,” begon hij. Och, wat gemeen dat hij met dat woord begon, maar dat ging voor hem onbewust. Voor Anita minder. “Je hebt geen fout gemaakt.”
|
Icon : | Onderwerp: Re: Aromatherapy ma maa 23, 2015 9:30 pm | |
| Nee. Lilium's hoofd schoot wat overeind bij het woord en ze voelde wat bloed wegtrekken uit haar gezicht. Toch weer, toch weer een stomme fout gemaakt. Haar handen knepen nog wat harder in haar knieën om het trillen te stoppen en ze kromp wat ineen. Ze vond dit zo veel erger dan dat ze het had moeten vinden. Ze voelde haar hart pijnlijk ineen krimpen in haar borstkas. Maar ze had het ergens moeten verwachten. Ze had- Maar er kwamen nog vervolgwoorden achteraan. Geen.. fout? Hij vond het dus ook? Een traan maakte zich los van haar wang en ze veegde het weg terwijl ze wat begon te lachen. "Af en toe ben je enorm krot met woorden weet je dat," bracht ze uit, nog altijd zachtjes lachend. "Je liet me enorm schrikken.." |
Icon : | Onderwerp: Re: Aromatherapy ma maa 23, 2015 9:33 pm | |
| Aiden snapte er niets van. Een traan rolde over haar wang en ze begon te lachen. He? Was dit een of andere vage stunt? Hij keek even bedenkelijk om zich heen, voor hij zijn blik weer op haar richtte. Wat? Toen ze dan ook zei dat hij enorm krot was met woorden en dat hij haar had laten schrikken, werd de frons op zijn gezicht nog groter, voor hoeverre dat al mogelijk was op het moment. “Hè?” kwam er dan ook uit. Charming, Aiden. “... Heb ik iets gedaan?” Hij was nu echt heel erg in de war. Het was toch… Ze wilde toch… He? Hij besloot maar een frietje in zn mond te stoppen en te kauwen, zich nog duidelijk afvragend wat het probleem was. Ze had geen fout gemaakt. Aka, hij vond haar daten goed. Alleen haar. Wat was daar zo erg aan?
|
Icon : | Onderwerp: Re: Aromatherapy ma maa 23, 2015 9:36 pm | |
| Lilium begon nog zachtjes na te grinniken toen Aiden oprecht verward was over wat het probleem was. Ook van haar andere oog kwam nog een traan los, al veegde ze die ook weg. "Je begon met 'Nee'," reageerde het meisje met een glimlachje, "op het moment dat ik zei dat ik gedacht had.." Arceus, ze kon het niet eens goed uitspreken. Ze keek glimlachend naar haar handen. Ze zouden waarschijnlijk nooit een dag doorkomen zonder miscommunicaties, of wel? Nou ja.. dat moest ze er dan maar bij nemen, bij de prijs inbegrepen. En ze nam het er graag bij voor Aiden. |
Icon : | Onderwerp: Re: Aromatherapy ma maa 23, 2015 9:43 pm | |
| Nog een traan. Oh help, Arceus! Ze moest niet huilen. Dat was waar alles al een hele andere kant op was gegaan. Als ze nooit had gehuild over haar ouders, nooit had gehuild op dat graf… Dan was alles vast heel anders geweest. Niet dat hij het nu nog anders zou zien, maar het maakte goed duidelijk hoe slecht hij was met huilende mensen en als ze dan ook nog eens lachten dan begon hij toch te denken dat er iets heel erg mis was. Zou ze een zenuwinzinking krijgen? Hij was begonnen met nee. Aiden zuchtte een keer en moest toch zacht en kort lachen. “Arceus, Lil,” zei hij hoofdschuddend. Dus… Ze had het echt heel erg gevonden als hij daar nee op had gezegd. Dat… deed hem goed. “N- .. Alles is goed. Ik zou daar geen nee op zeggen,” besloot hij met een glimlach uit te leggen. Arceus, wat een dupperd.
|
Icon : | Onderwerp: Re: Aromatherapy ma maa 23, 2015 9:49 pm | |
| Aiden begon nu ook zachtjes te lachen, eventjes dan. Het meisje glimlachte zwakjes en liet haar wang op één van haar handen steunen, haar elleboog op tafel zettend. "Wat nou 'Arceus Lil'?" glimlachte het meisje met een zwak lachje. "Ik dacht echt dat ik het weer allemaal verkeerd begrepen had," ze lachte er nog steeds wel bij, al kwam dit er misschien iets beteuterder uit. Het was niet altijd even duidelijk en zeker geweest, al werd het nu duidelijker en duidelijker. Ze richtte haar blauwe ogen op Aiden en glimlachte opnieuw. "Al ben ik heel blij met je antwoord wat na de 'nee' kwam," glimlachte ze Aiden toe. Dat was een stuk.. fijner om te horen eigenlijk. Om te weten hoe hij erover dacht en hoe hij erin stond. Op dat vlak zouden ze misschien wel wat duidelijker naar elkaar moeten zijn.. Het zou waarschijnlijk helpen. |
Icon : | Onderwerp: Re: Aromatherapy ma maa 23, 2015 9:54 pm | |
| Lilium zei te hebben gedacht dat ze het helemaal verkeerd begrepen had. Aiden zuchtte even lichtjes. Dat was wel vaker het probleem, was het niet? Haar volgende woorden deden hem dan ook even glimlachen en hij schudde zijn hoofd langzaam. “Dat… hoeft niet,” zei hij. “Je moet er vanuit gaan dat… Dat ik het wel wil. Met jou. Alleen met jou.” Arceus, dit ging beter dan het restaurant. Muk Restaurants, snackbar waren de plek om een date te hebben. Vooral snackbar Wong. “Anders zou ik hier niet met je zitten, op ‘t punt om weer richting een kermis te gaan.” Waar hij haar nu toch misschien wel mee het reuzenrad in zou nemen. Het… kon. Het moest kunnen.
|
| | | Gesponsorde inhoud | Onderwerp: Re: Aromatherapy | |
| |
| | | |
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |