Heb je altijd al een Pokémon trainer, coördinator of breeder willen zijn? Of bewandel jij liever het gevaarlijke pad van een Team Rocket Grunt? Samen met andere leden schrijf jij het verhaal van jouw geheel eigen personage. Doorkruis regio's, vang je favoriete Pokémon en maak nieuwe vrienden onderweg. Laat het avontuur beginnen!
Onderwerp: Re: Time in a Tree [+Cecille] ma apr 15, 2019 2:03 pm
THEY’RE NOT TAKING US ALIVE.
Ze hoorde het wel. De manier waarop hij sprak. Ze zag het ook, hoe hij daar met trillende vuisten stond – hoe hij ertegen vocht om ze niet te gebruiken. Cecille herkende het, omdat ze zelf ook vaak in die situatie verkeerde en vandaag was geen uitzondering. Coopers ontkenning gooide alleen maar olie op haar vuur. Hoe durfde hij terug te krabbelen, nu van alle momenten, nu ze vlak voor zijn neus stond en hij de kans kreeg om zijn woorden werkelijkheid te maken? Was het omdat hij zich boven haar voelde? Of was hij zo’n bangerik met twee gezichten? Beide opties haalde het bloed onder haar nagels vandaan. Aan zulk soort mensen had ze altijd al een bloedhekel gehad, maar ze had nooit verwacht dat Wortelkop een van hen zou zijn.
Het deed haast pijn, zo hard knarste ze haar tanden. Cecille wilde niets liever dan het vuur van zich afgooien, hem een extra rede geven om terug te meppen, maar diep van binnen wist ze dat ze daar spijt van zou krijgen. Dat had ze al veel vaker gedaan, en net zo vaak haatte ze zichzelf achteraf voor wat ze had geflikt.
Dat ze zelf geen woorden over haar lippen kreeg, gaf Cooper de ruimte om dat wel te kunnen. En het luchtte haar op dat ze zolang met aangespannen spieren was blijven staan. Wat hij zei raakte een gevoelige snaar, maar niet het soort snaar dat zou breken en iedereen eromheen in gevaar bracht. Cecille haalde diep adem en voelde met de lucht haar eigen lichaam nu ook trillen. Direct erop liet ze haar adem de vrije loop met een lege lach. Ze draaide zich om en legde haar rechterhand in haar nek. Pas toen ze zich voelde ontspannen, al was het maar zodat haar kaken niet meer strak op elkaar stonden, durfde ze haar stem te gebruiken. “Ik weet het niet.”
Cooper was niet de eerste. Hij zou waarschijnlijk ook niet de laatste zijn. Cecille wist dat ze geen conclusies had moeten trekken, maar hoe kon ze anders? Er waren genoeg anderen die een oordeel klaar hadden. Dat hij dezelfde had, deed haar – hoe graag ze dat ook niet wilde toegeven – best wel pijn. “Weet ik veel,” zei ze opnieuw, alle woede en energie van haar toon verdwenen. “Ik was er niet bij. Hoe moet ik weten hoe je het precies hebt gezegd?” Hoe kon ze elke keer zo stom zijn? “Sorry.”
Member
Cooper Brimstone
Punten : 370
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon :
Onderwerp: Re: Time in a Tree [+Cecille] di aug 13, 2019 2:15 pm
Let's bust that tearful face with our
sour mayonnaise
And get back our lost dream
Eigenlijk wist hij niet eens precies wat hij als antwoord op zijn vraag had willen horen. Had hij een bevestiging gewild? Een ontkenning? Of was het misschien, heel misschien zo dat hij gewoon van iemand anders een antwoord wilde horen op de vraag die hij zichzelf zo af en toe stelde? Afgaande op de afgelopen paar minuten had het antwoord hem een logische “ja, dat is inderdaad hoe ik over je denk”, geleken. Of gewoon een afkeuring, een bevestiging dat ze lager over hem dacht dan de diepste trog, misschien zelfs nog wel samengevoegd met een woedende snauw. Het verwachte antwoord zat er echter niet tussen, en ook de snauw bleef tot zijn verbazing uit. Een holle lach weerklonk. Cooper fronste, zich half afvragend of ze hem uitlachte om zijn vraag, voordat hij eindelijk zijn antwoord kreeg. Cecille wist het niet. Cooper opende zijn mond om iets te zeggen, maar hij bedacht zich en sloot hem weer. Olie op een dovend vuur gooien klonk als een van de dommere dingen die hij in zijn leven had gedaan.
Misschien dat Cecille zich gewoon nooit had afgevraagd hoe ze over hem dacht, wat gelijk verklaarde waarom ze had gelachen. Natuurlijk wist ze niet hoe ze over hem dacht. Hij had het recht niet om te denken dat ze dat wel deed. Zij had het gemaakt als worstelaar, en hij? Hij zag leren boomklimmen nog steeds als een triomf. Hij was nog steeds dezelfde Cooper als een paar jaar geleden, op het feit na dat hij nu wél zijn Pokémon uit een boom kon redden. Cecille verontschuldigde zich. Tegen hem. Cooper keek haar een paar seconden aan, alsof hij probeerde om uit te vinden of zijn oren nog steeds fatsoenlijk werkten. "Nee…" zei hij langzaam. Hij schudde afwijzend met zijn hoofd en beet kort op zijn onderlip, vissend naar de juiste woorden. "Het spijt mij. Ook. Ik had niet… ik had eerder aan jou moeten vragen hoe het zat, enzo. Het had niet zo ver hoeven gaan,” zei hij, met een handgebaar dat bedoeld was om ‘zo ver’ samen te vatten.
Alhoewel zijn vraag deels beantwoord was, gaf deze hem echter nog geen voldoening. Nee, nu hij het gevraagd had, wilde hij het echt weten ook. Als wat voor persoon zag Cecille hem überhaupt? Zag ze hem inderdaad nog steeds als hetzelfde kleine peentje als de eerste keer dat ze elkaar hadden ontmoet? ”Cecille.” Cooper schraapte zijn keel opnieuw, zich voorbereidend op zijn vraag. ”Als wat voor persoon zie jij mij?
* * * *
Laatst aangepast door Cooper Brimstone op zo okt 06, 2019 7:00 pm; in totaal 1 keer bewerkt
Moderator
Cecille Skarsgård
Punten : 84
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon :
Onderwerp: Re: Time in a Tree [+Cecille] zo okt 06, 2019 6:37 pm
THEY’RE NOT TAKING US ALIVE.
Het was haast verbazingwekkend hoe makkelijk een tweede excuus kon volgen op een eerste excuus. Cecille had niet verwacht dat ook hij zijn fout in zou zien. Ze had al helemaal niet verwacht dat haar eigen woorden teruggekaatst zouden worden. Cooper wist het altijd voor elkaar te krijgen om haar te verrassen, of het nou met zijn stommiteiten was of met zijn volwassen gedrag. “Geeft niet,” reageerde ze schouderophalend. “Mensen trekken altijd conclusies. Ik ben het gewend.” Het stak haar niet dat ze ervan werd verdacht vanwege haar gedrag. Het stak haar, omdat mensen een woordje over haar hoorden en meteen bovenop dezelfde conclusies sprongen. Zelfs haar naasten maakten er hun handen vuil aan, ook al wilden ze het niet inzien.
Cecille knipperde een keer extra bij het horen van zijn vraag. “Euh,” begon ze, waarmee ze zichzelf wat extra tijd gunde en het niet benutte. “Waarom..?” Ze sloot haar mond weer. Zijn houding en de energie die om hem heen hing was meer dan genoeg voor haar om te weten dat hij het serieus meende. Ze liet haar schouders hangen, keek even van hem weg en tikte met de neus van haar schoen op de grond. “Ik weet niet precies naar wat voor soort antwoord je zoekt,” zei ze, om een korte pauze te laten vallen. “Maar je was bereid om iets voor een ander te doen, no questions asked, en dat keur ik niet helemaal goed, maar… Dat maakt je wel een goede vriend, Coop.”