Unintended date. - Pagina 2
Welkom op
Pokémon Journey!

Heb je altijd al een Pokémon trainer, coördinator of breeder willen zijn? Of bewandel jij liever het gevaarlijke pad van een Team Rocket Grunt? Samen met andere leden schrijf jij het verhaal van jouw geheel eigen personage. Doorkruis regio's, vang je favoriete Pokémon en maak nieuwe vrienden onderweg. Laat het avontuur beginnen!
WELCOME, GUEST!
PLEASE Login OR Register.

Deel
 

 Unintended date.

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Kate Griffin
Member
Kate Griffin
Punten : 293
Gender : Female ♀
Age : 20 [18/5]
Type : Ranger
Rang : Area Major
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Flygon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t3136-kate-griffin https://pokemon-journey.actieforum.com/t3135-kate-s-pokedex#62879 https://pokemon-journey.actieforum.com/t6555-kate-s-work-log

Unintended date. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unintended date.   Unintended date. - Pagina 2 Emptyma okt 02, 2017 12:25 am

Zijn moeder was een fan van soep, dan wist ze in elk geval wat ze kon verwachten. Kate stopte een stuk stokbrood met kruidenboter in haar mond en was dankbaar voor het feit dat ze eindelijk iets kon eten. Hoewel soep heel interessant was... oké, niet echt, maar ze zou niet disrespectvol naar soep zijn. Anyway, ze was meer nieuwsgierig naar het date verhaal - als het al een date verhaal was. "Een soort blind date idee?" vroeg Kate nadat Gavin vertelde dat hij op een 'geforceerde date' was gegaan. Want als je met een compleet vreemde ontmoette voor een date zag zij dat als een blind date. Of was er nog een ander word om het te beschrijven? Ze had geen idee en het was niet belangrijk. "Oh, dat lijkt me awkward," reageerde Kate en smeerde nog een stuk stokbrood in met kruidenboter. "In elk geval maak je geen misbruik van de situatie, respect." Ze kon het niet helpen een kleine grijns te tonen, ze had het gevoel alsof ze hier teveel plezier in had. Maar ergens was het leuk om Gavin te plagen, zolang het niet te ver ging en hij boos werd. "Ik?" herhaalde Kate voor ze het schijf stokbrood in haar mond stopte. "Natuurlijk." Ze was stil totdat ze het eten ook echt had doorgeslikt, nieuwsgierig naar Gavin's reactie. Was dit te veel? "Met me, myself en I dan," ging ze verder en draaide het broodmes in haar handen. Een beetje leedvermaak was oké, right? Ze kon het niet helpen, hierna zou ze ophouden - dat nam ze zich tenminste voor. "En mijn pokémon, de kleine aangezien mijn huis niet zo heel groot is. Bovendien had ik toen dienst, geen lange, maar op dates zou ik sowieso niet gaan." Een groter huis, daar hoopte ze ook op. En iets wat geen boom was, dat zou ook fijn zijn. Dicht bij de natuur zijn was leuk, maar een normaal huis zou ze ook waarderen. Waarschijnlijk meer dan een boom.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gavin Castle
Member
Gavin Castle
Punten : 357
Gender : Male ♂
Age : 18 years old || 01/01
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Mudkip

Unintended date. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unintended date.   Unintended date. - Pagina 2 Emptydi okt 03, 2017 8:43 pm

Gavin gaf een klein knikje toen Kate vroeg of het om een blind date was gegaan. In principe was dat ook wel zo, want hij had het meisje die hij ontmoet had niet eens gekend en had toch ingestemd om op een soort van date te gaan. Hij wist niet meer precies op wat voor manier ze op elkaar uitgekomen waren – en dat was naar zijn mening nu ook niet zo belangrijk – maar in elk geval was het awkward geweest. Awkward en ook wel ergens leuk, want de dame in kwestie had hem niet geforceerd met rare dingen en had ook heel chill gereageerd toen hij weer eens bijna kwaad terug had gereageerd. Hij was niet echt kwaad geworden die dag, maar echt kalm was hij ook niet geweest en zij had langs die eigenschap gekeken. Eigenlijk een beetje zoals Kate nu deed, ook al had Kate zijn kwade kant al wel gezien. Het was wonderbaarlijk te noemen dat ze ondanks alles nog steeds met hem uit wilde gaan en het gaf Gavin hoop dat er inderdaad, zoals zijn moeder al aangaf, mensen waren die de moeite waard waren. Zijn mondhoeken trokken echter ongecontroleerd lichtelijk wat naar beneden toen ze aangaf ook op een date te zijn geweest. “Oh,” was zijn enige reactie en hij nam snel een hap soep waardoor hij verder geen reactie meer hoefde te geven, maar de warmte was iets wat hij niet verwacht had en algauw verschenen er tranen in zijn ogen terwijl hij zo snel mogelijk slikte om de warme vloeistof weg te krijgen. Toen het ook nog eens een grapje bleek te zijn, rolde hij met zijn ogen naar haar. “Erg grappig,” zei hij vervolgens op een droge toon, maar er speelde wel een glimlachje om zijn lippen en niets wees erop dat hij het erg vond dat ze hem geplaagd had. Misschien was hij toch een klein beetje aan het veranderen op de positieve manier. “En wat is dit dan?” Deze keer keek hij haar een beetje plagend aan. “Als ik het personeel hier moet geloven, zijn we gelukkig getrouwd.” Hij grinnikte even en nam weer ietsje te snel een slok van zijn wijn om hem ontspannen over te laten komen. Vervolgens keek hij haar wat awkward aan en roerde even met zijn lepel door zijn soep alvorens nog een hap te nemen. Nadat hij deze had doorgeslikt, keek hij haar opnieuw weer onzeker aan. “Heb jij ooit… Ben je ooit in een relatie geweest?” Misschien was het een iets te persoonlijke vraag, maar hoe persoonlijk kon dit nog worden? Ze zouden straks waarschijnlijk een kamer delen en bovendien had ze zijn littekens al eens gezien omdat ze zijn brandwonden met zalf had moeten insmeren. Persoonlijker dan dat kon het niet worden. Nog voordat Kate echter kon antwoorden, kwam één van de obers weer naar hun tafeltje en stak vervolgens met een excuus omdat hij hier zo laat mee was twee kaarsen voor hun aan. "Voor de romantische sfeer," sprak hij en hij glimlachte naar hun waarna hij weer wegging. Gavin sloeg zijn hand tegen zijn voorhoofd en keek Kate hoofdschuddend aan, hopend dat het weerkaatsend licht van de kaarsen zou voorkomen dat hij aan het blozen was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kate Griffin
Member
Kate Griffin
Punten : 293
Gender : Female ♀
Age : 20 [18/5]
Type : Ranger
Rang : Area Major
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Flygon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t3136-kate-griffin https://pokemon-journey.actieforum.com/t3135-kate-s-pokedex#62879 https://pokemon-journey.actieforum.com/t6555-kate-s-work-log

Unintended date. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unintended date.   Unintended date. - Pagina 2 Emptydi okt 03, 2017 9:16 pm

"Wat? Zie ik eruit als iemand die Valentijn doorbrengt met een date?" vroeg Kate met een dramatische ondertoon in haar stem. "Wie zou ik meenemen? Een Zigzagoon die ik toevallig tegenkwam buiten de deur?" Woonde er Zigzagoon in Fortree? Ze was niet helemaal zeker, maar ze had er zeker wel eens gezien. Die dieren waren een plaag in Hoenn. "Daten is lastig," verzuchtte Kate met een stuk stokbrood in haar hand. "Ik werk liever dan dat ik me zorgen maak over een relatie, dat is makkelijker." Ze herinnerde zich de ontmoeting met Claudia in Kalos, dronken over haar TR ex. Yeah, dat had er niet zo geweldig uitgezien. Relaties brachten alleen extra stress - en misschien een paar gelukkige momenten - maar ze bracht dan liever haar tijd door mensen en pokémon te helpen. Dat was tenminste nuttig. Relaties waren dan een stuk minder nuttig, het was vooral eigen geluk en misschien uiteindelijk kinderen als het serieus was om de wereldbevolking verder te helpen. Maar verder? Oké, misschien verdienden er nog mensen hun geld aan - bloemen, cadeaus en zo - al vond ze dat niet vergelijkbaar met Rangerwerk. Ze had liever haar werk. "Oef, daar gaat mijn leven," reageerde Kate grijnzend toen Gavin zei dat ze gelukkig getrouwd waren. "Voortaan zal ik als een echte cliché alleen nog maar in de keuken staan en koken - het liefst soep." Dat soort dingen waren alweer zo overdone, hopelijk eindigde ze zo niet. Waarschijnlijk niet, daar vertrouwde ze wel in. Maar eh, trouwen was net als relaties: Stress. Waarschijnlijk. Ze had geen idee en was niet van plan er binnenkort achter te komen. "Een relatie?" herhaalde Kate bedachtzaam voor ze nog een hap stokbrood met kruidenboter nam. Dit was een meer serieuze vraag, anders had Gavin niet getwijfeld om de vraag te stellen. Voor ze echter verder kon gaan verscheen er iemand om kaarsen aan te steken. "Hey, we zijn gelukkig getrouwd, weet je nog?" herinnerde ze hem plagend met haar hand voor haar mond om geen stukken stokbrood uit te spugen. Ze bleef het een beetje grappig vinden dat Gavin zich een geneerde over het hele trouwen gebeuren. Maar hey, ze kregen gratig eten! Als Ranger was dat moreel vast niet helemaal goed... maar haar maag zei iets anders, dus hield ze haar mond. Bovendien was er een onbeantwoorde vraag. "De afgelopen twee jaar niet," antwoordde de blondine nadat ze haar mond leeg had gegeten. "En daarvoor?" Ze haalde haar schouders op, dat symboliseerde haar kennis van haar verleden redelijk goed. "Geen idee, ik kan me nog steeds niks herinneren," Kate viste een van de laatste stukjes stokbrood uit het mandje en smeerde het in met kruidenboter. En ze ging er niet over nadenken! Ze was als de dood dat ze ergens een vriendje - of vriendinnetje - had zitten. Maar aangezien er de afgelopen twee jaar niks was gebeurt was ze waarschijnlijk veilig. Waarschijnlijk.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gavin Castle
Member
Gavin Castle
Punten : 357
Gender : Male ♂
Age : 18 years old || 01/01
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Mudkip

Unintended date. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unintended date.   Unintended date. - Pagina 2 Emptywo okt 04, 2017 5:50 pm

Kate leek zo te zien niet echt bezig te zijn met dates en relaties. Waarschijnlijk was dat omdat ze daar simpelweg ook geen tijd voor had in haar drukke schema. Hij hoopte dat hij binnenkort zelf ook weer druk bezig zou zijn met trainen en reizen, want om eerlijk te zijn, voelde hij zich een beetje minderwaardig als hij Kate ze hoorde praten over haar werk. Het gaf hem het idee dat hij de afgelopen periode helemaal niks had gedaan, ook al had zijn moeder er op aangedrongen om eens rust te nemen. Wat echter een paar weken moest zijn, werden een paar maanden geworden en opeens was het geen kwestie meer van rust pakken, maar wel van weer terug aan het werk te geraken, zijn sociale contacten weer op te nemen. Hij was tevreden over het feit dat hij de stap had genomen om aan beiden te werken, ook al had hij eerst alles op willen geven. Zijn moeder had echter aangehaald dat hij al twee badges had verdiend en een redelijk stabiel team had opgebouwd en dat hij dat niet zomaar kon laten vallen. En ze had gelijk gehad, want hier zat hij dan weer. “Dan zal ik naast je staan om stokbrood te snijden en kruidenboter erop te smeren, schát.” Het kwam er redelijk spottend uit en er lag een plagende blik in zijn ogen. Hij merkte dat hij losser begon te worden en wist niet waar hij dat aan kon wijten: de losse sfeer of de alcohol. Hij had nog maar een paar slokje van zijn wijn genomen en hij kon redelijk goed tegen alcohol, dus hij vermoedde het eerste. Hun eerste ontmoetingen waren ook heel anders gelopen dan dat het nu was en hij vond het prima zo. Kate gaf aan dat ze de eerste twee jaar geen relatie had gehad en dat ze de tijd daarvoor niet meer wist. Hij kon zich herinneren dat ze hem had verteld dat ze haar geheugen verloren was door een ongeluk en even keek hij naar zijn soep, waar hij zwijgzaam nog een hap van nam. “Waarschijnlijk niet,” zei hij uiteindelijk tegen haar. “En als er één of andere creep naar je toekomt die claimt je vriendje te zijn dan jaag ik hem wel weg. We zijn immers gelukkig getrouwd en niemand mag zich met ons huwelijk bemoeien.” Hij grinnikte en at vervolgens zijn laatste happen soep op. Daarna legde hij zijn lepel naast het kommetje ten teken dat hij gedaan had en wachtte totdat Kate ook klaar zou zijn. “Ik heb ook nog steeds geen relatie gehad,” zei hij omdat hij het gevoel had dat het eerlijk was als hij dan ook over zichzelf vertelde. “Ik heb wel al eens een meisje gekend en die zoende me soms voor geen reden. We hadden ruzie en opeens zoende ze me.” Hij grinnikte even. “Dat was echt raar. Voor de rest heb ik gelukkig geen rare dingen meegemaakt.”
Terug naar boven Ga naar beneden
Kate Griffin
Member
Kate Griffin
Punten : 293
Gender : Female ♀
Age : 20 [18/5]
Type : Ranger
Rang : Area Major
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Flygon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t3136-kate-griffin https://pokemon-journey.actieforum.com/t3135-kate-s-pokedex#62879 https://pokemon-journey.actieforum.com/t6555-kate-s-work-log

Unintended date. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unintended date.   Unintended date. - Pagina 2 Emptyvr okt 06, 2017 9:30 pm

"Relaties zijn overschat," voegde Kate nog aan haar 'wijze' date woorden. Een groot deel van de samenleving draaide om gelukkig worden met de 'perfecte partner', maar er werd vaak overheen gekeken dat je ook prima gelukkig kon zijn zonder iemand om je leven mee te delen als lovers. Maar hey, wat wist zij ervan? Misschien miste ze wel een geweldig ding, al betwijfelde ze het. Als je het niet kende hoefde je het ook niet te missen. Daarom probeerde ze ook niet aan verslavende dingen te komen, op die manier kon ze gelukkig doorleven zonder te snakken naar onnodigheden. "Pfff, maar wordt niet te overmoedig," Kate keek grijnzend over de tafel. "Ik heb zes pokémon en allemaal verdienen ze aandacht, liefde en stokbrood met kruidenboter. Er blijft niks over." Ze kon al bijna voorspellen dat als ze ooit een relatie kreeg die bijna meteen weer kapot ging omdat ze geen tijd had. Pokémon in een box droppen voelde niet prettig en ze had haar werk om aandacht aan te besteden. Op het gebied van romance was ze een hopeloos geval. Dat was een feit en ze vond het helemaal niet erg. "True, true," Kate nam nog een hap van haar voorgerecht - wat nu jammer genoeg bijna op was. "Maar ik kan prima voor mezelf opkomen, ik ga me niet achter anderen verstoppen!" Stereotypes moesten het raam uit worden gegooid, wat nou 'zwak' en 'hulpeloos'? Ze was een gevaar voor iedereen die in haar weg stond met slecht bedoelingen! "Okay, behalve misschien Tara," voegde Kate eraan toe. "En mijn andere pokémon, maar ze zijn deel van mijn team, dus tel ik ze als mijn assets." Gavin ging verder door over zijn date ervaringen te vertellen die ongeveer net zo indrukwekkend waren als haar eigen. Maar toch net iets indrukwekkender dan die van haar, hij was al op een date geweest. "Weet je," Kate hield haar laatste stuk stokbrood in haar hand en keek hem serieus aan. "Je zegt wel dat mijn leven als Ranger spannender is dan die van jou, maar als je zulke verhalen vertelt zal ik dat toch echt in twijfel moeten trekken." Ze stopte haar laatste stukje in haar mond en klopte de kruimels van haar handen. "Heb je haar ooit nog terug gezien?" ze kon het niet helpen nieuwsgierig te zijn. Soms kwam je zulke interessante mensen tegen...
Terug naar boven Ga naar beneden
Gavin Castle
Member
Gavin Castle
Punten : 357
Gender : Male ♂
Age : 18 years old || 01/01
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Mudkip

Unintended date. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unintended date.   Unintended date. - Pagina 2 Emptyza okt 07, 2017 8:40 pm

Hij glimlachte toen Kate het had over voor zichzelf opkomen en kon al half voorstellen hoe dat ze haar sterke Pokémon tevoorschijn haalde als ze lastig werd gevallen. “En als je eens ergens bent en je hebt je Pokémon per toeval niet bij je of ze zijn door iets van je afgenomen, dan weet dat je altijd op me kunt rekenen. Tenzij ik me vergis en je opeens een kei in vuist op vuistgevechten bent?” Hij moest eerlijk toegeven dat hij ook wel op zijn Pokémon vertrouwde, maar hij was goed in mensen in elkaar slaan als dat nodig was om zichzelf te redden. Zelfs als drie man tegelijkertijd op hem doken, was hij nog redelijk in staat om zichzelf te verweren. Hij zou niet zeggen dat hij ze echt alle drie tegelijkertijd af kon weren, maar hij ging ook niet zeggen dat hij zich door hun zou laten doen. Waarschijnlijk kon hij wel een paar rake klappen uitdelen voordat hij zelf ten onder zou gaan. Hij keek haar toen met een serieuze blik aan. “Ik denk dat het in jou geval heel belangrijk is dat als je iemand vindt dat het iemand is die begrip heeft voor het feit dat je veel werk hebt en daar ook gewoon tegen moet kunnen. Aan zo’n zeurzak die je steeds thuis wilt hebben, heb je niet veel.” Hij grinnikte en luisterde vervolgens naar wat ze verder zei. “Ben je mal?” zei hij lachend. “Dat waren maar twee of drie spannende dagen op één jaar. Ik durf te wedden dat jouw hele week veel interessanter is dan bij mij een hele maand.” Tenzij hij natuurlijk weer verder zou gaan met reizen en anderen zou ontmoeten. Wie weet in wat voor hachelijke situaties hij dan weer zou belanden. Hij kon echter niet ontkennen dat er iets in zijn binnenste was dat hem weer op reis wilde laten gaan, dat hem weer zin voor trainen en uitdagingen wilde laten hebben. Hij schudde zijn hoofd op haar vraag. “Nog één keer en dat was nadat ze een winkeloverval had gedaan. Daarna heb ik haar niet meer gezien.” En misschien was dat ook maar beter zo, want de combinatie tussen hun tweeën was toch nooit gelukt; ze waren te verschillend. “En jij?” vroeg hij vervolgens aan haar. “Is er tijdens je reis geen jongen geweest die je interessant vond? Ik weet dat je niet geïnteresseerd bent in relaties, maar dat wil niet zeggen dat mensen geen indrukken op je achter kunnen laten.” Hij glimlachte naar haar net op het moment dat de ober naar hun tafel liep en hun informeerde dat hun hoofdgerecht binnen tien minuten klaar zou zijn. Daarna nam hij Gavin’s soep mee en verdween hij weer.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kate Griffin
Member
Kate Griffin
Punten : 293
Gender : Female ♀
Age : 20 [18/5]
Type : Ranger
Rang : Area Major
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Flygon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t3136-kate-griffin https://pokemon-journey.actieforum.com/t3135-kate-s-pokedex#62879 https://pokemon-journey.actieforum.com/t6555-kate-s-work-log

Unintended date. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unintended date.   Unintended date. - Pagina 2 Emptyma okt 09, 2017 9:15 pm

"Ik bedoel, ik ga niet regelmatig op de vuist met andere," grinnikte Kate als antwoord. "Maar zelfverdediging is wel basic voor Rangers en ik heb de klassen gevolgd, zelfs als Area Ranger ben je niet buiten de gevarenzone." Hoeveel ze zich daar nog van herinnerde? Hopelijk genoeg. Als ze er zo aan dacht kwamen de lessen bovendrijven, al kon ze niet zeggen dat ze er al veel gebruik van had gemaakt. En daar was ze blij mee, vechten was niet waarom ze Ranger was geworden. "Ik ben toch echt bang dat je mijn leven interessanter maakt dan het is," met een kleine glimlach keek Kate Gavin aan. "Sommige klussen zijn echt van die kleine dingen die elke behulpzame trainer kan oplossen." Die keer dat ze iemand lunch had moeten bezorgen zat haar nog steeds dwars. Waarom had je daar een Ranger voor nodig? Belachelijk! Zelfs als je de professor was, dat betekende niet... Gavin vertelde verder en ze richtte haar aandacht weer op hem. Dat was beter dan zich boos maken over onbeduidende opdrachten. "Oh, dat is uhm..." Kate probeerde op een woord te komen om zo een situatie te beschrijven. "Interessant?" Een winkeloverval... dat was ook niet niks, als zij het was geweest had ze waarschijnlijk de politie gebeld... waarschijnlijk. Of zelf actie ondernomen, maar dat viel niet echt onder Rangertaken. Niet de Area taken in elk geval. "Ik?" herhaalde de blondine nadat Gavin verder vroeg naar interessante ontmoetingen met jongens. Iemand die een indruk achter liet. Hmn, dat was geen makkelijke vraag. "Het is bijna alsof je wil dat ik niet langer singel ben," voegde Kate er met een schuine grijns aan toe, ze gingen wel heel lang over dat onderwerp door. "Maar als ik er over nadenk... ja, er was iemand." Voor ze verder kon gaan kwam er een ober hun kant op om de voorgerechten op te ruimen en viel ze stil. De man bleef kort staan voor een mededeling; het hoofdgerecht was binnen tien minuten klaar. Gelukkig. Zodra de man weg was richtte Kate haar aandacht weer op Gavin en probeerde de draad weer op te pakken. "Waar was ik? Oh, ja, ik heb een keer een breeder leren kennen, Bryan, hij was heel aardig," ging de Ranger verder. "Ik heb zijn Daycare een keer bezocht, maar ik heb al een tijdje niks meer van hem gehoord. We zijn allemaal druk I guess." Over Bryan's broer zou ze niet beginnen, Lyan was... een bijzonder geval. Ze kende hem niet goed, maar na alles was ze had gezien en gehoord was ze onzeker wat ze van Bryan's tweelingbroer moest denken. Hopelijk ging het goed met ze, het breederschap moest stressvol zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gavin Castle
Member
Gavin Castle
Punten : 357
Gender : Male ♂
Age : 18 years old || 01/01
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Mudkip

Unintended date. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unintended date.   Unintended date. - Pagina 2 Emptywo okt 11, 2017 2:00 pm

“Misschien wel,” had Gavin snel geantwoord toen ze aangaf dat hij haar leven interessanter maakte dan dat het was. Hij nam aan dat een Rangerleven per rank en categorie interessanter werd omdat je dan veel meer dingen mocht doen en voor veel gevaarlijkere taken werd ingezet. Hij was nooit echt op het Rangerleven gesteld geweest, maar als hij had mogen kiezen, zou hij iets gedaan hebben aan de criminele organisatie Team Rocket. Hij had van iemand die hij onderweg ontmoet had – en van wie hij de naam weer kwijt was geraakt – gehoord dat je ook iets specifieks kon doen in de richting van Team Rocket. Zoiets zou hij ook wel graag willen doen, maar hij nam aan dat het te laat was om nu nog een Ranger te worden en bovendien wilde hij, als hij dan toch verderging met zijn reis, zijn tijd nemen om zijn Pokémon weer terug te leren kennen en gyms met hun uit te dagen. Zijn moeder had hem voordien al gewaarschuwd dat hij niet te veel hooi op zijn vork mocht nemen; afleiding was goed, maar het was niet de bedoeling dat hij elke avond doodmoe in zijn bed kroop en daardoor weer over dingen ging nadenken, weer opnieuw nachtmerries zou krijgen. Kate gaf aan dat er wel iemand was en Gavin merkte dat hij iets meer naar voren was geschoven op zijn stoel terwijl hij haar geïnteresseerd aankeek. Pas nadat de ober weg was, ging ze verder door over wie het ging. Hij trok zijn wenkbrauw op toen het erop leek dat het vooral Kate was geweest die de moeite had gedaan om de jongen te bezoeken en de jongen niet echt moeite had gedaan om haar op te zoeken. “Hij is het je niet waard.” Het was eruit voordat hij het doorhad en hij voelde een blos om zijn wangen verspreiden. “Ik bedoel,” zei hij terwijl hij op de juiste woorden probeerde te komen en wat met zijn glas wijn speelde om tijd te winnen, “dat als hij je echt leuk had gevonden en jij hem ook geïnteresseerd had, dat hij wel wat meer moeite voor je gedaan zou hebben. Ik denk dat als ik een meisje leuk zou vinden en ik zou het zelf druk hebben dat ik er toch alles aan zou doen om toch af te kunnen spreken. Het contact moet niet alleen van jou komen, maar ook van hem af.” Waar kwamen opeens die wijze woorden vandaan? En waarom maakte het hem zo geïrriteerd dat Bryan niets meer van zich had laten horen? Dit waren eigenlijk zijn zaken niet. Hij haalde zijn schouders op. “Maar wie weet ben ik wel fout en laat hij morgen opeens iets van zichzelf weten. Misschien heeft hij het wel echt té druk. Je weet maar nooit met die breeders.” Hij probeerde te lachen, maar zelfs hij kon horen dat het vreselijk gemaakt was en… tja, hij zweeg maar gewoon voor nu. Dat leek het beste.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kate Griffin
Member
Kate Griffin
Punten : 293
Gender : Female ♀
Age : 20 [18/5]
Type : Ranger
Rang : Area Major
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Flygon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t3136-kate-griffin https://pokemon-journey.actieforum.com/t3135-kate-s-pokedex#62879 https://pokemon-journey.actieforum.com/t6555-kate-s-work-log

Unintended date. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unintended date.   Unintended date. - Pagina 2 Emptyzo okt 15, 2017 11:53 pm

"Oh, wat? Nee, nee, nee," Kate struikelde bijna over haar woorden. "We zijn gewoon vrienden. Vrienden." Waarom voelde dit alsof ze haar moeder uitlegde dat ze echt niet geïnteresseerd was in die ene jongen die ze een keer mee naar huis had gebracht om iets onschuldigs te doen zoals gamen? Ze merkte dat een lichtte blos over haar wang verspreidde, dit was waarom liefde niet haar onderwerp was. Het was leuk geweest voor zolang het duurde. "Ik bedoel," voegde ze eraan toe. "Het kan zijn dat zijn broer het verkeerde idee had, maar uhm..." Had ze toch iets over Lyan gezegd... oh well, maakte ook niet uit. Het was geen geheim, het was meer dat het niet helemaal goed voelde om over mensen te praten die er niet waren. Het voelde als roddelen. "Anyway, ik heb sowieso niet zoveel vrije dagen," verzuchtte ze na een kort moment stilte en voegde er met een knipoog aan toe. "Dus je mag blij zijn dat ik er nu ben." Hoe hoger je rang, hoe meer verantwoordelijkheid, hoe meer werk je kreeg. Of in elk geval zwaarder werk, al kon ze ook simpele opdrachten doen als ze daarvoor koos. "Maar genoeg over mij," voegde Kate er met een kleine kuch aan toe. "Weet je zeker dat jij niemand interessants hebt ontmoet naast je blind date en uh.. de overvaller?" Als ze haar ontmoetingen ging delen was ze ook nieuwsgierig naar de vrienden die hij had gemaakt. Of kennissen. Gewoon mensen die je leerde kennen op reizen. Okay, Gavin had dan wel niet veel gereisd de afgelopen tijd, maar daarvoor moest hij wel meer mensen hebben ontmoet dan haar, no?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gavin Castle
Member
Gavin Castle
Punten : 357
Gender : Male ♂
Age : 18 years old || 01/01
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Mudkip

Unintended date. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unintended date.   Unintended date. - Pagina 2 Emptyma okt 16, 2017 5:18 pm

Gavin haalde zijn wenkbrauw op toen Kate aangaf dat het gewoon om een vriend ging, maar vervolgens nog een opmerking over de broer van die vriend maakte. Hier was Gavin even verbaasd over. Bedoelde ze dat zijn broer op haar verliefd was geworden of dat zijn broer had gedacht dat zij verliefd was op zijn broer? Wauw, dat klonk zelfs in zijn hoofd verwarrend. Hij had echter niet het idee dat hij er langer over na hoefde te denken, want het ging gewoon om een vriend. En hij wist niet waarom, maar om de een of andere reden vond hij het niet zo’n erg idee dat het niks was geworden tussen die twee en dat ze enkel vrienden waren. Dat kwam waarschijnlijk omdat hij niet bepaald had geklonken als iemand die goed voor haar had kunnen zorgen, hield hij zichzelf voor. Waarom hem dat ook maar iets interesseerde, was hem een raadsel. Hij nam aan dat ze langzaam goed bevriend begonnen te worden en dat hij toch meer om haar gaf dan dat hij wilde toegeven. “Ik hoop dat ik binnenkort ook weer druk bezig ga zijn met reizen en trainen zodat het tenminste niet lijkt alsof ik vergeleken jou kei veel tijd over heb,” zei hij wat grappend, maar om eerlijk te zijn schaamde hij zich nu wel dat hij maandenlang niks had gedaan terwijl Kate het juist hartstikke druk had gehad. Nu lag zijn verleden ook wel wat anders dan die van Kate, maar toch… hij had het gevoel alsof hij zich er beter overheen had moeten zetten en dat hij daarin gefaald was. “Ik heb jou ontmoet,” zei hij als eerste, waarna hij even grinnikte. “En ik heb iemand ontmoet waarmee ik wel goed kon praten, maar die heb ik ook niet meer teruggezien. Voor de rest heb ik nog een kerel ontmoet in een café en zaten we opeens tussen een hoop mannen die zo dronken waren als iets en een vrouw verkleed als een vent die wilde dat we maar bleven drinken.” Dat was niet zo leuk geweest. Voordat hij meer kon vertellen, kwam de ober aan met hun hoofdgerechten. Hij glimlachte vriendelijk en verdween vervolgens weer. “Voor de rest heb ik niet zo veel meegemaakt, op wat kleine ontmoetingen na. Ik denk dat jij zowat de enige bent met wie ik nog afspreek van de mensen die ik op mijn reis ontmoet heb.” Daar schaamde hij zich wel wat voor, maar het was niet anders.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kate Griffin
Member
Kate Griffin
Punten : 293
Gender : Female ♀
Age : 20 [18/5]
Type : Ranger
Rang : Area Major
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Flygon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t3136-kate-griffin https://pokemon-journey.actieforum.com/t3135-kate-s-pokedex#62879 https://pokemon-journey.actieforum.com/t6555-kate-s-work-log

Unintended date. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unintended date.   Unintended date. - Pagina 2 Emptyvr okt 20, 2017 8:16 pm

Okay, ander onderwerp. Gelukkig. Kate nam een laatste slok van haar bijna lege glas en luisterde geïnteresseerd naar wat Gavin te vertellen had. Hoe ze het ook zag, zijn leven bleef best interessant. Maar daar zou ze niet nog een keer over beginnen. Het was verder niet echt anders dan de dingen die ze al had gehoord - op kleine avonturen na - maar ze vond het niet erg er dieper op in te gaan. Gavin werd onderbroken door de ober die eten kwam brengen en Kate merkte weer hoe hongerig ze was. Het stokbrood had wel wat geholpen, maar het was niet zo vullend als een echte maaltijd. "Ik heb ook niet erg veel goede vrienden gemaakt," mompelde de blondine nadat ze haar eerste hap had gehad en keek nadenkend naar boven. "Ik heb er een paar natuurlijk, maar..." Gavin, Bryan... wie nog meer? Averill ook een soort van, maar die had ze al minstens een jaar niet gezien. Ze waren werkzaam in andere gebieden - waarschijnlijk. Tiffany kende ze een beetje, al verwachtte ze niet BFF's te worden met de Elite Ranger. Tiffany had al genoeg aan haar hoofd. "Oh, maar er is wel een Ranger waarmee ik vaker samenwerk," hoe kon ze het vergeten? "Benji, hij is nog jong, twaalf geloof ik, maar daarom juist. Hij woont ook in Fortree, dus gaan we vaker op patrouille en zo." Junior Rangers kregen vaker begeleiding omdat ze nog jong waren en het was totaal geen straf met hem op pad te gaan. Het was gezellig en ze ging dat zeker missen als ze echt zou verhuizen. Gelukkig was dat nog ver weg, al was ze stiekem ook wel enthousiast over het vertrek naar Kalos. "Maar vrienden maken is sowieso niet zo makkelijk," Kate prikte met haar vork in haar lasagne. "Ik bedoel, contact verwaterd snel en je moet je best doen tijd te maken om relaties te onderhouden." Niet alleen romantische relaties verdienden liefde en aandacht, gewone vrienden hadden dat ook nodig! Haar beste vrienden bleven wel haar pokémon, die kregen alle liefde en aandacht en soms geïrriteerde blikken. Yup, ze had zeker haar handen vol.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gavin Castle
Member
Gavin Castle
Punten : 357
Gender : Male ♂
Age : 18 years old || 01/01
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Mudkip

Unintended date. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unintended date.   Unintended date. - Pagina 2 Emptyza okt 21, 2017 9:08 pm

Gavin keek wat verrast op toen Kate aangaf dat zij ook niet heel veel vrienden had gemaakt. Om eerlijk te zijn had hij verwacht dat ze juist veel vrienden had gemaakt en dat ze best wel een populair persoon was. Natuurlijk deed ze veel voor haar werk en had ze daarom ook minder tijd om af te spreken, maar ze leek hem meer een sociaal persoon dan hijzelf. Het was ergens ook wel fijn om te weten dat hij niet de enige was die heel erg slecht was in contact onderhouden. Het was niet dat hij niet wilde, maar… Er leek altijd zo veel in de weg te komen, dingen waar hij liever niet over wilde praten. Hij gaf een knikje toen ze het over ene Benji had. Hijzelf was niet zo’n fan van kinderen, maar hij nam aan dat je het met kinderen ook gezellig kon hebben als je er open voor zou staan. Persoonlijk vond hij ze vreselijk irritant; ze stelden altijd de vragen die in hun opkwamen en stelden nog meer vragen als je er niet op wilde antwoorden. Gavin concentreerde zich voor heel even op zijn steak met frieten en beet op zijn onderlip toen hij zag dat het medium gebakken was. Hmm. Precies zoals hij het wilde hebben. “Ik snap wat je bedoelt,” sprak hij tegen Kate. “Het is altijd zo gemakkelijk om te zeggen dat je nog eens gaat afspreken met iemand, maar dan komt er weer van alles tussen en voordat je het weet, heb je nog geen datum afgesproken.” Hij stak een stukje steak in zijn mond, kauwde daarop en genoot van het malse vlees. Hij slikte de hap door en keek haar weer aan. “Maar ik denk dat als je beiden een beetje je best doet en rekening houdt met het beroep van de ander dat het nog reuze meevalt. Bovendien zijn er ook andere communicatiemiddelen waarbij je elkaar kunt spreken en zelfs kunt zien.” Hij had het natuurlijk over de Holo Caster en de telefoons met schermen die in het Pokémon Center stonden. “Hoewel ik je vanaf nu wel plechtig beloof dat ik meer mijn best ga doen om met je af te spreken,” zei hij lichtelijk grappend tegen haar, maar toch ook wel met een serieuze ondertoon in zijn stem. “Het is echt veel te lang geleden en ik vind het leuk om samen iets met je te doen.” Wauw. Dat was zowat het aardigste wat hij waarschijnlijk ooit tegen iemand had gezegd. En het vreemdste was dat hij zich er niet zo awkward bij voelde om het te zeggen dan hij in eerste instantie had gedacht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kate Griffin
Member
Kate Griffin
Punten : 293
Gender : Female ♀
Age : 20 [18/5]
Type : Ranger
Rang : Area Major
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Flygon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t3136-kate-griffin https://pokemon-journey.actieforum.com/t3135-kate-s-pokedex#62879 https://pokemon-journey.actieforum.com/t6555-kate-s-work-log

Unintended date. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unintended date.   Unintended date. - Pagina 2 Emptyma okt 23, 2017 6:37 pm

"Precies," verzuchtte Kate toen Gavin zijn zegje deed over het onderhouden van vriendschappen. "En ik moet heel eerlijk zijn dat ik dat soort dingen ook vergeet, een berichtje sturen als ik vrij ben en zo. Meestal rust ik uit of onderneem iets leuks, maar om de een of andere reden vergeet ik altijd dat ik daar andere ook voor kan uitnodigen." Soms ontmoette ze dan nieuwe mensen, maar toch. Kate sneed nog een stukje af en vroeg zich af wie ze dan moest uitnodigen. 'Hey, laten we deze grot onderzoeken!' Dat... voelde een beetje raar, al zou ze iemand als Benji misschien wel kunnen meeslepen. Al was grotten onderzoeken niet erg hoog op haar to-do lijst. Grotten waren... niet haar favoriete plekken in de wereld. "Sure, hit me up als je tijd hebt," reageerde Kate nadat ze haar mond leeg had gegeten. "En als ik tijd heb natuurlijk, je weet nooit hoe dat gaat." Tijd, tijd was altijd een probleem. Maar dat zou wel lukken, als ze een rustige week had kon ze makkelijk een dag vol activiteiten doen - al wist ze niet wat Gavin in gedachten had bij 'samen iets doen'. Het kon van wandelingen naar pretparken naar gewoon een dag hangen gaan, en misschien moest ze zelf iets bedenken. Hem meeslepen naar een grot of zo. Misschien een keer duiken, dat had ze een paar keer gedaan, al was het nooit echt voor ontspanning of de wondere van de oceaan. En water was niet haar expertise, maar het zou een interessante ervaring zijn.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gavin Castle
Member
Gavin Castle
Punten : 357
Gender : Male ♂
Age : 18 years old || 01/01
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Mudkip

Unintended date. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unintended date.   Unintended date. - Pagina 2 Emptyma okt 23, 2017 8:14 pm

Gelukkig reageerde Kate niet al te veel op zijn aardige opmerking waardoor hij zich ook niet zo awkward voelde. Sure, hij had het best gemeend, maar hij vond het gewoon nog steeds raar om dat soort dingen te zeggen terwijl hij een jaar of anderhalf jaar geleden boos op haar zou zijn geworden voor geen reden. Hun vriendschap was er behoorlijk op vooruitgegaan en Gavin wilde dat graag zo houden, wilde dat hun vriendschap nóg beter werd. En dat kon alleen als ze zouden afspreken en moeite zouden doen om het contact te onderhouden. Gavin wist dat Kate het niet expres deed als ze vergat om een berichtje te sturen, maar toch wilde hij graag voorkomen dat het alleen van zijn kant uit zou moeten komen. Hij geloofde wel dat ze het echt niet zo bedoelde, maar misschien konden ze er op de één of andere manier wel een oplossing voor zoeken dat ze hem toch zou uitnodigen als ze een keer niks te doen had en ze wilde graag iets gaan ondernemen. En voor Gavin mocht dat echt alle kanten uitgaan; hij had het idee dat hij alle gekke dingen ondertussen al wel meegemaakt en wat was er leuker dan gekke dingen in je eentje doen? Juist, het ondergaan met z’n tweeën. Hij gaf een knikje toen Kate haar opmerking maakte over tijd hebben, iets wat ze niet erg veel bleek te hebben en hij binnenkort waarschijnlijk ook niet als hij effectief aan zijn training zou starten. “De volgende keer gaan we iets avontuurlijks doen,” zei hij tegen haar. “Een plek verkennen of zo. Ik denk dat het best wel vet is als we eens naar het Lost Hotel in Kalos zouden gaan, daar heb ik al veel over gehoord. En ergens in de buurt van Laverre City schijnt een huisje te zijn waar een oude man woont die enge verhalen vertelt.” Ja, hij hield wel van dat soort dingen. “Of we kunnen een mooie wandeling door Santalune Forest maken of zo.” Hij haalde zijn schouders op. “Er zijn vast genoeg plekken die we kunnen verkennen, in Hoenn ook trouwens. Er zijn zat plekken waar ik nog nooit geweest ben.” Hij stak bedenkelijk weer een stuk vlees in zijn mond en kauwde wat terwijl hij om zich heen keek. Hij bloosde toen hij zag dat er voornamelijk koppeltjes in het restaurant zaten en dat die allang al aan hun dessert bezig waren, wat wilde zeggen dat het restaurant binnenkort zou gaan sluiten en ze een keuze moesten maken of ze echt doorgingen met deze onzin of niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Kate Griffin
Member
Kate Griffin
Punten : 293
Gender : Female ♀
Age : 20 [18/5]
Type : Ranger
Rang : Area Major
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Flygon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t3136-kate-griffin https://pokemon-journey.actieforum.com/t3135-kate-s-pokedex#62879 https://pokemon-journey.actieforum.com/t6555-kate-s-work-log

Unintended date. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unintended date.   Unintended date. - Pagina 2 Emptyma okt 23, 2017 9:54 pm

Gavin ging verder over plekken waar ze heen zouden kunnen gaan, de meeste plekken waren in Kalos. "Ik wist niet dat je ook naar Kalos wilde verhuizen," reageerde ze plagend terwijl hij door ging over Santalune Forest. Daar was ze nog nooit geweest, maar ze wist niet of ze zomaar naar Kalos kon gaan. Ze had er op het moment geen missies en als ze nodig was in Hoenn werd het lastig. Misschien kon ze een keer een weekend gaan, maar dingen balanceren met werk was lastig. Gavin noemde Hoenn ook en snel ging Kate in haar hoofd af wat ze nog niet had gezien. Ze had al veel plaatsen in Hoenn bezocht, maar nog niet alles. "Ik ben nog nooit in de Sealed Chamber geweest," nadenkend prikte Kate nog een stuk lasagne op haar vork. "Maar dat is niet zo makkelijk te bereiken, je moet weten waar het is en in bezit zijn van duik uitrusting en zo. Ik wil er wel graag een keer heen." Dat ze uiteindelijk niet was doorgegaan in de Scorched Slab kon ze recht zetten door de legendarische onderwater kamers te zoeken. Kon ze ook meteen Noa eens meenemen naar zee, hoewel ze meer een zoetwater pokémon was betekende niet dat ze een tripje in de zee niet leuk zou vinden. Hadden ze nog nooit gedaan! Zou een avontuur worden. "Of de Cave of Origin," voegde Kate er aan toe na een hap te hebben gegeten. "Maar dat is niet zo spannend." Daar kon je - als je toestemming had - gewoon naar binnen lopen. Geen zoekavontuur onderwater, maar dan hoefde je in elk geval niet te zwemmen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud

Unintended date. - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Unintended date.   Unintended date. - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Unintended date.
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» [Blind Date] On a date with Dora the explorer. +Otis.
» First date [blind date] Shanon Saga
» Date [Vivienne]
» Dinner Date
» Totally not a date

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pokémon Journey :: ► WELCOME TO THE POKÉMON WORLD :: Hoenn :: Lilycove City-
Ga naar: