Hilda zuchtte, en veegde een paar haren uit haar gezicht. Het was een hele verlichting dat ze Lumiose city uit was gestapt. De grote menigten waren echt absoluut afschuwelijk, en ze had geluk dat er die ene keer iemand was om haar eruit te vissen. Zodra ze de stad uit wilde, naar een van de vele routes, moest ze letterlijk rennen naar de poort van de stad, om niet rond te kijken en te verstijven van angst. Ze vond het nog steeds raar dat haar hersenen het grote aantal mensen vergeleken met vast zitten in een grot, maar dat deed er niet toe. Ze moest het gewoon ontwijken, voor nu. Ze was al langs een klein dorpje gekomen, waar de mensen bijzonder aardig waren. De rustige sfeer die in de lucht liep beviel haar ook wel. Pas toen ze een grot bereikte, realiseerde ze zich dat ze de verkeerde kant op was gegaan. Ze wilde naar Santalune city, aangezien ze had gehoord dat daar veel beginners te vinden waren, maar de routebeschrijving bevatte zeker weten geen grot. Na een half uur lopen, bereikte ze eindelijk een ander dorp. Ambrette town, blijkbaar. Ze zuchtte opnieuw. Ze was absoluut doodop. Ze dacht dat doorgaan een beter idee was, aangezien teruggaan nog langer zou duren. De blondharige keek rond, en nam rustig het kleine dorpje in zich op. Ook dit dorpje had een kalme sfeer, en het beviel hier haar wel. Ze stapte een van de grotere gebouwen in, benieuwd of ze hier iets nuttigs zou kunnen vinden. Maar wat ze zag had ze nooit verwacht: grote glazen bakken, met Pokémon die rustig in het rond zwommen. Met grote ogen kwam ze dichterbij, en plaatste een hand op het glas. Ze had nog nooit een aquarium gezien, laat staan deze soorten Pokémon. Benieuwd drukte ze haar gezicht tegen het glas aan. Plots zwom er een grote, visachtige Pokémon op haar af, eerder nieuwschierig dan agressief. Een piepend geluid kwam uit Hilda's mond, en onmiddelijk deinsde ze achteruit, en haar rug crashte tegen iemand aan. Geschrokken draaide ze zich om, handen voor haar mond, gezicht een felrode kleur gekregen. “O-Oh, het spijt me zo! Uhm- Ik- Ik uh- die Pokémon-” Ze wees naar het glas. Dit verliep ook niet echt op z'n rolletjes, het kon echt niet beter worden, huh?