I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2
Welkom op
Pokémon Journey!

Heb je altijd al een Pokémon trainer, coördinator of breeder willen zijn? Of bewandel jij liever het gevaarlijke pad van een Team Rocket Grunt? Samen met andere leden schrijf jij het verhaal van jouw geheel eigen personage. Doorkruis regio's, vang je favoriete Pokémon en maak nieuwe vrienden onderweg. Laat het avontuur beginnen!
WELCOME, GUEST!
PLEASE Login OR Register.

Deel
 

 I Can Lift A Car [+Sara Sweets]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
AuteurBericht
Sara Sweets
Momerator
Sara Sweets
Punten : 497
Gender : Female ♀
Age : 23 years
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Braixen
https://pokemon-journey.actieforum.com/t525-sara-sweets https://pokemon-journey.actieforum.com/t527-sara-s-pokedex#7230

I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Can Lift A Car [+Sara Sweets]   I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Emptyma mei 04, 2015 12:07 pm


Was dat Sara’s verbeelding, of herhaalde Cecille nou haar naam met de achternaam van de witharige er achteraan? “Wat?” Ach, zo belangrijk was het niet. Waarschijnlijk had ze het gewoon verkeerd gehoord door de muziek. Belangrijker was nu het antwoord op e vraag die ze gesteld had, want hoewel ze er over nadacht om niet serieus te luisteren, wilde ze eigenlijk wel weten of deze idioot op haar school zat of dat dit de laatste keer zou zijn dat ze haar een lift moest geven. Schijnbaar was ze net hierheen verhuisd en zat ze eerst op Johto High. Sara was altijd al benieuwd geweest naar die school, maar hield het toch liever bij haar eigen. Er werd haar gevraagd of ze plekken wist om te solliciteren, waarop de witharige fronste. “Je kan het altijd bij een supermarkt proberen. Die hebben meestal wel vakkenvullers nodig.” Had ze dat zelf niet ook kunnen bedenken?

De naam die vervolgens viel beviel Sara niet. Cecille vertelde dat ze na het weekend op Kalos High zou beginnen. Dat was de school waar Sara op zat. Haar handen klemden zich iets dichter om het stuur, maar ze gaf geen kik. Ze beantwoordde enkel de vraag die haar werd gesteld. “Kalos High.” Ha. Ha ha. Leuk. Zolang ze maar niet bij elkaar in de klas zaten, dan was het nog redelijk te doen om haar te ontwijken, toch?

Het werd alleen maar erger. Een nieuw nummer sprong aan op de radio en Cecille vond het schijnbaar een leuk liedje, want ze begon mee te bewegen. Sara zou haar hand tegen haar voorhoofd hebben geslagen als ze die niet aan het stuur moest houden. Ze was bijna de parkeerplaats af, alleen nog een paar bochten en dan het bonnetje van de supermarkt inleveren om gratis langs de slagbomen te komen. Cecille was ondertussen gaan staan om te dansen, tot ergernis van de chauffeuse. “Pas op,” waarschuwde ze nog voor ze haar auto de bocht om stuurde, wat er in resulteerde dat Cecille bijna er uit viel. Sara trapte op de rem. Als de blondine haar auto uit viel, kon ze haar makkelijker weer er in laten als ze stilstond. Gelukkig was dit niet nodig, en bleef het meisje binnen de wagen. “Idioot! Weet je dan niet hoe gevaarlijk dat is? Doe je gordel om,” riep Sara naar achter zich. Ze duwde haar voet weer tegen het gaspedaal om haar vaart terug te krijgen. Dit zou nog een lang ritje worden.

Oké, niet zo heel lang, want de rest van de tocht over de parkeerplaats – wat niet meer dan tweehonderd meter was – bleef ze wel zitten. Sara kon rustig het kaartje inleveren en de weg op rijden, zonder bang te zijn dat haar passagier opnieuw op de straat zou belanden. Het plan om vragen te blijven stellen liet ze maar achterwege, want momenteel kon ze alleen maar boze opmerkingen naar achter zich werpen. Ze begon steeds meer spijt te krijgen dat ze de vreemdelinge haar auto in had gelaten.
tell me can a heart be turned to stone?
Terug naar boven Ga naar beneden
Cecille Skarsgård
Moderator
Cecille Skarsgård
Punten : 84
Gender : Female ♀
Age : 22
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Tyrogue
https://pokemon-journey.actieforum.com/t135-cecille-skarsgard https://pokemon-journey.actieforum.com/t139-cecille-s-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6582-cecille-s-work-log#132295

I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Can Lift A Car [+Sara Sweets]   I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Emptyma mei 04, 2015 4:40 pm


De vragende “wat?” die ze naar haar toe kreeg geworpen, begreep Cecille niet echt. “Hm?” reageerde ze op dezelfde toon terug, lichtelijk in de war over de waarom haar zoiets onduidelijks werd gevraagd. Ach, het zou ook wel. Gelukkig was haar volgende zin iets duidelijker, maar of de blondine er veel aan had was nog maar de vraag. Haar glimlach viel van haar gezicht en maakte plaats voor een frons die het beste was te omschrijven als ontmoedigd. “Dat betaald niet genoeg,” mompelde ze, waarop ze even wegkeek; haar blik op het gebied rondom de auto gericht. Ze waren nog steeds op de parkeerplaats. “Daarom moesten we ook verhuizen. Mijn ouders konden het niet meer betalen,” gaf ze toen eerlijk toe. “Ik zoek eigenlijk een baantje waar ik meer betaald van krijg, zodat het niet nog eens gebeurd.” Het was echt een chaos thuis geweest. Haar ouders stonden stijf van de stress en uiteindelijk kwamen ze nog niet rond, zelfs niet toen Cecille een groot deel van haar loon afstond aan de kosten die ze elke maand moesten betalen. De Celica’s mochten zich er niet mee bemoeien, maar ze hadden uiteindelijk het stel wel een weekendje weg cadeau gedaan, zodat die stress kon verdwijnen. Waarom Cecille niet mee mocht? Ze had het aanbod simpelweg niet aangenomen. Haar ouders konden een weekend met z’n twee wel gebruiken en zij kon de tijd gebruiken om aan de nieuwe omgeving te wennen.

Haar gedachten werden echter op iets vrolijkers afgestemd. Sara vertelde dat ook zij naar Kalos High ging en de glimlach op Cecille’s gezicht kwam meteen weer terug. “Hey, misschien zien we elkaar dan vaker!” sprak ze meteen enthousiast. “Al sta ik liever niet meteen als de zwerver van de stad bekend, maar ja, dat doe ik zelf.” Niet dat ze Sara als een echte roddeltante aanzag. Het was een stom grapje. En om die bedoeling te verduidelijken, grinnikte ze nu om haar eigen grap. “Veel van mijn vrienden gaan er al heen. Misschien ken je ze wel,” vervolgde ze toen. Dat Sara wellicht een hekel aan haar vrienden had, dat bedacht ze zich natuurlijk niet. Nee, haar vrienden deden geen vlieg kwaad en verdienden dan ook geen negatieve aandacht. Al kon Dahlia wel heel streng zijn. Echt heel streng.

De waarschuwing ontging haar compleet, zo intens was ze geconcentreerd op de muziek en haar dans. De preek die volgde, echter, kreeg ze wel mee. “Euh...” begon ze schuldig. Nee, eigenlijk had ze geen idee gehad. Maar ze besloot ook daar weer een grapje van te maken. “Ik leef voor gevaar?” Een voorzichtige grijns baande zich een weg op haar gezicht. Was dit met haar vrienden gebeurd, dan hadden ze waarschijnlijk in een deuk gelegen en had Cecille ook niet op haar tenen moeten lopen met dit soort grappen. Bij Sara had ze alleen het gevoel dat die haar toch nog elk moment de auto uit kon gooien en dat wilde ze eerlijk gezegd niet. Ze vond het eigenlijk wel gezellig met de witharige. Toen haar werd verteld dat ze een gordel moest omdoen, keek ze even naar de gordel van de achterbank. Hm. Haar blik gleed door naar de bijrijderstoel, waar de boodschappentas nog op stond te rusten. Soepel en nonchalant tilde Cecille die op en zette het op de achterbank, waarna ze daar de gordel omheen deed en grijnzend naar haar kunstwerk keek. Vervolgens klom ze met vrij weinig moeite op de bijrijderstoel, waarbij ze het woordje ‘shotgun’ mompelde en erop plofte. Nu deed ze wel een gordel aan. Dat avontuurtje met het dansen had haar wel haar lesje geleerd.
Like a fever I will take you down ♪
Terug naar boven Ga naar beneden
Sara Sweets
Momerator
Sara Sweets
Punten : 497
Gender : Female ♀
Age : 23 years
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Braixen
https://pokemon-journey.actieforum.com/t525-sara-sweets https://pokemon-journey.actieforum.com/t527-sara-s-pokedex#7230

I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Can Lift A Car [+Sara Sweets]   I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Emptyza mei 09, 2015 8:33 pm


Haar voorstel om bij een supermarkt te gaan werken werd duidelijk niet gewaardeerd. Sara rolde met haar ogen. Wat had ze anders verwacht? Dat Sara heel toevallig in het beheer zat bij een of ander bedrijf waar ze een miljoen per week kon verdienen? Ze zag er toch niet uit als een of andere zakenvrouw, of wel? Ze dacht dat haar witte tuniek en sandalen toch wel een hele andere uitstraling zouden hebben. “Dat is heel naar voor je,” sprak ze, al klonk het niet alsof ze echt met de blondine meeleefde. “Ik hoop voor je dat je iets vind, maar ik kan je daar niet bij helpen. Tenzij je de beste cupcakes van het land kan bakken maar zelfs dan zul je lang moeten wachten op een echte werkpositie.”

Ze stond liever niet bekend als de zwerver van de stad, en hoewel Sara erg geneigd was om iedereen in haar vriendenkring te informeren wat voor een malloot er nou weer in haar auto was beland, vond ze het ook sneu om het door te vertellen. Sara zag het ook nog wel gebeuren dat de anderen haar uitlachten omdat ze Cecille in haar auto had meegenomen, en dat moest ze natuurlijk ook voorkomen. Ja, het was puur eigenbelang. 100%. Niet omdat ze een beetje meeleven had met het meisje. “Lijkt me sterk,” antwoordde ze op de opmerking dat ze misschien de vrienden van de blondine al kende. Sara ging hoogstwaarschijnlijk niet om met hetzelfde soort als Cecille.

Dat ze voor gevaar leefde, maakte ze niet alleen duidelijk door het te zeggen en door staand in een auto te dansen, maar ook door tijdens het rijden naar voren te klimmen. “Wat doe je?!” riep Sara gefrustreerd, haar best doend om op de weg te blijven letten. Ze had geluk dat Sara even stil moest staan voor ze haar wagen tussen de rest kon voegen op de weg, anders waren ze mogelijk verongelukt. Sara liet zelfs een gaatje gaan, bang om haar prachtige cabrio te laten crashen. Ze kon zichzelf er nog net van weerhouden om Cecille een boze blik toe te werpen, maar zou die bewaren voor een roekeloze weggebruiker. “Blijf je nu zitten?” beet ze haar in plaats daar van toe. Ze vergat bijna waar ze heen moest rijden.
tell me can a heart be turned to stone?
Terug naar boven Ga naar beneden
Cecille Skarsgård
Moderator
Cecille Skarsgård
Punten : 84
Gender : Female ♀
Age : 22
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Tyrogue
https://pokemon-journey.actieforum.com/t135-cecille-skarsgard https://pokemon-journey.actieforum.com/t139-cecille-s-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6582-cecille-s-work-log#132295

I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Can Lift A Car [+Sara Sweets]   I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Emptyma mei 11, 2015 8:35 am


Ze kreeg niet eens een beetje medeleven. De toon waarop Sara sprak klonk alles behalve gemeend en Cecille fronste kwaad. Toen de witharige er nog wat aan toevoegde, was ze op haar tenen getrapt. “Oh, nou sorry hoor, niet iedereen kan meteen zo’n sportwagen als de jouwe permitteren.” Goh, dat ze dat woord überhaupt kende was een wonder. Maar daar dacht de blondine niet over na. “Alsof ik heb gekozen dat m’n ouders in de shit moeten zitten. Waarom denk je anders dat ik op zoek ben naar een baantje? ‘k Geloof niet dat de meerderheid aan studenten het ook voor hun ouders doen, hoor.” Nee, die deden het voor hun studie of iets. Een eigen woninkje. In de meeste gevallen eindigde het geld echter als zuipgeld in de weekenden. Cecille snoof en keek heel even naar buiten, proberend te kalmeren. Wat wist Sara er nou eigenlijk van? Haar situatie was waarschijnlijk het omgedraaide van Cecille; zij werd onderhouden door haar ouders, terwijl Cecille die van haar een beetje moest gaan onderhouden. En dat kon niet zonder een baantje.

Tegen de tijd dat een nieuw onderwerp was aangeknoopt, keek Cecille weer terug naar het meisje in de rijderstoel. Het leek haar sterk dat ze de blondine haar vrienden kende. “Ik heb meer vrienden dan je denkt, hoor,” vertelde ze Sara met een grijns. “Veel verschillende ook. Björn doet zich voor als een stuk chagrijn, Minnoo is superverlegen en Dahlia is... Nou. Dahlia is haar eigen emotie.” En dan had je nog Sivar en Åsa die wel in Cecille’s categorie vallen. Elias gedroeg zich te volwassen voor zijn leeftijd.

“Wisselen van plek,” reageerde de blondine nonchalant toen Sara vroeg wat ze aan het doen was. De auto stond stil, dus Cecille zag er het gevaar niet echt van in. Toen ze plaats had genomen op de bijrijderstoel grijnsde ze naar de witharige, alsof ze zojuist een grote overwinning had behaald. Vervolgens deed ze haar gordel om. “Mmmmmisschien,” sprak Cecille op de vraag of ze nu wel bleef zitten. “Dit zit veel gezelliger,” voegde ze eraan toe. Nu kon ze Sara tenminste echt aankijken tijdens een gesprek.
Like a fever I will take you down ♪
Terug naar boven Ga naar beneden
Sara Sweets
Momerator
Sara Sweets
Punten : 497
Gender : Female ♀
Age : 23 years
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Braixen
https://pokemon-journey.actieforum.com/t525-sara-sweets https://pokemon-journey.actieforum.com/t527-sara-s-pokedex#7230

I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Can Lift A Car [+Sara Sweets]   I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Emptywo mei 13, 2015 12:05 pm


Aan de blondine haar woorden te horen, ging ze er van uit dat Sara’s geld uit de lucht was komen vallen of iets dergelijks. Sara rolde met haar ogen, niet echt in de mood om ruzie te maken. Zeker niet omdat ze net zo lief was geweest om deze meid een rit aan te bieden. De neiging om te roepen dat ze zonder de witharige het weekend op straat moest doorbrengen en dat ze daarom dankbaar moest zijn, was groot, maar ze hield zich in en klemde alleen maar haar handen om het stuur. Alsof Sara het zo makkelijk had gehad thuis. Ze was niet het type om om medelijden te zeuren, daarom hield ze maar haar mond over haar gehandicapte moeder. Ook omdat het niet bepaald iets was wat ze door de school rondgebazuind wilde hebben. “Dan ben ik nog steeds geen uitzendbureau,” zei ze op kille toon. “Ik weet niet welk bedrijf wanneer een hulpje nodig heeft, ik weet niet waar je het beste geld kan verdienen, en ik weet niet waarom je dit überhaupt aan me vraagt want je kent me amper!” Haar toon werd steeds bozer, en het laatste beet ze echt toe. Met dat er uit hoopte ze dat de blondine zich wat stiller zou houden, zodat zij zich weer op de weg kon concentreren.

Wel, stik. Een paar van de namen die genoemd werden kwamen Sara toch bekend voor. Ze gaf echter geen kik, want ze had het vermoeden dat dit meisje alleen maar enthousiast zou worden als er een mogelijke link tussen de twee en hun vrienden was. De namen kwamen haar bovendien alleen maar bekend voor, en het kon maar zo zijn dat Sara wat mensen kende met dezelfde namen. Ja, dat was waarschijnlijk het geval. “Nou, ik weet zeker dat ze allemaal hele goede vrienden zijn,” sprak Sara, op een toon die niet helemaal gemeend klonk, maar hopelijk gemeend genoeg om niet nog een ruzie te ontketenen. Eentje was op de parkeerplaats wel genoeg.

En ze wisselde van plek. Zonder toestemming van de chauffeuse, nota bene. Dacht ze nou echt dat dat normaal gedrag was in een auto? Want daar was Sara het helemaal niet mee eens. Het kon haar niet schelen of het gezelliger was. Eerlijk gezegd had ze liever gehad dat Cecille achterin was blijven zitten. Hoewel ze nu makkelijker bij haar kon om haar eventueel een mep te verkopen. Al… leek het er op dat met haar spieren die klap niet heel hard aan zou komen. Oh well. Sara overwoog om een vraag te stellen om het gesprek weer op gang te krijgen, maar besloot om dat toch maar niet te doen. Ze zat nog steeds met de bittere nasmaak van het conflict van zonet. Zwijgen was in dit geval eerder goud dan spreken.
tell me can a heart be turned to stone?
Terug naar boven Ga naar beneden
Cecille Skarsgård
Moderator
Cecille Skarsgård
Punten : 84
Gender : Female ♀
Age : 22
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Tyrogue
https://pokemon-journey.actieforum.com/t135-cecille-skarsgard https://pokemon-journey.actieforum.com/t139-cecille-s-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6582-cecille-s-work-log#132295

I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Can Lift A Car [+Sara Sweets]   I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Emptywo mei 13, 2015 5:21 pm


De witharige vertelde haar geen uitzendbureau te zijn en gaf haar vervolgens nog een aantal redenen waarom Cecille die vraag beter niet had kunnen stellen. Het humeur van de blondine werd er niet beter op door de toon van Sara, maar dat besloot ze maar even te negeren. Ze zat immers in de auto van het meisje en kon er elk moment letterlijk uit worden gegooid als ze nog meer op diens zenuwen begon te werken. Desondanks had ze wel een antwoord klaar. “Ja weet ik veel, jij woont hier al langer dan ik,” begon ze. “Of daar ging ik in ieder geval van uit. Misschien had je wel iets gezien ergens. Er hangen overal wel van die blaadjes op als ze hulp zoeken ofzo.” Dat was een logische beredenering. Althans, voor Cecille’s doen. “Ik stelde gewoon een simpele vraag. ‘k Heb nooit beweerd dat je een uitzendbureau bent, maar dan zal ik daar wel kijken,” sprak Cecille als laatste, waarop ze zacht snoof en weer even naar buiten keek. Bedaren, blondje. Je wilt niet de hele weg ruzie.      

Iets aan die reactie stond Cecille niet aan. Het was alsof Sara beweerde dat het helemaal geen goeie vrienden waren of dat het haar geen bal interesseerde. Opeens had de blondine dan ook geen zin meer om nog een poging tot een gesprek aan te knopen. Ze had absoluut geen zin om boos te zijn terwijl ze net een beetje van haar kater af was. Dat ene rotgevoel van hulpeloosheid niet te vergeten. Cecille hield zich daarom ook stil en was niet van plan om verder nog wat te zeggen, behalve toen ze even van plek wisselde. Het had wel haar gebruikelijke toon, maar echt extreem vrolijk zoals gewoon was het niet echt. Sara deed verder ook geen moeite meer voor een gesprek, dus Cecille besloot zich op de omgeving en de muziek te focussen. Misschien deed het haar goed genoeg om binnen vijf minuten van haar bui af te komen, misschien niet. Ze was in ieder geval wel blij met het feit dat de radio haar graag een pleziertje deed door leuke nummers af te spelen.
Like a fever I will take you down ♪
Terug naar boven Ga naar beneden
Sara Sweets
Momerator
Sara Sweets
Punten : 497
Gender : Female ♀
Age : 23 years
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Braixen
https://pokemon-journey.actieforum.com/t525-sara-sweets https://pokemon-journey.actieforum.com/t527-sara-s-pokedex#7230

I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Can Lift A Car [+Sara Sweets]   I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Emptyvr mei 15, 2015 9:48 am


Natuurlijk had Sara hier en daar zo’n briefje met ‘hulp gezocht’ zien hangen, maar dat betekende nog niet dat ze had onthouden wat waar hing. Dat vond ze niet nodig, want ze had zelf al een baan en ze had niet kunnen weten dat er zomaar iemand die een baan nodig had bij haar de auto in kwam zitten. “Het spijt me dat ik niet verwachtte een werkloze in mijn auto te krijgen.” Ze was nog steeds boos, maar dit was het laatste wat ze over het onderwerp kwijt wilde. Als ze haar frustraties niet onder controle zou hebben zou ze de twee nog eens tegen een boom aan rijden, en dat wilde ze natuurlijk niet.

Misschien was Sara te bot geweest. Nou ja, ‘misschien’? De witharige wist het eigenlijk wel zeker. Ze had niet haar frustraties van zonet op de blondine af moeten reageren, want nu bleef ze stil en ze betrapte zichzelf er op om haar stemgeluid te missen. Ze was echt niet zo asociaal als velen van haar dachten. Een beetje gesprek vond ze niet erg. Aan de andere kant was de autorit nu wel lekker rustig en had Sara de tijd om over andere dingen na te denken. Zoals waar ze heen moest en wat ze daar met Cecille zou moeten doen, want daar was ze nog steeds niet over uit. Ondanks dat ze het niet verwachtte, bedacht ze zich dat misschien één van de mensen in haar appartementencomplex de blondine kon kennen. Dan kon ze haar daar afzetten. Helaas zou dat wel betekenen dat het verhaal van hoe ze in haar auto was beland bekend zou worden, maar daar moest ze maar even doorheen bijten. Misschien kon ze haar tijdens de rit nog overhalen om er over te liegen.

Als Sara niet Sara was geweest, had ze misschien nog een poging gedaan om het gesprek opnieuw op gang te krijgen. Helaas besloot ze zich in plaats daar van op de weg te focussen. Tot nu toe was Cecille heel spraakzaam geweest, dus misschien dat zij na een paar minuten weer iets verzon om te zeggen. Zo niet, dan zou het een rustig autoritje blijven.
tell me can a heart be turned to stone?
Terug naar boven Ga naar beneden
Cecille Skarsgård
Moderator
Cecille Skarsgård
Punten : 84
Gender : Female ♀
Age : 22
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Tyrogue
https://pokemon-journey.actieforum.com/t135-cecille-skarsgard https://pokemon-journey.actieforum.com/t139-cecille-s-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6582-cecille-s-work-log#132295

I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Can Lift A Car [+Sara Sweets]   I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Emptyvr mei 15, 2015 8:46 pm


Cecille besloot geen aandacht meer aan het gesprek te besteden. Ze hoorde Sara’s opmerking wel, en wilde er ook best reactie op geven, maar ze had niet meer zo’n vechtlust om er daadwerkelijk iets zinnigs uit te gooien. Daarom had ze haar aandacht nu op de straat gevestigd; haar blik rondglijdend over de vele figuren die op straat rondliepen. Sommigen zagen er echt raar uit. Hier en daar zag je een rijkeluiszoon die er toch wel erg gay bijliep. Cecille vroeg zich af of zulke jochies niet gewoon echt gay waren, maar waarschijnlijk kwam het gewoon omdat ze zo verwend waren. Mensen met vreemde kleren aan die Cecille zelf nooit zou dragen. Ze keek niet op mensen neer, hoor. Ze moesten allemaal doen wat ze niet laten konden van haar. Maar ze vond het soms best amusant om rond te kijken en te beseffen hoe verschillend de mensheid wel niet kon zijn; en dan had ze het nog niet eens over rassen en huidskleuren.

Een nieuw nummer sprong op de radio aan en Cecille herkende het deuntje. Ze begon zachtjes mee te neuriën met het nummer en even later tikte ze afwezig met haar wijsvingers op haar linkerbeen, alsof ze een professionele drummer was die elk nummer wel uit haar hoofd kende en daarom altijd aan het oefenen was om de maat van de muziek te pakken te krijgen. Dat was ze echter niet. Niet dat ze het zelf meekreeg – haar blik was immers nog altijd gefixeerd om de vele omstanders. Hierdoor viel haar oog niet veel later op de lokale bioscoop; hoewel Cecille er nog nooit eerder was geweest. Misschien dat ze daar wel iemand zochten. Moest ze even in haar achterhoofd houden. Maar voor nu was ze wel uitgekeken op dat baantjesgesprek, dus besloot ze een ander onderwerp aan te knopen. “Ga je wel eens naar de film?” vroeg ze aan Sara, alsof het de normaalste zaak was van de wereld. Nou ja, om erheen te gaan in ieder geval wel, right? En misschien kon ze de witharige wel trakteren op een film om haar te bedanken. En om een date te kunnen hebben met het meisje. Maar dat was niet de prioriteit. Nope. Dat was Sara bedanken, natuurlijk.

Like a fever I will take you down ♪
Terug naar boven Ga naar beneden
Sara Sweets
Momerator
Sara Sweets
Punten : 497
Gender : Female ♀
Age : 23 years
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Braixen
https://pokemon-journey.actieforum.com/t525-sara-sweets https://pokemon-journey.actieforum.com/t527-sara-s-pokedex#7230

I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Can Lift A Car [+Sara Sweets]   I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Emptydi mei 19, 2015 3:36 pm


De stilte leek eindeloos te duren en even vroeg Sara zich af of ze niet echt iets verkeerds had gezegd wat het meisje dieper had geraakt dan de witharige voor mogelijk had gezien. Stilte vond ze niet erg, maar wel als het kwam van iemand die voorheen heel enthousiast had geleken en al helemaal niet als ze het idee had dat het haar schuld was. Ze wist alleen niet wat ze moest zeggen, dus bleef ze stil. Ze overwoog om tegen Cecille te zeggen dat ze moest stoppen om met haar vingers te trommelen omdat het haar afleidde, maar ze wilde niet nog een conflict veroorzaken en dan zou ze eigenlijk de muziek zelf ook uit moeten zetten omdat het afleidde.

Ze had het zo goed als opgegeven toen opeens de stem van de blondine haar oren weer vulde. Ze moest even tot zich laten doordringen wat dit betekende en nam toen vervolgens de tijd om een antwoord te verzinnen. “Oh. Uhm, soms.” Zou het het waard zijn om de blondine te vertellen dat ze van actiefilms hield? Dan wilde ze natuurlijk meteen de bios in, want ze leek haar precies zo’n type om daar naartoe te gaan. “Niet zo vaak meer sinds ik voor mijn eigen kamer betaal, al sla ik het niet af als mijn vrienden aanbieden om te trakteren.” Zeker niet als er een badass vrouwelijk karakter in zat, zoals Black Ariados. Al waren er slechts weinig mensen die wisten dat ze daarvoor bij haar konden aankloppen. Cinnamon en Vanilla waren de enigen die dat regelmatig deden.
tell me can a heart be turned to stone?
Terug naar boven Ga naar beneden
Cecille Skarsgård
Moderator
Cecille Skarsgård
Punten : 84
Gender : Female ♀
Age : 22
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Tyrogue
https://pokemon-journey.actieforum.com/t135-cecille-skarsgard https://pokemon-journey.actieforum.com/t139-cecille-s-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6582-cecille-s-work-log#132295

I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Can Lift A Car [+Sara Sweets]   I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Emptydi mei 19, 2015 10:20 pm


Ze kreeg een reactie. Gelukkig maar, want ze had niet de hele weg in stilte willen blijven zitten. Haar mondhoeken krulden ietsjes omhoog naar een vriendelijke glimlach toen Sara vertelde dat ze soms naar de film ging. Haar elleboog plaatste ze bovenop de deur van de cabrio, terwijl ze haar hand tegen haar wang liet aanrusten en zo een geïnteresseerde houding aannam om naar de rest van de woorden te luisteren. Niet zo vaak meer, huh? Nou daar wilde Cecille wel verandering in brengen. Al moest ze dan waarschijnlijk harder werken, maar dat maakte haar niks uit. “Oh,” begon ze, nadat Sara toe had gegeven een aanbod van haar vriendin niet af te slaan om gratis naar de film te kunnen. “Dus als ik je meevraag naar de film als ik m’n portemonnee weer heb, kan ik er dan vanuit gaan dat we vrienden zijn?” Ze grijnsde een keer speels naar het meisje, maar had niet veel later een iets serieuzere gezichtsuitdrukking. “Als bedankje voor... Y’know, deze zwerver van de straat te plukken.” Die ging ze erin houden, of niet? Hoe graag ze ook niet bekend wilde staan als zwerver, noemde ze zichzelf nu wel zo voor de tweede of derde keer.

Dat deed haar er eigenlijk aan denken dat haar portemonnee inderdaad verdwenen was. Had ze die gewoon thuis laten liggen? Waarschijnlijk wel. Een groot aantal van het studentenfeestjes was gratis voor haar, omdat ze zo ontzettend veel connecties had met al die studenten; zelfs wanneer ze niet uit de stad zelf was. Er was altijd wel iemand in haar buurt te vinden die iets voor haar zou kunnen regelen. En omdat ze praktisch al was geadopteerd in de vriendenkring op Kalos High, was het niet moeilijk om een reputatie op te bouwen nog voor ze zich op de school bevond. “In welke klas zit je eigenlijk?” vroeg ze toen aan Sara. “En wat ben je van plan om erna te doen?”
Like a fever I will take you down ♪
Terug naar boven Ga naar beneden
Sara Sweets
Momerator
Sara Sweets
Punten : 497
Gender : Female ♀
Age : 23 years
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Braixen
https://pokemon-journey.actieforum.com/t525-sara-sweets https://pokemon-journey.actieforum.com/t527-sara-s-pokedex#7230

I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Can Lift A Car [+Sara Sweets]   I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Emptydi mei 26, 2015 2:33 pm


Natuurlijk wist Cecille Sara’s woorden om te draaien naar iets wat ze helemaal niet had gezegd. Om nou te reageren met dat ze geen vrienden waren, leek Sara echter ook weer gemeen. Ze wilde geen nieuwe ruzie ontketenen. Ze wilde met Cecille blijven praten, verbazingwekkend genoeg. “Nou, ik maak eigenlijk niet zo makkelijk vrienden,” begon ze, op lichtelijk voorzichtige toon. “Maar als je denkt me te kunnen overtuigen dat een vriendschap met jou voordelig is… Dan mag je je gang gaan.” Oh help. Dit was vast een slecht idee. Tenzij de blondine door had dat ze liever geen contact hield. Al klonk het wel logisch om een wederdienst te doen voor het meenemen. Met haar boze bui had Sara haar net zo goed op de parkeerplaats kunnen laten staan.

Er werd haar gevraagd in welke klas ze zat. Sara had eigenlijk gehoopt dat ze dat soort informatie voor zichzelf kon houden, maar ze vond het wel zo aardig om een vraag te beantwoorden. Ze mocht dan wel een chagrijn zijn, maar beleefd was ze ook. “Ik zit in klas 420b. Na high school ga ik een management opleiding doen en mijn eigen bedrijf starten.” Nog even volhouden, sprak ze zichzelf toe. Nog een paar minuten en ze zouden aankomen bij haar appartement. Misschien moest ze vast bedenken wat ze met de blondine zou doen zodra ze daar eenmaal aangekomen waren.
tell me can a heart be turned to stone?
Terug naar boven Ga naar beneden
Cecille Skarsgård
Moderator
Cecille Skarsgård
Punten : 84
Gender : Female ♀
Age : 22
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Tyrogue
https://pokemon-journey.actieforum.com/t135-cecille-skarsgard https://pokemon-journey.actieforum.com/t139-cecille-s-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6582-cecille-s-work-log#132295

I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Can Lift A Car [+Sara Sweets]   I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Emptydi mei 26, 2015 5:59 pm


Sara maakte kennelijk niet zo gemakkelijk vrienden. Cecille hief een wenkbrauw, zich afvragend wat die woorden nou eigenlijk betekenden. Het kon immers een hint zijn, maar die hint kon ook vele betekenissen hebben. Cecille zou echter Cecille niet zijn als ze er heel diep op inging, dus dat deed ze dan ook niet. Ze nam de woorden maar voor wat het waren en besloot inderdaad die uitdaging aan te gaan – want dat was hoe het in haar oren had geklonken. “Nou ik vind een gratis film al een goede rede om bevriend met me te zijn,” grijnsde ze naar de witharige. “En omdat ik zo vrijgevig ben, mag je zelfs de film kiezen!” Ze grinnikte even. Zelf maakte het haar nooit echt uit welke film ze heenging met een ander. Animatiefilms, actiefilms, romances, ze hield er allemaal van. Al had het laatste genre toch wel haar voorkeur, maar tegen een goede komedie kon ook bijna niets op. Zoveel keuzes die ze niet kon maken. Dat was de eigenlijke rede dat Sara de film mocht kiezen. Dat, en, ja, ze zat nu toch wel in de dure auto van het meisje.

“420b?” herhaalde ze met een verbaasde ondertoon. Dat... Klonk haar heel bekend. Was dat niet de klas waar ze komend jaar in terecht kwam. “Ha, kijk ‘ns aan. Je bent nog steeds niet van me af hierna, want dat is dezelfde klas waar ik moet starten na de zomer.” En daar zaten een paar van haar vrienden ook in. Oké, misschien dat Sara dan toch wel haar rust kon krijgen van Cecille. “Ah, weet je zeker dat je m’n vrienden dan niet kent? Björn zit geloof ik ook in 420b.” Ze meende zich te herinneren van wel, want ze had nog een grapje over de klassennaam gemaakt toen. De witharige vervolgde haar eigen verhaal door te vertellen dat ze management wilde gaan doen na high school en Cecille fronste vragend. “Wacht, betekent dat dat je manager kunt worden?” vroeg ze aan de ander. Een kleine grijns versierde toen haar gezicht. “Zo ja, dan kan ik er wel eentje gebruiken in de toekomst! Je zou nog eens goud geld aan me kunnen verdienen. Ik streef naar de titel van wereldkampioene kickboksen! ... Al is regionaal ook niet mis,” ratelde ze aan één stuk door. “Maar dromen horen groot te zijn, toch?” Met een trots en scheef grijnsje keek ze opzij; haar blik zoekend naar die van Sara. Kijk, nu was het alweer een stuk gezelliger.
Like a fever I will take you down ♪
Terug naar boven Ga naar beneden
Sara Sweets
Momerator
Sara Sweets
Punten : 497
Gender : Female ♀
Age : 23 years
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Braixen
https://pokemon-journey.actieforum.com/t525-sara-sweets https://pokemon-journey.actieforum.com/t527-sara-s-pokedex#7230

I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Can Lift A Car [+Sara Sweets]   I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Emptydo mei 28, 2015 3:24 pm


Het was niet helemaal Sara’s bedoeling geweest dat Cecille meteen de redenen opnoemde, maar ze kon de blondine moeilijk tegen houden. De redenen die ze noemde waren… matig. Echte vriendschap ging niet om een gratis bioscoopbezoek. Overtuigendere argumenten waren betrouwbaarheid en loyaliteit geweest, maar haar reisgenootje was schijnbaar te simpel om dit naar boven te brengen. Dat ze zelf de film mocht kiezen deed Sara ook niet veel. Ze overwoog wel meteen om te vragen of Cecille interesse had in de nieuwste actiefilm die uit kwam, maar ze wilde eigenlijk niet dat de blondine wist dat ze daar van hield. Dat was een geheimpje. Soort van. “Sure,” reageerde ze uiteindelijk maar, al klonk het niet overweldigend enthousiast. Sara wist niet eens of ze dit überhaupt door zou laten gaan of dat ze het contact zou laten verwateren zodra ze kon.

Het bleek echter iets verder in het gesprek dat verwateren heel moeilijk zou zijn. Cecille maakte namelijk bekend dat ze in die klas zou komen. Sara’s moed zonk haar de schoenen in. Hoe ging ze dit ooit overleven? Cecille zou sowieso mensen gaan vertellen over wat er hier gebeurd was. “Björn ken ik wel,” gaf ze vervolgens toe, “maar niet goed. Hij date één van mijn vrienden. Ik ga zelf niet veel met hem om.” Ze had wel eens naast hem gezeten bij een biosbezoek met haar vriendengroepje, omdat Gelato hem mee had gevraagd, maar echt interessant vond ze hem niet. Hij leek haar een beetje chagrijnig en daar kon ze niet altijd even goed mee om gaan.

Haar opleiding werd interessanter gevonden dan Sara had gehoopt en er werd haar gevraagd of ze de manager van Cecille wilde worden. Oh God, waarom. “Ja, dat kan ik, maar nee, dat ga ik niet doen.” Ze besloot om gewoon meteen de harde waarheid er uit te gooien. Valse hoop was vervelender dan die korte teleurstelling. “Ik start mijn eigen zaak. Dat kan ik niet met iets anders combineren.” Tenzij ze een heel team van personeel inhuurde, maar dat was ze niet echt van plan. “Dromen horen realistisch te zijn,” reageerde ze vervolgens. “De lat hoog leggen is goed, maar het is veel leuker om een realistische, haalbare droom te hebben. Anders komt het nooit uit.” Sara kon best gaan dromen dat ze de meest populaire sweetshop van heel de wereld zou hebben, maar dan kwam ze geen steek verder. Ze moest een sterk bedrijfsplan hebben en de lat verhogen bij bepaalde successen. Als haar zaak stond en klanten trok, zou ze pas dromen van iets groters.
tell me can a heart be turned to stone?
Terug naar boven Ga naar beneden
Cecille Skarsgård
Moderator
Cecille Skarsgård
Punten : 84
Gender : Female ♀
Age : 22
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Tyrogue
https://pokemon-journey.actieforum.com/t135-cecille-skarsgard https://pokemon-journey.actieforum.com/t139-cecille-s-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6582-cecille-s-work-log#132295

I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Can Lift A Car [+Sara Sweets]   I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Emptyvr mei 29, 2015 10:53 am


Cecille merkte het al; de sfeer was opeens minder enthousiast, alsof er opnieuw een ruzie was ontstaan en daar nu het effect erna nog bij kwam kijken. Ze voelde irritatie al omhoog komen en probeerde dat zover mogelijk weg te duwen om een tweede ruzie in de auto te voorkomen; voornamelijk omdat ze er zelf geen zin meer in had. Het was al lang en breed duidelijk dat de twee complete tegenpolen van elkaar waren – waar Cecille enthousiast en vrolijk was, was Sara juist teruggetrokken en serieus. De witharige liet toen weten Björn wel te kennen en vertelde niet veel met hem om te gaan. Cecille grinnikte zacht. “Hij is altijd chagrijnig. Telkens als ik hem zie heeft ‘ie een kwade frons op z’n voorhoofd,” vertelde ze, waarop ze naar haar eigen voorhoofd wees en probeerde zijn frons na te doen. Het mislukte grandioos, maar daar had de blondine zelf geen erg in. “Zoiets,” meldde ze erbij, om te laten weten dat ze een imitatie probeerde. “Maar hij is een goede jongen. Als je hem beter leert kennen, althans.” Ze grinnikte weer.

Cecille’s enthousiasme verdween compleet toen Sara allemaal negatieve reacties op haar voorstellen gaf. Ze had het sowieso niet serieus bedoeld, tenzij de witharige het wel heel graag had gewild, maar dat bleek niet het geval. De blondine besloot maar weer een stilte te laten vallen, vooral omdat haar poging tot een wapenstilstand geen effect bleek te hebben gehad en ze niet opnieuw een ruzie wilde hebben. Ongeïnteresseerd liet ze haar elleboog weer op de rand van de auto rusten en liet ze verveeld haar hoofd ertegen hangen, waarop ze met eenzelfde blik de auto uit tuurde. “Als ik je irriteer, mag je me ook wel bij de eerstvolgende brug afzetten. Ik heb gehoord dat daar erg aardige zwervers zitten die me vast wel met open armen ontvangen,” mompelde ze tegen Sara. Daar deed ze het meisje vast een heel groot plezier mee. En dan hoefde Cecille haar ook niet meer lastig te vallen, ook op school niet.
Like a fever I will take you down ♪
Terug naar boven Ga naar beneden
Sara Sweets
Momerator
Sara Sweets
Punten : 497
Gender : Female ♀
Age : 23 years
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Braixen
https://pokemon-journey.actieforum.com/t525-sara-sweets https://pokemon-journey.actieforum.com/t527-sara-s-pokedex#7230

I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Can Lift A Car [+Sara Sweets]   I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Emptydi jun 02, 2015 10:03 am


Sara had eigenlijk geen behoefte aan een imitatie van Björn, want zoals ze gezegd had kende ze de jongen al en eigenlijk moest ze haar ogen op de weg houden. Ze wist nog net de frons op haar gezicht wat te verminderen voordat ze een blik opzij wierp. Het was verbazingwekkend… schattig. Dat is niet wat Sara had verwacht. Ze kreeg het zelfs voor elkaar om gemeend te glimlachen, al bleef een giechel of grinnik nog ver weg. “Ik heb zo het idee dat hij en ik niet echt close zullen worden, maar wie weet.” Gelato ging veel met hem om, dus dat het een prima jongen was geloofde ze wel.

Opnieuw stilte. Misschien was Sara toch wat te streng geweest. Ze had gehoopt dat er interesse kwam voor haar toekomstplannen, maar dat bleef ook weg. Prima, dan niet. Ze had er eigenlijk wel genoeg van. Het was wel duidelijk dat de twee botsten qua karakter en Sara was sowieso niet met een grote glimlach aan dit avontuur begonnen. Gelukkig was de rit al bijna over, want ze reed haar straat al in. Pas toen trok Cecille haar mond weer open en zei ze iets waar Sara even over na moest denken. In eerste instantie bleef ze stil, al was dit meer omdat ze moest opletten bij het parkeren dan dat ze niks te zeggen had. Ze had heel veel te zeggen, maar in plaats van dat er in één keer uit te gooien liet ze de woorden van de blondine even tot zich bezinken. Ze zette ze auto uit en zuchtte diep. “Niet nodig, we zijn er al,” begon ze. “Het was niet mijn bedoeling om zo naar tegen je te doen. Ik weet niet wat me bezielt. Waarschijnlijk is het de hitte, gecombineerd met hoe je me op de parkeerplaats als eerste aansprak. Dat beviel me niet.” Het feit dat de blondine ‘ingebroken’ had in haar auto liet ze maar even achterwege. Misschien wees ze haar daar later nog op. “Ik had het niet op jou hoeven afreageren. Als je liever nu weggaat, dan breng ik je wel ergens anders heen, en anders… staat mijn deur voor je open.” Ze wierp een twijfelachtige blik naar Cecille. Deze keer twijfelde ze niet of dit wel een goed idee was, maar meer of de blondine op dit aanbod in ging of niet. Ze was best wel een trut geweest tijdens de rit, eigenlijk.
tell me can a heart be turned to stone?
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud

I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: I Can Lift A Car [+Sara Sweets]   I Can Lift A Car [+Sara Sweets] - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
I Can Lift A Car [+Sara Sweets]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 7Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Sara Sweets
» Fix Me [+Sara Sweets]
» Never Have I Ever [+Sara Sweets]
» Go Big or Go Home [+Sara Sweets]
» Escape [+Sara Sweets]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pokémon Journey :: ► WOULD YOU LIKE TO QUIT YOUR GAME? :: Out of Character :: Giratina's Distortion World-
Ga naar: