|
| Riding the Dream[+Robin Boltstone] | |
| |
Auteur | Bericht |
---|
Member Robin BoltstonePunten : 32
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : | Onderwerp: Re: Riding the Dream[+Robin Boltstone] di mei 08, 2018 7:39 am | |
| “Dat geloof ik wel… Eén van mijn pokémon vroeger kon je ook op rijden.” Het was wat ongemakkelijk stil tijdens de rest van de rit. Hij voelde Joey zowat verstijven. Hij keek rond, maar merkte niets vreemd op dat hem kon bang gemaakt hebben. Misschien had hij wat schrik om weer op een pokémon te rijden na dat voorval met de Ponyta? Maar het was zijn eigen pokémon, dan kon hij toch geen schrik hebben? Even later zei Joey toch weer iets. Het klonk meer om de stilte te vullen dan om een gesprek aan te knopen. “Zadels zijn alleen maar saai” Hij glimlachte, maar betwijfelde of Joey dat opmerkte. Verder gedroeg Joey zich nog steeds wat vreemd. Ze waren nu van de Mamoswine afgegleden en Joey liep voorop. Het was bijna alsof hij Robin probeerde te negeren. Hij had geen flauw idee wat er met hem aan de hand was. Hij glimlachte opnieuw bij het complimentje. Al voelde het niet 100% gemeend. Joey leek wat afwezig. “Hopelijk zal het niet zo zijn wanneer ik daar aankom...” Ondanks alle pogingen die Joey leek te ondernemen, kwam er geen echt gesprek op gang. Hij wist niet zeker wat de oorzaak was. Enkel dat hier iets helemaal niet juist zat. Hij hoopte dat de sfeer er snel weer wat bovenop zou komen. Samen met Joey gaf ook hij zijn pokémon af. Ze zouden even moeten wachten. Als er geen gesprek kwam zou het erg ongemakkelijk zijn. Uiteindelijk zei hij maar, wanneer ze neer waren gaan zitten: “Hé, Joey, alles ok? Je doet wat vreemd… Scheelt er iets?”
|
| | | Member Joey BreezePunten : 1007
Icon : | Onderwerp: Re: Riding the Dream[+Robin Boltstone] wo mei 09, 2018 5:31 pm | |
| We are all here on earth to help others Met spanning langzaam in hem opbouwend hoorde hij nog net de woorden van Robin aan die begon over dat hij vroeger ook op een Pokémon gereden had. Zou dat een Pokémon zijn die hij verloren had aan Team Rocket? Wacht, dat was veel te naar van hem om zomaar te vragen. Hij had gezien hoe Robin ermee in de put zat. Na hoe hij zelf had gereageerd na de ervaring van net, wilde hij niet Robin door hetzelfde laten gaan. Wat viel er dan meer over te zeggen? ”Geen Mamoswine neem ik dan aan, haha,” Het klonk net zo ongemakkelijk als in zijn gedachten, maar zwegen zoals hij vervolgens deed was net een tikkeltje erger. Hij probeerde het over een zadel te hebben en het scheelde dat Robin er degelijk op in ging. Anders was het nog ongemakkelijker geweest, toch? Hij wist het even niet meer en wilde er niet teveel over in zitten. Dus… zadels vond Robin maar saai en hij had daar een punt. Het voelde natuurlijk om zonder zadel op een Pokémon te zitten maar zichzelf-kennende vond hij dat vele malen enger. Buiten op Deuce dan, hij wist dat hij hem kon vertrouwen. Die liep vrij kalm en probeerde zo min mogelijk abrupte bewegingen te maken. Echter op een Pokémon die hij niet kende, dan werd het wel echt een zadel. ”Ik ook wel, op Deuce althans, op andere Pokémon… zoals die Ponyta van zonet is een zadel fijner,” Vlak na de kleine conversatie was hij opgelucht in de Pokémon Center te zijn, spoedig verlost van de ongemakkelijkheid. Na zijn beschamende opmerking dat die van Vaniville lang kon duren, reageerde Robin er niet enthousiast op. Daar moest hij oprecht even op glimlachen. Hij hoopte dat hij echter niet een te vreemde indruk wekte en de glimlach zou blijven hangen maar die verdween weer. ”Ik was er tijdens de spits, dus ik denk dat je vast meer geluk heb dan ik, hoor!” sprak hij snel om Robin gerust te stellen en minder zorgen te laten maken. Na zijn woorden gaf Robin zijn Pokémon af en namen ze plaats, waarop Robin gelijk een akelige vraag stelde. Nee, hij had het dus teveel laten blijken, stom, stom, stom. Het maakte niets uit, de jongen hoefde geen zorgen over hem te maken. Het ging wel prima… Wie hield hij voor de gek, eerder dacht hij dat ook en… Hij had zijn hart opgelucht bij hem. Zou het met zoiets ook kunnen…? Hij wilde niet dat het ongemakkelijk werd tussen hun twee. De vriendschap koesterde hij net zojuist. Zijn blik gericht op zijn eigen handen wist hij even niets te zeggen, zou hij ervoor kiezen eerlijk te zijn of… Waarom zou hij erover liegen als hij hem vertrouwde? Nerveus keek hij uiteindelijk Robin weer aan maar sloeg toen zijn ogen weer neer. ”Ik… ja… ben nog aan het bij-bijkomen van h-het gevecht, het doet nogal veel met mij op het moment,” begon hij, zijn stem trillend maar langzaamaan stabieler, ”Toen we ook op Deuce gingen zitten… Ik... Het klinkt vast heel stom,” Hij wilde verdwijnen, onder een deken kruipen met een kussen over zijn hoofd getrokken. Hier was hij het allerslechts mee, slechter dan een gemiddelde 18-jarige. Nooit gunde hij zichzelf erover na te denken. Nooit. Het was iets buiten zijn bereik, enkel voor de rest. En één aanraking deed hem eraan denken. Oké, kom op, je kan het. ”Dat niet alleen… Je g-gaat het vreemd vinden m-maar… Ik ben niet de beste met fysieke aanrakingen… Ik denk dan aan iets wat mij niet gegund is,” Beschaamd keek hij nou maar naar zijn schoenen en hield zijn hand tegen zijn voorhoofd, met zijn donkerblonde haren eroverheen vallend. Dit was beschamend. Super beschamend. Erger dan zijn schaamte bij zijn depressieve gedachten. Dit was erger. what on earth the others are here for I don't know love, libby |
| | | Member Robin BoltstonePunten : 32
Icon : | Onderwerp: Re: Riding the Dream[+Robin Boltstone] do mei 10, 2018 7:22 pm | |
| Hij had natuurlijk niet gezegd welke pokémon dat was waar hij op reed. Het was ook niet zijn bedoeling geweest, maar nu vroeg Joey er onrechtstreeks naar. "Een Gigalith. Fijne pokémon, opgevoed vanaf een kleine Roggenrola." Joey ging verder in op zadels. Hij was het helemaal niet eens met Joey op dat vlak. Hij vond het zelfs normaal dat je zonder zadel rijdt op een van je eigen pokémon, maar het voorbeeld van een Ponyta? Volgens hem is dat juist een pokémon dat je beter zonder zadel bestuurd. Veel betere communicatie. "Waarom zou je een zadel willen, zelfs op een Ponyta? Volgens mij gaat het rijden veel beter wanneer je één bent met de pokémon. Trouwens, de vlammen van een Ponyta branden niet, je kan er gewoon je hand in houden. Daarbij is een zadel bijna een marteltuig voor een pokémon. Dat kan toch niet fijn zijn? Je moet je eens verplaatsen in de schoenen van de pokémon, zou jij graag een zadel op je rug krijgen? Wat moet die pokémon dan ook niet denken. Ze krijgen niet eens wat vertrouwen..." Hij twijfelde of hij zich misschien wat te veel had laten gaan. Het was echter zo dat vanaf er leed van pokémon in het spel kwam, hij erg heftig kon reageren. Het kon niet anders dan dat pokémon lijden onder een zadel. Is het niet fysiek, dan is het psychologisch en mentaal. Alsof het dingen zijn. Ze hebben evenveel gevoelens als mensen. Ze zijn evenwaardig aan de mens, als de mens niet minderwaardig was natuurlijk. Hij probeerde wat te nuanceren. Hij wilde niet dat Joey zich aangevallen voelde. "Je moet het gewoon proberen, zonder zadel. Als je het gewend bent wil je niet anders meer! Zelfs op pokémon die je niet kent. Grenzen verleggen, erg belangrijk!"
Hij glimlachte bij de opmerking over de spits. Hij had geen idee of het grappig bedoeld was, maar zelf had hij nog nooit gehoord van "de spits" in het Pokécenter. Hij zag overduidelijk dat Joey ergens mee zat. Hij hoopte dat hij op de één of andere manier kon helpen. Of in het slechtste geval, dat hij er niet de oorzaak van was. Hij fronste zijn wenkbrauwen. Joey was wel erg overstuur. Misschien had hij maar beter niets gezegd? "Niets klinkt stom, zolang het maar uit je hart komt." probeerde hij hem bij te staan. Hij vroeg zich af waar die plotse poëtische, filosofische inval vandaan kwam. Hij schoof het idee meteen weer aan de kant, om te luisteren naar wat Joey te zeggen had. "Iedereen heeft wel iets... Jij bent daarentegen geweldig in battles." Hij wist even totaal niet wat gezegd. Hij wilde troostend een hand op zijn schouder leggen, maar twijfelde of dat wel een goed idee zou zijn. Joey probeerde zijn gezicht te verbergen. "Joey, kijk dan naar me. Het is helemaal niet erg! Jij bent jij, jij bent Joey en Joey is jou. De anderen zijn de anderen en daar hoef jij je niks van aan te trekken. Je bent jezelf en dat is het enige wat telt." Wauw, dat klonk veel te goed om uit zijn mond te komen. Hij geloofde het zelf bijna niet. Hij hoopte wel dat het zou helpen, want voor de rest wist hij niet echt wat gezegd.
|
| | | Member Joey BreezePunten : 1007
Icon : | Onderwerp: Re: Riding the Dream[+Robin Boltstone] zo mei 13, 2018 2:51 pm | |
| We are all here on earth to help others Hopend dat hij zonet niet een stomme vraag gesteld had die weleens té pijnlijk kon zijn, kreeg hij echter antwoord. Opluchting ging als een golf door hem heen maar niet genoeg om zichzelf compleet te kalmeren. Robin vertelde een Gigalith gehad te hebben, een Pokémonnaam die hij weleens gehoord had maar nooit gezien had. Het was wel een typische Unova Pokémon maar meer kon hij er zelf niet meer op komen. Behalve dat Roggerola dan de eerste vorm was. Zo te horen was het een Pokémon die Robin al vanaf jongs af aan opgevoed had en een warme glimlach sierde zijn eigen gezicht. Dat was niet zo veel anders als met Deuce die hij al als Swinub als zijn kameraad had. ”Jullie hebben een sterke band dan niet waar?” proberend e voorkomen dat hij hem teveel aan het verlies zou laten nadenken. Pas na zijn woorden besefte hij dat hij een hele verkeerde woordkeuze gemaakt had. Stom, stom. Hij wilde hem niet eraan doen herinneren, alles behalve! Het kwaad was echter al in zijn ogen geschied en zijn eigen mondhoeken trokken weer omlaag. Hij was niet slim geweest hiermee. Het gesprek leek ook vervolgens naar zadels te gaan en hij had duidelijk een andere mening. Nerveus slikkend keek hij weg van Robin die eerst begon over dat je zonder zadel meer één voelde met je Pokémon. Daar was hij het zelf wel mee eens en hij wilde instemmen maar Robin bleef zijn verhaal vervolgen. Ditmaal dat de vlammen van Ponyta geen pijn deden om erover te zitten en toen… dat het haast een marteltuig was. De brok in zijn keel nam toe en verschrikt keek hij de jongen aan, waarna hij zijn blik verplaatste naar de weg voor hen. ”Een marteltuig…” Was hij dan echt zo slecht geweest door op de Ponyta te zitten met een zadel op haar rug, en hetzelfde willen doen met zijn Deerling? Beschaamd door zijn eigen standpunt en kijk erop, hield hij zijn kaken stevig op elkaar. Hij zei toch maar verkeerde dingen als een onwetende Trainer met toevallig één overwinning. Het was misschien toch maar geluk geweest zonet. Als ze op een ander moment een gevecht hadden gehad, had hij waarschijnlijk verloren. Als hij niet eens wist wat het beste of fijner was voor zijn Pokémon en zijn eigen wil boven die van hen durfde te zetten…? Wie was hij dan? De laatste paar woorden van Robin vlogen hem voorbij, bewerend dat hij het zelf zonder zadel moesten proberen maar de brok in zijn keel weerhield hem ervan iets op te zeggen. Hij had dat allemaal niet moeten zeggen, of juist dan weer wel…? Hij voelde zich wel opgelucht, al had het toch stom in zijn oren geklonken. Wie liep er nou met de gedachten rond dat een aanraking je deed denken aan romantiek? Een simpele omhelzing zou juist vriendschap moeten betekenen of iets normaals moeten zijn maar buiten zijn moeder en grootmoeder had hij het amper gehad. Geen echte vrienden die hem dat gunde, zelfs de docenten niet. Ach, het kwam wel zeker vanuit zijn hart en dat was al zeker iets. Het nam helaas zijn schaamte totaal niet weg, en zijn blik viel dan ook maar op zijn eigen schoenen die minder intimiderend waren dan iemands blik. De woorden vlogen hem voorbij dat hij ‘geweldig’ was in Pokémon battles, waarop hij zelf een ‘nee’ schudde. Er waren Trainers die alle gymbadges al hadden gehaald, dus hoe kon hij zich maken hoger dan hen te noemen of evengoed? Waren badges dan niet hét bewijs dat je goed bent in Pokémon gevechten? Zijn gedachtegang werd abrupt tot een halt geroepen toen Robin eiste dat hij naar hem keek. Met een boel tegenzin keek hij de jongen recht aan, zijn eigen schouders echter nog gezakt. Het idee dat hij zichzelf kon zijn en zich niets van zich moest aantrekken van anderen had hij vaker gehoord. Het was een cliché maar het klopte wel, al wilde hij het niet toegeven. Verre van, het was niet voor hem weggelegd maar na wat hij door was gegaan… En dat gevecht. Misschien, kon hij het zichzelf een beetje permitteren. Een beetje, niet meer, niet minder. ”Dat… Ja, maar… Het helpt niet veel dat ik niet zomaar kan vergeten… waarmee ik het associeer… En ik weet dat er een tijd en plaats is voor dingen.. maar het is moeilijk daarin te geloven,” Het was moeilijk om te verwoorden wat er in hem doorging en hij schudde na zijn woorden maar met zijn hoofd, ”Ik.. spreek.. wartaal uit, sorry,” Geforceerd probeerde hij erbij te lachen maar het verging hem al snel en zijn blik gleed terug naar zijn schoenen. Waar wilde hij heen met zijn woorden? Hij wist het echt even niet en sloeg maar lichtelijk zijn ogen neer. ”Bedankt in ieder geval voor vandaag, al hoef je je echt niet zoveel zorgen over mij te maken! Ik heb echt teveel aan mijn hoofd op het moment en deze dag was nogal zwaar voor me en ook wel spannend,” Daar was niets van gelogen, helemaal niets, en na een ogenblik bleken hun Pokémon weer genezen te zijn en bracht een zuster ze naar de balie en riep hun twee op. Met een blik wisselend met Robin, kwam hij weer overeind en liep naar zijn eigen Pokéball’s toe en borg ze na een dankbare blik opgeworpen te hebben, terug in zijn eigen rugtas waar ze veilig zouden zitten. Het was immers een strijd die op vele vlakken vandaag gestreden was en om eerlijk te zijn had hij ook behoefte om rust te nemen. Al wilde hij niet dat Robin dat verkeerd zou begrijpen, hij wilde zelf gewoon de rust opzoeken om na te denken over vandaag. En anders voor te bereiden voor een trip met weer zijn burengroep. Hij had een vaag gevoel dat het hem goed zou doen. Na zijn Pokémon opgeborgen te hebben stak hij ietwat nerveus zijn hand naar Robin uit, uit dankbaarheid en gedag. ”Bedankt, trouwens… Voor alles,” Voor een heleboel. Voor de nodige verandering in zijn leven en carrière. what on earth the others are here for I don't know love, libby |
| | | Member Robin BoltstonePunten : 32
Icon : | Onderwerp: Re: Riding the Dream[+Robin Boltstone] di mei 15, 2018 8:43 pm | |
| Of ze een sterke band hadden? Hij kreeg nu zelf even een brok in de keel. Had hij de afgelopen tijd wel hard genoeg gewerkt voor zijn pokémon? Was hij het waardig om hun trainer te zijn, terwijl hij hen nog steeds niet heeft gered? “Een sterke band… natuurlijk! Met al mijn pokémon” hoop ik. Dacht hij nog in zichzelf. Zou hun band eronder lijden? De afstand, de tijd die verstrijkt sinds ze elkaar voor het laatst zagen. Weten zijn pokémon überhaubt dat hij hen niet in de steek gelaten heeft? De laatste keer dat hij ze liet terugkeren in hun pokéball was alles normaal. Hij heeft geen afscheid kunnen nemen. Misschien… wat als zijn pokémon dachten dat hij hen verlaten had?! Zouden ze dan vrijwillig zich bij Team Rocket aansluiten? Misschien haatten ze hem ondertussen zelfs al? Hij deed zijn best om ze op te houden, maar nu rolde er een traan over zijn wang. Hij wreef hem snel droog en hoopte dat Joey niets gemerkt had. Het korte verdriet dat omgezet werd naar woede, gaf hem nu extra kracht. Hij balde zijn handen tot vuisten en beet zijn tanden stijf op elkaar. Voor het eerst was er naast alle woede en heimwee ook plaats geweest voor verdriet. Hij had het altijd verdrongen, het werd altijd opgehouden door zijn woede. Hij wist niet waarom, maar nu was dat even niet meer zo geweest. Wat moest Joey niet van hem denken. Degene waarvan hij nu al de hele dag steun had gekregen, stond nu zelf op het randje van inzinken. Uiteindelijk slaagde hij erin om een glimlach op zijn gezicht te toveren. Daar had hij alle goede herinneringen voor. “Gelukkig zijn het bijna allemaal goede herinneringen, daar put ik hoop uit. En energie.” voegde hij op het laatste nog toe. De positieve dingen die hij met zijn pokémon had beleefd, waren de motor voor hem om te blijven gaan. Hij ging er nog liever zelf aan onderdoor dan dat hij zijn pokémon in handen liet van Team Rocket. Zijn leven was toch niets maar waard als hij hen voor altijd kwijt was.
Hij besefte dat hij zojuist wat iets te fanatiek was geweest. Daar kwam een ander kantje naar boven waar hij niet altijd even trots op was. Hij kon zichzelf helemaal verliezen in een spel of andere soort van competitie en wanneer hij praatte over zijn eigen mening. In dit geval was dat over het zadel. Het was nu ook niet echt de bedoeling dat hij Joey een slecht gevoel zou geven. “Ehm, ik was misschien iets te hevig. Ik kan nogal een fanaticus zijn als het op welzijn van pokémon aankomt. Ik heb al zoveel gezien in mijn leven dat ik soms wat vergeet dat niet al die dingen bedoeld zijn om pokémon te mishandelen. Sorry” De manier waarop pokémon door sommige mensen behandeld worden. Afschuwelijk gewoon. Over tijd was hij een soort van tegenhanger tegen alle onnatuurlijke dingen voor pokémon. Alles waar ze van zouden afzien. Hij zou bijvoorbeeld nooit een pokémon vangen zonder dat die het zelf wil. En anders zou hij altijd de keuze geven om te gaan en staan waar hij wil. Zijn pokémon waren in de eerste plaats zijn vrienden. Hij wilde niet dat ze bij hem blijven omdat ze moeten maar omdat ze willen. Daarbij laat hij liefst zijn pokémon ook zoveel mogelijk buiten hun pokéball. Het kan niet aangenaam zijn daarin opgesloten te zitten, toch? Zo waren er enkele zaken waar hij zich bij Joey aan stoorde, maar uiteindelijk deed hij niets anders dan wat alle anderen deden. Dat kon hij hem toch niet kwalijk nemen? Trouwens, wat Team Rocket of andere criminelen deden was nog veel erger. Dat was afschuwelijk. De manieren waarop ze experimenten op hen uitvoerden… walgelijk gewoon. “Van dat zadel… Als je echt met wil… dan moet je je er door mij niet van laten weerhouden het te gebruiken. Alleen wil ik dat je weet dat het veel leuker is zonder. Je zal in ieder geval ook meer respect krijgen van de pokémon zelf. Da’s mijn mening.” Hij hoopte dat dat enkele dingen zou rechtzetten.
Joey schudde van nee wanneer hij zijn talent voor battles prijsde. “Nee?! Wat zeg jij nu! Je bent één van de beste trainers die ik in eeuwen gezien heb!” Hij kon zijn oren niet geloven. Was Joey gewoon bescheiden of dacht hij echt dat hij slecht was? “Je hebt mij verslagen! En ik ben zeker geen groentje! Je pokémon zijn geweldig, maar zonder jouw verfrissende creativiteit betwijfel ik of jullie het hadden gehaald. Je hebt talent voor pokémongevechten, wat je jezelf ook wijsmaakt!” Hij hoopte dat hij alles goed verwoord had. Hij wist dat communicatie dikwijls een werkpuntje was voor hem. Het zou niet de eerste keer zijn dat hij verkeerd werd begrepen. Hij was ook meer gewend om alleen te werk te gaan. Vroeger was het zo geweest. Natuurlijk was het niet makkelijk voor Team Rocket om undercover een Grunt of andere persoon met hem mee te sturen. Hij mocht niet weten waar hij zelf mee bezig was. Het was wel eens voorgevallen dat er iemand werd meegestuurd op belangrijkere missies. Maar hij had toen nooit echt een vriendschappelijke verhouding gehad met hen. Namen wist hij niet, maar hij zou wel gezichten herkennen. Dat zouden misschien wel de eerste personen zijn waarop hij wraak zou nemen.
Hij werd wat stil van Joeys woorden. Hij vreesde dat hij niet veel meer kon doen dan zijn vriendschap aanbieden. Hij hoefde zich geen zorgen te maken. Meestal was dat het moment waarop je je zorgen begon te maken, maar nu was het anders. Het stelde hem enigszins gerust. Joey redde zich wel, maar maakte hij zich zorgen over? Hun pokémon waren klaar om afgehaald te worden. Vervolgens was er iets dat leek op afscheid. Well, eigenlijk kon hij beter niet te lang meer blijven treuzelen hier. Nog een nachtje in het Pokécenter misschien en dan moest hij maar eens verder. Hij had een hoop te doen nu. Hij beantwoordde Joeys uitgestoken hand met een stevige handdruk. “Tot de volgende keer, vriend.” Hij geloofde zelf toch dat hij er een vriend bij had nu. “Oja en over dat “alles”. Graag gedaan. Ik ben blij dat ik je heb leren kennen.”
|
| | | Gesponsorde inhoud | Onderwerp: Re: Riding the Dream[+Robin Boltstone] | |
| |
| | | |
Soortgelijke onderwerpen | |
|
| Permissies van dit forum: | Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
| |
| |
| |