Time for a change
Welkom op
Pokémon Journey!

Heb je altijd al een Pokémon trainer, coördinator of breeder willen zijn? Of bewandel jij liever het gevaarlijke pad van een Team Rocket Grunt? Samen met andere leden schrijf jij het verhaal van jouw geheel eigen personage. Doorkruis regio's, vang je favoriete Pokémon en maak nieuwe vrienden onderweg. Laat het avontuur beginnen!
WELCOME, GUEST!
PLEASE Login OR Register.

Deel
 

 Time for a change

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Robin Baker
Member
Robin Baker
Punten : 475
Gender : Male ♂
Age : 22 years
Type : Trainer
Regions : Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t574-robin-baker#7919 https://pokemon-journey.actieforum.com/t578-robin-s-pokedex#7940

Time for a change Empty
BerichtOnderwerp: Time for a change   Time for a change Emptyzo sep 28, 2014 3:52 pm

Robin was onderweg naar Lumiose City toen hij ineens gebeld werd. Hij nam dan maar op en ineens verscheen er professor Sycamore. Wat moest die nou weer van hem en sterker nog hoe kwam hij aan zijn nummer? Hij richtte even zijn blik op de Blaziken die naast hem stond, maar die leek het ook niet te begrijpen, dus richtte hij zijn blik maar weer op de professor. "Ah, ik zie dat je je Blaziken naast je hebt staan." Nu klonk het alleen nog maar vreemder. "Professor, wat moet je van me?" Hij probeerde kalm over te komen, maar het had niet heel veel succes als hij eerlijk was. De professor glimlachte even geruststellend. "Ik moet niet zoveel van je, maar ik had vernomen dat je Combusken was geëvolueerd in een Blaziken en dat komt eigenlijk precies goed uit, want ik heb wat voor je." Robin keek alleen maar raarder naar de professor. "Zou je naar mijn lab kunnen komen, dan leg ik daar alles uit." Zonder dat hij de kans kreeg om te antwoorden had de professor alweer opgehangen en een zucht ontsnapte zijn mond. Wat moest de professor nu weer van hem? En het was ook nog steeds de vraag hoe hij aan zijn nummer kwam, maar dat was nu niet meer belangrijk. Waarschijnlijk moest hij nu dus maar gewoon naar het lab gaan om erachter te komen wat de professor echt van hem wilde. Gelukkig was hij al onderweg naar Lumiose City, maar hij was niet van plan geweest om langs te gaan bij de Professor, ook al leek het er nu niet echt op dat hij een keuze had.
Het duurde gelukkig ook niet meer lang voor hij dan uiteindelijk in Lumiose City was aangekomen. Het enige wat nu wel een goed punt was, was waar hij precies naartoe moest gaan om het lab te vinden. Hij had namelijk nooit echt moeite gedaan om het te vinden en wist dan ook niet waar het nu moest liggen. Het was dus misschien maar beter om eerst een kaar van de stad te zoeken voor hij ergens zou verdwalen en helemaal niet meer wist waar hij was. Hij kon het natuurlijk ook aan iemand vragen, maar dat zou misschien een beetje raar staan. Ook al leek hij niet veel keus te hebben, dus liep hij maar naar de persoon toe die het dichtste bij hem stond. "Ehm... Kun je me misschien vertellen waar het lab van professor Sycamore is?" Hij had nu al een hekel aan die professor. Zomaar vragen aan hem of kon komen en ook nog niet eens vertellen waar zijn lab dan precies lag. "Natuurlijk, je zit al op de goede weg en als je die kant uitloopt zul je het na een tijdje vanzelf aan je linkerkant vinden." Hij bedankte de vrouw en draaide zich toen om, om daar een glimlachende Blaziken te zien staan. "Dit vind jij wel leuk of niet soms?" De Blaziken knikte even kort, waarna Robin even zuchtte voor hij in de richting begon te lopen, welke de vrouw had aangewezen. Misschien had hij toch maar beter in Hoenn kunnen blijven. Dan was dit allemaal niet nodig en kon hij zijn weg ook een stuk makkelijker vinden. Alleen hij moest er nou net weer voor hebben gekozen om naar een regio te gaan die hij niet kende. Hij liep dan ook stug door, want hij wilde verder niet laten weten dat hij hier niet bekend was en hij hoopte maar dat de uitleg van de vrouw goed was, want anders zou hij nog serieus verdwalen.
Gelukkig bleek na een tijdje dat de uitleg van de vrouw goed was en stond hij op dit moment dus voor het lab van professor Sycamore. Even keek hij naar de Blaziken, want het was duidelijk dat de professor niet alleen iets van hem moest hebben, maar ook van zijn Blaziken. De pokemon schudde zijn hoofd, duidelijk zelf ook niet wetend wat er aan de hand was. Een laatste zucht ontsnapte dus nog maar uit Robin's mond voor hij de deur open duwde en naar binnen stapte. De professor had hem overduidelijk al op staan wachten en Robin keek hem even aan met een opgetrokken wenkbrauw. "Welkom, Robin." Begon de professor, maar zijn blik veranderde niet. Hij wilde namelijk zo snel mogelijk weten wat de professor van hem zou moeten, zodat hij ook zo snel mogelijk hier weer weg zou kunnen. "Je hoeft niet zo wantrouwend te zijn." Zei hij en glimlachte nogmaals geruststellend. Robin wist niet goed of dit nou geruststellend op hem over moest komen of juist wat anders, maar hij besloot dat het misschien maar beter was om te luisteren naar wat de professor hem wilde vertellen. "Je hebt misschien het nieuws al gehoord." Robin schudde even zijn hoofd bij die woorden. Wat voor nieuws zou het nou weer over kunnen gaan? "Maar Team Rocket heeft nog net zo lang geleden ingebroken in het lab en een aantal Mega Stones meegenomen." Begon de professor. Team Rocket? Daar had hij eerlijk gezegd nog nooit van gehoord. Ook niet bij hem thuis in de Hoenn regio. "Team Rocket is een criminele organisatie die uit Kanto komt en doordat ze de Mega Stones hebben gestolen zijn ze extra gevaarlijk. Daarom waarschuw ik je bij deze om goed op je pokemon te letten." Dat was allemaal wel goed en aardig, maar had hij die waarschuwing ook niet over de telefoon kunnen geven? "Als dat alles was, kan ik dan gaan?" De professor schudde zijn hoofd. "Nee, want nu komt waarvoor ik je echt heb gevraagd hier te komen." Begon de professor. Robin was eigenlijk net van plan geweest om zich om te draaien, maar besloot nu toch maar te blijven. "Ik zal je eerst maar wat uitleg geven over Mega Stones." Waarvoor was dat dan weer nodig? "Sommige pokemon hebben nog een extra evolutie bovenop hun laatste evolutie. Dit wordt een Mega-evolutie genoemd. Alleen niet elke pokemon kan dit en er zijn ook een paar eisen waaraan de pokemon en de trainer moeten voldoen." Robin luisterde naar wat de professor allemaal te vertellen had, maar als hij eerlijk was, werd het hem nog steeds niet echt duidelijk waarom hij hier naartoe moest komen. "Allereerst heb je een Mega Stone nodig, welke de pokemon zal helpen om de Mega-evolutie mogelijk te maken, maar dat is niet het enige, want de trainer heeft een Key Stone nodig om de Mega Stone te activeren, maar dit alles werkt alleen als de pokemon en trainer een sterke band hebben en genoeg vertrouwen in elkaar hebben om dit mogelijk te maken. De Mega-evolutie is alleen niet iets dat blijft, na een tijdje zal het uitgewerkt zijn en zal de pokemon weer terug gaan naar zijn of haar originele vorm." Dat kon hij nog wel volgen, maar wat had dit met hem en zijn Blaziken te maken? "Er zijn ook maar een beperkt aantal pokemon die de mogelijkheid hebben om te Mega-evolueren en je Blaziken is er een van. Dat is dan ook de reden dat ik jou heb gekozen om een Key Stone bij je te dragen en daarmee te helpen om Team Rocket te bestrijden."
Robin stond er even versteld van. Was hij nou juist uitgekozen om een Key Stone bij hem te dragen en daarmee samen met zijn Blaziken te helpen Team Rocket te verslaan? Hij knipperde even een paar keer met zijn ogen en staarde de professor aan. Hij wierp even een snelle blik op zijn Blaziken, welke ook niet echt heel goed wist wat hij hiervan moest denken. De Blaziken kon dus nogmaals evolueren, alleen dan op een speciale manier. Het was dan wel niks dat zou blijven, maar dat was misschien ook wel prettiger, want dan kon hij er zelf voor kiezen wanneer hij zijn Blaziken zou Mega-evolueren. De professor haalde iets uit zijn zak en liep toen naar Robin toe waarna hij zijn hand uitstak en de Key Stone liet zien. "Deze Key Stone is voor jou. Hij is al verwerkt in een Key Ring, zodat het makkelijker zal zijn voor jou om te dragen." Hij nam de Key Stone aan van de professor en deed hem om zijn pols, waarna hij even naar Blaziken keek. Dit was namelijk maar één gedeelte van wat hij nodig zou hebben om de Blaziken te laten Mega-evolueren. "Het enige wat je nu nog nodig hebt zal de Blazikenite zijn. Deze steen zul je waarschijnlijk het beste kunnen vinden rond Geosenge Town." Robin knikte even. Daar moest hij dus naartoe gaan als hij de steen wilde vinden. Het was alleen wel de vraag of het dan alsnog zou lukken, want hij had dit nog nooit eerder gedaan, dus het zou echt oefenen voor hem worden en waarschijnlijk ook voor de Blaziken. "Oh ja, Mega-evolutie kost veel energie, dus zul je maar in staat zijn om het één keer te gebruiken per gevecht en waarschijnlijk zullen jij en je Blaziken beide eerst moeten wennen aan de nieuwe evolutie, maar ik heb er vertrouwen in dat dat wel goed gaat komen, maar als er problemen zijn kun je me altijd om hulp vragen." Als de professor er vertrouwen in had moest het toch wel goed komen? Hij had namelijk wel vertrouwen in zijn Blaziken, maar of hij dat had in de Mega-evolutie moest hij nog maar even kijken. Misschien zou hij later nog wel meer pokemon krijgen die uiteindelijk zouden kunnen Mega-evolueren, maar het was waarschijnlijk toch beter om het eerst uit te proberen met Blaziken en dan zou hij altijd later kunnen kijken voor een andere pokemon. "Als laatste wil ik je waarschuwen voor Team Rocket. Ik weet dat ik dit al een keer eerder heb gedaan, maar ik wil dat je ervoor zorgt dat Team Rocket nooit deze Key Stone in handen krijgt, want dat zou ze alleen maar helpen. Je moet er dus goed op passen en als je een Team Rocket lid tegenkomt en ze lijken sterk moet je ook niet twijfelen om je pokemon te laten Mega-evolueren." Robin knikte nogmaals bij die woorden en keek naar de Blaziken, welke nu best wel enthousiast leek te zijn. "Ik zal oppassen professor en ik denk dat Blaziken er hetzelfde over denkt." De Blaziken liet een bevestigend geluid horen en de professor glimlachte even. "Dit was alles waar ik je voor nodig had, dus ik wens je veel succes en mochten er problemen zijn kun je me altijd bellen."
Robin bedankte de professor en keek naar zijn Blaziken. Wilde hij de Blaziken kunnen laten evolueren moest hij eerst de Blazikenite vinden. Als hij eerlijk was had hij geen idee hoe lang dat hem zou kosten, maar hij hoopte het toch wel snel te vinden. Dan zou hij er namelijk zo snel mogelijk aan kunnen beginnen om het onder de knie te krijgen en kon hij zich ook verweren tegen Team Rocket als het nodig was. Hij had namelijk al wel door dat Team Rocket geen makkelijke tegenstander zou zijn en als ze ook nog eens van plan waren zijn pokemon te stelen zou hij daar alles aan doen om dat te voorkomen, dus daar moest hij de professor toch wel dankbaar voor zijn, want anders was hij niet eens voorbereid geweest als hij een Team Rocket lid zou tegenkomen. Ook al vond hij het nog steeds wel raar dat er zo'n organisatie bestaat en dat ze ineens vanaf Kanto naar Kalos waren gekomen. Hij had ze gelukkig nog nooit gezien in Hoenn en dat was misschien maar beter ook, want wie weet hoe hij er anders tegenover had gestaan. Hij vroeg zich alleen wel af hoeveel andere trainers er waren die ook een Key Stone hadden, want zoals de professor het vertelde leek het er niet op dat hij de enige was. Misschien dat hij die personen ooit nog tegen zou komen, maar hij wist niet hoe groot die kans was. Hij richtte zijn blik even op de Blaziken. "Ik denk dat we dus maar eerst de Blazikenite voor jou moeten gaan vinden en dat we daarna maar even verder gaan kijken wat we gaan doen." De Blaziken reageerde enthousiast, duidelijk klaar om dit nieuwe evolueren uit te proberen. Het stelde Robin ook wat meer gerust, want als de Blaziken erop tegen was geweest was het misschien wel heel anders gelopen, maar de pokemon wilde het duidelijk wel uitproberen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Raven Strider
Administrator
Raven Strider
Punten : 639
Gender : Male ♂
Age : 22 Years | 08/06
Type : Team Rocket
Rang : Agent
Regions : Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t130-raven-strider https://pokemon-journey.actieforum.com/t133-raven-s-pokedex

Time for a change Empty
BerichtOnderwerp: Re: Time for a change   Time for a change Emptyma sep 29, 2014 3:15 pm



Congratulations, you received a Keystone!
The item has been added to your inventory.
Terug naar boven Ga naar beneden
 
Time for a change
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Time for an change
» Time to change something
» Time to make a change ; ( closed )
» { Last change
» I wouldn't change you

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pokémon Journey :: ► WELCOME TO THE POKÉMON WORLD :: Kalos :: Lumiose City :: Sycamore Lab-
Ga naar: