Untitled - Pagina 2
Welkom op
Pokémon Journey!

Heb je altijd al een Pokémon trainer, coördinator of breeder willen zijn? Of bewandel jij liever het gevaarlijke pad van een Team Rocket Grunt? Samen met andere leden schrijf jij het verhaal van jouw geheel eigen personage. Doorkruis regio's, vang je favoriete Pokémon en maak nieuwe vrienden onderweg. Laat het avontuur beginnen!
WELCOME, GUEST!
PLEASE Login OR Register.

Deel
 

 Untitled

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Oskar Helvig
Member
Oskar Helvig
Punten : 357
Gender : Male ♂
Age : 23 jaar
Type : Coördinator
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t1423-oskar-helvig https://pokemon-journey.actieforum.com/t1424-oskar-s-pokedex

Untitled - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Untitled   Untitled - Pagina 2 Emptydi apr 07, 2015 11:44 am

Untitled

tag: Alyss Timer • no notes



Een keuze werd gemaakt. Fietsen. Oskar had het zelf ook wel leuk gevonden om Alyss haar Pokémon te ontmoeten, maar dat kon later altijd nog. Vooral omdat Alyss aangaf dat haar conditie niet optimaal was. Oskar ging daardoor namelijk er van uit dat ze niet de hele middag aan fietsen zouden besteden en dat vond hij wel prima. “Maakt niet uit. Als je wil stoppen dan stoppen we,” sprak Oskar haar bemoedigend toe met een glimlach. Hij merkte dat de Pokémon van Alyss interesse toonde in zijn Furret. Even maakte hij zich zorgen of ze geen rare fratsen uit zou halen, maar ze hield zich verbazingwekkend rustig.

“Nou,” sprak Oskar, “dan gaan we maar denk ik?” Hij wenkte naar achter zich, omdat dat pad af de fietsverhuur te vinden was. “Peridot, kom je?” De Furret keek op, zag dat haar trainer een paar stappen bij haar weg deed, en snelde zich toen naar zijn zijde.
Terug naar boven Ga naar beneden
Alyss Timer
Member
Alyss Timer
Punten : 353
Age : -
Icon : Mudkip

Untitled - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Untitled   Untitled - Pagina 2 Emptydo apr 09, 2015 4:24 pm

"Nou, dan gaan we maar denk ik?" werd er gevraagd. Hij wenkte haar, en ze volgde hem maar, gezien ze de stad niet al te goed kende, en ze zelf een belabberde oriëntatie had - dat was inmiddels zeker. Toen de Furret met de naam Peridot merkte dat haar trainer bij haar weg aan het lopen was, rende het diertje snel achter hem aan. Está keek vragend omhoog naar Alyss. Deze glimlachte naar beneden. Ze liet de grass eeveelution nog wel even buiten zolang ze aan het lopen waren naar de fietsverhuur. Ze wist immers niet hoe ver dat was. Ze volgde Oskar nu met versnelde pas, en al snel liep ze weer naast hem. "Dus... Ga je naar Hoenn voor de volgende contest?" vroeg ze. De paascontest was aangekondigd op een poster ergens, en hoewel die nog best ver weg was, was het toch wel wat interessants om te weten.
Terug naar boven Ga naar beneden
Oskar Helvig
Member
Oskar Helvig
Punten : 357
Gender : Male ♂
Age : 23 jaar
Type : Coördinator
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t1423-oskar-helvig https://pokemon-journey.actieforum.com/t1424-oskar-s-pokedex

Untitled - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Untitled   Untitled - Pagina 2 Emptyvr apr 10, 2015 12:30 pm

Untitled

tag: Alyss Timer • no notes



Het deed Oskar goed om te horen dat Alyss een gesprek aanknoopte tijdens de wandeling. Het zou maar een paar minuten lopen zijn, maar in die tijd kon je veel bespreken. “Nee, ik heb het geld niet voor zo’n reis helaas,” antwoordde hij. De teleurstelling was maar een klein beetje in zijn stem te horen. “En ik denk ook dat mijn Pokémon wat meer training nodig hebben voor ik weer mee doe. Palladium deed het goed, maar schijnbaar kan het beter.” Oskar was helaas niet zo goed in plannen, anders was hij nu mentaal allerlei strategieën aan het uitstippelen. Hij was meer het soort persoon wat maar deed wat hem goed leek. Natuurlijk plande hij een optreden van tevoren, maar hij deed er geen maanden over om het tot in de perfectie te trainen. Misschien dat dat zijn valkuil was. “En jij?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Alyss Timer
Member
Alyss Timer
Punten : 353
Age : -
Icon : Mudkip

Untitled - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Untitled   Untitled - Pagina 2 Emptyza apr 11, 2015 12:37 pm

Geen geld. Nee, inderdaad. Zij had precies dat probleem ook, die tickets waren zo duur man. Hij begon ook over meer training. "Ach, ik vond 't goed. Het lag waarschijnlijk ook een beetje aan het thema van de contest," Vivienne had gewoon erg veel mazzel gehad met haar Volcorona. "Maar goed, ik ga ook niet. Geen geld, en ik wil ook nog wat meer trainen. Hoewel ik nu wel zat kandidaten heb voor de volgende," Ze grijnsde terwijl ze dacht aan de mogelijkheden die ze had met haar momentele team. Delphox, shiny mega Mawile, mega Sceptile... Ze kon alle kanten op met haar team. Een dubbele opvoering zou nog beter zijn. "Ik vraag me wel af wat voor thema het is... Hopen dat we er wat mee kunnen, hm?" sprak ze.
Terug naar boven Ga naar beneden
Oskar Helvig
Member
Oskar Helvig
Punten : 357
Gender : Male ♂
Age : 23 jaar
Type : Coördinator
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t1423-oskar-helvig https://pokemon-journey.actieforum.com/t1424-oskar-s-pokedex

Untitled - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Untitled   Untitled - Pagina 2 Emptyzo apr 12, 2015 4:26 pm

Untitled

tag: Alyss Timer • no notes



Oskar moest Alyss gelijk geven. Oskar hield van romantiek, maar toch was Valentijn een lastig thema om mee te werken. Oskar vond dat hij het mooi had opgelost met het bellenhart, maar helaas telde zijn eigen mening niet mee in het oordeel van de jury. Niet dat hij vond dat de winnaars het niet verdiend hadden. In tegendeel, hij vond dat ze geweldig gepresteerd hadden. “Volgende keer laten we Vivienne zien wie de baas is,” grijnsde Oskar. Hij had niks tegen Vivienne, vond haar zelfs een heel aardig meisje, maar een beetje vriendschappelijke competitie kon in zijn ogen geen kwaad. Hij gunde haar alle lintjes die ze nodig had, maar wilde er zelf toch ook wel een keertje een winnen. “Tja, we zien wel. Perry en ik gaan ons in elk geval goed voorbereiden.” Dat hield in Oskar’s geval in dat hij haar net zo zou behandelen als altijd en hij waarschijnlijk niet veel beter voorbereid was op het volgende contest dan op deze, maar dat zelf inzien deed hij niet.
Terug naar boven Ga naar beneden
Alyss Timer
Member
Alyss Timer
Punten : 353
Age : -
Icon : Mudkip

Untitled - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Untitled   Untitled - Pagina 2 Emptyzo apr 12, 2015 7:05 pm

Ja, volgende keer zou Vivienne niet nog een keer winnen. Daar zouden zowel Oskar als Alyss voor zorgen. Nouja... De zwartharige gunde het Vivienne wel, maar gezien die al twee lintjes had... Het was ook wel eens leuk als zij of Oskar dat lintje haalden. Of wie dan ook. "Tja, we zien wel. Perry en ik gaan ons in ieder geval goed voorbereiden," Perry. De zestienjarige jongedame ging ervanuit dat hij Peridot bedoelde, de Furret die zojuist even tegen haar been was komen liggen. Ze glimlachte. "Hetzelfde voor mij. Moge de beste winnen, dan," grijnsde ze. Ze had geen idee wanneer de volgende contest in Kalos was, maar gewoon alvast, want ze wist niet of ze Oskar voor die tijd nog eens zou ontmoeten. "Heb je al wat dingen bedacht om te doen op de contest? Of laat je dat van het thema afhangen?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Oskar Helvig
Member
Oskar Helvig
Punten : 357
Gender : Male ♂
Age : 23 jaar
Type : Coördinator
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t1423-oskar-helvig https://pokemon-journey.actieforum.com/t1424-oskar-s-pokedex

Untitled - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Untitled   Untitled - Pagina 2 Emptydo apr 16, 2015 6:13 pm

Untitled

tag: Alyss Timer • no notes



Moge de beste winnen. Dat vond Oskar een hele mooie gedachte. Hoewel hij het soms ook wel jammer vond dat de beste dan de meeste lintjes kreeg, maar als die er 5 had zou die er niet meer halen, toch? Je had er 5 nodig voor het Grand Festival. Vergeleken met de 8 badges die trainers moesten verzamelen leek dat niet veel, maar trainers hadden altijd de keuze om een gym binnen te wandelen en coördinatoren moesten opletten wanneer de contests zich afspeelden. Gelukkig werden er genoeg georganiseerd om iedereen een kans te gunnen. Of ze nou bij de beste hoorden of niet.

“Tot nu toe nog niet echt. Ik wil Perry trainen en misschien wat TM’s kopen, maar ik heb er nog niet echt verder onderzoek naar gedaan.” Onderzoek. Daar was Oskar’s oudere broer heel goed in, maar hijzelf een stuk minder. De donkerharige jongen ging meer af op gevoel en wat hij leuk vond dan wat een slimme keuze kon zijn. “Heb jij misschien tips?” Misschien dat Alyss het anders deed. Oskar wist niet of ze veel van Furret of zijn andere Pokémon af wist, maar het was het vragen altijd waard.
Terug naar boven Ga naar beneden
Alyss Timer
Member
Alyss Timer
Punten : 353
Age : -
Icon : Mudkip

Untitled - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Untitled   Untitled - Pagina 2 Emptydo apr 16, 2015 6:55 pm


TM's. Ja, eigenlijk wilde zij dat ook doen. Bij een dubbele opvoering misschien niet. Dan zouden Celoso en Amarilla het gemakkelijk redden met de aanvallen die ze nu kenden. Anders zou ze die Delphox toch wel een paar nieuwe aanvalletjes voeren. Vervolgens vroeg hij om tips, en daarop dacht ze even na. Ze keek daarbij zijdelings naar de Leafeon die naast haar liep. Wat hadden zij gedaan? De grass eeveelution keek vragend terug. Die had geen idee waar haar trainster over nadacht. "Eh... Nee, ik denk het niet. Wat wij doen is gewoon aanvallen uitvoeren, samen of alleen... En als ik er dan een mooie combinatie in zie kijk ik of we die kunnen verbeteren, en wat we daar voor nodig hebben," Ze krabde even in haar nek en fronste. Dat deed ze ongeveer, ja.
Terug naar boven Ga naar beneden
Oskar Helvig
Member
Oskar Helvig
Punten : 357
Gender : Male ♂
Age : 23 jaar
Type : Coördinator
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t1423-oskar-helvig https://pokemon-journey.actieforum.com/t1424-oskar-s-pokedex

Untitled - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Untitled   Untitled - Pagina 2 Emptydo apr 16, 2015 7:23 pm

Untitled

tag: Alyss Timer • no notes



Alyss had geen tips. Jammer, maar Oskar was er niet echt teleurgesteld om. Het was vast moeilijk om een ander tips te geven, want iedereen had een eigen smaak en techniek en stijl en voor de een werkten bepaalde dingen nou eenmaal beter dan voor een ander. Wat ze vertelde klonk voor hem wel logisch. “Oefen je die combinatie dan ook extra vaak?” De vraag die hij stelde beantwoordde hij zelf al in zijn hoofd. Natuurlijk werd zoiets extra geoefend, want het moest wel perfect zijn voor de jury. Oskar wist niet of hij het geduld had om iets over en over en over te doen, maar misschien dat hij het zou overwegen als het hem beter hielp met het winnen van lintjes. Hij zou wel zien.

“We zijn er!” kondigde Oskar aan, terwijl hij naar een gebouw vlakbij wees. Misschien had Alyss de fietsen al buiten zien staan, want die stonden er genoeg. “Loop je mee naar binnen of zal ik de fietsen huren?” vroeg hij. Hij was prima in staat om het zelf te regelen, maar misschien wilde Alyss niet alleen buiten blijven staan.
Terug naar boven Ga naar beneden
Alyss Timer
Member
Alyss Timer
Punten : 353
Age : -
Icon : Mudkip

Untitled - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Untitled   Untitled - Pagina 2 Emptydo apr 16, 2015 7:59 pm

Ze lachte even. "Dat ligt eraan hoeveel tijd ik nog heb... Je weet toch die laatste aanval in m'n opvoering? Aerial ace? Dat was een TM die Está pas geleerd had, we hadden nauwelijks tijd gehad om hem te oefenen. Gelukje dus. Maar van die Magical leaf en Swift draaikolk was de basis al gelegd toen ze nog een Eevee was," Sand attack, Ember en Quick attack. Zo ontstond het idee. Oskar wees naar een gebouwtje vlakbij en verkondigde dat ze er waren. Ah, goed zo. Er stonden een hoop fietsen voor de gevel van het verhuurgebouwtje, dus het was absoluut zeker dat het de goede plek was. Hij vroeg of ze mee naar binnen liep. Ze glimlachte en schudde haar hoofd. "Ik blijf wel even staan," sprak ze.
Terug naar boven Ga naar beneden
Oskar Helvig
Member
Oskar Helvig
Punten : 357
Gender : Male ♂
Age : 23 jaar
Type : Coördinator
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t1423-oskar-helvig https://pokemon-journey.actieforum.com/t1424-oskar-s-pokedex

Untitled - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Untitled   Untitled - Pagina 2 Emptyvr apr 17, 2015 3:48 pm

Untitled

tag: Alyss Timer • no notes



De uitleg van Alyss klonk heel logisch. Zelfs als je een combinatie heel vaak wilde oefenen, dan moesten je Pokémon we de aanvallen ruim op tijd leren. Daar had de jongen nog niet echt over nagedacht. Hij had zo vaak gedacht dat coördinator zijn zo makkelijk was. Je leerde je Pokémon wat aanvallen en voerde het op, klaar. Er kwam zo veel meer bij dan hij ooit had verwacht, zoals trainingen en natuurlijk de juiste combinaties vinden. Het was een echte sport, misschien nog wel moeilijker dan gyms verslaan.

Alyss meldde dat ze wel buiten kon blijven staan, dus stapte Oskar richting de deur. “Peridot, hou jij d’r maar even gezelschap,” zei hij tegen zijn Pokémon, toen hij zag dat die met hem mee wilde lopen. De Furret keek hem even scheef aan, maar bleef toch bij het meisje buiten wachten. Oskar vertrouwde er op dat Peridot geen moeilijkheden zou veroorzaken nu.
Binnen in het gebouwtje, zag Oskar maar één andere aanwezige. Een man van rond de vijftig jaar oud die achter een balie zat. “Goedemiddag,” begroette hij Oskar, die natuurlijk terug groette. Hij liep op de ma af en begon alvast te praten. “Zou ik twee fietsen kunnen huren?” De man knikte, en typte wat in een computer. “Natuurlijk. Voor hoe lang?” Zijn blik ging niet van het scherm af, waardoor Oskar even twijfelde of hij al antwoord moest geven. Hij deed het toch maar. “Een paar uurtjes. Onder de naam Helvig.” De man typte de informatie in en noemde een prijs. Oskar betaalde netjes wat van hem gevraagd werd. “U kunt binnen of buiten een fiets uitzoeken. De buitenfietsen zijn beter geschikt voor als je de bergen in wil. Kiest u maar welke het lekkerst rijdt.” Oskar knikte, bedankte de man, en stapte naar buiten. Hij hield het bonnetje de lucht in, zodat Alyss kon zien dat het gelukt was. “Kies er maar eentje uit!” zei hij met een vrolijke grijns.
Terug naar boven Ga naar beneden
Alyss Timer
Member
Alyss Timer
Punten : 353
Age : -
Icon : Mudkip

Untitled - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Untitled   Untitled - Pagina 2 Emptyzo mei 03, 2015 9:26 pm

Ze kreeg gezelschap van de Furret, welke eerst even vragend naar haar trainster had gekeken, maar wel bleef staan. Alyss sloeg haar armen over elkaar en keek schuin naar Está, welke terugkeek. Ze bleven allebei stil terwijl ze een conversatie hadden in blikken. Dat hadden de grass eeveelution en de coördinator nou eenmaal wel eens. Ze begrepen elkaar niet precies, maar het ging ongeveer. De zwartharige wendde haar blik ook pas af toen Oskar weer naar buiten kwam met de mededeling dat ze een fiets mocht uitzoeken. Ze glimlachte en stapte naar een groepje fietsen waarvan het zadel wel ongeveer tot haar heup kwam. Ze mat even haar beenlengte tot aan de trapper en kwam tot de conclusie dat die wel oké was. Ze reed hem naar voren en wachtte even, in welke tijd ze haar Leafeon terug liet keren. "Deze is goed," meldde ze even, met een glimlachje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Oskar Helvig
Member
Oskar Helvig
Punten : 357
Gender : Male ♂
Age : 23 jaar
Type : Coördinator
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t1423-oskar-helvig https://pokemon-journey.actieforum.com/t1424-oskar-s-pokedex

Untitled - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Untitled   Untitled - Pagina 2 Emptywo mei 13, 2015 12:49 am

Untitled

tag: Alyss Timer • sorry sorry sorry voor de late reactie :c



Wat ontzettend jammer dat er op herenfietsen bij deze verhuurder geen mandjes zaten, en nog jammerder dat Peridot eigenlijk te groot was voor een mandje. Oskar herinnerde zich nog toen de Furret een Sentret was en hij haar overal naartoe kon dragen op zijn schouder. In een fietsmandje had ze nog niet eerder gezeten, maar hij wist zeker dat ze het te gek zou vinden. Achterop onder een snelbinder was een andere optie, maar of dat nou zo Pokémonvriendelijk was maakte hij zich zorgen om. De Furret kon beter, net als de Leafeon van Alyss, terug haar Pokéball in, dus dat deed Oskar. Zonder Peridot was kiezen een stuk makkelijker. Dat deed Oskar namelijk niet. Hij pakte gewoon de eerste de beste fiets waar zijn armen bij konden, om tijd te besparen. Ook Alyss koos een fiets, en dat betekende dat ze op weg konden. Tenzij er nog iets anders geregeld moest worden, maar om te fietsen waren eigenlijk alleen fietsen nodig, toch? Ja, en een route, maar die was niet zo moeilijk. Dat werd onderweg wel aangegeven.

“Mooi zo!” riep Oskar enthousiast. “We volgen het pad dat we hier naartoe hebben gelopen terug, en moeten dan geloof ik ergens rechtsaf. Of was het nou linksaf…?” Misschien was het handig geweest als er iemand bij was met een beter richtingsgevoel. Straks kwamen ze de stad niet eens uit. “Uhm, we zien het vast wel als we daar zijn. Let’s go!” Hij stapte op zijn fiets en fietste op een rustig tempo in de aangegeven richting, zodat Alyss hem makkelijk kon bijhalen en -houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud

Untitled - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Untitled   Untitled - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Untitled
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pokémon Journey :: ► WELCOME TO THE POKÉMON WORLD :: Kalos :: Cyllage City-
Ga naar: