[Idee] Gym uitbreiding
Welkom op
Pokémon Journey!

Heb je altijd al een Pokémon trainer, coördinator of breeder willen zijn? Of bewandel jij liever het gevaarlijke pad van een Team Rocket Grunt? Samen met andere leden schrijf jij het verhaal van jouw geheel eigen personage. Doorkruis regio's, vang je favoriete Pokémon en maak nieuwe vrienden onderweg. Laat het avontuur beginnen!
WELCOME, GUEST!
PLEASE Login OR Register.

Deel
 

 [Idee] Gym uitbreiding

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Matthew Syco
Member
Matthew Syco
Punten : 454
Gender : Male ♂
Age : 23
Type : Team Rocket
Rang : Agent
Regions : Kalos
Icon : Mudkip

[Idee] Gym uitbreiding Empty
BerichtOnderwerp: [Idee] Gym uitbreiding   [Idee] Gym uitbreiding Emptyvr jan 27, 2017 2:07 pm


Al een redelijk lange tijd zit ik met dit idee in mijn hoofd en omdat ik graag wil zien wat de grootschalige reactie op zou zien plaats ik het even hier.
Persoonlijk voor mij zijn de gyms geen uitdagingen meer en ik denk dat sommige mensen mij daarbij wel kunnen in bijvullen. Daardoor ben ik enkele maanden geleden al een keer aan het denken gegaan. Nu heb ik dit al met enkelingen besproken en de goede feedback die eruit kwam was dan ook het laatste zetje om het te proberen~

Het idee in het algemeen is zoals bij de battle mansion. Je maakt een topic in de gym aan en kiest bv om deze type van gym battle te doen, dit meld je bij het team en deze genereerd een Pokémon van die type (van de gym) die word gerandomised (zo weet je nooit of het ook een dual type word etc). De gymleader zal wel nog steeds bv 2 Pokémon hebben als het er twee zijn standaard en ga zo maar verder, maar het zijn eens andere Pokémon en dus ook meteen iets geheel anders dan dat je eerst zou verwachten.
Toevoegingen daaraan kan ook zijn dat je een keuze kan maken in je melding of je makkelijk, gemiddeld of moeilijk word waarbij bv een basis lijst van is gemaakt voor elke gym. Ik zeg nu maar even bv voor gym 1; easy (lv 15 & lv17), normal (lv 17 & lv 20) en hard (lv 20 en lv 24). En ga zo maar verder. Zo kan je meer uitdaging en spanning in je post steken, vind ik persoonlijk, en is er ook steeds iets nieuws, zeker als je steeds met andere accounts hetzelfde moet doen.

deze manier van gyms doen zou daarbij ook optioneel bedoeld zijn waarbij de uitdager kan kiezen of hij de standaard battle wil doen of deze type van battle.

Ik zou evt willen weten wat de rest van de site hiervan vind en of het team hier mss interesse in heeft.

Alvast bedankt voor het lezen~
Terug naar boven Ga naar beneden
Ragya Airon
Member
Ragya Airon
Punten : 619
Gender : Female ♀
Age : 21 years, born on may 4th
Type : Team Rocket
Rang : Capo
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Ninetales
https://pokemon-journey.actieforum.com/t2533-ragya-airon https://pokemon-journey.actieforum.com/t2534-ragya-s-pokedex#50737

[Idee] Gym uitbreiding Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Idee] Gym uitbreiding   [Idee] Gym uitbreiding Emptyvr jan 27, 2017 2:35 pm

Oeh, ik ben het er mee eens :"D Vooral als je dan ook echt mag kiezen welk type gevecht je wilt gaat doen, zodat mensen zelf kunnen pakken wat ze het leukste vinden. Daarbij houd het de gyms wel een beetje spannend xD Want nu kan het nog wel eens in herhaling vallen. Dit zou dan echt kunnen werken >3
Terug naar boven Ga naar beneden
avatar
Member
Riddle Chaika
Punten : 293
Gender : Female ♀
Age : -
Type : Team Rocket
Rang : Capo
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Mudkip

[Idee] Gym uitbreiding Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Idee] Gym uitbreiding   [Idee] Gym uitbreiding Emptyvr jan 27, 2017 2:49 pm

Als een persoon die geen gyms doet, want ik ben te lui en heb geen geduld...
vind ik het wel een super leuk idee! Zeker inderdaad voor de mensen die met verschillende accounts de gyms doen en dus elke keer hetzelfde voor hun kiezen krijgen c:
Verandering en afwisseling is altijd goed en zorgt altijd voor leukere, mooiere en coolere topics vind ik persoonlijk ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Neva Hailing
Member
Neva Hailing
Punten : 438
Gender : Female ♀
Age : 24
Type : Trainer
Regions : Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t6051-n-e-v-a-h-a-i-l-i-n-g#124284 https://pokemon-journey.actieforum.com/t6050-neva-s-pokedex

[Idee] Gym uitbreiding Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Idee] Gym uitbreiding   [Idee] Gym uitbreiding Emptyza jan 28, 2017 6:13 pm

Ik vind dit een heel goed idee! Ik ben het er ook zeker mee eens. Wat mij voornamelijk tegenhoud om een trainer aan te maken en actief te houden is dat ik graag de gym challenge doe, maar ondertussen (tenminste de eerste helft) nu wel vaak genoeg gedaan heb dat het best wel repetitive wordt. Dit zou een goede oplossing vormen en ook meteen een goede afwisseling geven ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Sara Sweets
Momerator
Sara Sweets
Punten : 497
Gender : Female ♀
Age : 23 years
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Braixen
https://pokemon-journey.actieforum.com/t525-sara-sweets https://pokemon-journey.actieforum.com/t527-sara-s-pokedex#7230

[Idee] Gym uitbreiding Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Idee] Gym uitbreiding   [Idee] Gym uitbreiding Emptyzo feb 05, 2017 11:35 pm

Yo Bo2, je voorstel is zeker niet over het hoofd gezien. Wij willen hier alleen goed over nadenken voor we er iets mee doen en daarom kom ik nu wat vragen stellen. c:

Allereerst geef je aan dit systeem te willen omdat de huidige gyms geen uitdaging meer zijn. Om dit op te lossen, stel je voor dat de gym pokémon gerandomized worden, zodat het mogelijke tweede type van de Pokémon onvoorspelbaar is. In wat voor opzicht denk je dat dit de gyms uitdagender maakt? Je kan je namelijk nog steeds op dezelfde manier voorbereiden met levels, TMs en types op basis van het eerste type. Dat brengt mij tot de vraag: Wat is volgens jou een uitdaging? Is dat iets moeilijks, iets onvoorspelbaars, of hangt het nog weer ergens anders van af?

Vervolgens stel je een systeem voor met drie verschillende levelrangen per gym. Hierbij vraag ik mij ook af: in wat voor opzicht maakt dit de gym een grotere uitdaging? Immers blijft er een level limiet aan zitten en als je tegen het hoogste level aan traint lijkt mij persoonlijk de uitdaging niet veel groter. Dan zul je alleen van tevoren iets meer punten moeten verzamelen, maar volgens mij is dat voor jou geen probleem. XD

Je laat ook vallen dat je iets nieuws wil, zodat je niet met elk account hetzelfde hoeft te doen. Dit brengt Lianne ook naar boven. Is dit het punt wat jullie vooral willen zien? Een systeem waarbij je niet met elk account dezelfde Pokémon hoeft te verslaan in gyms? Of is de vraag echt om de gyms op de een of andere manier uitdagender ofwel moeilijker te maken? ;o
Terug naar boven Ga naar beneden
Matthew Syco
Member
Matthew Syco
Punten : 454
Gender : Male ♂
Age : 23
Type : Team Rocket
Rang : Agent
Regions : Kalos
Icon : Mudkip

[Idee] Gym uitbreiding Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Idee] Gym uitbreiding   [Idee] Gym uitbreiding Emptyma feb 06, 2017 1:37 pm

Sara Sweets schreef:
Je laat ook vallen dat je iets nieuws wil, zodat je niet met elk account hetzelfde hoeft te doen. Dit brengt Lianne ook naar boven. Is dit het punt wat jullie vooral willen zien? Een systeem waarbij je niet met elk account dezelfde Pokémon hoeft te verslaan in gyms? Of is de vraag echt om de gyms op de een of andere manier uitdagender ofwel moeilijker te maken? ;o

Dit was het doel waar ik me wilde op aanspitsen. Een meer gevarieerd iets. Ik gaf maar een voorbeeld, maar ik vind het nogal een saai iets geworden de gyms, dus dan dacht ik dat er evt iets aan gedaan kon worden. Evt kan je gebruiken wat ik naar voren bracht of een ander systeem maken. Hetgeen wat ik voorstelde was gewoon een simplistisch iets om het aan te brengen.
En de hogere levels lijkt me persoonlijk gewoon leuker omdat ik graag een uitdaging heb, idk hoe andere daar over staan maar dat is wat ik ervan vind ^^

In wat voor opzicht denk je dat dit de gyms uitdagender maakt?
Het is steeds wat nieuws, je hoeft niet steeds hetzelfde te doen, variatie = inspiratie, in mijn geval toch. Het maakt het leuker en dat kan evt op een uitdagende manier.

Dat brengt mij tot de vraag: Wat is volgens jou een uitdaging? Is dat iets moeilijks, iets onvoorspelbaars, of hangt het nog weer ergens anders van af?
Beide, onvoorspelbaar en moeilijk. Een gym hoort een uitdaging te zijn en atm is het meer een last dan wat anders en ik denk dat dat ook niet de bedoeling is...

Vervolgens stel je een systeem voor met drie verschillende levelrangen per gym. Hierbij vraag ik mij ook af: in wat voor opzicht maakt dit de gym een grotere uitdaging?
Atm is er soms een verschil van bijna 30 tot 40 levels tussen gym Pokémon en Pokémon van de trainer mogelijk, dat is dan gwn kinderspel ic en niet echt iets waar je 'wow' van roept.

Ik heb even de vragen die in de andere alinea's stonden kort beantwoord met eigen mening, hopelijk snap je waar ik heen wil ^^
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud

[Idee] Gym uitbreiding Empty
BerichtOnderwerp: Re: [Idee] Gym uitbreiding   [Idee] Gym uitbreiding Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
[Idee] Gym uitbreiding
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pokémon Journey :: ► PRESS START :: Bulletin Board :: Ideas-
Ga naar: