The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3
Welkom op
Pokémon Journey!

Heb je altijd al een Pokémon trainer, coördinator of breeder willen zijn? Of bewandel jij liever het gevaarlijke pad van een Team Rocket Grunt? Samen met andere leden schrijf jij het verhaal van jouw geheel eigen personage. Doorkruis regio's, vang je favoriete Pokémon en maak nieuwe vrienden onderweg. Laat het avontuur beginnen!
WELCOME, GUEST!
PLEASE Login OR Register.

Deel
 

 The Sun King [+Cecille Skarsgård]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
AuteurBericht
Imogen Hargreaves
Member
Imogen Hargreaves
Punten : 484
Gender : Female ♀
Age : 18
Type : Coördinator
Regions : Hoenn
Icon : Espeon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5093-imogen-hargreaves https://pokemon-journey.actieforum.com/t5094-imogens-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6572-imogens-work-log

The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Sun King [+Cecille Skarsgård]   The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Emptyvr jul 15, 2016 1:42 pm


Imogen knikte een paar keer bij Cecilles antwoord, alsof ze het serieus overwoog. Ze keek omlaag naar Helios, die haar expliciet negeerde. De blondine leek even verrast door Imogens vraag, door de vorige grap waarschijnlijk alweer vergeten dat ze het daarvoor even over haar vriendin had gehad, maar na de eerste verwarring begreep ze over wie het ging en noemde een naam: Sara, of Sarah, dat verschil was in gesproken taal niet te horen. Even later vertelde Cecille dat ze uit Johto kwam, maar haar vriendin wel uit Kalos. "Oh? Waar hebben jullie elkaar ontmoet? In Kalos, toen jij daar met de league begon, of begon je juist met de Kalos league omdat zij daar was?" vroeg Imogen. Ze knikte toen Cecille vroeg of zij dan dus wel dichtbij huis was. "Inderdaad, ik woon in Oldale Town, niet eens zo ver lopen hiervandaan", zei ze. "Ben je daar al eens geweest?"
Haar glimlach zwakte een beetje af toen Cecille het had over er tussenuit moeten en ze besloot er niet verder naar te vragen. Cecille wilde er vast niet met een halve vreemdeling over praten en Imogen had ondanks dat haar nieuwsgierigheid geprikkeld was zelf ook weinig behoefte aan het horen van onprettige verhalen. Daar werd ze zelf altijd ook maar een beetje treurig van.

Helios ging zich hoe langer hoe meer ergeren aan die twee. Hij was er nog steeds niet over uit of dat van daarnet nou een compliment of een of andere grap van ze was geweest, vooral die opmerking over schoenen had wantrouwen in hem opgeroepen. En nu deed Imogen weer alsof hij een of ander dom kind was - juist door te zeggen dat ze hem er niet mee ging vergelijken zei ze toch immers dat ze dat wel wilde? - en begon die blondine weer te dreigen alsof ze daarmee de baas over hem kon spelen. Een tijdje hield hij zich stil, maar in die stilte was hij alleen maar zichzelf bozer aan het maken, tot hij er genoeg van had. "Stop, ik accepteer deze houding jegens mij niet!" riep hij luid, met enigszins overslaande stem, en hij begon wild te bewegen en met zijn bladeren te zwaaien tot Imogen hem wel los moest laten. Met een plof landde hij op de grond, maar een val van zo laag kon een Sunkern wel hebben. Het was alleen vervelend dat hij nu stoffig werd. Met een blik van vastberaden verontwaardiging keek hij zijn verbouwereerde trainer aan. "Denk maar niet dat ik me door jou rond laat dragen als je op deze manier je respect toont", verkondigde hij. En dat Imogen daar geen woord van kon verstaan was dan haar probleem.

Terug naar boven Ga naar beneden
Cecille Skarsgård
Moderator
Cecille Skarsgård
Punten : 84
Gender : Female ♀
Age : 22
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Tyrogue
https://pokemon-journey.actieforum.com/t135-cecille-skarsgard https://pokemon-journey.actieforum.com/t139-cecille-s-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6582-cecille-s-work-log#132295

The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Sun King [+Cecille Skarsgård]   The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Emptyma jul 18, 2016 7:07 pm

THEY’RE NOT TAKING US ALIVE.


Imogen was duidelijk geïnteresseerd in haar vriendin. Erg vond Cecille het niet, want ze had het heel graag over Sara; vooral als ze kon pronken. De blondine glimlachte. “Dat laatste maakt het wel extra romantisch, huh?” reageerde ze met een grijns, maar ze schudde al snel met haar hoofd. “Ik heb haar ontmoet in Kalos. Bij mijn eerste vangst, eigenlijk. Ze mocht me toen niet echt,” biechtte ze op. Een grinnik verliet haar mond bij de herinnering. Sara had toen verscheidene pogingen gedaan om van haar af te komen, maar dat ging of over haar hoofd heen of ze negeerde het compleet. Cecille was vanaf moment één al tot haar aangetrokken geweest, al pakte het bij de witharige anders uit dan het normaal gesproken ging bij haar.

Oldale Town was hun volgende onderwerp. De blondine dacht even na. “Ik heb er wel iets over opgevangen, maar ik ben er nog niet heen geweest. Wat valt daar te beleven?” Cecille ging graag op pad om te bezichtigen, maar alleen als er echt iets te zien was. Natuurlijk kon ze ook nog altijd leuke mensen ontmoeten – dat maakte haar situatie op het moment ook een stuk beter – maar als er amper iets te vinden was, dan bleef ze toch liever rond de stad. Daar voelde ze zich ook wat meer thuis.

Cecille en Sivar keken verbaasd op toen Helios zijn kleine uitbarsting kreeg. Waar de trainer niks van begreep, echter, verstond de Tyrogue hem woord voor woord. Een frons verscheen dan ook op zijn voorhoofd toen de Sunkern zich op de grond liet neerploffen en over respect begon. Sivar zou zijn oren niet geloven als hij het niet echt zelf gehoord had. “Ho eens even,” sprak hij dan ook tegen het gele wezen, terwijl hij een stap zijn richting op deed. “Je bazelt wat over respect hier, maar hoor je dat niet ook voor je trainer te hebben? Respect krijg je niet zomaar, dat verdien je.” Hij mocht dan nog steeds jong zijn en mensen onderschatten hem nog steeds, maar hij had tenminste ervaring en wist hoe het moest reilen en zeilen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Imogen Hargreaves
Member
Imogen Hargreaves
Punten : 484
Gender : Female ♀
Age : 18
Type : Coördinator
Regions : Hoenn
Icon : Espeon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5093-imogen-hargreaves https://pokemon-journey.actieforum.com/t5094-imogens-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6572-imogens-work-log

The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Sun King [+Cecille Skarsgård]   The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Emptywo jul 27, 2016 11:29 am


Imogen grijnsde toen Cecille begon te vertellen. Zo begonnen de beste liefdesverhalen, al was Imogen ook wel liefhebber van het enigszins cliché, maar o zo romantische 'liefde op het eerste gezicht'. Dat was bij Cecille en Sara duidelijk niet het geval geweest, of dan in ieder geval niet van Sara's kant. Ze hadden elkaar dus ontmoet in Kalos, toen Cecille haar eerste pokémon ving. Aangezien ze eerder had gezegd dat ze al best een tijdje op reis was, nam ze dus aan dat dit al een flinke tijd geleden moest zijn geweest. "Dus... hoe ging het verder?" vroeg Imogen, al helemaal geboeid door het verhaal.

Cecille vroeg haar naar Oldale Town en Imogen grijnsde breed, aangezien ze het heerlijk vond om over haar stadje te praten. "O, Oldale Town is fantastisch. Het is een wonder dat je er nog niet geweest bent, je moet er echt een keer heen. Er groeien de prachtigste en het ruikt er altijd heerlijk. Bovendien kun je er de fokkerij met de mooiste bloempokémon én de beste parfumerie van Hoenn vinden", vertelde ze met een glimlach. Niets mis met een beetje reclame voor de bedrijfjes van haar ouders. "Misschien een goede plek om eens langs te gaan als je een cadeautje voor Sara moet hebben. Als ze van bloemen houdt, tenminste." ze wist niet hoe iemand niet van bloemen zou kunnen houden, maar ze had wel eens gehoord dat die mensen bestonden.

Ze schrok toen Helios zich opeens loswurmde en op luide toon iets begon te verkondigen. "Eh, Helios, je weet dat ik hier geen woord van versta, hè?" merkte ze voorzichtig op. De Sunkern keek haar boos aan, maar verlegde die blik al gauw naar Sivar, die alles waarschijnlijk wel begrepen had en nu iets tegen Helios zei. Imogen keek opzij naar Cecille, in de hoop dat die met haar ervaring haar iets zou kunnen vertellen over wat hier opeens aan de hand was.

De Sunkern was diep verontwaardigd. Imogen begreep natuurlijk weer helemaal niets en nu bemoeide dat paarse mannetje zich er ook nog mee. "Juist ja, respect moet je verdienen: rainers moeten het respect van hun pokémon verdienen, zij zijn immers degenen die met bevelen rondstrooien. Ík heb me tot nu toe volgens mij zeer netjes opgesteld. Ondanks dat ze me niet eens zou verstaan heb ik geen enkele grap over haar gemaakt. Zij is degene die stomme grappen over mij maakt, bevelen geeft en verwacht dat ik ze allemaal maar braaf opvolg. En er kan niet eens een alsjeblieft vanaf. Nou, mooi niet dus", zei hij vastberaden. Hij was een trotse Sunkern, de mooiste van haar vaders fokkerij, niet een of andere slaafse Growlithe.

Terug naar boven Ga naar beneden
Cecille Skarsgård
Moderator
Cecille Skarsgård
Punten : 84
Gender : Female ♀
Age : 22
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Tyrogue
https://pokemon-journey.actieforum.com/t135-cecille-skarsgard https://pokemon-journey.actieforum.com/t139-cecille-s-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6582-cecille-s-work-log#132295

The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Sun King [+Cecille Skarsgård]   The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Emptyza jul 30, 2016 10:08 pm

THEY’RE NOT TAKING US ALIVE.


Imogen was duidelijk geboeid door het verhaal en dat zorgde ervoor dat het enthousiasme bij Cecille kwam opwellen. Er was maar één iemand die ongeveer zo’n zelfde blik aan haar zou schenken als het om dit soort dingen ging en dat was haar eigen moeder. Natuurlijk kon ze niet ontkennen dat anderen ook interesse hadden getoond, maar het was bij lange na niet zoveel als ze nu opmerkte. “Ik heb haar die dag naar Lumiose gevolgd,” grijnsde ze schaapachtig. “Toen zijn we de stad in gegaan en heb ik twee pokémon overgenomen van een… Een man.” Ze had geen flauw idee hoe ze hem moest uitleggen. Cecille moest toegeven dat ze toen naïef was geweest. “Eén van de twee heb ik aan Sara gegeven. Ze was er eigenlijk best blij mee – nadat ze me een preek had gegeven over hoe stom ik wel niet was, heh.” De herinneringen maakten haar eigenlijk nostalgisch. Ze kon het daarom niet laten om even zo te glimlachen.

Oldale rook heerlijk en zag er heel mooi uit. Dat waren twee kenmerken die Cecille’s interesse wel wisten te wekken. Daarom knikte ze ook met een grijnsje, al voegde Imogen er nog iets aan toe. De opmerking over Sara en haar mogelijke liefde voor bloemen bracht haar terug naar hun eerste Valentijnsdag. “Volgens mij is ze niet echt fan van clichés,” vertelde de blondine grijnzend. “Maar daar denk ik eigenlijk nooit aan als ik weer eens iets clichés doe…” Wat kon ze zeggen? Ze was zelf nou eenmaal een hopeloze romanticus. Er was een rede waarom ze zo erg van het romantische genre hield.

Cecille keek met een frons naar de pokémon van het meisje. Wat bazelde die nou weer? Ze verstond er uiteraard niets van, want het was niet haar eigen pokémon, maar gelukkig stapte Sivar al tussen beide en hem kon ze wel verstaan. Aandachtig luisterde ze naar wat haar Tyrogue te zeggen had. “Volgens mij vindt Helios dat je hem niet respecteert,” merkte ze op nadat Sivar zijn eerste zegje had gedaan. Een discussie tussen de twee pokémon ontstond. Cecille keek schaapachtig naar Imogen. “Sivar probeert hem nu duidelijk te maken dat respect beide kanten opgaat, though…” Oh oh. Een ruzie tussen hun pokémon was wel het laatste wat ze nodig hadden.

Sivar rolde ondertussen met zijn ogen. Wat een blaaskaak. Hij was hier degene die met een arrogante trainer was opgegroeid, maar hem zag je dit soort dingen echt niet zeggen. “Daar ga je weer,” reageerde de Tyrogue, terwijl hij zijn poten over elkaar heen vouwde. “Jij vindt dat als je je ergens naar gedraagt, dat je meteen dingen ervoor terug moet krijgen. Je moet leren om dingen te doen zonder iets ervoor terug te verwachten. Dan pas krijg je er echt iets voor terug.” Het was zo’n simpel concept. Zelfs hij begreep dat. “Imogen maakt stomme grapjes omdat ze je mag. Vrienden doen dat nou eenmaal.” Cecille maakte ook heel vaak domme grappen over hem en hij was het lang niet met allen eens, maar hij kon dat aangeven en dan bood de blondine haar excuses aan. Helios reageerde er alleen maar op een kinderachtige manier op. Het was heel wat dat Sivar dat dacht, want hij was zelf nog een kind.
Terug naar boven Ga naar beneden
Imogen Hargreaves
Member
Imogen Hargreaves
Punten : 484
Gender : Female ♀
Age : 18
Type : Coördinator
Regions : Hoenn
Icon : Espeon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5093-imogen-hargreaves https://pokemon-journey.actieforum.com/t5094-imogens-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6572-imogens-work-log

The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Sun King [+Cecille Skarsgård]   The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Emptyma aug 29, 2016 11:55 am


Cecille was Sara blijkbaar hardnekkig blijven achtervolgen, tot in Lumiose City. Dat was de hoofdstad van Kalos, toch? Ja ja, ze had wel eens opgelet bij aardrijkskunde. Bij het stukje over de man trok ze even haar wenkbrauwen op. Dus een of andere mysterieuze man had haar zomaar twee pokémon gegeven? Dat klonk wel vreemd. Maar blijkbaar was het uiteindelijk wel betrouwbaar gebleken. Cecille vertelde in ieder geval niets over eventuele rampen die op deze actie hadden gevolgd en blijkbaar was de hele actie wel een succes geweest.
"Bloemen zijn toch niet cliché?" antwoordde Imogen grijnzend. "Ze horen er gewoon bij." Ze moest denken aan haar eerste vriendje. Ze hadden elkaar voortdurend bloemen gegeven. Uiteindelijk was dat echter ook zo ongeveer het enige geweest dat ze nog voor elkaar deden, dus was de relatie na iets minder dan een halfjaar beëindigd, maar ze had er geen slechte herinneringen aan. Hij was in ieder geval goed geweest in het uitzoeken van bloemen. Die eigenschap had haar eigenlijk ook aangetrokken: dat hij een goede smaak had en echt probeerde steeds weer iets moois voor haar te maken, zelfs toen het eigenlijk al duidelijk was dat hun relatie verder weinig toekomst had. Zo veel jongens stuntelden maar een beetje, probeerden het wel, maar kwamen dan uiteindelijk toch weer aanzetten met het meest onpersoonlijke bosje bloemen dat je maar kon bedenken. Zo ervoer zij het, tenminste. "Maar goed, ik zou toch voor de volgende Valentijnsdag eens een bezoekje brengen aan Oldale Town. De mooiste bloemen, de heerlijkste parfums, het is een walhalla voor de verliefde mens", besloot ze haar verkooppraatje met een stralende glimlach.

Het leek wel alsof Cecille haar pokémon kon verstaan! Imogen keek met verbazing toe terwijl de blondine naar de Tyrogue luisterde en daarna doorgaf wat deze had gezegd. Ze was eigenlijk ook wat verbaasd door de inhoud van de boodschap. Respecteerde ze hem niet? Maar ze gaf hem allemaal complimenten over hoe mooi hij was, en ze droeg hem rond in plaats van hem in zijn pokéball te stoppen, en ze had nooit tegen hem gesnauwd. Wat moest ze dan nog meer doen? Ze had juist het idee dat ze zo'n mooie start had gemaakt, maar daar was Helios het schijnbaar niet mee eens. Had Cecille het echt goed begrepen? Imogen wist niet goed wat te zeggen. De twee pokémon leken intussen wat minder gebrek aan woorden te hebben, te horen aan hun aanhoudende discussie. Imogen keek hulpeloos naar Cecille, die wist te melden wat haar eigen pokémon aan Helios probeerde duidelijk te maken.

Wat bemoeide die paarse zich hiermee? Hij ging hem echt niet overtuigen, hoor. Helios was er nog altijd van overtuigd dat hijzelf volledig in zijn recht stond beklag te doen. De inmenging van de Tyrogue had echter één voordeel: zijn trainer leek haar pokémon namelijk wél te begrijpen, en wist nu in ieder geval aan Imogen duidelijk te maken wat het probleem was. Het meisje keek hier vooral verbaasd bij. Wat, had ze het zelf niet eens door?
"Hoor eens, dat wordt hem niet", zei Helios tegen de paarse bemoeial. "Dus jij vind het normaal als ik niets terugkrijg voor mijn werk? Nou, ik niet. En als ik daar nu niets aan doe, verandert het nooit." Zo had hij het geleerd: soms moest je even het heft in eigen handen nemen. Hij kon toch niet lijdzaam afwachten terwijl zij hem keer op keer beledigde? Als je niet protesteerde, zou er ook niets veranderen. Dan zou Imogen gewoon blijven denken dat dit normaal gedrag was en dat het hem niet uitmaakte, terwijl het hem wel degelijk iets uitmaakte.
Vrienden? Ze kende elkaar een dag, was dat niet een beetje vroeg om over dat soort zaken te spreken? Tot nu toe zag Helios het meer als een... samenwerkingsovereenkomst. En ja, als ze nou een beetje aardig tegen hem deed, dan zou hij ook wel aardig terug doen, dan kon het misschien wel uitgroeien tot iets meer dan dat, maar dat was toch niet in één dag gebeurd? "Nou, dan mag jij aan jouw trainer vertellen, zodat die het weer aan mijn trainer kan vertellen, dat niet iedereen die stomme grapjes op prijs stelt." In zijn ogen was iemands trots krenken met je stomme grappen nou niet echt de manier om te laten zien dat je iemand op prijs stelde.




Terug naar boven Ga naar beneden
Cecille Skarsgård
Moderator
Cecille Skarsgård
Punten : 84
Gender : Female ♀
Age : 22
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Tyrogue
https://pokemon-journey.actieforum.com/t135-cecille-skarsgard https://pokemon-journey.actieforum.com/t139-cecille-s-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6582-cecille-s-work-log#132295

The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Sun King [+Cecille Skarsgård]   The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Emptyza sep 03, 2016 11:12 pm

THEY’RE NOT TAKING US ALIVE.


Haar metgezel gaf een goed tegenargument. Cecille dacht er even over na en knikte vervolgens. “Well, als je het zo zegt,” sprak ze meer tegen zichzelf dan tegen Imogen. “Ik bedoel, ze had er ook niks op tegen dat ik bloemen gaf op Valentijnsdag… Geloof ik.” De blondine herinnerde het zich niet zo goed meer. Mensen zeiden altijd dat negatieve dingen altijd beter bleven plakken dan positieve en dat was in dit geval helaas wel zo. Ze hoopte maar dat ze zich hier ooit over heen kon zetten, want ze wilde niet steeds aan hun tijdelijke break-up denken. Dat was niet eerlijk tegenover Sara of haar en het was zeer zeker niet waar een goede relatie op gebouwd werd. Cecille werd uit haar gedachten gehaald door Imogens volgende voorstel en een brede grijns sierde meteen haar lippen. “Nou, ik kan niet ontkennen dat ik een verliefd mens ben,” begon ze. “Ik zal het onthouden. Voor, y’know, als ik eindelijk de weg hier uit weet.” Dan was het ook nog eens de vraag of ze de weg naar Oldale wel kon vinden. Soms had ze niet eens een idee van waar ze nu eigenlijk was, ondanks dat het bij de meeste steden toch wel duidelijk stond aangegeven.

Imogen reageerde niet echt en dat baarde Cecille wel een beetje zorgen. “Hey, maak je geen zorgen,” sprak ze geruststellend, haar wenkbrauwen in een lichtelijk bezorgde frons gevormd. De blondine legde geruststellend een hand op het meisje haar schouder. “Geloof het of niet, maar Sivar en ik hadden ook niet meteen een klik. Het kost tijd en geduld om een band met elkaar te vormen en elkaar te begrijpen.” Goed, de Tyrogue was niet zo erg als Helios geweest omdat hij toen nog een baby was en veel moest leren toentertijd, dus hij was best flexibel. Dat nam echter niet weg dat Sivar ook zo zijn rare momenten had gehad. Cecille focuste zich vervolgens weer op wat er gezegd werd door de pokémon, ondanks dat ze het maar van één kant kon begrijpen.

Sivar fronste licht. Hij had meer geduld dan zijn trainer, maar die begon een beetje op te raken in de buurt van de Sunkern. De pokémon had duidelijk een hoge eigendunk en dat vond hij allemaal prima, maar niet op deze manier. De Tyrogue legde zijn poten over elkaar heen. “Zo werkt het in een relatie,” reageerde hij nonchalant. “Vriendschappelijk of niet. Je doet dingen zonder er iets voor terug te verwachten. Dat maakt het specialer als dat wel gebeurd. Geeft het je dan geen goed gevoel als je iets voor iemand doet omdat je het wilt en niet omdat je er iets van wilt?” vroeg hij aan Helios. Sivar zuchtte vervolgens toen de Sunkern zijn volgende uitspraak deed en richtte zich tot Cecille. Daarna herhaalde hij alles wat de pokémon tegen hem had gezegd.

De blondine knikte, al was ze niet helemaal zeker wat de hele boodschap was. Ze begreep de kern ervan en dat was het belangrijkste, dus verplaatste ze haar lila ogen naar Imogen. “Sivar zegt dat Helios je grapjes niet leuk vindt, geloof ik,” vertelde hij aan het meisje. “Ik denk dat hij wilt dat je ermee stopt.” Dat klonk best teleurstellend, eigenlijk. Grapjes maken was een best goede ondergrond voor welke relatie dan ook. Samen lachen had een positief effect. Misschien was deze humor gewoon niet voor Helios weggelegd. “Misschien kun je andere grapjes maken? Of over anderen?” Dat vond de Sunkern vast een stuk leuker.
Terug naar boven Ga naar beneden
Imogen Hargreaves
Member
Imogen Hargreaves
Punten : 484
Gender : Female ♀
Age : 18
Type : Coördinator
Regions : Hoenn
Icon : Espeon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5093-imogen-hargreaves https://pokemon-journey.actieforum.com/t5094-imogens-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6572-imogens-work-log

The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Sun King [+Cecille Skarsgård]   The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Emptyvr sep 16, 2016 11:52 am


Cecille gaf toe dat de bloemen die ze eerder aan Sara had gegeven toch inderdaad wel in de smaak gevallen waren. Imogen grijnsde tevreden. Uiteraard, dacht ze, bloemen zijn ook perfect. De omschrijving 'verliefd mens' leek ook wel op de blondine te slaan en Imogen was blij om te horen dat ze erover zou nadenken. Een beetje jaloers was ze ook wel, zij wilde ook wel weer eens verliefd worden. Het leek haar zo heerlijk... Ze lachte bij Cecilles opmerking. "Met mij en een kaart erbij zal de uitgang snel gevonden worden. Trouwens, waar ben je eigenlijk naar op weg? Ja, je hebt al aangewezen waar je heen gaat, anders had ik als gids ook niet veel kunnen doen, maar wat ga je daar doen? Of heb je een dartpijltje naar een landkaart gegooid?" Dat had ze zelf wel eens geprobeerd, maar het resultaat was niet erg bevredigend geweest: haar eerste poging was ergens midden op de oceaan terechtgekomen, de tweede niet eens bij de kaart in de buurt, en de derde ergens op een of ander suf plaatsje waar ze eigenlijk heel weinig behoefte aan had.

Cecille probeerde haar gerust te stellen, maar Imogen beet op haar onderlip en staarde naar Helios. Ze was net een dag op weg, en nu al had ze het verpest? Ergens welde er ook verontwaardiging in haar op. Één dag waren ze op weg. Één. Hij kon toch niet verwachten dat ze meteen alles perfect deed? Als je elkaar pas net kende, moest je elkaar toch even een kans geven? Wist zij veel wat hij precies van haar verwachtte! Het was niet alsof hij het gewoon zei, zoals een ander mens zou doen. Hij moest toch begrijpen dat ze zijn gedachten niet kon lezen? Het was oneerlijk dat hij haar na zo'n korte tijd al op zulke dingen afrekende. "Ik doe ook maar mijn best", zei ze gepikeerd, wat uiteraard niet helemaal de beste toon was om een kwade Sunkern weer aan jouw kant te krijgen...

Die trainer van hem was zich ook van geen kwaad bewust, hè? Mensen ook altijd. Ze begrepen alleen elkaar, omdat ze dezelfde taal spraken. Geen enkel oog voor de subtiliteiten van non-verbale communicatie. Volgens het paarse ventje was het heel gewoon om niets voor je daden terug te krijgen, en zou je dat niet eens moeten verwachten. Nou, lekker was dat. Hij zei dat het zo extra mooi zou zijn als hij er wél iets voor terugkreeg, maar ja, dan moest dat wel eens gebeuren, hè? Helios zag nog steeds niet helemaal in hoe je dat eerlijk kon noemen. In ieder geval leek Sivar bereid om Helios' boodschap door te geven, en zo kreeg Imogen uiteindelijk te horen wat hij al die tijd al probeerde duidelijk te maken.

Haar grapjes niet leuk? Als Imogen gevoeliger was geweest, had ze zich beledigd gevoeld. Scratch that, ze wás beledigd. Het waren toch leuke grapjes? Cecille vond ze leuk. "Maar Helios, grapjes zijn toch niet serieus bedoeld? Het is toch niet alsof ik iets ervan meen ofzo", zei ze tegen de Sunkern, die absoluut niet tevreden leek met dit antwoord. Imogen zuchtte en sloeg haar armen over elkaar. "Goed, goed, ik zal geen grapjes meer maken. Ik zal doodserieus zijn." Helios keek nog niet echt veel blijer. Cecille zei dat ze ook andere grapjes kon maken, maar Imogen vond het eigenlijk nogal onzin dat Helios zich haar grapjes zo aantrok. Zoals ze al zei: het was toch allemaal niet gemeend? Het waren maar grapjes, daar moest je toch tegen kunnen? Hij zou ook best dat soort grappen over haar kunnen maken, ook al zou ze hem kunnen verstaan. Dat kon ze wel hebben. Dat kon ieder normaal persoon toch wel hebben? Ze vond eigenlijk dat hij zich behoorlijk aanstelde.
Ze probeerde zich wel in hem te verplaatsen, maar zelf zag ze die grapjes gewoon niet als iets echt beledigends. Als de rollen omgedraaid waren, zou het haar niets uitmaken. Dacht ze. Maar goed. Misschien was zij juist wel degene die zich nu aanstelde. Misschien verplaatste ze zich gewoon niet genoeg in hem. Die grapjes zouden haar niet veel uitmaken, maar hem duidelijk wel. Hij was haar niet. Misschien kon ze inderdaad wel wat beter naar hem luisteren en gewoon accepteren dat hij het nu eenmaal niet leuk vond. Ze wreef even over haar voorhoofd. Goed, als ze er nu even vanuit ging dat hij geen aansteller was, maar het gewoon oprecht vervelend vond. Dan betekende dat dat zij dat moest respecteren. Ze liet haar armen zakken en keek naar Helios. Ze hield er niet van om fouten toe te geven, maar ze had niet echt veel keus, nu ze eenmaal besefte dat het niet alleen Helios was die vervelend deed. "Goed, sorry. Ik wist niet dat je het echt zo vervelend vond. Ik zou het zelf niet erg vinden, maar jij duidelijk wel, dus... Nou ja. Ik zal geen grapjes meer over je maken", zei ze snel. Ze wreef over haar arm terwijl ze een tikkeltje nerveus naar Helios keek. De Sunkern snoof, maar zijn kwade frons verzachtte wat. "Zullen we nu weer verdergaan?" vroeg Imogen voorzichtig en Helios zuchtte een keer en werkte haar niet tegen toen ze hem van de grond optilde en op haar arm zette.

Haar excuses stelden niet zo veel voor, maar Helios besefte dat hij het er maar mee zou moeten doen. Het was iets, en als ze voortaan zou stoppen met die stomme grapjes, had hij dat nu tenminste bereikt. Sivar kon zeggen wat hij wilde, maar als Helios niet duidelijk had gemaakt dat hij dit niet accepteerde, was er niets veranderd, terwijl het nu misschien beter zou worden. Zo had hij toch maar mooi resultaten geboekt.


Terug naar boven Ga naar beneden
Cecille Skarsgård
Moderator
Cecille Skarsgård
Punten : 84
Gender : Female ♀
Age : 22
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Tyrogue
https://pokemon-journey.actieforum.com/t135-cecille-skarsgard https://pokemon-journey.actieforum.com/t139-cecille-s-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6582-cecille-s-work-log#132295

The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Sun King [+Cecille Skarsgård]   The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Emptyma sep 19, 2016 3:25 pm

THEY’RE NOT TAKING US ALIVE.


Er werd zelfverzekerd geantwoord dat ze er met Imogen en de kaart wel uit kwam en daar vertrouwde Cecille voor de volle honderd procent op. Dit liet ze blijken door het meisje een brede grijns te schenken. Zodra werd gevraagd wat ze van plan was om daar te doen, viel dat grijnsje echter van haar gezicht, ondanks het grapje. “Euh, nee,” reageerde de blondine schaapachtig. “Al klinkt dat wel als een leuk idee voor de volgende keer. Die ga ik onthouden.” Cecille kon absoluut niet richten, maar dat was ook niet nodig in dit geval, toch? “Ik zoek eigenlijk werk,” legde ze zo kort mogelijk uit. Imogen hoefde niet te weten waarom en ze deed erg haar best om niet zielig over te komen, want de blondine was eigenlijk ten einde raad. “En ik hoop dat ik geluk heb in de stad.” Dat ze in andere steden al was afgewezen of dat er niks te vinden was, liet ze maar achterwege.

Sivar en Cecille namen een beetje afstand van de twee toen trainer en pokémon met elkaar in discussie gingen. Hoe graag ze ook wilden helpen en hun eigen ervaringen wilden delen, wisten ze allebei dat dit niet aan hun was. Het was iets privés, iets waar ze zelf achter moesten komen. Desondanks konden ze het niet helpen dat ze afluisterden, want e bleven wel nog altijd supernieuwsgierig. Zodra Imogen verklaarde dat ze vanaf nu doodserieus zou zijn, beet Cecille zachtjes op haar onderlip. Oh nee. Dit was niet de bedoeling. Zo zouden ze nooit een band met elkaar kunnen leggen! De blondine deed een poging om iets te verzinnen, iets inspirerend, zodat de twee het met elkaar konden bijleggen. Voor ze echter goed en wel een opmerking op het puntje van haar tong had liggen, kwam Imogen zelf al met een excuses naar Helios.

Voor ze echter verder konden, stapte Cecille voor het tweetal. “Wacht even,” sprak ze tegen het meisje, besluitend dit keer wel een bemoeial uit te hangen. “Moet jij niet ook wat zeggen, Helios?” Ze keek veel betekend naar de Sunkern in Imogens armen. Hij had zich immers ook als een klein kind gedragen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Imogen Hargreaves
Member
Imogen Hargreaves
Punten : 484
Gender : Female ♀
Age : 18
Type : Coördinator
Regions : Hoenn
Icon : Espeon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5093-imogen-hargreaves https://pokemon-journey.actieforum.com/t5094-imogens-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6572-imogens-work-log

The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Sun King [+Cecille Skarsgård]   The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Emptyma okt 24, 2016 5:56 pm


Cecille vond het dartpijltjesidee best leuk, maar het was niet de reden voor haar bestemmingskeuze. Ze gaf aan dat ze werk zocht en dat ze hoopte in de stad meer kans te maken. Imogen was eerlijk gezegd een beetje verbaasd. "Maar je bent een trainer, dan reis je toch rond? Dan is het toch niet handig om ergens in een stad een baantje te hebben?" Dan zat je de hele tijd vast in de stad omdat je naar je werk moest, dus hoe moest je dan de regio door reizen? "Trouwens, jij was toch op vakantie?" Op vakantie ging je toch niet werken? Daar was geen lol aan! Dat Cecille misschien wel een baantje móést nemen om aan geld te komen, kwam eerlijk gezegd niet in haar op.

Een zucht van opluchting kwam over haar lippen toen Helios zich op liet tillen om verder te gaan. Gelukkig was dat nu ook weer opgelost. Imogen kon niet zeggen dat ze helemaal tevreden was met de oplossing - moest ze nu voortdurend op gaan letten wat ze zei om zijn makkelijk gekrenkte trots maar niet per ongeluk te beledigen? - maar ze liet het er maar bij zitten. Ze zou laten wel zien hoe dat ging, voor nu was ze allang blij dat Helios niet meer zo boos leek. Cecille bleek echter niet van plan het er zo makkelijk bij te laten zitten. Met een veelbetekenende blik eiste ze van Helios dat hij ook iets zou zeggen. Maar daar was de Sunkern niet zo blij mee...

Pardon?! Waar bemoeide dat mens zich mee? Helios was net enigszins tevreden en al vond hij Imogens excuses wat magertjes, ze hadden tenminste een overeenkomst bereikt. Het was toch goed zo? Imogen klaagde niet, hij klaagde niet, dus had die blondine ook geen recht om te gaan zeuren. Bovendien had hij toch niets fout gedaan? Met een verbeten trek om zijn mond keek hij terug. Ze wilde een sorry van hém horen? Mooi niet dus!

Helios zei geen woord en Imogen beet op haar lip. "Cecille, laat maar, het is wel goed zo", zei ze zonder haar aan te kijken. Het was niet ideaal, maar het kon erger, toch? En ze had absoluut geen zin om de hele discussie weer van voren af aan te beginnen. Konden ze het niet gewoon laten rusten? Ze had geen zin in dit gedoe...

Terug naar boven Ga naar beneden
Cecille Skarsgård
Moderator
Cecille Skarsgård
Punten : 84
Gender : Female ♀
Age : 22
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Tyrogue
https://pokemon-journey.actieforum.com/t135-cecille-skarsgard https://pokemon-journey.actieforum.com/t139-cecille-s-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6582-cecille-s-work-log#132295

The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Sun King [+Cecille Skarsgård]   The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Emptywo okt 26, 2016 4:42 pm

THEY’RE NOT TAKING US ALIVE.


De verbazing had ze niet per se verwacht, maar dat had eigenlijk wel gemoeten. Cecille besefte zich dat zodra Imogen iets uitwees. “Heh, euh…” begon ze ietwat ongemakkelijk, de herinneringen nog altijd vers genoeg dat ze er wel heel erg mee zat. “Dat klopt wel, maar… Sara ligt op het moment in het ziekenhuis met een gebroken been en kosten die nog gedekt moeten worden,” besloot ze samen te vatten. Meer informatie was niet nodig, hoewel de blondine vaker geneigd was om teveel te geven in dit soort situaties. Niet voor het medelijden, maar omdat ze haar mond meestal niet kon houden. Cecille beet zachtjes op haar onderlip. “Of, nou ja, er is wel spaargeld, maar dat vind ik zonde, dus ik heb gezegd dat ik iets zou regelen.” Dat regelen ging niet helemaal goed tot nu toe. Ze was echter een doorzetter en zou niet stoppen tot ze Sara het geld had terugbetaald. Het was immers haar schuld op de eerste plaats, zelfs als haar vriendin bleef volhouden dat dit niet het geval was.

Helios was overduidelijk niet blij met haar woorden, maar dat deerde Cecille niet veel. Een band kwam van beide kanten. Als de één zich boven de ander voelde, dan zou er nooit een hechte band kunnen ontstaan. Imogen gaf echter aan dat ze het voor nu wilde laten rusten, en hoewel het de blondine verbaasde, besloot ze niks af te dwingen. “Weet je het zeker?” vroeg ze met geheven wenkbrauw aan de ander, puur en alleen om er zeker van te zijn dat het wel echt goed was. Ze had namelijk het vermoeden van niet, maar als Imogen wilde dat ze een stap terug deed, dan zou ze dat doen. Helios was immers haar pokémon en niet die van Cecille.
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud

The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Empty
BerichtOnderwerp: Re: The Sun King [+Cecille Skarsgård]   The Sun King [+Cecille Skarsgård] - Pagina 3 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
The Sun King [+Cecille Skarsgård]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 3 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Cecille Skarsgård
» What did I do - Cecille Skarsgard
» here we go again [Cecille Skarsgard]
» Me is sorry [Cecille Skarsgard]
» Could it bi? [+Cecille Skarsgard]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pokémon Journey :: ► WELCOME TO THE POKÉMON WORLD :: Hoenn :: Petalburg City :: Petalburg Woods-
Ga naar: