{OPEN} Looks like we've made it
Welkom op
Pokémon Journey!

Heb je altijd al een Pokémon trainer, coördinator of breeder willen zijn? Of bewandel jij liever het gevaarlijke pad van een Team Rocket Grunt? Samen met andere leden schrijf jij het verhaal van jouw geheel eigen personage. Doorkruis regio's, vang je favoriete Pokémon en maak nieuwe vrienden onderweg. Laat het avontuur beginnen!
WELCOME, GUEST!
PLEASE Login OR Register.

Deel
 

 {OPEN} Looks like we've made it

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
AuteurBericht
Axel Vyzarji
Member
Axel Vyzarji
Punten : 161
Gender : Male ♂
Age : 17 jaar
Type : Ranger
Rang : Student Ranger
Regions : Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t211-axel-vyzarji https://pokemon-journey.actieforum.com/t217-axel-s-pokedex

{OPEN} Looks like we've made it Empty
BerichtOnderwerp: {OPEN} Looks like we've made it   {OPEN} Looks like we've made it Emptyza aug 02, 2014 8:50 pm


De zilte zeelucht prikte aan zijn ogen en hij voelde het zachtjes steken op zijn bleke huid. Met een zucht had de jongeman zich om gedraaid en was terug in de schaduwen van de boot waarop hij stond. "Sohothin!" riep de jongeman en een vrolijk blaffende Growlithe rende terug naar zijn trainer. Hij ging op een van de ligstoelen zitten en staarde naar het land dat voor hem opdoemde uit de vroege ochtend dauw. Hij geeuwde eventjes en rekte zich uit, voordat hij lui onderuit zakte in de stoel. Het zou nog wel een half uurtje duren voordat ze aan land konden en daar maakte de jongeman gretig gebruik van door nog eventjes wat te slapen.

"Grow! Growlithe!" Er werd zachtjes aan zijn bodywarmer getrokken en de jongeman deed slaperig zijn rode ogen open. Sohothin stond aan zijn jack te trekken. "Rustig maar jongen," stelde hij de puppy pokémon gerust, waarna hij opstond, zichzelf uitrekte en om zich heen keek. Blijkbaar waren ze aan land gekomen. Sohothin had hem juist op tijd wakker gemaakt. De jongeman glimlachte eventjes naar zijn pokémon en gaf hem het signaal om hem te volgen. De Growlithe blafte vrolijk en volgde zijn trainer aan land.

Eenmaal aan land voelde hij al direct hoe ogen gericht werden op hem. Het zou eens niet. De jongeman trok de capuchon van z'n bodywarmer over zijn hoofd heen, stak zijn handen diep in de zakken van zijn zwarte spijkerbroek en wandelde rustig de stad in. Dit was waar hij zou gaan wonen, dit was waar hij de rest van zijn leven zou gaan slijten. Nou ja, hij was in Kalos, dat was al wat. Nu moest hij nu de weg zien te vinden naar Shalour City, de stad waarin hij zou gaan wonen.
Terug naar boven Ga naar beneden
Troy Mercer
Member
Troy Mercer
Punten : 386
Gender : Non-binary ♀♂
Age : 18
Type : Breeder
Regions : Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t108-katherina-therin-mercer https://pokemon-journey.actieforum.com/t112-therin-s-pokedex

{OPEN} Looks like we've made it Empty
BerichtOnderwerp: Re: {OPEN} Looks like we've made it   {OPEN} Looks like we've made it Emptyza aug 02, 2014 10:06 pm

let me live that fantasy
Als je nu niet heel snel tegenkomt, draai ik die nek van je persoonlijk om,” siste een blondine naar haar Snivy, welke enthousiast haar tong uitstak. Het gedrag van de Snivy begon al te veranderen. Nu was het ding niet ongeïnteresseerd, maar leek het alles in haar macht te doen om haar trainster belachelijk te maken. En, als er íets was waar de blondine een hekel aan had, was het om belachelijk gemaakt te worden.
Een zachte grom verliet de mond van de blondine toen de Snivy de stad in rende. In een poging de Pokéball van haar tas te graaien, kwam ze achterop te liggen, waardoor er een achtervolging in gezet moest worden. “Cheers, ik wil dat je me helpt!” riep ze, een andere Pokéball de lucht in gooiend, waardoor een Braixen zich naast haar zette. Deze keek haar met een vragende blik aan, terwijl zij tot stilstand kwam. “Vang alsjeblieft Khaleesi,” zuchtte ze verslagen, waarna ze zich achter haar Pokémon aan zette. Ze was blij met al die dagen dat ze had gejogd, in een poging haar gewicht op peil te houden, anders had haar conditie haar al in de steek gelaten.

Ze zag net hoe de Snivy een grijns op haar gezicht zette, voor deze een hoekje om ging. “Cheers, sintel!” riep de blondine, terwijl ze zelf het hoekje omkwam. Echter was hetgeen wat het dichtste bij hen stond niet de Snivy, maar een witharige jongen. Therin’s gezicht verbleekte toen de kleine vlammetjes richting hem schoten. Oh, god. Nu had ze het echt gedaan.
De enorme grijns van de Snivy, enkele meters achter de jongen, zou haar normaal in staat krijgen haar te vermoorden, maar voor nu was ze veel te veel onder de indruk van de enorme fout die ze had begaan.

296 words | tagged: axel
thanks melissa


Terug naar boven Ga naar beneden
Axel Vyzarji
Member
Axel Vyzarji
Punten : 161
Gender : Male ♂
Age : 17 jaar
Type : Ranger
Rang : Student Ranger
Regions : Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t211-axel-vyzarji https://pokemon-journey.actieforum.com/t217-axel-s-pokedex

{OPEN} Looks like we've made it Empty
BerichtOnderwerp: Re: {OPEN} Looks like we've made it   {OPEN} Looks like we've made it Emptyza aug 02, 2014 10:17 pm

De jongen keek eens rustig om zich heen. Hij had niet echt haast om ergens te komen en wilde eerst eens dit stadje uit kammen, voordat hij op doortocht ging naar zijn nieuwe huis. De Growlithe stond vrolijk aan zijn zij en diens warme vacht streelde tegen zijn been aan. "Kalm aan maar, Soho. Er is niets om bang voor te zijn," stelde hij de pokémon gerust. Opeens bedacht hij zich en uit de rugzak, die losjes over zijn ene schouder hing, haalde hij een tweede pokébal. "Kom maar Magdaer, geniet van het mooie weer," sprak de jongen, terwijl hij de pokémon in de lucht gooide. Vlak voor Sohothin verscheen een vrolijk springende Pichu, die al snel via de puppy pokémon op de schouder van zijn trainer klom en in diens nek ging zitten. "Goed dan, Mag, je mag blijven zitten," zuchtte de jongeman.
Hij wilde zich net omdraaien om weg te lopen, toen Sohothin begon te blaffen. De jongen draaide zich om, net op tijd om de ember aanval aan te zien komen. Snel dook hij weg en wilde net een tegenaanval schreeuwen, toen hij het meisje zag staan, die nogal geschrokken leek, samen met een Braixen. De jongen kwam overeind, haalde zijn pokédex te voorschijn en klapte 'm open. "Braixen, the fox pokémon and evolution of Fennekin. It has a twig stuck in its tail. With friction from its tail fur, it sets the twig on fire and launches into battlem," wist de pokédex hem te verstellen. Hij stopte het machientje weer weg en keek het meisje aan. "Kijk voortaan uit, wil je?" riep hij naar haar, hopend dat hij niet al te snauwend overkwam. Hij klopte het vuil van zijn broek af en Magdaer, die door de plotse beweging van zijn rug af was gevallen, klom weer terug op zijn schouder. Rustig liep hij in haar richting en bleef op een kleine afstand stilstaan. "Je hebt geluk dat Sohothin hier me waarschuwde, anders was ik een stuk kwader op je geweest." De Growlithe blafte eventjes en de jongen keek het meisje rustig aan. Wie was zij en waarom viel ze hem zo maar aan?
Terug naar boven Ga naar beneden
Troy Mercer
Member
Troy Mercer
Punten : 386
Gender : Non-binary ♀♂
Age : 18
Type : Breeder
Regions : Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t108-katherina-therin-mercer https://pokemon-journey.actieforum.com/t112-therin-s-pokedex

{OPEN} Looks like we've made it Empty
BerichtOnderwerp: Re: {OPEN} Looks like we've made it   {OPEN} Looks like we've made it Emptyza aug 02, 2014 10:28 pm

let me live that fantasy
Het geblaf van de Growlithe waarschuwde de witharige jongen op tijd, waardoor deze de sintel wist te raken. Opgelucht liet de blondine zich op de grond zakken, haar Braixen heel even aankijkend, voor ze een Pokédex hoorde. Langzaam gleed haar blik weer naar de jongen, wie schijnbaar in alle rust had besloten zijn Pokédex te pakken in plaats van woedend te worden. Dat was al een goed teken. Als zijn Pokédex voor ging, zou hij haar misschien niet vermoorden. Ze slikte heel even en keek naar haar Braixen. Nee, met Cheers was ze veilig.
De jongen riep dat ze voortaan uit moest kijken en ze krabbelde snel weer overeind, haar witte short zachtjes afkloppend van de grond. “Sorry,” mompelde ze wat verslagen, al was dit waarschijnlijk niet hoorbaar gezien de afstand.

De jongen besloot te naderen en Therin slikte even, al leek hij niet al te boos. Hij sprak dat ze geluk had dat zijn Sohothin –wat?-  hem waarschuwde, anders was hij heel wat kwader geweest. “Dan moet ik je Sohothin bedanken,” sprak ze met een rode blos over haar gezicht en een schaapachtige grijns. Oh, wauw.
Het duurde even voor ze zich herinnerde waarvoor ze de jongen bijna geflambeerd had. Ze zag hoe de Snivy een eindje verderop in lachen was uitgebarsten en gooide de Pokéball op de groene Pokémon, welke erdoor werd opgeslokt, voor ze zuchtte en de bal in haar handen hield.
Het spijt me,” verontschuldigde ze zich, terwijl ze in de bal kneep. Normaal zou ze allang haar Pokédex erbij hebben gepakt voor de twee veel te schattige Pokémon, maar dat kon ze nu heel even niet maken. “Ik heb haar via een Wonder trade gekregen en ik krijg haar niet te luisteren,” probeerde ze het toen uit te leggen. “Ze ging er vandoor en ik wilde ‘r te pakken krijgen… Ik had niet gerekend op iemand anders,” maakte ze toen af. Haar blik stond wat ongemakkelijk en een lichte blos bedekte haar wangen nog steeds. Ze was benieuwd naar zijn reactie.

336 words | tagged: axel
thanks melissa


Terug naar boven Ga naar beneden
Axel Vyzarji
Member
Axel Vyzarji
Punten : 161
Gender : Male ♂
Age : 17 jaar
Type : Ranger
Rang : Student Ranger
Regions : Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t211-axel-vyzarji https://pokemon-journey.actieforum.com/t217-axel-s-pokedex

{OPEN} Looks like we've made it Empty
BerichtOnderwerp: Re: {OPEN} Looks like we've made it   {OPEN} Looks like we've made it Emptyza aug 02, 2014 10:36 pm

Zijn rode ogen, half verscholen onder de capuchon die hij nog steeds droeg, volgde de pokémon die een groene, hagedis achtige pokémon opslokte. Hij vroeg zich af wat het voor een pokémon was, maar had niet de tijd gehad om er goed naar te kijken, laat staan z'n pokédex erbij te halen. Daarna richtte hij zich weer op het meisje, die zich verontschuldigde en uitlegde dat ze de pokémon over de Wonder Trade had gekregen en dat die nog niet echt wilde luisteren. Ondertussen had Magdaer het voor gezien gehouden van zijn schouders en maakte een leap of fate naar het voorhoofd van het meisje. "Magdaer!?" sprak de jongen, iets wat geschrokken, toen hij de gele muis pokémon naar boven zag klimmen en op het hoofd van het meisje was gaan zitten. Hij grinnikte eventjes, het zag er best wel komisch uit. "Ze doet je niets, zolang je d'r niet laat schrikken," deelde hij kalmpjes mee. Hij wist maar al te goed wat voor een schokken de Pichu kon toebrengen als je d'r aan het schrikken maakte. De witharige jongen deed zijn capuchon af, waardoor zijn halflange witte haar, rode ogen en de zwarte band om zijn nek ontbloot werd. Er was niet zo heel veel zon hier, dus had 'ie er nog maar weinig last van. "Dit hier is Sohothin, zoals je al weet. De Pichu op je hoofd heet Magdaer en mijn naam is Axel," stelde hij zichzelf en zijn pokémons toe, terwijl hij zijn hand uit stak naar het meisje.
Terug naar boven Ga naar beneden
Troy Mercer
Member
Troy Mercer
Punten : 386
Gender : Non-binary ♀♂
Age : 18
Type : Breeder
Regions : Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t108-katherina-therin-mercer https://pokemon-journey.actieforum.com/t112-therin-s-pokedex

{OPEN} Looks like we've made it Empty
BerichtOnderwerp: Re: {OPEN} Looks like we've made it   {OPEN} Looks like we've made it Emptyza aug 02, 2014 10:45 pm

let me live that fantasy
Bij het zien van een plotseling naderende Pichu, vertrok het gezicht van de blondine opnieuw even. Toch scheen haar plotselinge schrik voor niets te zijn, aangezien de Pokémon onschuldig op haar hoofd klom en ze lachte even zacht. Oh, wauw. Wat was deze Pokémon schattig zeg!
‘Ze doet je niets, zolang je d’r niet laat schrikken,’ hoorde ze de jongen nog zeggen, waarna ze even grinnikte. Toen de jongen zijn capuchon afdeed, moest de blondine toegeven goed verrast te zijn. Ze was eerst een beetje bang geweest vermoord te worden, of in ieder geval een woedende vent op zich te krijgen, maar ondanks zijn rode ogen – wat best een eng effect had – was deze jongen zeker niet slecht om te zien. En zij was een type wat hield van uiterlijk, of het nou een Pokémon of een mens was.
Ze jongen stelde zijn Pokémon voor als Sohothin en zei dat de Pichu op haar hoofd Magdaer heette. Pichu? Dat was toch de voorevolutie van Pikachu? Die kende ze wel!
Hij stelde zichzelf voor als Axel en stak zijn hand uit, waardoor ze een opgeluchte glimlach op haar gezicht zette. Oké, hij was dus niet zo boos. Met een kleine glimlach stak ze haar hand naar hem uit, om deze te schudden. “Aangenaam, Axel,” sprak ze, voor ze haar hand weer naast zich liet vallen. “Ik ben Therin en dit is mijn Braixen, Cheers,” sprak ze toen met een kleine glimlach, terwijl haar Braixen een enthousiaste lach op haar gezicht zette. “Mijn Snivy, die je net misschien langs zag schieten, was Khaleesi,” glimlachte ze toen. Was. Want dat ding zou sterven. En goed ook.
Haar blik richtte ze op de Growlithe. “Wat heb je een enorm schattige Pokémon, zeg,” glimlachte ze toen, aangezien de Pichu ook haar onmiddelijke liefde had gewonnen. “Als ik het goed heb… Komen deze niet uit Kalos. Mag ik vragen waar je vandaan komt?” vroeg ze met een glimlach. Ze had nog nooit een Growlithe gezien…

329 words | tagged: axel
thanks melissa


Terug naar boven Ga naar beneden
Axel Vyzarji
Member
Axel Vyzarji
Punten : 161
Gender : Male ♂
Age : 17 jaar
Type : Ranger
Rang : Student Ranger
Regions : Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t211-axel-vyzarji https://pokemon-journey.actieforum.com/t217-axel-s-pokedex

{OPEN} Looks like we've made it Empty
BerichtOnderwerp: Re: {OPEN} Looks like we've made it   {OPEN} Looks like we've made it Emptyza aug 02, 2014 10:56 pm

Axel schudde de hand van het meisje, die zichzelf voorstelde als Therin, en glimlachte eventjes. Daarna stelde ze haar pokémon voor als Cheers, de Braixen, en Khaleesi, de Snivy. Vooral naar die laatste was hij nieuwsgierig, omdat hij die niet meer dan een flits had gezien. Maar dat kwam later nog wel, aangezien hij werd geprezen met zijn pokémon. "Bedankt," sprak hij rustig, niet echt flattered op dat gebied. Het was voor hem nog steeds onbekend waarom de meeste mensen zijn pokémons zo schattig vonden, hij vond het meer belangrijk dat ze een sterke bond hadden en elkaar goed konden aanvoelen. Nou ja, ieder zijn eigen ding, toch?
Therin vroeg hem nog wat, over waar de pokémons vandaan kwamen, of eigenlijk waar híj vandaan kwam. Axel stak zijn handen terug in zijn jeans en haalde zijn schouders op. "Sohothin is van originele een Kanto pokémon, maar ik vond hem achter gelaten bij het weeshuis waarin ik verbleef. Magdaer is een Johto pokémon, maar haar heb ik gekregen in datzelfde weeshuis. Ik zelf ben opgegroeid in Hoenn," een hele lijst van gebieden dus. Hij wist niet eens zeker waarom 'ie zelf hier naar toe was gekomen, maar tot nu toe beviel het hem wel. "Kom jij hier vandaan dan?" kaatste hij daarna de vraag terug, om het gesprek aan de gang te houden.
Terug naar boven Ga naar beneden
Troy Mercer
Member
Troy Mercer
Punten : 386
Gender : Non-binary ♀♂
Age : 18
Type : Breeder
Regions : Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t108-katherina-therin-mercer https://pokemon-journey.actieforum.com/t112-therin-s-pokedex

{OPEN} Looks like we've made it Empty
BerichtOnderwerp: Re: {OPEN} Looks like we've made it   {OPEN} Looks like we've made it Emptyza aug 02, 2014 11:07 pm

let me live that fantasy
De jongen bedankte haar rustig toen ze zijn Pokémon complimenteerde. Even fronste ze een beetje. Wat een… kalm type was het. Al was ze daar aan de ene kant enorm dankbaar voor, want die kalmte had hem er waarschijnlijk van weerhouden om haar – op zijn minst mentaal – te vermoorden.
De jongen vertelde dat Sohothin een Kanto Pokémon was, gevonden achter het weeshuis. De Pichu had hij ook gekregen in het weeshuis en zelf kwam hij uit Hoenn. Even fronste ze, alweer. Weeshuis? Betekende dat dat deze jongen zonder ouders had geleefd? De neiging om ernaar te vragen, om te vragen wat hij deed op een plek als dat, was enorm groot, maar ze besloot voor eens wijselijk haar mond te houden. Ze kon het niet maken.
Toen hij vroeg of ze hier vandaan kwam, zette ze een wat vreemde glimlach op haar gezicht. “Eh.. Ja. Geboren in Santalune City, al ben ik – godzijdank – op jonge leeftijd verhuisd naar Lumiose,” glimlachte ze. Santalune… insecten. Nee, ze was blij niet opgegroeid te hoeven zijn in een dorp met insectpokémon. Ze ging nog liever dood dan dat ze meer dan tien minuten doorbracht met zo’n vies, eng wezen.
Ik vind dat toch eng klinken. Voor mij is het al raar, en mijn huis is dichtbij,” sprak ze rustig. “Verlang je nooit terug naar je thuis? Hoenn is vrij ver…” fronste ze toen. Het was voor haar ondenkbaar om zo ver weg te gaan. Misschien als ze al wat langer reisde…

247 words | tagged: axel
thanks melissa


Terug naar boven Ga naar beneden
Axel Vyzarji
Member
Axel Vyzarji
Punten : 161
Gender : Male ♂
Age : 17 jaar
Type : Ranger
Rang : Student Ranger
Regions : Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t211-axel-vyzarji https://pokemon-journey.actieforum.com/t217-axel-s-pokedex

{OPEN} Looks like we've made it Empty
BerichtOnderwerp: Re: {OPEN} Looks like we've made it   {OPEN} Looks like we've made it Emptyza aug 02, 2014 11:20 pm

Hij zag het aan haar, dat ze verder wilde vragen. Het deerde hem niet zo heel veel, er waren er maar weinig die wiste wat er met zijn ouders was gebeurd, maar hij was niet bang om erover te vertellen. Nee, niemand vroeg er gewoon naar. Ze hadden altijd medeleven met hem dat hij alleen was opgegroeid, maar dat betekende niet dat hij zielig was. Axel snoof zachtjes, hopend dat Therin het niet zou opmerken.
Het meisje vertelde dat ze zelf uit Santalune City kwam, maar al snel verhuist was naar Lumiose. Allemaal onbekende namen voor hem, maar dat kwam waarschijnlijk omdat hij gewoon nooit buiten Hoenn was geweest. Eigenlijk niet eens buiten het weeshuis, behalve dan aan de overkant van de straat.
Therin vroeg of hij terug verlangde naar Hoenn en een donkere blik verscheen in zijn rode ogen. Hij snoof nog een keer en draaide zijn hoofd weg. "Nee," antwoorden hij koud. "Blij dat ik er weg ben," kwam er daarna achteraan. Hij schudde zijn hoofd eventjes, zodat een deel van zijn witte haar half over zijn gezicht hing, waardoor nog maar 1 oog zichtbaar was. "Wat wil je weten over dat weeshuis?" vroeg hij daarna. "Ik zag die blik, ik weet dat je ernaar wilde vragen," legde hij uit.
Terug naar boven Ga naar beneden
Troy Mercer
Member
Troy Mercer
Punten : 386
Gender : Non-binary ♀♂
Age : 18
Type : Breeder
Regions : Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t108-katherina-therin-mercer https://pokemon-journey.actieforum.com/t112-therin-s-pokedex

{OPEN} Looks like we've made it Empty
BerichtOnderwerp: Re: {OPEN} Looks like we've made it   {OPEN} Looks like we've made it Emptyza aug 02, 2014 11:48 pm

let me live that fantasy
Wat schuldig keek het meisje naar de jongen toen zijn blik veranderde en hij zijn hoofd wegdraaide. Hij zei blij te zijn er weg te zijn en ze fronste even, duidelijk niet goed wetend wat ze moest zeggen. Nogmaals wilde ze het vragen, wilde ze weten of hij het weeshuis haatte, of de regio zelf. Ze voelde langzaam een beetje de moed in haar schoenen zakken en wendde haar blik heel even af naar haar Braixen, wie voorzichtig glimlachte.
De jongen scheen haar door te hebben en vroeg wat ze wilde weten over het weeshuis. Even keek ze beschuldigd. Kon hij haar gedachten lezen, of zo?! Gelukkig zei hij al snel dat het aan haar blik was te zien en ze glimlachte schuldig. “Ben ik dan zo leesbaar?” vroeg ze, ergens een grappende ondertoon in haar stem vindbaar.
Ik wilde vragen… Woonde je daar?” vroeg ze zacht, duidelijk ietwat ongemakkelijk. Ze was vrij open met haar eigen verleden, maar wist altijd niet goed wat ze wel en niet kon maken bij anderen. Haar eigen openheid maakte het allemaal net wat verwarrender. “Is dat de reden dat je blij bent weg te zijn uit Hoenn?” vroeg ze vervolgens. “Het lijkt me namelijk… Geen verkeerde regio,” glimlachte ze toen. Nee, Hoenn had Treecko. Dus Grovyle. Dus Hoenn was cool.

217 words | tagged: axel
thanks melissa


Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud

{OPEN} Looks like we've made it Empty
BerichtOnderwerp: Re: {OPEN} Looks like we've made it   {OPEN} Looks like we've made it Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
{OPEN} Looks like we've made it
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 1 van 1
 Soortgelijke onderwerpen
-
» We made a Promise[open]
» When everything's made to be broken~
» We made it through this hell
» We are made from broken parts
» { Two wrongs never made a right [patrol]

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pokémon Journey :: ► WELCOME TO THE POKÉMON WORLD :: Kalos :: Coumarine City-
Ga naar: