Passing shadows - Pagina 2
Welkom op
Pokémon Journey!

Heb je altijd al een Pokémon trainer, coördinator of breeder willen zijn? Of bewandel jij liever het gevaarlijke pad van een Team Rocket Grunt? Samen met andere leden schrijf jij het verhaal van jouw geheel eigen personage. Doorkruis regio's, vang je favoriete Pokémon en maak nieuwe vrienden onderweg. Laat het avontuur beginnen!
WELCOME, GUEST!
PLEASE Login OR Register.

Deel
 

 Passing shadows

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Leroy Jenkins
Member
Leroy Jenkins
Punten : 391
Age : -
Icon : Mudkip

Passing shadows - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Passing shadows   Passing shadows - Pagina 2 Emptydi dec 30, 2014 2:39 am

go on and try to tear me down .


“Oh nee hoor, dat verwacht ik niet.”
Wat verwachtte niet? Dat hij zielig was of dat hij een tragisch verleden had gehad? Want er zat wel een verschil tussen de twee: je kan ook zielig zijn als je een normaal leven hebt gehad of juist een te goed leven en je kan ook net zo goed erg gehard zijn door een tragisch verleden. Wat dat hem maakte wist hij eigenlijk niet… Was zijn leven tot dit punt wel normaal geweest? Hoogstwaarschijnlijk niet, want normaal loop je niet weg van huis omdat je je zin niet krijgt om op reis te gaan. Nee dan praat je het uit om vervolgens onbewust gehersenspoeld te worden en alsnog vast gekluisterd te zijn aan je ouderlijk huis waar je de rest van je leven weg zou rotten – nee, mooi niet!
 
Hij trok een mondhoek omhoog bij het horen van haar woorden die erop wezen dat hij zichzelf niet de schuld gaf maar de anderen, in dit geval dus de meisjes waarmee hij in aanraking kwam. ‘Je moet toegeven dat jullie, over het algemeen, allemaal redelijk hetzelfde werken,’ merkte hij op, ‘En er waren ook meisjes die het prima met me konden vinden hoor, daar niet van. Maar dat noem je dan weer uitzonderingen.’ Hijzelf wilde het liever niet uitzonderingen noemen, omdat dat juist de normale types waren in zijn ogen die niet moeilijk deden over al deze shit. Een beetje nuchterheid en waardering voor zijn (goede) gevoel voor humor mocht ook wel eens voor de verandering hoor!
Nu was het zijn beurt om met zijn ogen te rollen wanneer ze hem de punten uitlegde. ‘Ja maar dat is alleen geldig in deze situatie,’ zuchtte hij, ‘Er zijn miljoenen mogelijke situaties nodig en ik vind niet dat er van mij verwacht mag worden dat ik van elke kan zeggen: o maar wacht, dat kan ik beter niet doen want dat is misschien wel onbeleefd!’ Nou kon hij wel overwegen om eens na te denken voordat hij iets er zomaar uitflapte, maar het hoorde ook een beetje bij wie hij was. Hij zei gewoon wat hij vond en daarbij ook wat hij dacht, misschien dat hij daarom het gevoel soms had alsof hij geen gedachtes in zijn hoofd had.
 
Hij schudde zijn hoofd en maakte er zelfs hand gebaren bij: ‘Nee, nee, nee – dat bedoel ik niet!’ No way dat hij dit gesprek verder wilde zetten. Hij voelde zich er niet zozeer ongemakkelijk bij, maar als hij een ding wist over meisje/vrouwen dan was het wel dat ze altijd gelijk hebben (damn right dat we gelijk hebben) en het eigenlijk nutteloos is om een discussie met ze aan te gaan. De enige manier om dan nog een beetje gelijk te krijgen was om ervoor te zorgen dat er een soort van gelijkspel kwam en dat was nu dus door gewoon een Pokémon gevecht met elkaar aan te gaan.
‘Het is meer dat… Meestal als je met elkaar vecht -….’ Hij wist weer eens niet hoe dingen goed moest uitleggen. ‘Kijk: bij een gym gevecht stel je elkaar ook eerst eventjes voor voordat je gaat vechten; ik denk dat het een onderdeel ervan is?’ Hij keek daarna eventjes om zich heen waarna hij haar met een ietwat bijdehande  grijns aankeek: ‘En dit is nou ook weer niet de ideale plek voor een gevecht, gezien je waarschijnlijk weer met stenen gaat gooien en dat nu ook net goed ging.’ Hij liep langs haar, liep ergens nogal vreemd omdat hij dus met een voet vlak liep en de ander op zijn tenen omdat het anders teveel pijn deed aan zijn enkel – maar natuurlijk deed hij alsof er niks aan de hand was. Het zou wel overgaan.
‘Als ik het me goed herinner is er hier dichtbij wel een pleintje waar we onze Pokémon misschien wat beweging kunnen geven,’ hij wenkte haar om hem te volgen. Ergens voelde het vreemd om ineens zo met haar om te gaan na wat er gebeurd was, maar hey: zij stelde het voor.

Terug naar boven Ga naar beneden
Danique Lane
Member
Danique Lane
Punten : 356
Gender : Female ♀
Age : 18
Type : Trainer
Regions : Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t1222-danique-lane https://pokemon-journey.actieforum.com/t1227-danique-s-pokedex

Passing shadows - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Passing shadows   Passing shadows - Pagina 2 Emptydi dec 30, 2014 3:20 am

Hij zei dat ze allemaal hetzelfde werkten, over het algemeen. Okay. Nja, dat vond zij dan weer niet, maar misschien waren jongens wel gewoon niet zo.. Jongens wisten waarschijnlijk niet hoe meisjes onder elkaar werkten. Niet dat hij dat hoefde te weten, want hij was geen meisje. ‘En er waren ook meisjes die het prima met me konden vinden hoor, daar niet van. Maar dat noem je dan weer uitzonderingen.’ Hmn. “Naja, dan valt het wel mee toch? Met het ‘ik kan niet met meisjes opschieten’?” sprak ze op een poeslieve toon. Oh jeetje, ze kon ook echt niet ophouden hé? Merrick begon het nu echt te vervelen, want hij begon steeds harder aan haar been te trekken. En het gemene of vervelende was nog niet zo zeer de zin zelf – daar was niets mis mee, maar de toon waarop ze sprak. En Merrick wist precies wat die toon inhield. Het was een toon van: oh jeetje, wat kan je overdrijven zeg. Naja, nu doe ik maar aardig, al moet je zelf wel snappen dat dit niet bepaald aardig bedoeld is. Tegen haar zusje en haar ouders had ze deze toon vaak genoeg gebruikt. Gewoon, omdat ze totaal geen interesse meer in deze personen stak, omdat deze haar werkelijk geen ene donder interesseerden. En die onbekende gast voor haar kende ze niet al langer dan zeventien jaar, dus werkte haar ook al niet zeventien jaar op haar zenuwen, wat dan weer betekende dat ze er nog net genoeg energie in stopte om iets gemeens te zeggen. En ze gedroeg zich hetzelfde tegen haar ouders toen ze in de puberteit kwam en weerwoorden gaf, want oh, ze was zo een vervelende puber geweest dat ze al vaak zat gedreigd hadden om haar uit huis te gooien. En wat vond ze het jammer dat ze gesmeekt had thuis te blijven wonen. Als ze niet al wat eerder van huis gegaan was, had ze zich al dat gezeik bespaard. Ze was ook zo kansloos.
‘Ja maar dat is alleen geldig in deze situatie,’ sprak de jongen. Danique grijnsde breed. “Oh jeetje, er zijn dus nog meer situaties,” sprak ze, hoofdschuddend, met een gespeelde, teleurgestelde blik in haar rode ogen. ‘Er zijn miljoenen mogelijke situaties nodig en ik vind niet dat er van mij verwacht mag worden dat ik van elke kan zeggen: o maar wacht, dat kan ik beter niet doen want dat is misschien wel onbeleefd!’ Danique moest haar lach inhouden. Dit gesprek werd gewoon zowaar grappig. “Oh, maar meisjes verwachten dat wel,” sprak ze toen liefjes. “Maar ja, aangezien jij een jongen bent en - ” Toen was Merrick echt boos. Hij liet een luid geluid horen en rukte nog één keer hard aan de broek van het meisje. Ze rolde eventjes met haar ogen en knikte langzaam. “Okay, ik zal stoppen,” mompelde ze. Merrick zuchtte eventjes en stond op. Hij kende dit gedrag van haar maar al te goed. Danique zuchtte eventjes en schudde met haar hoofd. Als ze Merrick niet had, zou ze maar door blijven zeiken, ook met al die irritante wijven en ouders, die haar verschrikkelijk op haar zenuwen werkte, en zou ze waarschijnlijk zelfstandig met stenen gaan gooien. Ze had er geen eens een pokémon voor nodig.
‘Het is meer dat… Meestal als je met elkaar vecht -….’ Sprak hij toen. Wat wilde hij nou zeggen? ‘Kijk: bij een gym gevecht stel je elkaar ook eerst eventjes voor voordat je gaat vechten; ik denk dat het een onderdeel ervan is?’ Langzaam knikte ze. “Is dit een gymgevecht? Voor zo ver ik het weet niet,” zuchtte ze geïrriteerd. Ze wilde beginnen! Echt, als hij zo bijdehand bleef doen kwam hier weer een of andere discussie uit en waren ze weer terug bij af. En alleen omdat zij – ja want zij dacht aan haar pokémon, ze was niet naar Kalos gegaan om onzinnige discussies te voeren, een gevechtje wilde voeren, om van deze ontmoeting nog iets nuttigs te maken. ‘En dit is nou ook weer niet de ideale plek voor een gevecht, gezien je waarschijnlijk weer met stenen gaat gooien en dat nu ook net goed ging.’ Danique keek hem toen eventjes zuchtend aan. “Nou, zoals je al zij, het ging goed!” sprak ze toe met een kleine grijns. Ze keek even naar Merrick, welke opnieuw een zucht liet horen. “Nja, misschien heb je wel gelijk…” sprak ze vervolgens moeizaam, want het was voor haar echt heel erg moeilijk om iemand gelijk te geven, iemand die ze net nog vermoorden wilde. De jongen strompelde wat vreemd langs haar en ze moest haar lach inhouden, want het zag er bijzonder komisch uit. En het erge was wel, dit was dus totaal niet grappig, dus lachen mocht ze helemaal niet. Daarnet lag hij nog als een aangereden Staraptor op de grond namelijk, alsof hij ging sterven. Dus lachen mocht ze echt niet!!
‘Als ik het me goed herinner is er hier dichtbij wel een pleintje waar we onze Pokémon misschien wat beweging kunnen geven,’ sprak hij vervolgens. Danique bukte zich even om Merrick op te pakken en volgde de jongen. Vervolgens kwamen ze op een stiller pleintje. Langzaam knikte de blondharige en zette ze de pokémon op de grond. “Ik zet Merrick in, zoals je misschien wel verwachtte,” sprak ze toen langzaam. De pokémon sprong naar voren, bovenop een hoop sneeuw, maar zijn coole actie werd wat verpest doordat hij in de stapel sneeuw zakte. Danique schudde eventjes haar hoofd, waarna ze de berg sneeuw zag bewegen. Enkele stenen schoten uit de heuvel, waardoor de hoop uit elkaar viel en de pokémon weer zichtbaar was. Oh ja, natuurlijk. Dit was nou niet echt wat je noemt.. indrukwekkend. Als het een contest geweest was, was het echt heel gaaf, maar als stoere actie, om de tegenstander angst aan te jagen, was dit nou niet het beste wat er kon gebeuren. Maar ja, het was nou eenmaal Merrick, de Larvitar met de grote bek, een die jaloers was op grote pokémon zoals Charizards en Venusaurs. Het meisje schudde eventjes haar hoofd, met een kleine glimlach op haar gelaat. En toch was het een leuke pokémon.
Terug naar boven Ga naar beneden
Leroy Jenkins
Member
Leroy Jenkins
Punten : 391
Age : -
Icon : Mudkip

Passing shadows - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Passing shadows   Passing shadows - Pagina 2 Emptydi dec 30, 2014 6:50 pm

go on and try to tear me down .


De manier waarop ze tegen hem sprak irriteerde hem, maar om er nu boos over te worden net nu alles weer een soort van rustig was… Hij was niet dom. Vandaar dat hij haar ook met een blik aankeek die de woorden sprak: hou je bek nu maar gewoon – toen ze quasi lief tegen hem te doen. Het droop gewoon van haar woorden af en ze moest niet uitkijken of iemand zou nog honing over haar heen gooien. Dan zou ze ook gelijk eens voelen hoe kleverig en vies haar woorden wel niet op hem overkwamen, hij kreeg er bijna rillingen van en de spieren van zijn slokdarm werden ook onrustig: hij zou bijna gaan braken door haar gedrag nu.
‘Ha-ha,’ kwam er over zijn lippen terwijl hij er vrij expressie-loos bij keek. Ze was dan ook echt hilarisch met haar opmerking dat er nog meer situaties waren. Dom wicht – nee, ho: hij mocht niet meer zo gaan denken als hij wilde dat haar innerlijke Groudon rustig bleef want man… Hij kreeg al kippenvel als hij terugdacht aan die achtervolging.
Gelukkig stopte de Larvitar haar, iets wat ervoor zorgde dat hij de Pokémon even een dankbare grijns schonk waarna hij zich weer op de ander richtte. Hij was een trainer en natuurlijk ging hij gevechten niet zomaar uit de weg, maar dit was ook weer een uitzondering. Buiten het feit dat hij duizend en één smoesjes had over de situatie en what not, was het ook zo dat hij ergens toch een beetje bang voor haar was. Iedereen wilt winnen, niemand is daar een uitzondering op; maar wat als zij verloor? Zou die woede dan alweer naar boven komen en zou ze hem gaan uitschelden omdat hij haar Larvitartje pijn had gedaan? Zou ze dan echt zelf met stenen naar hem gaan gooien, hij kon nu niet echt meer wegrennen.
 
Haar geïrriteerde houding zorgde ervoor dat hij zich begon te irriteren aan haar, maar in een poging dit niet te laten merken trok hij met moeite zijn mondhoeken omhoog: ‘Maar meisjes worden toch graag speciaal behandeld? Specialer dan een gymleider krijg je niet.’ En ze moest echt haar mond houden want dadelijk zou hij het niet meer voor zich houden en zouden die stenen hem geen reet meer uitmaken. Ze was best verwend.
Was misschien ook wel de reden waarom ze niks opmerkte over hoe hij liep, als een of andere manke hond. Nou misschien had ze hem kei hard uitgelachen als opmerkingen, als hij er eventjes bij stilstond, of het kon haar te weinig boeien en ze had zoiets van: Puh, eigen schuld (denk hierbij dat hij het in zijn hoofd uitspreek met een slechte, zeurderige imitatie van haar stem). Maar ze hield zich gewoon stil en daar had hij vrede mee, misschien dat ze eindelijk inzag dat het beter was om die stomme opmerkingen voor zich te houden? Niet dat hij dat zo goed kon, maar hij was tot nu toe best trots op zichzelf.
 
Gelukkig voor hem leek alles zo goed als verlaten te zijn, dus hoefde hij zich ook geen zorgen te maken over meningen van anderen. Het pleintje was zoals verwacht perfect voor een eventueel Pokémon gevecht en het meisje besteedde er niet veel tijd meer aan: “Ik zet Merrick in, zoals je misschien wel verwachtte.” Hij liep (nog steeds als een mank geval) naar de andere kant van het plein, keek vanuit zijn ooghoeken wel naar de Larvitar. ’t Was een klein ventje, zo klein dat hij verdween in de opgehoopte sneeuw – die niet zoals in de straten plat werd gedrukt en weg werd gehaald. Hij trok zijn mondhoek omhoog tot een scheve grijns: dat kon hij nog wel eens gaan gebruiken.
‘Annie,’ bracht hij uit met een heldere stem, wat ervoor zorgde dat de Noibat recht op zijn schouder ging zitten en zich niet lang daarna afzette waarna ze begon te klappen met haar vleugels, ‘Is mijn keus.’ Omdat hij niet echt een andere keuze had, maar dat hoefde zij niet te weten – hoewel het ergens vrij duidelijk was, maar laat de jongen lekker dromen. Iets wat hij ook leek te doen omdat hij verder niks deed, waarna hij fronste: ‘Nou, gaat het nog lang -’ Hij kapte zijn woorden eventjes af, waarna hij een zucht slaakte en opkeek met een tandpastareclame-glimlach.
‘Dames gaan voor.’

Terug naar boven Ga naar beneden
Danique Lane
Member
Danique Lane
Punten : 356
Gender : Female ♀
Age : 18
Type : Trainer
Regions : Kalos
Icon : Mudkip
https://pokemon-journey.actieforum.com/t1222-danique-lane https://pokemon-journey.actieforum.com/t1227-danique-s-pokedex

Passing shadows - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Passing shadows   Passing shadows - Pagina 2 Emptywo dec 31, 2014 6:00 pm

Hij liep echt niet goed, maar het was dus niet haar schuld geweest. En het was ook niet Merrick geweest die het gedaan had, want hij struikelde over de sneeuw, of nou ja.. glee uit. Of zo, Danique had het niet helemaal geweldig gezien en was het nu inmiddels wel vergeten. Niet dat hij pijn had hoor – daar werd ze nu alweer aan herinnerd, maar hoe het kwam was ze echt weer vergeten. En misschien is dat maar beter ook. Eventjes zuchtte het meisje, waarna ze haar hoofd schudde. Deze dag was voor iedereen beter geweest als ze elkaar niet tegen gekomen waren.
Naja, toch gingen ze nu iets nuttigs doen, wat alles weer een beetje verbeterde. De jongen zei dat hij zijn pokémon – Annie, inzette. Danique knikte eventjes en zag Merrick uit de heuvel lopen, gevolgd door een geïrriteerde zucht. Ze keek eventjes naar de kleine pokémon, om vervolgens te luisteren naar de woorden van de jongen, die hij halverwege afbrak. ‘Nou, gaat het nog lang -’ sprak hij. Danique keek hem eventjes aan. “Duren? Nee, dat gaat niet meer lang duren hoor,” sprak ze toen, waarna ze eventjes naar Merrick keek, welke een geïrriteerde blik op de jongen richtte. Danique vond de opmerking niet bijzonder vervelend, ze had zoiets wel verwacht. Maar Merrick vond het niet leuk, aangezien het toch wel op hem gericht was. De kleine Larvitar snoof hard, minachtend en draaide zich om, toen hij vlak voor Danique stond. Hij keek eventjes strijdlustig naar de jongen. ‘Dames gaan voor.’ Sprak hij vervolgens. Ze knikte eventjes, met een kleine grijns. “Merrick, laat ze eens zien hoe goed je met je stenen kan richten,” sprak ze met een brede grijns, waarna ze een kleine blik op de jongen legde.
Eventjes dacht ze na. “Okay, Merrick doe Sandstorm!” sprak ze luid. De Larvitar snoof eventjes en knikte. Hij sprong in de lucht en enkele kleuren verschenen rondom zijn lichaam, waarna hij op de grond landde. Overal om hem heen kwam zand – best vreemd want er ligt sneeuw, maar dat doet er verder niet toe. Langzaam vulde heel het veld zich met zand. Danique knikte en wachtte tot de jongen een aanval zei. Ze hield van de aanval, hij zorgde altijd ervoor dat de pokémon die de aanval uitvoerde alles best okay kon zien, maar de tegenstander zag minder. En dat was natuurlijk altijd een voordeel. Behalve als de tegenstander ineens uitflipte en random met aanvallen door de sandstorm schoot, dat was niet echt fijn. Niet voor de pokémon en eventueel niet voor de trainer – het was haar weleens gebeurd dat ze een Razor leaf tegen haar hoofd kreeg, dus ja.

{ Sorry, khad niet meer zo veel inspi :')
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud

Passing shadows - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Passing shadows   Passing shadows - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Passing shadows
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Passing the Time
» Shadows
» In The Shadows
» Returning Shadows
» Shadows of the past

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pokémon Journey :: ► WELCOME TO THE POKÉMON WORLD :: Kalos :: Santalune City-
Ga naar: