Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2
Welkom op
Pokémon Journey!

Heb je altijd al een Pokémon trainer, coördinator of breeder willen zijn? Of bewandel jij liever het gevaarlijke pad van een Team Rocket Grunt? Samen met andere leden schrijf jij het verhaal van jouw geheel eigen personage. Doorkruis regio's, vang je favoriete Pokémon en maak nieuwe vrienden onderweg. Laat het avontuur beginnen!
WELCOME, GUEST!
PLEASE Login OR Register.

Deel
 

 Spooky Sun, Morbid Moon [open]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
AuteurBericht
Chakra Sato
Member
Chakra Sato
Punten : 500
Gender : Female ♀
Age : 22 Jaar
Type : Trainer
Regions : Hoenn
Icon : Mienshao
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5230-chakra-sato https://pokemon-journey.actieforum.com/t5231-chakra-s-pokedex#108562

Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spooky Sun, Morbid Moon [open]   Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Emptyza aug 13, 2016 10:01 pm

What a year and what a night


De ander leek haar reden te begrijpen maar had toch haar eigen blik erop. Niet dat ze het probleem vond, geien ze goede punten had. Op een moment was ze gelukkig geweest en dat er pijn op volgde betekende niet dat het teniet moest gaan. Of zelfs maar vervagen. Het moest beiden in stand blijven, ongeacht de evenwicht tussen de twee. En zonder die twee leek iemand onvolledig, dan was je niet gevuld. Aandachtig luisterde hij haar verdere woorden na en ze eindigde met een verontschuldiging. Hier kon de roodharige enkel ook om glimlachen en gaf de ander een aai over haar bol – al was ze zelf kleiner dan haar. “Weet je,” begon ze met een mislukte poging te grinniken, “Je bent de eerste die niet uit week voor mijn ideeën en zeker van een vreemde had ik dat onmogelijk kunnen verwachten,” Zelfs haar moeder kwam niet zover, het blijft maar wat luchtig. Ze haalde vervolgens haar hand van haar hoofd af en rustte haar blik naar buiten. “Gelukkig was ik wel en pijn heb ik zeker geleden en ondanks dat het iemand humaan maakt… wil ik écht liever niet menselijk zijn dan mijn hart voor anderen open te moeten houden en een enorm risico te lopen weer te breken. Maar in die ongebroken staat heb ik mezelf wel door drama heen te weten loodsen zonder de grond dieper in te zakken van schaamte, angst, haat of… verdriet. Ik heb zelfs door mijn gebrek aan sociale kringen mensen weten te helpen zonder dat ik in elkaar zakte van de emoties door een opwellende herinnering of zelfs een spoor van wraak in mij. Dus, wat ik eigenlijk wil zeggen is, dat ik ondanks dat ik minder humaan ben, enkel in deze staat sterk genoeg kan ogen om zonder verbintenissen mensen te helpen en dingen te doen. Het moment dat ik mezelf verlies…” Afwezig staarde ze naar haar hand en balde het kort tot een vuist, “Denk ik dat mijn emoties die door herinneringen zijn opgedaan in één keer zullen ontploffen en enkel een wrak van mij maken,” Muk. O Muk. Dat was dieper dan een trog en direct uit de deprimerende sfeer keek ze verrast op. Oh ze was weer eens bezig geweest. Verrast fronste ze even en liet haar schouders zakken toen ze even zuchtte. De ander hoefde niet haar psycholoog te spelen of iets dergelijks; ze was al blij het kwijt te zijn geraakt. Aan een volkomen vreemde. Met haar handen op haar heupen liet ze haar gezicht wat zakken met een lichte glimlach. “Bedankt trouwens, puur … for the talk,” Ze porde de ander in haar zij met haar elleboog. Het was eruit.
Nu ze zich bedacht: de ander had écht op een ballerina geleken toen ze over een rots had gesprongen. “Verklaard veel,” Met een bedenkelijk blik en wrijvend over haar kin keek ze haar aan, “Ooit over nagedacht karate te volgen?” Met zulke sprongen kwam een dubbele trap makkelijk uit en de meeste danseressen waren daarbij snel en lenig. Perfect voor een karateka die snel handelde. Wacht. Er was dan nog één kwestie. Eenmaal aan de overkant vervolgde ze haar verhaal op een fluistertoon en twee opgestoken duimen. “Wel voor een goedkoop prijsje van wel vijf euro per les!” Ze was blut en een beetje reclame maken voor zichzelf, zelfs in deze situatie mocht naar haar menig wel. Zeker nu de ander ietwat gekalmeerd was en wellicht haar verkooppraatje haar aandacht meer verwijderde van de duisternis. Dat zou eigenlijk nog de beste uitkomst zijn met haar actie, een kalmere meid. Die kalmte was echter als sneeuw voor de zon verdwenen toen Toph de Sunkern gelokaliseerd had en de ander direct de naam van de Pokémon uitsprak. Helios? Een passende naam maar er waren meer urgente zaken, namelijk.. hoe zouden ze de rotsen openbreken? Het was namelijk dan nog de vraag of de Lunatone naar haar zou luisteren. Net na haar vraag gesteld te hebben zag ze nog net de uitbarsting aan frustratie bij de meid wat haar zorgen baarde. Dít bedoelde ze eerder nog. Het zwaar roekeloze gedrag waar pijn en geluk toe leden en zij daarom liever vermeed. Ze staakte daarentegen snel maar had zichzelf geschaafd. “Wees voorzichtig,” zei Chakra vrij scherp, “Helios wilt niet zijn geliefde Trainer gewond zien, denk je?” In een poging het luchtig te houden glimlachte ze erbij, maar schoot haar prioriteit weer terug naar het breken van de wand. De Lunatone had nog steeds geen vin verroerd en bleef zwijgend op een plek zweven. Het antwoord van de ander was niet optimistisch maar het was zeker geen ramp.

Alsof het de ernst van de situatie erkende verroerde de Lunatone zich en verwijderde plotseling weg van de rotswand. Hmm, wat was het nou van plan te doen? Ze stapte even opzij en de Mienfoo volgde haar voorbeeld, al had zij haar vacht overeind staan. Toph vertrouwde veel zaken niet maar er zat een luchtje aan het gedrag van de Lunatone. Ook Chakra had haar twijfels maar die zakten weg toen de ruimte oplichtte en de wand barsten vormde. Was dit niet… “Psychic..?” Een uiterst krachtige aanval in Johto en de aanval domineerde de meeste gyms in Kanto. Zeker een aanval waar ze respect voor had, terwijl het een tegenpool van kracht was. Tijdens het proces merkte ze dat de ander haar kort aankeek, zeker uit verbazing wat er voor hun ogen gebeurde. Al vond ze het zelf niet zó speciaal, ze bleef zelfs strak naar de Lunatone kijken. Zeker omdat ze nog dat akelige gevoel had dat nog iets meer verrassender zat op te wachten. Ja, hier had ze nou zin in. Zowel Toph als Chakra keken gespannen toe hoe de barsten de wand in stukken braken en de krachtige aanval van de Lunatone hen op de grond wist te plaatsen, een gat achterlatend. Direct had ze echter haar ogen tot spleetjes moeten knijpen door een zonvormige figuur die zich aan de andere zijde bevond. Ugh. Ze hield haar hand maar voor haar ogen en wachtte tot het licht ietwat wegzakte. De Pokémon was eveneens rotsachtig en leek behoorlijk veel op de Lunatone. Toch gromde haar onderbuik en zag ze een huivering door de Mienfoo gaan. Ze moesten op hun hoede zijn! “Hé, h-“ Haar woorden verdwenen in het niets toen de ander vervuld werd met blijdschap. Enthousiast ving ze de Sunkern in haar armen die vlak voor de Solrock zat en hun hereniging was aandoenlijk. “… Aawh, als jij nou zo aanhankelijk was, Toph,” De Mienfoo wilde er niets van weten en keek koppig weg, al kon ze nog altijd de glimp van een glimlach op haar gezicht zien. Dát was pas aandoenlijk. Dat de ander vervolgens besloot haar Pokémon voor te stellen was misschien niet slim van haar geweest. Een snikhete vlammenzee rasde namelijk tussen hen voorbij en Toph had haar poten uitgestoken om diverse sterren af te vuren op het plafond boven de twee Pokémon. Zoals voorheen begaf het en kwamen diverse rotsen naar beneden vallen. Tsk, ze wist het! Die twee Pokémon namen gelijk al een vijandige houding aan en een gevecht konden ze niet vermijden. Zelf had ze er ook weinig mee te maken, gezien het tussen twee wilde Pokémon was. Maar ze wilde de twee bedanken. Zij waren de helden. Niet hun twee voorbijgangers. De Mienfoo leek dat te begrijpen en de veiligheid van de twee op prijs te stellen. De rotsen werden echter opgetild door de psychische krachten van de twee Pokémon en naar elkaar toegeslingerd. “Imogen, Helios, ontsnap uit de grot, wij lossen het hier wel op,” Toph was haar al voor gegaan en sprong op een rots en wist al zigzaggend ze in stukken te breken met een gebalde vuist van haar. De Solrock begon uit frustratie sneller te keren en lanceerde een nog krachtigere vlammenzee af, de rotsen verpulverd. Zo snel als ze kon sprong de Mienfoo de lucht in maar door gebrek aan ruimte raakte ze keihard de puntige restant van het plafond en de vlammen die haar lichaam aantastte. “Geweld is… niet de oplossing!” snoof ze en rende recht op de Solrock af. De Lunatone stuurde met zijn Psychic echter de vlammenzee terug naar de Solrock. Tsk, recht op de weg van de naar beneden vallende Toph. Zo snel als ze kon sprong ze tussen hen in, en gleed over de grond. Ze moest snel handelen! In bijna een split houding gritste ze de Mienfoo en kwam ze net onder de Solrock terecht. “Naar beneden!” Toph negeerde de waarschuwende blik van de Solrock en trok aan de snikhete uitstulpel van de Pokémon. De gekaatste vlammenzee scheerde de Solrok nog net voorbij en een tel had ze maar om op adem te komen. D-Dit was echt roekeloos van haar en Toph en… oja… Ze rechtte kort haar rug en stak haar duim op, “Chakra, aangenaam,”

What terryifying final sights

Terug naar boven Ga naar beneden
Imogen Hargreaves
Member
Imogen Hargreaves
Punten : 484
Gender : Female ♀
Age : 18
Type : Coördinator
Regions : Hoenn
Icon : Espeon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5093-imogen-hargreaves https://pokemon-journey.actieforum.com/t5094-imogens-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6572-imogens-work-log

Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spooky Sun, Morbid Moon [open]   Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Emptydo aug 18, 2016 3:54 pm


Imogen was wat verbaasd toen ze opeens een aai over haar hoofd kreeg van het veel kleinere meisje, maar nadat ze van die verbazing bekomen was, ging ze met haar handen door haar haar om het weer netjes in model te brengen. Ze moest er met haar vingers wel even doorheen kammen, want de stormwind van eerder had het behoorlijk door de war gegooid. Terwijl ze zo bezig was, luisterde ze met een lichte frons naar het antwoord van het meisje. "Wrakken kunnen gerepareerd worden", zei ze simpel toen de ander was uitgepraat. "Ik meen het. Ik ben erg blij met je hulp, misschien stelt dit je inderdaad in staat om mensen beter te helpen, maar je moet ook aan jezelf denken. Het heeft misschien zo zijn voordelen, maar ik vind niet dat je dit jezelf aan moet doen. Dingen kunnen altijd beter worden, maar als jij je er niet voor openstelt, blijf je uiteindelijk met niets achter. Ik ken je nauwelijks, maar ik wil niet dat dat gebeurt." Ze glimlachte even. "Trouwens, dat je mij en anderen helpt, betekent in ieder geval dat je nog wel iets om anderen geeft, zelf om onbekenden", zei ze. "Dat is ook humaan." Ze glimlachte opnieuw toen het meisje haar bedankte. "Geen probleem. Ik wil nog wel meer praten als ik je daarmee van gedachten kan laten veranderen", antwoordde ze gemeend.

Ze moest lachen toen de ander over karate begon en zelfs lessen voorstelde (maar dan wel voor vijf euro per les), maar ze schudde toch haar hoofd. "Nee, bedankt, ik ben meer een danser dan een vechter", zei ze. "Daarom ben ik ook coördinator geworden. Maar ik zal je aanraden bij anderen." De ander was vast en zeker een trainer, gezien de vechtstijl van haar Mienfoo, die meer op kracht en snelheid gebaseerd leek dan op elegantie en schoonheid. Zelf leek het haar ook wel leuk een keer een gym uit te dagen, maar dan wel op haar manier: als een dans.

Ze glimlachte flauwtjes toen het andere meisje opmerkte dat ze voorzichtig moest zijn. Voorzichtigheid was nooit haar sterkste punt geweest. Bovendien betwijfelde ze eigenlijk hoe veel het Helios uit zou maken als ze haar hand schaafde. Hij zou hooguit ontstemd raken als er een bloeddruppel op zijn prachtige zelf kwam, want Imogen kon zich moeilijk voorstellen dat hij haar als zijn 'geliefde trainer' zag. Hooguit als een niet geheel vervelende drager die hem roem en overwinning moest gaan bezorgen bij de contests.

Haar vermoedens over de aanval van de Lunatone werden door haar metgezel gedeeld. Imogen meende inderdaad ook dat het Psychic was waarmee de maan de rotswand in stukken brak. Ze hield zich hier echter niet meer zo mee bezig toen er eenmaal een gat onstaan was en ze die schitterende zon en haar eigen geliefde zonnebloem-in-wording had ontdekt aan de andere kant. Dolgelukkig liep ze terug naar het meisje en Toph om ze aan Helios voor te stellen, maar ze had nauwelijks een woord gezegd of een straal van vlammen vloog vlak langs haar heen en schroeide de haartjes op haar armen. Gauw sprong ze achteruit en ze controleerde even of Helios ongedeerd was, wat wel zo leek te zijn, al keek hij wat geschrokken en daarna nogal kwaad uit zijn lichtgele ogen. Hij riep iets naar de twee rotspokémon wat waarschijnlijk iets inhield als 'hé, let eens op waar je je aanvallen heen gooit!' en wat door die twee pokémon ofwel niet gehoord, ofwel genegeerd werd. Imogen richtte nu haar volle aandacht op het gevecht. Ze merkte op dat Toph weer een stuk plafond naar beneden liet komen en vroeg zich af of dat wel zo verstandig was - ze wilde niet dat straks de complete grot bovenop hen in zou storten. Ze dacht er verder echter niet al te veel meer over na, want al haar aandacht ging naar wat zich voor haar ogen afspeelde. De Lunatone en Solrock hadden de vallende stenen opgevangen met Psychic en ze zweefden overal om hen heen, een lichte gloed afgevend. Ze vuurden ze op elkaar af, waarbij de Lunatone met Psychic de op hem afgevuurde stenen opving en terugwierp, terwijl de Solrock iedere steen die zijn kant op kwam op een verbazingwekkend kalme manier ontweek.
Vaag hoorde ze het andere meisje roepen dat ze uit de grot moest ontsnappen. "Geen sprake van!" riep Imogen, want ze wist één ding heel zeker, iets wat ze al zeker had geweten vanaf het moment dat ze de felle en schitterende verschijning van de Solrock had gezien toen het gat in de wand was geopend: deze pokémon moest ze in haar team hebben.

Toph mengde zich ook in het gevecht. Ze viel niet de pokémon, maar de stenen die ze rondslingerden aan en brak ze met rake slagen in kleine stukjes. De Solrock begon sneller te draaien en de felheid van het vuur verblindde Imogen en ze moest haar ogen afschermen, al wilde ze haar blik eigenlijk niet losmaken van dit felle en toch ook prachtige gevecht. Ze bewegingen van de twee pokémon waren soepel. Zelfs als ze een aanval ontweken, deden ze dat niet abrupt, maar in een vloeiende beweging. Het snelle draaien van de Solrock veroorzaakte een suizend geluid terwijl het een vlammenzee creëerde, die door de Lunatone weer werd teruggekaatst. Imogen schrok toen ze Toph zag vallen, precies in de baan van het vuur. Voor ze kon reageren was Tophs trainer al naar voren geschoten om haar pokémon uit de baan van het gevaar te trekken. Toph trok nu ook de Solrock mee, die was gestopt met draaien, en trok ook deze uit de weg, zodat het vuur over hen heen schoot zonder schade aan te richten. Het meisje leek dit het ideale moment te vinden om zichzelf eens voor te stellen. Chakra, heette ze dus. Imogen vond het een enigszins aparte, maar erg passende naam. Een beetje zoals Chakra's kledingstijl, die ook wat vreemd, maar mooi was en haar goed stond.

Imogen was nog niet in actie gekomen, maar dacht wel na. Ze vond het gevecht om eerlijk te zijn prachtig om te zien: dat schitterende licht, die soepele bewegingen. Het leek haast alsof de twee een dans uitvoerden, maar dan wel een waarbij ze probeerden elkaar knock-out te slaan. Als Imogen echter een poging zou willen doen de Solrock te vangen, moesten ze eerst dit gevecht beëindigen. Hoe konden ze ze stoppen? Een Grass Whistle zou de vechtersbazen zeker tot bedaren brengen, maar als ze in slaap vielen, kon ze ze nog niet echt bedanken. "Stop!" riep ze zo hard als ze kon - het was het proberen waard, toch? En waarempel: de Solrock staakte de aanval voor een moment om haar kant uit te kijken. De Lunatone negeerde haar echter volkomen en de Solrock moest al gauw een volgende aanval ontwijken. Het was Imogen duidelijk dat de Lunatone met geen mogelijkheid te stoppen was, of ze zouden hem moeten verslaan. Dat was echter niet echt de perfecte manier om je dank te betuigen, dus ze besloot dat Grass Whistle toch de beste oplossing zou zijn. Iets beters kon ze niet verzinnen. "Chakra, Toph, oren dicht!" riep ze naar haar metgezellen. "Helios, kun jij ze met Grass Whistle in slaap brengen zodra wij allemaal onze oren dicht hebben?" vroeg ze aan de Sunkern in haar armen, die, zich niet bewust van Imogens plannen waar hij het niet mee eens zou zijn, zowaar meteen knikte. Imogen zette hem op de grond zodat ze haar vingers in haar oren kon stoppen en wachtte af tot Chakra en Toph hetzelfde zouden doen.

Terug naar boven Ga naar beneden
Chakra Sato
Member
Chakra Sato
Punten : 500
Gender : Female ♀
Age : 22 Jaar
Type : Trainer
Regions : Hoenn
Icon : Mienshao
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5230-chakra-sato https://pokemon-journey.actieforum.com/t5231-chakra-s-pokedex#108562

Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spooky Sun, Morbid Moon [open]   Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Emptyvr aug 19, 2016 1:16 pm

What a year and what a night


De aai werd niet heel erg op prijs gesteld maar dat had ze eenmaal te laat door. De meid had haar namelijk al afgeleid met haar woorden. Ze leek niet uit de weg te willen gaan met dit persoonlijke onderwerp en zette alles op alles haar op andere ideeën te brengen. Het was nou totaal anders dan wat haar eigen moeder zou doen, zelfs in haar dromen. De meid begon er zelfs mee dat wrakken te herstellen waren. Zeker waar, maar het zou nooit meer dezelfde zijn. Een gebroken schip zou zelfs na herstel nieuwe onderdelen hebben wat hem niet hetzelfde zou maken. Het was een verbeterde versie of juist een mislukking. Al besloot ze dat niet hardop te zeggen en Imogen haar zegje te laten doen. Een bedankje volgde en het was duidelijk dat ondanks dat ze nog een vreemdeling voor haar moest zijn, ze deze kwelling haar niet gunde. Hier had ze zelf voor gekozen. Haar prioriteit lag bij anderen, niet zichzelf. Daarom kon ze kalm zijn in heftige situaties. In de ogen van de ander bleef ze zelfs humaan door überhaupt anderen te helpen. Snel werd ze zeker niet emotioneel maar ze voelde haar masker bijna breken door haar woorden. Ugh, daar had ze geen zin in. Was ze niet op een normaal persoon gestuit maar juist een psycholoog? Het aanbod om er echter verder over te praten sloeg ze af. Het lag niet aan de ander of het feit dat ze er niet open over wilde zijn. Nee, haar masker zou het niet aan kunnen. “Bedankt voor je woorden en je eigen kijk erop,” begon ze zo kalm mogelijk, “Maar… ik denk niet dat dit een goed moment voor is om erover te praten. Hierna zal er wel een mogelijkheid zijn, maar zolang we nog met de zoektocht bezig zijn… Kan ik niet veroorloven jouw en je Pokémon tijds te verdoen,” De laatste paar woorden wist ze vastberaden uit haar mond te krijgen. Met moeite.
Haar aantrekkelijke aanbod werd ontvangen met gelach. Wat was er mis aan een goedkoop privé lesje karate? Al lag het probleem niet perse aan de prijs maar pure interesse. “In dat geval… Wil ik anders wat danskunsten leren,” begon Chakra oprecht geïnteresseerd, “Voor vijf euro per les,” De bewegingen zouden haar kunnen helpen in gevechten en zeker gezien ze al een vrij lenig lichaam had. Allemaal door jarenlang een vechtsport te beoefenen wat soms ook weleens gezien kon worden als een dans. Helaas had ze tot dusver niet de beste dansmoves maar dat kwam nog wel. Een zwakke glimlach verscheen op haar gezicht bij het horen van het maken van reclame door de ander. Kijk eens aan, misschien zou ze toch leren dansen én kon ze verdienen aan het geven van karatelessen. Dat was helemaal geen slechte combinatie. Wacht, de ander was ook een coördinator. Die had je niet veel in Johto maar voor zover haar kennis ging had je die veel in Hoenn en Sinnoh. Daarin zat je vooral te pronken met je Pokémon’s schoonheid en elegantie. Een danseres meteen Sunkern paste eigenlijk wel in dat plaatje. “Heb je dan al lintjes binnen gehaald, trouwens?” Dat verzamelden coördinators toch?
Dit was een uiterst gevaarlijke situatie met twee vechtende Pokémon in een benauwde grot. Ondanks dat weigerde Imogen te vluchten en zichzelf en Helios n veiligheid te brengen. Had ze haar zo erg onderschat? Bijna vroeg ze naar de reden waarom ze wilde blijven maar de situatie liet dat haar niet toe. Het volgende moment had ze zichzelf in de situatie geworpen en nog net twee Pokémon weten te redden. In het korte moment van rust wist ze zichzelf voor te stellen. Anders zou het nogal moeilijk voor haar zijn. Huh? Een luide’ Stop’ echode door de grot en verbijsterd met Toph in haar armen keek ze op. “I-Imogen.. Wat ben je van…?” De Mienfoo in haar armen worstelde zich los en wees naar de Solrock die stokstijf in de lucht bleef zweven. Had Imogen nou de Solrock een halt weten te roepen? Helaas gold het niet voor de Lunatone die kalm een aanval had afgevuurd nu het de kans ertoe gekregen had. Het raasde op een flink tempo op de Solrock af en gelijk stapte Chakra uit de baan, evenals Toph. Het was nog maar de vraag hoe ze de aanval konden stoppen op dit punt maar Imogen had daarentegen een idee. Dat nam ze aan toe ze plotseling riep dat ze hun oren dicht moesten doen. Was ze van plan te gillen of… natuurlijk! Sunkern was zeker in staat als Grass type Pokémon in slaap te laten vallen met één aanval. Grasswhistle. De twee volgden dus het raad op en staken hun poten of handen over hun oren, het geluid dempend. Nerveus slikte ze echter toen de aanval vlakbij de Solrock kwam, totdat de twee Pokémon in slaap vielen. De twee Rock type zweefden steeds onstabieler en hun ogen vielen degelijk dicht. De aanval echter was nou echter onmogelijk te ontwijken gezien de psychische straal recht op de Solrock afschoot. Als ze echter haar handen zou verwijderen om actie te ondernemen zou ze ook in slaap vallen. Die klanken hoorde ze zelfs door haar handen heen nog en ze voelde zich al slaperig worden. Tsk. Ze moesten iets anders kunnen doen. Haastig gleed haar blik over de grond waar de rotsen zaten van de milde instorting. Natuurlijk! Moeizaam schopte ze een paar stenen recht de lucht in, die uiteindelijk uiteen barstte door de kracht van de straal. “Ugh,” Het zorgde echter voor een wolk vol zand en kiezeltjes en ze hield haar lichaam voor die van Toph om haar ertegen te beschermen. Al was hopelijk de aanval nou compleet mee afgeremd en de rust voor even wederkeert.

Bezorgd keek de Mienfoo haar Trainer aan maar ze grijnsde enkel, waarna Toph verontwaardigd naar achteren stapte en de Lunatone strak aanstaarde. Langzaam hees ze zichzelf overeind en veegde het zand en kiezeltjes van zichzelf af. Hierna had ze een bad nodig, pronto! Maar goed, zij was in orde en Imogen had de dag eigenlijk gered met die aanval. “Goede zet,” fluisterde Chakra dan ook, op haar tenen naar haar toelopend, de pijn van de schrammen doorbijtend, “Maar… wat nu?” Hoe zorgden ze er weer voor dat de twee Pokémon weer in vrede met elkaar om zouden gaan? Toph leek er echter een antwoord op te hebben en snoof kort om aandacht te trekken. Vervolgens wees ze naar haar mond, waarna ze haar armen over elkaar heen deed en vervolgde met het aanstaren van de Lunatone. “We kunnen altijd de Pokémon psycholoog laten spelen?” opperde Chakra op fluisterende toon, gezien ze weigerde met geweld de kwestie op te lossen. Het woord was ook soms sterker dan een daad. Al vroeg ze zich wel af waarom de Solrock was gestopt na Imogen's woorden. Hoe kwam dat eigenlijk?

What terryifying final sights

Terug naar boven Ga naar beneden
Imogen Hargreaves
Member
Imogen Hargreaves
Punten : 484
Gender : Female ♀
Age : 18
Type : Coördinator
Regions : Hoenn
Icon : Espeon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5093-imogen-hargreaves https://pokemon-journey.actieforum.com/t5094-imogens-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6572-imogens-work-log

Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spooky Sun, Morbid Moon [open]   Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Emptyma aug 22, 2016 1:27 pm


De ander gaf aan dat hun therapeutische gesprek nu wel lang genoeg had geduurd: ze hadden immers een verloren pokémon te zoeken. Imogen wist niet in hoeverre haar woorden iets hadden kunnen veranderen, maar ze besloot het hier voor nu ook maar bij te laten. Ze had gelijk, Helios had nu de prioriteit. Wie weet wat hem, een kleine, zwakke Sunkern, zou kunnen overkomen zo in zijn eentje in de wildernis? Goed, echt zwak was hij nu ook weer niet, maar feit bleef dat hij was opgegroeid in Theo's veilige fokkerij en hij zich dus met geen mogelijkheid in het wild zou kunnen redden. Wat als een troep Spearow hem aanviel? Ze moesten thuis wel eens Spearow wegjagen die het gemunt hadden op de jonge bloempokémon wanneer die buiten speelden. "Goed, dan gaan we verder", zei ze. "Maar mocht je hier later nog over willen praten..." voegde ze daar och ook maar aan toe. Ze wilde niet opdringerig zijn, maar ze moest de ander wel even laten weten dat ze hier best mee wilde helpen, als dat mogelijk was.

"Phoe, ik heb nog nooit geprobeerd les te geven", zei Imogen lachend op het verzoek van de ander. Ze had geen idee of ze zoiets wel kon. Zelf kon ze best goed dansen na die vijf jaar waarin ze in haar vrije tijd ook intensief geoefend had, maar datzelfde leren aan een ander was een heel ander verhaal. "Nu is misschien niet echt het juist moment, maar ik wil later best iets proberen. Maar dan hoef je er niet voor te betalen, hoor, niet nadat je mij nu zo helpt." Op haar vraag over lintjes schudde ze haar hoofd. "Nee, er is sinds het begin van mijn reis nog niet eens een contest geweest waar ik aan mee heb kunnen doen. Zodra er weer eentje is, ben ik wel van plan daar mijn eerste lintje te gaan halen", zei ze vol zelfvertrouwen. Helios was de mooiste Sunkern die ze ooit had gezien, en zodra hij evolueerde, zou die schoonheid alleen maar toenemen. Ze was er zeker van dat ze een contest zouden winnen. Dan moesten ze hem alleen wel eerst terugvinden, en met deze gedachte kwam haar ongerustheid weer omhoog. Het moest toch echter wel goedekomen, nu, nu Toph zo vastberaden de weg leidde, zeker van de richting waarin ze moesten gaan om hem te vinden?

En ze hadden hem gevonden. Die muur dreigde nog even roet in het eten te gooien, maar dat was nu ook opgelost en trainer en pokémon waren eindelijk herenigd. Helios was erg opgelucht, nu hij wist dat hij niet alleen in de wildernis zou sterven, of nog langer in het gezelschap van die zon moest blijven, die hem met haar starende rode ogen en ongewone geruisloosheid een ongemakkelijk gevoel bezorgde. Zodra Chakra, Toph en Imogen hun oren dicht hadden, begon hij met zijn lied. Ze hadden de afgelopen tijd al vaker geprobeerd zijn Grass Whistle af te zwakken en onschadelijk te maken, zodat hij hem in een contest zou kunnen gebruiken zonder dat de jury in slaap viel, maar nu barstte hij met volle kracht los met een melodie zo prachtig en rustgevend dat iedereen in de wijde omtrek in een heerlijke slaap zou vallen.
Meteen begon een Zubat te regenen. Bij bosjes vielen de paarse fladderaars uit de duisternis boven hun hoofden, tijdens hun vlucht in slaap gewiegd. De Solrock en de Lunatone keerden zich tegelijk zijn kant op, doorhebbend dat hij het was die hen probeerde in slaap te laten vallen, en Helios' hart sloeg een tel over van schrik door de kracht van die twee starende blikken. De Lunatone vuurde een nieuwe aanval af, maar deze was gelukkig niet op Helios gericht - die zonder drager niet in staat was iets te ontwijken - maar op de Solrock, die uiteindelijk toch zijn grootste vijand was. De zon leek al erg slaperig en kon zich niet meer verroeren terwijl de aanval op haar af vloog. Hier kwam dat roodharige meisje echter tussenbeide, die de aanval van de maan met opgeschopte steentjes op kon vangen. Het werd er niet volledig door tegengehouden en de zon werd nog wel geraakt, maar het grootste deel van de kracht erachter was wel weg en het bracht waarschijnlijk niet veel schade toe. Het duurde even, maar uiteindelijk vielen de twee pokémon met en doffe klap op de grond, hun rode ogen gesloten.


Het werd opeens erg stil in de grot nu de twee pokémon niet meer vochten, merkte Imogen toen ze haar vingers uit haar oren haalde. Het was echter ook pikdonker geworden. Het licht van de Solrock har de grot duidelijk verlicht, maar nu was de duisternis weer teruggekeerd en leek hij nog donkerder dan eerst. Imogen was echter minder bang dan hiervoor, want ze was ervan overtuigd dat iedere pokémon en ieder monster in de grot intussen in een diepe slaap verkeerde. De grond lag bezaaid met slapende Zubat en ze moest oppassen dat ze er niet op ging staan toen ze Helios optilde en naar Chakra en Toph liep. Het andere meisje kwam haar tegemoet. "Mooi hoe je die aanval tegenhield", zei Imogen, die door het donker Chakra's schrammen niet kon zien. Die vroeg hoe ze de kwestie nu op moesten lossen. De Solrock en Lunatone waren nu in slaap gevallen, maar zodra ze wakker werden, zouden ze net zo hard doorvechten. Chakra stelde voor om Toph met ze te laten praten, maar Imogen schudde haar hoofd. "Ik denk niet dat dat veel zin heeft. Waarschijnlijk beginnen ze als ze wakker worden meteen weer te vechten. Ik kreeg daarnet niet de indruk dat die Lunatone naar rede luistert. Maar ik heb een beter idee." Ze grijnsde. "Ik wil proberen de Solrock te vangen."

"Pardon?!" riep Helios uit. De... de Solrock vangen? Was Imogen nu helemaal gek geworden? De pokémon was niet normaal! Ze bewoog veel te stil, ze zei nauwelijks iets, ze negeerde het grootste deel van wat hij zei en dan die ogen... Daar kon hij echt niet mee in een team zitten, hoor. Hij zat er niet op te wachten om voortduren aangestaard te worden door die zielloze rode ogen. Ja, zielloos, dat was ze. Kijk alleen al naar dat gezicht: geen enkele emotie. Ze was gewoon doodeng.
Imogen kon hem misschien niet verstaan, maar de verontwaardiging in zijn stem moest wel duidelijk zijn. "Helios, het zou een geweldige teamgenoot zijn", zei ze. "Je zag toch ook hoe prachtig dat licht was? En hoe mooi zuiver zijn bewegingen? Het zou perfect bij ons team passen." Helios snoof. Hier ging hij niet aan meewerken. Ze mocht zeggen wat ze wilde, zonder zijn instemming kon ze die Solrock niet vangen en zijn instemming zou ze niet krijgen. "Kom nou, het is geen onaardige pokémon", zei Imogen. "Het heeft je helemaal naar ons toe gebracht!" Nou moest hij toegeven: daar had ze een punt. Hij dacht aan hoe de Solrock hem benaderd had, probeerde de manier waarop - door doodstil achter hem te gaan zweven - even te negeren en bedacht zich dat ze inderdaad wel naar hem toe was gekomen om hem te helpen. Niet compleet zielloos, dan? "Wil je geen teamgenoot, Helios? Dan heb jij ook iemand om mee te praten, iemand die je tenminste verstaat." Daar zat wat in. Hij had nu soms het idee dat het niet uitmaakte of hij iets zei of niet, want Imogen verstond er geen woord van. Dat veroorzaakte ook zo vaak frustratie bij hem. Hij voelde zich ongehoord, alle communicatie ging één kant op. Niet dat die Solrock erg spraakzaam was... Maar misschien was het beter dan niets? Hij snoof. Ugh, goed dan, dacht hij.


Imogen zag dat zijn blik veranderde van afkeuring in een soort norse instemming en lachte opgetogen. "Dat is dan dat", zei ze. Ze richtte zicht tot Chakra. "Zeg, als we nu de Solrock mee naar buiten dragen? We moeten ze bij elkaar uit te buurt hebben als ze wakker worden, anders beginnen ze meteen weer." Ze zou de Lunatone dan niet echt goed meer kunnen bedanken. Dat moest ze dan nu maar doen, en hopen dat het tot in zijn dromen door zou dringen. Ze vroeg zich af waar de Lunatone over zou dromen. Vast niet over levende stickers, honderdvoetige mannen en pratende kastelen. En dan kon ze de Solrock als die buiten wakker werd uitdagen tot een gevecht. En dan moest ze alleen nog afwachten of de zon de uitdaging zou accepteren. En dan moesten ze het nog even verslaan. Makkie. Ze keek naar Chakra om af te wachten of die het met dat idee eens was.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chakra Sato
Member
Chakra Sato
Punten : 500
Gender : Female ♀
Age : 22 Jaar
Type : Trainer
Regions : Hoenn
Icon : Mienshao
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5230-chakra-sato https://pokemon-journey.actieforum.com/t5231-chakra-s-pokedex#108562

Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spooky Sun, Morbid Moon [open]   Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Emptydo aug 25, 2016 12:42 pm

What a year and what a night


Het aanbod om er later over te praten deed haar eigenlijk wel goed. Al lag haar prioriteit eerder op de zoektocht zelf en een goed einde dan een gesprek over haar gedrag. Ze bekende wel dat het écht fijn had gevoeld om het erover te kunnen hebben. Zeker gezien de vorige paar pogingen met haar moeder niet al te best verliepen áls ze het ter sprake wist te krijgen. Dankbaar stemde ze in op het aanbod van de ander. Praten, daar hadden ze later genoeg tijd voor. Het was dat haar aanbod afgewezen was en ze geïnteresseerd was in de kwaliteiten van de ander. Danslessen zouden haar vast niet enkel helpen in het dansen zelf maar ook gevechten. Althans, dat leek haar wel een fijne bonus. Dan pas zou ze meer onverwacht uit de hoek kunnen komen om de tegenstander neer te halen. Jammer genoeg bekende de meid dat ze nooit geprobeerd had om les te geven, waarop ze kort grinnikte. Zeker niet uit spot, meer uit ironie. Zo had ze ook ooit gedacht maar ze eindigde uiteindelijk wél met een eigen dojo. Het aanbod die hierna volgde was eentje die ze amper kon weigeren. Een gratis dansles na de zoektocht? “Dat is nou een goede houding, niet geschoten is altijd mis en om nieuwe ervaringen op te doen is goed voor je,” sprak ze oprecht met een glimlach op haar gezicht. Bovendien bezorgde nieuwe ervaringen je ook nog eens voordelen in het dagelijks leven. Inleven met anderen, reageren op verandering en nog een paar. Dat was ook de reden dat ze uiteindelijk naar Hoenn ging. Meer ervaringen op doen om beter haar veranderingen in het leven aan te kunnen. Net zo simpel als die van een toerist weliswaar maar ze had het wel nodig.
… Geen lintjes? Verast staarde ze de ander aan die erbij meldde dat er sinds ze in Hoenn was er geen Contest was geweest. Wacht, natuurlijk, coördinators moesten geduldig op een Contest wachten, terwijl Trainers op hun gemak elke dag wel een gym konden uitdagen. Dat was nog eens waar ook! Dat bracht ze wel weer in een nadeel in de tempo. Het enige goede eraan was dat ze maar vijf lintjes nodig hadden en plaats van bijvoorbeeld acht badges máár er was een grotere kans te verliezen. Damn, bij nader in zien eek de carrière van een coördinator heftiger dan die van een Trainer die simpelweg vertrouwde op de kracht van zijn of haar Pokémon. Dat de jonge coördinator vastberaden meedeelde de eerstvolgende Contest te winnen was iets waar ze gelijk respect voor had. Of het was naïviteit of simpelweg vastberadenheid, ze zou haar aanmoedigen. Ze keek dan ook haar recht aan met een bemoedigende blik. “Ik zal als een gek dan voor jullie juichen, boven de rest van het publiek heen,” Een beetje aanmoediging kon vast geen kwaad. Het verklaarde dan ook gelijk de keuze van een Sunkern als Pokémon. In gevechten maakte die amper een kans maar in wedstrijden daarentegen… Ze konden wel mooie aanvallen gebruiken. Absorb, Sunny Day, Solar Beam, Razor Leaf. De typische elementen van een zomer thema geïnspireerde Pokémon. “Alvast succes dan,”

It’s raining… Zubat, halleluja! Het was een naar bij effect van de Grass Whistle buiten het feit dat zij en Toph slaperig werden. Al had het uiteindelijk niet teveel effect op het halt roepen van de strijd die tekeer ging tussen de Lunatone en Solrock. De twee sliepen immers voorlopig te diep. De enige die er hinder van had waren Imogen en Helios die daadwerkelijk op moesten letten niet op de Pokémon te stappen. Anders werden die twee zeker wakker en konden ze nou opnieuw beginnen, en of ze zin had om weer een Fire Spin op een haar te moeten ontwijken?  Eigenlijk niet. Wat ze daarentegen niet verwacht had was de compliment van Imogen over haar actie van zonet. Ehm, hoe moest ze hierop nou reageren? Ze krabde bescheiden haar wang en keek kort weg. “Veiligheid van Pokémon gaat bovenop de mijne,” Dat ze zelf wat schrammen opgelopen had deerde haar minder dan dat de Solrock of Toph flink gewond waren geraakt. Als iets zonder een gevecht opgelost kon worden deed ze dat ook, want ze wilde niet dat die twee Pokémon tot hun dood aan toe zouden vechten. Dat wilde ze gewoon niet meer meemaken, al was het misschien een natuurlijk iets. Elkaar neerhalen puur uit een misverstand of zelfs blinde haat waren voor haar de meest slechte motivaties. Je kon altijd iets beter met woorden oplossen áls je daar een kans toe in had. Dat was dan ook de oplossing die ze voorstelde maar Imogen leek er weinig kans van slagen in te zien. Nee, ze had een ander idee; ze wilde de Solrock vangen. “Wat?” Amper kon ze zichzelf ervan weerhouden verrast te klinken en haar stem laag te blijven, “Waarom zou je die willen vangen?” Dit had ze onmogelijk als plan van de ander bedacht maar het zou zeker kunnen werken, al betwijfelde ze of de Lunatone het op prijs zou stellen. De rivaal die het koesterde was dan zomaar verdwenen. Of bedoelde ze toch iets anders met haar idee wat haar Pokémon misschien begreep? Haar en Toph’s blik gleden naar de Sunkern toe die hun verbazing scheen te delen. De Mienfoo leek ook een stap naar de Sunkern te zetten om te vragen of zijn Trainer dat vaker deed maar toen de meid haar motivatie begon uit te leggen, werd haar mond gesnoerd. Naarmate ze met steeds meer argumenten kwam, begon Chakra het ook te begrijpen. Het paste bij haar al zomers getinte team en bovendien kon een extra Pokémon geen kwaad. In dat geval zou Helios een partner hebben voor in een Contest. Helios leek ook langzamerhand erin te stemmen, terwijl Toph er maar onwetend bij stond. Ze vond die Solrock misschien beleefder dan de Lunatone maar een zwevend stuk rots die om je heen vloog? De Mienfoo wild daar niets mee te maken hebben en snoof toen de meid zich weer tot hen richtte na de goedkeuring van haar Pokémon.

Het was inderdaad de vraag waar het gevecht plaats zou vinden maar dat was schijnbaar buiten de grot. Direct keek Chakra terug naar de Lunatone die er vredig bij lag te slapen. Ze had het vermoeden dat de Lunatone juist halverwege het gevecht er mee zou bemoeien. Het werd eens wakker en leek in staat te zijn de locatie van de Solrock op te sporen. Met har handen op haar heupen keek ze Imogen weer aan. “Een toevoeging aan je plan is misschien dat Toph jullie helpt met dragen en ik hier blijf. Dan kan ik op hem letten en hopelijk voorkomen dat het zich met het gevecht bemoeit,” Gelijk na dat voorstel snoof de Mienfoo verontwaardigd en schudde ze een vastberaden ‘nee’, “Kom anders gelijk terug als je hun geholpen hebt,” De Fighting type was niet gelijk overtuigd maar na een serieuze blik op haar en de Lunatone geworpen te hebben, greep de Mienfoo alvast de snikhete Solrock bij een gele staaf vast. “Je hoef je verder geen zorgen te maken over mij, richt jij je maar op dat gevecht. Één maan kan ik wel aan,”

What terryifying final sights



OOC: Het is nogal warm, dus sorry dat de kwaliteit van de post lager is ;o
Terug naar boven Ga naar beneden
Imogen Hargreaves
Member
Imogen Hargreaves
Punten : 484
Gender : Female ♀
Age : 18
Type : Coördinator
Regions : Hoenn
Icon : Espeon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5093-imogen-hargreaves https://pokemon-journey.actieforum.com/t5094-imogens-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6572-imogens-work-log

Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spooky Sun, Morbid Moon [open]   Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Emptywo aug 31, 2016 8:53 pm


Zo lieten ze het zware onderwerp nu even voor wat het was om hun zoektocht voort te zetten. Het aanbod van de dansles nam het meisje maar al te graag en en Imogen vroeg zich even af wat ze zichzelf op de hals had gehaald. De ander leek eerst wat verbaasd om te horen dat ze nog geen lintjes had, maar dat leek al snel weer weg te trekken toen ze er wat langer over nadacht. Imogen hoopte wel dat er snel weer een contest zou komen. Nou moest ze zeggen dat ze nog niet echt helemaal voorbereid waren, maar ze kon niet wachten om eindelijk mee te kunnen doen aan een contest en te kunnen schitteren op een podium, waar iedereen naar hen zou kijken. Ze kreeg al vlinders in haar buik bij het idee. Ze wist zeker dat het prachtig zou zijn. Ze grijnsde toen het meisje zei dat zij als hardste voor hen zou juichen. "Ik zal mijn oren gespitst houden", antwoordde ze met een glimlach en ze bedankte haar voor de succeswens. Ja, een succes zou het worden, dat wist ze zeker. Dat lintje was voor hen!

De grond zag paars van de Zubat, maar Imogen wist Chakra te bereiken zonder er een te vertrappen en de twee meteorietpokémon had ze ook niet aangestoten, gelukkig. Dat zou een drama geweest zijn. Chakra leek niet goed te weten hoe ze met complimenten om moest gaan. Het was best aandoenlijk. Zelf was Imogen niet zo bescheiden en eigenlijk begreep ze bescheidenheid ook nooit zo goed - het was toch alleen maar goed om trots op jezelf te zijn? - maar het was ook altijd wel schattig hoe zenuwachtig sommige mensen werden van een complimentje.
Chakra reageerde verrast op Imogens besluit. Zij trok verbaasd haar wenkbrauwen op. Chakra was verbaasd, Helios was verbaasd, Toph leek ook wel een beetje verrast. Was het dan geen ongelofelijk logische beslissing? Zij hadden de Solrock toch ook gezien? Dat heldere licht, die souplesse, die pure schoonheid? Daarnaast was het een perfecte oplossing voor dit probleem. De vraag was eerder: waarom zou ze het niet doen? Terwijl ze haar beweegredenen uitlegde, leken zowel Chakra als Helios te beginnen te begrijpen waar haar besluit vandaan kwam. Alleen Toph leek nog zo haar twijfels te hebben, maar aangezien dat Chakra's pokémon was, en niet de hare, was dat ook geen probleem. Imogen grijnsde. "Dat is dan dat." Ze legde haar plan uit en Chakra voegde daar nog haar eigen ideeën aan toe. Imogen keek even fronsend naar de Lunatone. "Is dat wel een goed idee? Kan Toph niet beter hier blijven in plaats van jij?" De Lunatone was behoorlijk fel, dus Imogen zag niet goed in hoe Chakra het tegen zou kunnen houden als het haar aanviel. Ze was immers geen pokémon. Toegegeven, ze had wel vechtskills, maar hielp dat tegen de psychische krachten van de zwevende maan?
Chakra leek echter vertrouwen in zichzelf te hebben en Toph ging er na een tijdje ook wel in mee, dus nam Imogen maar aan dat het goed was. Toph zou immers wel het beste weten wat haar trainer aankon, toch? Bovendien was Imogen om eerlijk te zijn vooral bezig met de Solrock en het komende gevecht. Ze keek er erg naar uit en als dit ervoor zou zorgen dat de Lunatone hun gevecht niet zou verstoren, was dat mooi, toch? Daarom protesteerde ze ook niet verder, maar liep naar de Lunatone. "Bedankt voor de hulp", zei ze tegen de maan, al waren je motieven misschien niet zo barmhartig. Ze had de indruk gekregen dat hij alleen mee was gegaan om tegen die Solrock te vechten. Daarna liep ze voorzichtig weer terug naar de Solrock en pakte een van de stekels van de pokémon vast. Ze schrok van de hitte van het steen. Ze had wel verwacht dat deze nog warm zou zijn, maar het was heter dan verwacht. Ze liet echter niet los, daarvoor wilde ze dit te graag. Met Helios op haar ene arm, en haar andere hand om de stekel, stond ze op. Ze keek nog even naar Chakra en knikte. "Tot zo", zei ze, waarna ze haar blik op Toph richtte zodat ze tegelijk konden vertrekken.

De Solrock was zwaar, maar de hitte van de stekels leek langzaam iets af te nemen. De zon werd tijdens de hele route niet wakker, gelukkig. Imogen werd zo in beslag genomen door de spanning van het komende gevecht, dat ze zich helemaal geen zorgen maakte over de duisternis in de grot, of over Chakra. Eenmaal buiten merkte ze pas weer hoe fijn ze het vond om weer licht te zien en zonnestralen op haar huid te voelen. Ze zon scheen stralend en het leek haast alsof er nooit een storm was geweest. Zodra de eerste stralen de Solrock raakten, begon die te bewegen, gewekt door het licht en de warmte. Imogen legde het gauw neer en nam wat afstand en keek even met een gespannen grijns naar Toph. Het moment was gekomen, zo te zien. "Ga jij maar terug naar Chakra", zei ze tegen de Mienfoo, zich weer even herinnerend dat het meisje nu in haar eentje in een grot vol slapende Zubat en een slapende en potentieel nogal gevaarlijke Lunatone zat die allemaal ieder moment wakker konden worden. Hierna richtte ze echter weer al haar aandacht op de Solrock. "Nu gaan we het krijgen, Helios", zei ze zacht, met een enigszins gespannen, maar vooral heel erg brede grijns.

Helios had geen idee meer waarom hij ooit had toegestemd in zo'n belachelijk plan, maar hij was te trots om terug te krabbelen. De Solrock bewoog en begon toen omhoog te zweven, knipperend met haar ogen. Ze keek om zich heen, zich waarschijnlijk afvragend hoe ze hier terecht was gekomen en waar de Lunatone gebleven was. Helios' adem stokte toen ze haar rode blik op hem richtte. Hij had toch verwacht dat hij vandaag vaak genoeg door die enge ogen was aangestaard om er een beetje gewend aan te raken, maar hij kreeg eigenlijk niet de indruk dat hij hier ooit aan zou wennen. Nog een reden waarom hij zijn afwijzingen vol had moeten houden. "Solrock, ik zou willen dat je bij mijn team komt: ik daag je uit tot een gevecht!" zei Imogen vastberaden en Helios vroeg zich af of ze dapper was of gewoon heel, heel erg dom. "Geen zorgen, ik zorg dat je niet geraakt wordt", fluisterde ze tegen hem en hij moest zeggen dat hij het wel op prijs stelde dat ze niet van plan leek hem gewoon als een doelwit neer te zetten en hem zichzelf maar laten redden. Toch slikte hij terwijl hij naar de Solrock keek, die tot nu toe nog geen reactie vertoonde. Wijs het af, wijs het af, smeekte Helios in stilte.
No such luck. De Solrock knikte, haast plechtig, en begon daarna te draaien, sneller en sneller en sneller, terwijl Helios' hart steeds sneller begon te kloppen. Oh dear. Oh dear, waar waren ze aan begonnen? Hij was te jong om te sterven!


Imogen & Helios vs. wilde Solrock

Geen weg terug. Helios haalde diep adem in een poging zichzelf wat te kalmeren. Hij moest op Imogen zien te vertrouwen. Hij moest erop zien te vertrouwen dat ze hem uit de baan van de aanvallen zou houden. De Solrock bood een indrukwekkende aanblik, voor zover je naar haar kon kijken, met dat felle licht dat ze uitstraalde. Nog voor Imogen een woord had gezegd, gebruikte Helios maar een paar keer Growth, al was het maar om zijn zelfvertrouwen wat te sterken.

Imogen deelde de zenuwen van haar pokémon totaal niet. Een beetje spanning voelde ze wel, maar ze zag dit toch meer als een spel dat ze moest en zou winnen. En ze zou winnen, daar was ze van overtuigd. Eigenlijk kon ze zich niet voorstellen dat ze niet zouden winnen. Ze wilde het gewoon zo graag, dan moest het toch ook wel lukken? Dat was toch hoe het werkte? Toch sloeg ook haar hart een tel over toen de Solrock al draaiende een Fire Spin op hen afvuurde. Ack. Trainers bleven meestal gewoon aan de zijlijn staan en kwamen dan ook niet in gevaar tijdens gevechten, maar aangezien Helios onmogelijk zelfstandig iets kon ontwijken, was dat hier geen optie. Ze kon hem niet neerzetten als een schietschijf. Gevolg was dat ze zelf middenin het gevecht zat en toen ze opzij sprong en de hitte van de vlammen die zo rakelings langs haar schoten voelde, werd ze zich er plotseling ook wel van bewust dat dit iets meer was dan een spelletje. Maar, zoals Helios ook al had bedacht: geen weg terug.

Ze draaide zich om een richtte Helios op de Solrock alsof hij een wapen was. "Razor Leaf!" riep ze, en Helios luisterde zowaar meteen en wierp scherpe bladeren naar de Solrock met een intensiteit en in een hoeveelheid die ze nog nooit bij hem had gezien. Deze vuurde echter een tweede Fire Spin af, die bijna alle bladeren verkoolden voor ze haar konden bereiken, en die Imogen vervolgens met een haastige sprong opzij moest ontwijken. Meteen hierna gebruikte de zon Rock Polish. Imogen riep meteen weer dat Helios Razor Leaf moest proberen, wat hij nog voor ze was uitgepraat al deed. Dit keer werd de Solrock wel geraakt en haar ogen kleurden plotseling blauw in plaats van rood. Uhm... wat? De hele Solrock werd nu omringd door een vaag, blauw licht. "Helios, ga nog door met Razor Leaf", zei Imogen een beetje verward. De Solrock was duidelijk een nieuwe aanval aan het voorbereiden, maar daar moest zij maar op letten, terwijl Helios intussen zo veel mogelijk schade toebracht.

De Sunkern aarzelde even, zich afvragend of ze niet moesten reageren op wat de Solrock nu aan het doen was, maar daarna begon hij toch maar weer zijn scherpe bladeren op de zon af te vuren. Hij voelde zich sterk: de zon scheen fel boven hen en hij voelde hoe het licht hem meer kracht gaf, dankzij zijn ability. Hij was dan ook even zelfverzekerd toen hij zijn bladeren afvuurde en zag dat hij de Solrock raakte. Ze konden ook zien dat de zon wat terugweek door de aanval, maar verder vertrok ze geen spier, alsof het haar niets uitmaakte dat ze geraakt werd. Dit maakte hem zenuwachtig. Hadden zijn aanvallen wel effect? Het leek haast alsof ze er niets van voelde! Of deed ze maar alsof? Urgh... "Imogen, Imogen, weg hier!" riep hij plotseling toen de blauwomlijnde Solrock een soort ringen van licht op hen afvuurde: Psywave.

Ze had verwacht dat er een aanval zou komen, maar de snelheid daarvan verraste haar toch. Ze probeerde nog weg te springen, maar was daar te laat mee. Zelf voelde ze niets, maar ze hoorde aan een kreun van Helios dat hij wel geraakt was en dat deed eigenlijk net zo veel pijn. "Sorry, ik zal je niet nog een keer laten raken", zei ze, waarop Helios alleen met een boze grom antwoordde. Ze voelde zich schuldig. Hij was volledig op haar aangewezen voor een ontwijken van aanvallen, dan moest ze dat ook goed doen. "Gebruik Leech Seed", zei ze. Ze moest er gauw voor zorgen dat hij zich weer beter zou voelen. Ze was even bang dat Helios door haar fout niet meer naar haar zou willen luisteren, maar hij deed wat ze van hem vroeg.

Terwijl de Solrock Harden gebruikte, vuurde Helios een klein pitje op zijn tegenstander af, die dit nauwelijks op leek te merken. Uit het pitje begonnen echter al gauw dunne stengeltjes te groeien en Helios voelde heel langzaam weer een beetje van zijn kracht terugkeren. De Solrock was echter niet van plan dit zomaar te laten gebeuren. Zodra ze merkte dat de stengeltjes haar energie stalen, begon ze weer te draaien, maar zelfs terwijl ze op topsnelheid draaide en het licht dat ze uitstraalde Helios en Imogen verblindde, bleef de Leech Seed zich aan haar vastklampen. Terwijl de Solrock zich uit de greep van de plantjes probeerde te bevrijden, vuurde Helios nog een Mega Drain op haar af en hij wist wat van haar energie te stelen, waardoor hij zich onmiddellijk beter voelde.

De Solrock was gestopt met draaien en leek nu weer een Rock Polish uit te voeren. Helios vuurde snel een tweede Mega Drain af, nog voor Imogen iets had kunnen zeggen, en raakte de Solrock opnieuw Toen hij een derde Mega Drain probeerde, schoot de Solrock echter razendsnel uit zijn baan. Vervolgens begon ze weer te draaien. De Rock Polish had haar rotsachtige huid gladder gemaakt, zodat ze met minder luchtweerstand te maken had. Het zorgde er echter ook voor dat de Leech Seed zich niet meer goed vast kon houden en toen de zon haar draaiing weer inzette, vielen de energiestelende plantjes van haar af. Imogen klemde haar kaken op elkaar. Ze moesten dit gevecht zo snel mogelijk beëindigen, voordat de Solrock zo snel geworden was dat ze het nooit meer konden raken. "Helios, gebruik nog een keer Growth en dan weer Razor Leaf, en probeer je het uit te spreiden, zodat het het niet kan ontwijken." Helios knikte en Imogen zag hem groeien, waarna hij weer met de scherpe bladeren begon te schieten. Hij verspreidde ze in een willekeurig en daardoor onvoorspelbaar patroon en de Solrock werd door een paar van de blaadjes geraakt, hoe snel het ze ook probeerde te ontwijken. Imogen grijnsde, dit ging weer de goede kant op. De Solrock leek toen echter van tactiek te veranderen: misschien had het de uitspraak 'aanval is de beste verdediging' wel eens gehoord. In ieder geval schoot het nu hun kant op om Helios met een keiharde Tackle te raken. Imogen trok haar Sunkern gauw uit de baan van de vliegende zon en de aanval miste, maar ze merkte niet dat de zon achter haar in een snelle draai van richting veranderde en haar aanval niet op Helios, maar op Imogen zelf richtte. Imogen slaakte een kreet toen de Solrock tegen haar benen sloeg en haar onderuit haalde. Met haar handen vol kon ze haar val niet opvangen en ze landde met een pijnlijke klap op de stenen grond, waar ze even verdwaasd bleef liggen.
Helios riep iets - wat ze uiteraard niet verstond - en ze zag hoe hij een blaadje naar zijn mond bracht. Snel zette ze hem op haar buik en hield haar oren dicht, terwijl Helios aan zijn Grass Whistle begon.
Daarnet in de grot was de Solrock verrast door de aanval, aangezien ze nooit had verwacht dat iemand van buiten zich in haar gevecht met de Lunatone zou mengen. Nu begreep ze echter onmiddellijk was Helios van plan was en zonder aarzelen viel ze aan met Confusion. Hij had geen enkele kans om het te ontwijken en de kracht van de aanval tilde hem een eindje op en duwde hem weg. "Helios!" riep Imogen uit en ze werkte zich met moeite overeind. De Solrock bewoog trager dan eerst, en enigszins ongecoördineerd, slaperig geworden door Helios' onvoltooide Grass Whistle, maar haar Fire Spin bereikte Helios eerder dan Imogen, die terugschrok voor het vuur. "Helios!" riep ze geschrokken, maar ze kon haar arme Sunkern niet eens meer zien door de vlammen die om hem heen draaiden. Pas toen de vlammen zakten en het vuur uiteindelijk doofde, kon ze zich naar hem toe haasten. Zijn geel met bruine huid zag zwart van het roet, maar hij had zijn ogen nog open. Het gevecht was nog niet voorbij. Imogen nam hem in haar armen en keek naar de Solrock. Die hing stil in de lucht, afwachtend. Imogen voelde even een steek van twijfel. Helios was er niet fantastisch aan toe, moest ze dit gevecht afbreken? De Sunkern was sowieso al niet enthousiast geweest over het plan. Het idee om op te geven stond Imogen echter tegen en dit gevecht overtuigde haar er alleen maar sterker van dat ze die Solrock in haar team wilde hebben. Bovendien had ze de taak op zich genomen om het gevecht tussen de Solrock en die Lunatone voor altijd tot een einde te brengen, toch? Met een verbeten trek om haar mond keek ze naar de zonpokémon. Ze gingen door. "Helios, Mega Drain!" riep ze, maar tot haar verrassing reageerde de Sunkern erg traag. Sterker nog: toen hij de aanval uitvoerde, miste hij de Solrock totaal: hij zat er minstens twee meter naast. Wat was hier aan de hand?

Helios voelde zich vreselijk. Het vuur was weg, maar hij voelde nog steeds sterk de aandrang om in een verkoelend meertje te springen. Bovendien voelde hij zich vreselijk gedesoriënteerd. Alles draaide, het leek alsof er twee Solrock waren die om hem heen tolden en Imogens stem klonk raar. Ugh, wat was er met hem aan de hand? Het moest die aanval zijn, die Confusion, daarvoor ging het prima met hem. Hij schudde zijn kop in een poging het gedesoriënteerde gevoel kwijt te raken, maar daar werd hij alleen maar duizelig van. Waar was die Solrock? "Helios?" Het klonk als Imogen en ze klonk bezorgd. Hij voelde een abrupte beweging, alsof ze een aanval ontweek. "Helios, geen zorgen, ik richt wel. Schiet je aanvallen gewoon recht vooruit, ik mik wel, ik zorg wel dat het raak wordt, oké? Probeer nog een Mega Drain." Hij bromde iets. Ging dit echt werken? Het moest wel, want hij had zelf geen idee welke kant hij op moest mikken. Alles draaide... Het voelde belachelijk, maar hij vuurde maar een Mega Drain af. Hij had geen idee welke kant het op ging, maar aan Imogens gefrustreerde grom te horen, was het niet de goede kant. "Blijf Mega Drain gebruiken", zei ze tegen hem, dus dat deed hij maar, al wist hij niet of iets ervan raak was. Hij hoopte maar dat Imogen een beetje kon mikken.

Het was haar duidelijk geworden dat Helios confused was en dat zij het werk zou moeten doen. Nu moest ze niet alleen de aanvallen van de Solrock ontwijken, maar ook zorgen dat die van Helios wel raak waren. Dat bleek nog behoorlijk lastig te zijn, want de Solrock was ondanks dat ze door de slaperigheid wat trager bewoog nog altijd snel door die twee keer Rock Polish. Bovendien leek de zon nu al weer wat te herstellen van de Grass Whistle. Imogen durfde Helios niet weer rond te laten strooien met Razor Leaf, want als hij er echt zo erg aan toe was als het leek, zou hij haar nog per ongeluk kunnen raken. Ze gromde geërgerd toen ze de Solrock voor de zoveelste keer miste. Ze wist zelf echter ook de aanvallen van de Solrock te ontwijken. Ze was op dit moment zó blij met haar danslessen van de afgelopen jaren, die er nu voor zorgden dat ze de gekste sprongen kon maken en die haar een uitstekende conditie hadden gegeven, zodat ze na al dit ontwijken nog niet uitgeput stond te hijgen, al deden haar benen pijn van de tackle en die inspanning die daar nu nog bovenop kwam. Maar nu ze het gevecht had doorgezet, wilde ze absoluut niet alsnog opgeven en verliezen was ook geen optie. Ze moest dit langer uit zien te houden dan de Solrock, al leek die geen enkele vermoeidheid te voelen, terwijl haar eigen spieren brandden.

Ze hield Helios met twee handen voor zich uit, terwijl hij lichtstralen afschoot als een laserpistool. Voor de Solrock duurde het wat te lang. Waarschijnlijk van plan een einde te maken aan dit voortdurende missen van aanvallen, voerde ze nog een Rock Polish uit. Imogen slikte. Ze wist niet of ze de Solrock kon blijven ontwijken als die nog sneller werd. De zon hing nu terwijl ze haar aanval uitvoerde echter stil in de lucht: de uitgelezen kans om haar te raken. Imogen mikte op de Solrock. "Met al je kracht!" riep ze, en Helios vuurde een grotere, fellere lichtstraal af dan hij ooit had gedaan. Hij was groen, zoals een Mega Drain altijd was, maar hij leek veel sterker dan normaal, en de vorm was ook grilliger. Al met al... leek het wel een andere aanval. Imogen lachte. "Raak!" riep ze, en niet zomaar raak, maar een rake Giga Drain! De Solrock werd duidelijk teruggeslagen door deze aanval, terwijl Helios juist opleefde door de energie die zijn Giga Drain naar hem terugbracht.

Hij wel in paniek geraakt, terwijl hij zich zo zwak voelde, totaal in de war was en Imogen van dat mikken ook niet veel leek te bakken. Als het aan hem had gelegen, waren ze allang met dit gevecht gestopt. Zo heel nodig hoefde hij die zon nu ook weer niet in zijn team, en hij kreeg niet echt het gevoel dat dit goed ging aflopen. Bij Imogens uitroep had hij echter toch maar meegewerkt en geprobeerd nog meer kracht in zijn aanval te leggen dan hiervoor en daar was hij in geslaagd. Toen had hij haar verheugde kreet gehoord en meteen daarna was er weer kracht in hem teruggestroomd. De hernieuwde energie verhelderde zijn geest en drong de verwarring weg, zodat zijn blik eindelijk weer helder was en hij weer snapte waar hij was, welke kant hij op keek en vooral: waar de tegenstander was op wie hij moest mikken. Tot zijn grote vreugde zag hij ook dat de Solrock iets minder soepel bewoog dan hiervoor. Haar gezichtsuitdrukking was nog altijd neutraal en daardoor viel het niet meteen op, maar als je goed keek, kon je zien dat ze verzwakt was. De zon was misschien sterk en leek op het eerste gezicht misschien zelfs ongenaakbaar, maar Helios besefte nu dat zijn grasaanvallen wel degelijk veel effect hadden op de steenpokémon. Misschien was dit toch niet zo'n hopeloze strijd als hij even hiervoor nog had gedacht.
Zonder dat Imogen iets hoefde te zeggen, ging hij weer over op een wijdverspreide Razor Leaf. De eerste blaadjes raakten de Solrock, maar die sloeg al gauw weer terug met Fire Spin.


"Helios, gebruik eerst nog een Razor Leaf en dan snel Giga Drain", zei Imogen terwijl er een grijns op haar gezicht verscheen. Helios gehoorzaamde. De Solrock voelde waarschijnlijk niet de aandrang de wolk van scherpe bladeren die haar kant op kwam te ontwijken: haar Fire Spin maakte de planten immers onschadelijk. In plaats van de ontwijken, vloog ze dan ook recht hun kant op om ook weer een directe aanval uit te voeren. De grote bladeren onttrokken echter Helios' tweede aanval aan het zicht en de Solrock kreeg geen kans meer om deze wel te ontwijken. De Giga Drain raakte haar vol en het was duidelijk te zien dat ze haar bewegingen even stokten. Imogen was even geboeid door het schouwspel: de spiralende vlammen van de Solrock verbrandden alle bladeren, die als as door de wind werden weggevoerd. Intussen schoot de Giga Drain perfect door het midden van de spiraal. Samen vormde het een interessante combinatie van flakkerend vuurlicht en groen Giga Drainschijnsel. Als dit een contestgevecht was geweest, had dit haar zeker punten opgeleverd. Imogen vergat bijna dat ze ook nog iets moest doen en kon nog maar net op tijd wegspringen voor het vuur. Ze had zich echter niet alleen op de Fire Spin moeten focussen, maar ook op de Solrock, die Helios met een Tackle bijna uit Imogens handen sloeg.

Oef! Een van de stekels van de Solrock sloeg hem recht in zijn gezicht. "Imogen, let eens op!" riep hij geërgerd naar zijn trainer, die de strekking van zijn woorden waarschijnlijk wel begreep, want ze haastte zich te verontschuldigen. Helios gromde. Dit was nu al de tweede keer dat hij werd geraakt doordat zij te laat reageerde. Toen Imogen zich echter omdraaide zodat hij de Solrock weer kon zien, deed de aanblik hem zijn ergernis vergeten. Het was nu echt duidelijk: de Solrock kon niet lang meer vechten. Helios voelde zich ook niet helemaal top. De zon die hem kracht gaf, verzwakte hem tegelijkertijd met zijn harde stralen en deze laatste klap gloeide nog na in zijn gezicht, maar zijn drain-aanvallen hadden hem gedurende het gevecht steeds weer wat nieuwe energie gegeven. De Solrock had dat soort voordelen niet. Bovendien was deze aan het begin van hun gevecht al wat verzwakt geweest door haar strijd tegen de Lunatone. Dat was toen nog niet te zien geweest: de zon was uitstekend in staat om kracht en energie uit te stralen en te doen alsof aanvallen haar geen enkele schade toebrachten, maar uiteindelijk eiste het zijn tol.

De meteorietpokémon tolde weer om haar as, maar straalde minder licht uit dan voorheen, zag Imogen. Toch gaf de zon niet op, maar vloog weer hun kant uit voor een volgende Tackle. "Giga Drain", zei Imogen snel tegen Helios. Hopelijk zou deze aanval het gevecht beëindigen. De krachtige groene straal raakte de Solrock vol. Beroofd van haar laatste restje energie stortte de zon neer en bleef daar op de grond liggen. Even bewoog Imogen niet, terwijl ze afwachtte of de Solrock toch nog een aanval achter de hand had. Daarna ademde ze opgelucht uit. Haar hart klopte snel en ze merkte dat haar handen nog trilden van de adrenaline. Een paar keer ademde ze in en uit. Goed. Dan was er nu nog één ding te doen. Met de grootste zorg haalde ze een lege pokéball tevoorschijn en gooide die naar de Solrock, die er met een flits door wel opgeslokt. De rood-witte bal wiegde met knipperend lampje heen en weer en Imogen beet zenuwachtig op haar onderlip. Zou het lukken?
Terug naar boven Ga naar beneden
Ciro Raedmund
Member
Ciro Raedmund
Punten : 224
Gender : Male ♂
Age : 20 Jaar
Type : Team Rocket
Rang : Elite Agent
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Blaziken
https://pokemon-journey.actieforum.com/t2579-ciro-raedmund https://pokemon-journey.actieforum.com/t2578-ciro-s-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t7335-ciro-s-work-log

Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spooky Sun, Morbid Moon [open]   Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Emptywo aug 31, 2016 9:49 pm




GEFELICITEERD SOLROCK LV.21 IS GEVANGEN!
Solrock is toegevoegd aan je team slot
Geef Solrock een nicknaam? Ja/Nee

Terug naar boven Ga naar beneden
Chakra Sato
Member
Chakra Sato
Punten : 500
Gender : Female ♀
Age : 22 Jaar
Type : Trainer
Regions : Hoenn
Icon : Mienshao
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5230-chakra-sato https://pokemon-journey.actieforum.com/t5231-chakra-s-pokedex#108562

Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spooky Sun, Morbid Moon [open]   Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Emptydo sep 01, 2016 2:57 pm

What a year and what a night


Rekening houdend met het luide gejuich van haar bij de aanstaande Contest, reageerde Imogen er positief op. Ze wist van zichzelf dat áls ze al zou juichen het oorverdovend zou zijn, als een sirene zou ze zeker in een straal van 10 meter de mensen doof krijgen. Dat had ze eenmaal met haar soms té krachtige stem die boven van alles uit stak. Nou zou ze het wel voor een goed doel kunnen gebruiken dus daar zou e niet over klagen. Was ook weleens wat anders dan luid een strijdkreet uit moeten schreeuwen tijdens een training. Het was naar haar mening ook een goed wapen tegen de Lunatone áls het weer wakker was geworden uit zijn diepe slumber. Als die echter diep door bleef slapen vond ze het eigenlijk ook helemaal geen probleem en zou ze het enkel in de gaten moeten houden. Pas bij de terugkomst van Toph zou ze haar persoonlijke stem ‘aanval’ gebruiken en de Mienfoo schade laten uitrichten. Dat lag echter niet lekker bij Imogen die eerder voorstelde haar en Toph qua rol om te wisselen. Onderschatte ze nou haar kracht om een Pokémon met blote vuisten aan te kunnen? Ze nam de uitdaging graag aan. Haar vuisten krakend en met een grimas op haar gezicht keek ze de meid aan. “Ik denk dat het wel goed komt, gok maximaal op een schram of drie,” Dat was nog in het meest positieve geval, eigenlijk, maar dat verzweeg ze. Het kwam wel goed met haar en de Lunatone, gezin ze al eigenlijk wist hoe ze het zou aanpakken. Zeker nu de Zubat ook tot haar beschikking stonden. De ander stribbelde ook niet tegen haar idee meer in en bedankte de nog slapende Lunatone, voordat zij zich bij Toph voegde om de Solrock naar buiten te dragen. Nog voordat ze maar een schim voor haar waren, hoorde ze nog een vaarwel. Het teken dat ze zelf maar aan de bak mocht gaan met de hele zooi Pokémon die om haar heen sliepen. De grimas die voorheen op haar gezicht verdwijn direct en ze liep al voorzichtig naar de resterende rotsen van de instorting van de wand. Zolang de Lunatone nog lag te slapen kon ze minstens proberen zijn beweging te minimaliseren. Het kon zeker zweven maar bij het ontwaken zou ze het enigszins tegen de grond weten aan te houden. Daar streefde ze althans naar. Elk rots die groot genoeg leek maar geen Zubat zou pletten tilde ze op en legde ze zo stil mogelijk naast de Lunatone neer. Het moest ook weer niet té klein zijn en na de hoop verder te hebben bekeken zakte de moed in haar schoenen. Ugh, er waren maar twee rotsen die goed genoeg waren. Dat zou de Lunatone enkel aan twee zijden belemmeren. Kort liet ze haar schouders vermoeid zakken. Fijn. Ondanks dat bracht ze zichzelf in beweging en greep de eerste rots op en legde die neer, vlak voor de Lunatone. Zo voorzichtig mogelijk greep ze vervolgens de tweede vast en legde die achter hem neer. Dat was stap één. Nu was het tijd de Zubat in haar voordeel te gebruiken. Bij elk veel te luid geluid zouden ze ontwaken, evenals de Lunatone en zou de maan afgeleid raken van de vliegende paarse massa. De Pokémon zou verward zijn en dan zou ze proberen zijn weg te blokkeren. Vanaf dat punt had ze Toph nodig voor de communicatie met de Pokémon. De wraakzuchtige Pokémon nog wel.

Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Kagura_sprite_by_yammireckorrd-d4iekt2 VS. Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 337
Maar het was eerst tijd voor de tweede stap, en letterlijk en figuurlijk stapte ze expres op een Zubat. Deze krijste als een gek en op tijd wist ze haar oren te bedekken. Om de hele stoet verwarde vliegende Zubat massa te ontwijken dook ze door haar knieën met haar blik strak gericht op de Lunatone. Het gekrijs hield niet snel op en elke kant op zag ze een zee aan fladderende vleugels. Enkele voelde ze knallen tegen haar lichaam maar het was minder dan als ze overeind had gestaan. Het lawaai en chaos ontwakte dan ook uiteindelijk de rotsachtige Pokémon. Zijn felrode ogen werden weer zichtbaar en zo ook de woede die hij voor de Solrock koesterde. Echter merkte hij al spoedig de rotsen om hem heen op en bracht de twee objecten direct de lucht in met zijn psychische kracht. Nog voordat hij ze een halve meter opgetild had knalde echter een Zubat tegen hem op wat zijn concentratie verstoord had. De twee rotsen knalden genadeloos weer voor en achter hem neer, terwijl het de Zubat van zich af probeerde te werpen. Dit ging tot dusver naar wens. Het was te afgeleid door de Zubat om de rotsen weg te werken of zelfs de afwezigheid van de Solrock op te merken. Beter. Helaas zwakte haar tweede plan alweer af; de Zubat kalmeerde en keerden terug op de top van de grot, al bijgekomen van de schrik. Tsk. Ach, dit had ze eigenlijk ook wel aan zien komen. Ditmaal stapte zij vlak voor de Lunatone die met een Psybeam de Zubat van zich af had gehaald en met enige agitatie op Chakra neer keek. “Zo zo, toch al opgemerkt dat de Solrock er niet meer is?” begon de roodharige dame, waarop de Pokémon haar doordringend aanstaarde en dreigde haar ook de lucht in te sturen, zoals de rotsen, “Ik weet niet wat er tussen jou en de Solrock gebeurd is maar geweld is niet de oplossing. Misschien klinkt dit gek uit de mond van een Trainer, een persoon die van gevechten houdt maar…” De Pokémon tolereerde geen enkel woord meer en bracht haar de lucht in, gereed om haar recht tegen de massa Zubat te slingeren. W-Wow, z-ze vloog… een paar meter al boven de grond zonder duizelig te zijn of iets raars gegeten te hebben. Als kind had ze graag willen vliegen of zweven maar op het moment was dat wel het laatst wat ze wilde. Het scheelde maar dat ze geen hoogtevrees had, al ging haar hart vooralsnog tekeer. Echter liet ze het niet toe dat een Pokémon haar het woord oplegde, al was ze maar een pop in zijn ogen. “M-Maar wij vechten niet uit wraak! Niet om haat of verdriet! We doen het omdat we he-Ughwf!” De Pokémon had er meer dan genoeg van en een angstig  kreun ontsnapte uit Chakra’s lippen toen hij haar echt op de Zubat liet af vliegen. Haar diepblauwe ogen kneep ze tot spleetjes bij het zien van de paarse massa. Dat werd niet smakelijk aar misschien was het de actie om een Batwoman te krijgen? De Pokémon fladderde al angstig en gillend hun vleugels en dreigden hun giftanden in haar te stoppen. Het enige wat haar scheidde van de Zubat waren… lichtgevende sterren? Dat zagen mensen toch niet, voordat ze hun dood tegemoet gingen of een klap? Het was erna. Het wist daarentegen wel een reeks rotsen naar beneden te vallen, gepaard met de Zubat die op dat deel van het plafond zaten en verschrikt weer alle kanten op vlogen.


Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Kagura_sprite_by_yammireckorrd-d4iekt2&Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 619 VS. Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 337
Nog voor ze kon bevatten wat er gaande was en wat de oorsprong van de sterren reeks was, kwam er een grotere zorg bij. Ze stopte met zweven en voelde de zwaartekracht haar genadeloos naar de grond sleuren. “Z-Zo zwaar was ik toch nie-Aah,” Gelijk keek ze naar beneden, de grond naderend en zakte door al door haar knieën voor een veilige landing. Met haar armen gestrekt en een knie gedrukt tegen de grond landde ze op de grond en keek ze tussen haar rode haren automatisch op. Veilig was ze zeker geland en een schram had ze zeker opgelopen maar die zorgen verdwenen toen ze plotseling de Mienfoo voor haar zag staan, gereed in een vechthouding tegenover de Lunatone. Een glimlach sierde haar gezicht nu ze eindelijk iets ko kalmeren met haar partner aan haar zijde. “Lunatone, we vechten niet omdat we ‘Ughwf’ van ervaren maar voor plezier en tijdsbesteding met onze vrienden, Pokémon, zoals jij en Toph. Sommige gebruiken zelfs die kracht puur voor het overleven in de meest barre omstandigheden om hun Trainer te beschermen. Snap je wat ik bedoel? Wat dat andere meid en Sunkern aan het doen zijn, is gewoon hun manier van kracht te laten zien aan de Solrock. Alles om het te overtuigen hoe puur de band tussen die twee is en zich bij hen te voegen,” De Lunatone staarde Chakra al niet meer aan maar enkel de Mienfoo die koppig achter de woorden van haar bleef staan en geen krimp gaf door de intimiderende paar rode ogen. Dit was het teken dat ze zeker door mocht praten? Het scheen namelijk wel naar hen te luisteren. “Ook ik ben zo en geloof erin dat jij je krachten in plaats van pure wraak voor vriendschap kan gebruiken. Dat is misschien niet vandaag, maar wie weet, morgen of over een week,” Toph had het overgenomen en mompelde dat laatste deel ietwat, terwijl de Pokémon op haar neer bleef kijken. ‘De actie van net was op basis van die emotionele band?’ vroeg de telepathische stem die verder geen emotie verried buiten dezelfde milde agitatie. Daar ergerde de Mienfoo zich zeker nog aan en knikte instemmend dat het klopte wat de twee beweerden. Twijfel heerste bij de Rock type die de rotsen van zich af wierp en de Zubat opnam die na de Swift van Toph gelukkig weer waren gekalmeerd. ‘Schakel mij uit met die kracht,’ Toph keek er verrast van op maar grijnsde breed om het idee, alsof het het nooit zou vragen nam ze een vechthouding aan. De staart van de Pokémon schoot direct omhoog en Chakra wist nou zeker dat er weer een strijd zou volgen. Dit had ze aan moeten zien komen maar erg vond ze het niet. Haar nek en vuisten krakend keek ze de Pokémon recht aan en knikte. Laten we maar beginnen! Direct wierp het een reeks rotsen hun kant op, direct een barriére vormend tussen het en de Mienfoo. “Breek ze met een Swift en gebruik dan je Calm Mind, terwijl je de plafond vasthoudt!” De Fghting type vuurde een reeks lichtgevende sterren af op de rotsen in een poging ze te breken, voordat ze zigzaggend bij het plafond weet te komen. Vastberaden greep ze die vast en kalmeerde de rest van haar spieren. De Lunatone vuurde gelijk en psychische straal en lanceerde er een Confusion achter nu hij makkelijker de Mienfoo zou kunnen raken. Toph wist el beter en liet het plafond gelijk los, zodat ze de straal in ieder geval had ontwijken. Wacht! “Force Palm richting de lucht!” De Mienfoo was zeker gewend aan de vreemde aanwijzingen en balde haar vuisten om genadeloos omhoog te slaan. Schijnbaar was de psychische straal niet op haar bedoeld maar het plafond voor een zoveelste instortingen. Zo snel als ze kon brak ze de rotsen die haar kant op vielen met haar vuist, enkel om recht in de Confusion te belanden. Lichtelijk verward sloeg ze ditmaal om haar heen en raakte enkele keien haar kop wat de verwarring erger op maakte. Met gekreun en afwezig staande ogen liep ze richting de Lunatone. Deze vuurde geamuseerd weer enkele rotsen op haar af die de verwarde Mienfoo amper kon ontwijken. Bij elke klap die ze op ving met haar lijf volgde een pijnkreet en een zwakke uithaal met haar poot. “Toph, grond!” riep Chakra met volle kracht, enkel met gevolg dat de Zubat weer afgeschrikt werden. Kom op, Toph moest nou zelfs onbewust weten wat ze daarmee bedoelde. Na al die jaren training moest haar lijf dat kennen. Om echter te wachten of Toph het begreep hadden ze niet met de Lunatone die weer een psychische straal afvuurde. Tsk.   “Argh!” Chakra wierp haar zelf voor de Lunatone en ving de klap op. Vele gedachten raasden door haar heen en ze voelde alles om haar heen doffer worden. Alles wat ze zag werd daarentegen waziger. Concentreer. Ze wist haar handen tegen haar wangen te klappen en wat zand de lucht in te werpen, recht in de ogen van de Lunatone. Natuurlijk! De grond en Pokémon onderscheiden kon ze prima en steeds meer zand wierp ze in de ogen van de Pokémon in een poging hem te verblinden. In een fractie van een seconde sprong een gelige schim recht naar de Lunatone toe, gevolgd door een doffe knal. Zelfs in deze toestand wist ze dat het enkel Toph kon zijn. “Bedankt, maat!” Ze had naar haar geluisterd. De manier om uit verwarring te komen was door je lichaam het te laten overnemen in plaats van de verwarde geest. Een heel belangrijk punt van haar vaders lessen. Het uren om een boomstam rennen en vechten had nut gehad. Daarmee wist Toph controle te herwinnen en met het woord ‘grond’ liet ze zich over aan haar zintuigen en voornamelijk de trillingen in de grond voor lokalisatie.

Terwijl het effect bij Chakra weg zakte en ze langzaam haar zintuigen herwon zag ze Toph stoot na stoot haar kracht toenemen tegen de Lunatone. Elke Force Palm werd steeds meer intens en begon afdrukken achter te laten in de Pokémon. De psychische krachten namen van de Pokémon af nu hij moeite had zijn tegenstander te zien. Enkel een reeks rotsen wierp het nog richting de Mienfoo maar telkens wist ze die te breken of simpelweg te ontwijken. Na de reeks klappen schoot Toph echter naar achteren en onderdrukte haar pijn. Haar vuisten had ze tot bloedens aan toe tegen de rotsachtige lichaam van de Lunatone ingeslagen en dat had veel van haar uithoudingsvermogen gekost. Chakra keek toen ook de tegenstander recht in de lichtelijk minder kille ogen aan, hopend dat eigenlijk de strijd gestreden was. Beide partijen zouden in haar ogen niet veel meer aan kunnen. Het was gelijkspel. “Goed gestreden, Toph,” sprak ze vrolijk maar voornamelijk gerust dat de Mienfoo na de hele lange grot avontuur nog in staat was te staan. Ze reageerde dan ook trots met een luide ‘Mienfoo!’, waarna de focus terug bij de Lunatone lag. “Gelijkspel maar verder is hopelijk niet nodig, de les is denk ik aangekomen, anders had je ons op dít moment nog aangevallen,” Het was de eerste keer dat er iets anders verscheen in de bloedrode ogen van de Lunatone dan wraak. Beschaamd. Een glimlach sierde Chakra’s gezicht en ze liep voorzichtig op hem af, waardoor hij haar waarschuwend aankeek. Gelijk hield ze haar armen omhoog. “Het is goed, ik ga je niets aan doen of zelfs proberen te vangen!” zei ze snel, waarop het lichtelijk kalmeerde, “Enkel een aai ter afscheid en succes,” De maan leek dat nog steeds niet geheel te appreciëren maar deinsde niet weg. Het bleef vlak voor haar zweven en bleef dat toen ze hem een aai gaf met haar hand. Na dit gebaar staarde de Pokémon haar recht aan en liet zijn blik vallen op Toph die koppig haar kop weg trok maar zich na een tel bedacht. Ook zij stapte op de Pokémon af om die een aai te geven. De Pokémon keek de twee verward aan dat ze dit gebaar überhaupt bij hem deden maar het haatte het vreemd genoeg niet. Het was zelfs… fijn? De Lunatone kneep zijn ogen dan ook samen tot iets wat vriendelijkheid uitstraalde, voordat hij langzaam van ze af begon te zweven. De les was immers voorbij en het had veel van de twee geleerd en deels wilde hij niet meer met de Zubat opgescheept zitten. Echt niet meer. “Wacht!” zei Chakra  snel, voordat de Lunatone zich had kunnen keren, “Ga minstens met ons mee naar buiten. Dan kan je eens netjes vaarwel zeggen tegen Solrock dan die Rock Throw van eerder,” De Lunatone keek haar emotieloos aan en sloeg zijn ogen na enige overweging neer. Het kon geen kwaad zijn fouten onder ogen te zien. Voldaan en tevreden met dit einde keek Chakra zijwaarts naar de Mienfoo die instemmend knikte. Nu was het een kwestie van terugreizen en afscheid nemen en dan was het afgesloten. Dan waren er twee vrolijke Pokémon. Dat was dan haar goede daad van de dag geweest! Wacht, dat was haar tweede vandaag.

Door de hele toestand was ze bijna Imogen en Helios vergeten. Het was niet voor niets dat ze ook het gevoel had jaren in de grot vast te zitten. Ze ademde dan ook diep uit, waar Toph gealarmeerd van op keek. Wát was het probleem? Gekrijs. Oh Muk, dat waren die verschrikkelijke Zubat weer! Ditmaal fladderde ze weer als gekken rond en nam zij dit als teken de benen te nemen. Razendsnel manoeuvreerde ze zich door de grot met Toph aan haar linkerzijde en de Lunatone aan de ander. De Zubat volgden hen voor de verandering ook, ditmaal eerder omdat hun gevlucht op het gedrag van een prooi leek. Hun giftanden kwamen dan ook gevaarlijk dichtbij. Toch kon Chakra het niet laten de tijd te nemen om sierlijk, zoals Imogen over de rivier te springen. Ugh, het ging niet geweldig maar ze was er hoe dan ook overheen. Inmiddels zag ze wel het licht van de buitenwereld verschijnen en grijnsde ze gedurfd tegen de twee Pokémon naast haar. Op het laatste stuk sprong ze zo hoog als ze kon met haar vuisten de lucht in en een brede grimas, gevolgd door een hele zwerm Zubat. “Batwoman has arrived!”brulde ze enthousiast, voordat ze haar knieën weer in trokken netjes landde. Het gevolg aan Zubat liet ze over aan de Mienfoo die een reeks sterren op ze afvuurde en hen genoeg afschrok om terug in de grot te verdwijnen. “Er kan maar één ster zijn en tevens vleermuis,” Trots hield ze haar vuist bij haar borst, terwijl Toph en de Lunatone gelijk haar achterlieten om bij de stil liggende Pokéball te kijken die vlak voor Imogen en haar Sunkern lag. Zo te zien had ze ook geen fans maar… had Imogen daarmee de Solrock gevangen? Trots stapte ze op haar af en gaf haar een por in haar zij. “Je kon het wel, goed gedaan!” Dat was dan weer tegen hun beiden bedoeld. De Sunkern was in het nadeel maar ze wisten een gedeeltelijke Fire type te vangen! Dat moment was echter ook dat ze plotseling licht in haar hoofd voelde. Alles werd waziger en ze merkte dat alles doffer klonk. H-Herkende ze dit nie-Ja, dit voelde ze exact na de klap met de Psybeam, maar had de Lunatone weer iets afgevuurd? De maan zweef vredig en keek nog steeds emotieloos naar haar maar zonder enige kilte, eerder verwarring van wat er gaande was. Pfft, ze wist het zelf eigenlijk ook niet helemaal meer. Door de nagevolgen van de klap liet ze haar lichaam vallen. De grond was vast zacht. Lekker zacht.

What terryifying final sights



Terug naar boven Ga naar beneden
Imogen Hargreaves
Member
Imogen Hargreaves
Punten : 484
Gender : Female ♀
Age : 18
Type : Coördinator
Regions : Hoenn
Icon : Espeon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5093-imogen-hargreaves https://pokemon-journey.actieforum.com/t5094-imogens-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6572-imogens-work-log

Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spooky Sun, Morbid Moon [open]   Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Emptyma sep 05, 2016 3:18 pm


Imogen slaakte een luide vreugdekreet toen de pokéball stopte met wiebelen en er een zacht klikje weerklonk. "Ja! Gelukt! Helios, we hebben er een teamgenoot bij!" Trots stak ze haar Sunkern de lucht in, als om deze kampioen aan de hele wereld te tonen. Helios bromde iets en Imogen liet hem maar weer zakken. Ze had wel de hele berg rond willen dansen, maar daar was ze iets te moe voor, en Helios zo te zien ook. Ondanks zijn Giga Drains, zag de Sunkern er afgepeigerd uit en Imogen zette hem op de grond. Met energie uit de grond en uit het zonlicht zou hij zich zó weer beter voelen, toch? "Gebruik Ingrain, dan voel je je straks weer helemaal goed", zei ze en ze glimlachte breed. "Goed gedaan, Helios." Ze was het bijna vergeten te zeggen.

Helios keek naar zijn trainer terwijl die naar de pokéball toe liep en hem oppakte. Zijn Growths waren intussen uitgewerkt en hij was weer zijn normale formaat, maar hij voelde zich kleiner dan ooit, uitgeput van het gevecht. Trots was hij wel. Hij had toch maar mooi die Solrock verslagen, hoe eng en sterk die ook was. Hij was nu echter meer bezig met proberen wat energie uit de grond te trekken dan met zijn overwinning. Tsjongejonge, hij was blij dat hij een contestpokémon was en geen gymvechter. Het was leuk en aardig dat hij gewonnen had, maar een gevecht als dit hoefde hij toch niet gauw meer mee te maken! De grond was dor en droog en hij kon er met zijn wortels maar weinig energie uithalen. De zon hielp ook niet echt mee. Niet de Solrock-zon, de échte, die genadeloos op hem neer scheen. Imogen had uiteraard niets in de gaten, die stond verrukt naar de pokéball te staren. Ze had de Solrock er nog niet eens uit laten komen, maar blijkbaar was de aanblik van de rood-witte bal, ook al zag die er precies zo uit als een lege, al genoeg om haar diep gelukkig te maken. Helios zuchtte e kneep zijn ogen dicht tegen het felle licht, zich afvragend of Imogen überhaupt doorhad dat zijn ability hem erg gevoelig maakte voor zonlicht.

Imogen keek op toen ze Chakra opeens hoorde. Oh ja, die was er ook nog! Nou, blijkbaar was alles goed afgelopen daar in de grot, al vroeg ze zich wel af wat er precies was gebeurd wat ervoor zorgde dat Chakra nu, uitroepend dat Batwoman gearriveerd was, de grot uit kwam springen met een hele zwerm Zubat om zich heen, die al gauw door Toph weer terug de grot in gejaagd werden. Ze zag nu dat de Lunatone ook bij hen was, die vreemd genoeg niet op het punt leek te staan hen allemaal te vermoorden. Chakra feliciteerde Imogen met haar vangst en het paarsharige meisje kromp even in elkaar bij haar vast heel vriendelijk bedoelde maar toch ook wel wat harde por. Imogen grijnsde en besloot de Solrock maar eens tevoorschijn te laten komen. De zonpokémon verscheen in een flits en haar blik ging meteen naar de Lunatone. Ze schrok echter niet terug, alsof die ene blik al genoeg was geweest om vast te stellen dat de maan haar niet aan ging vallen. Over vallen gesproken... Imogen moest haar blik van de prachtige Solrock weer naar Chakra verleggen toen die plotseling omviel. "Uhm, Chakra?" vroeg ze een beetje bezorgd, en om eerlijk te zijn ook een beetje geërgerd dat er weer iets moest gebeuren in plaats van dat ze even in alle rust van de aanblik van haar nieuwe Solrock kon genieten. "Toph?" Het was haar trainer, zij wist vast wel wat er aan de hand was en hoe het op te lossen, toch? Intussen rees bij Imogen ook de overtuiging dat Chakra ergens wel een goed punt had en dat het misschien helemaal geen slecht idee zou zijn om haar benen even wat rust te gunnen, dus ging ze naast Chakra op de grond zitten. Ze zag nu ook dat haar knokkels inderdaad geschaafd waren van die klap tegen de muur binnen, maar de wondjes waren alweer dicht. Ze wreef even over haar kuiten, die pijn deden van de Tackle van de Solrock. Oef, dat gingen blauwe plekken worden. Hopelijk geen al te duidelijke, anders zou ze iets langs aan moeten trekken...

Helios opende ze ogen weer toen hij merkte dat iets het zonlicht tegenhield. Hij dacht dat Imogen misschien toch aan hem gedacht had, maar zag in plaats daarvan het silhouet van de Solrock en de twee gloeiende rode puntjes die haar ogen waren. Om eerlijk te zijn wist hij niet zeker of hij nu dankbaar moest zijn voor de schaduw, of toch vooral bang door het niet-knipperende gestaar van die ogen. Hij sloot de zijne maar weer, zodat hij haar niet aan hoefde te kijken, al meende hij haar blik nog steeds te voelen. Toch kon hij het wel waarderen dat ze aan hem had gedacht.


Terug naar boven Ga naar beneden
Chakra Sato
Member
Chakra Sato
Punten : 500
Gender : Female ♀
Age : 22 Jaar
Type : Trainer
Regions : Hoenn
Icon : Mienshao
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5230-chakra-sato https://pokemon-journey.actieforum.com/t5231-chakra-s-pokedex#108562

Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spooky Sun, Morbid Moon [open]   Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Emptydo sep 08, 2016 3:08 pm

What a year and what a night


Ugh, had ze zich zojuist echt op de grond laten vallen? Echt lekker lag het namelijk niet met de grassprieten die haar neus lieten kriebelen en de nogal warme wind die over haar heen gleed. Als ze nog langer bleef liggen zou ze zeker verwachten als een hoop gesmolten mens te eindigen. Een keus om echter overeind te komen had ze niet. Die psychische aanval van de Lunatone had haar gedeeltelijk verlamd. Dat na het oplossen van een heus probleem, zelfs. Amper wist ze te zuchten toen ze de stem van Imogen hoorde die bezorgd haar naam op noemde. Vreemd was dat niet, zeker nadat iemand zomaar omviel op de grond en niet meer bewoog vanaf dat punt. Het kostte haar ook zelfs moeite haar mond open te trekken voor een antwoord. De verlamming had haar nogal in de greep. Dit had ze dan nooit verwacht van een dag als deze: verlamd raken door de psychische aanval van een maanvormige Pokémon na twee geslaagde acties. Met moeite keerde ze haar gezicht naar Imogen om haar kalm aan te staren en een wenkbrauw omhoog getrokken. “Hmm?” was voorlopig het enige geluid wat ze kon produceren. Man om man, wat frustreerde de situatie haar maar en kon er eenmaal moeilijk uitkomen. Ze had geen idee hoelang de verwarring op haar zou werken maar het feit dat ze haar vingertoppen al kon bewegen, bewees het een kwestie van minuten te zijn.

Wat ze niet gelijk door had was de Mienfoo die kalm gereageerd had op de bezorgde stem van Imogen toen zij ditmaal haar naam noemde. Nonchalant knikte de Pokémon die met neergeslagen ogen plaats nam in het dorre gras. Ze sloeg haar armen nog over elkaar heen en ontspande lichtelijk haar spieren. De Pokémon wist ook wel dat haar Trainer verre van gevaar dreigde op dit moment. Zelfs zonder haar verder een blik te gunnen. Zij zou nu eindelijk kunnen bijkomen van het avontuur, of niet..? Een schaduw werd ook over haar heen geworpen, ditmaal door de Lunatone en koppig keerde de Mienfoo haar kop weg. Ze had nergens hulp bij nodig en zeker niet van de Pokémon die hen minuten geleden had willen doden. De schaduw bleef echter over haar geworpen staan. Een minuscuul glimlach vormde zich op Toph’s gezicht. Oké, het was misschien niet zo erg om schaduw te hebben.
De verlamming verdween langzamerhand en uiteindelijk wist Chakra in een zit houding te komen. Althans, de kleermakerzit. Het zicht die ze toen had was kalmerend met twee Pokémon in de schaduw die op zijn beurt gemaakt werden door twee Pokémon. Eenvoudige samenwerking maar het was meer dan een klein gebaar in haar ogen. Aan het begin van de zoektocht had ze dit nooit kunnen verwachten, al was het natuurlijk niet alleen haar bijdrage wat hiertoe had geleid. Ook die van Imogen, natuurlijk. Nog genietend van het zicht dat ze had, schoot haar daarmee wel nog iets te binnen. “Deze herinnering zal nooit pijnlijk kunnen woorden…” sprak ze zachtjes en afwezig, waarna ze haar blik op Imogen vestigde, “Hebben we toch even je Pokémon gevonden en de vrede weten te herstellen in een middag,”

What terryifying final sights

Terug naar boven Ga naar beneden
Imogen Hargreaves
Member
Imogen Hargreaves
Punten : 484
Gender : Female ♀
Age : 18
Type : Coördinator
Regions : Hoenn
Icon : Espeon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5093-imogen-hargreaves https://pokemon-journey.actieforum.com/t5094-imogens-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6572-imogens-work-log

Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spooky Sun, Morbid Moon [open]   Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Emptyma sep 12, 2016 3:52 pm


"Hmm?" kwam het niet erg uitgebreide antwoord van de gevallen roodharige. Nou ja, het betekende in ieder geval dat ze nog leefde en indrukken uit haar omgeving nog binnenkwamen. Nu kon ze wel stervende zijn... Ach, nee, ze zag er toch niet uit alsof ze dood lag te gaan? Bovendien leek Toph niet erg ongerust over haar trainer. Eigenlijk lag ze Chakra vrij ontspannen bij, wat Imogen aanmoedigde ook maar op de grond te gaan zitten en zo haar arme, beurse benen wat rust te geven. Ze zuchtte eens diep. Tsjongejonge, dit was haar het dagje wel. Met een grijns op haar gezicht keek ze naar haar pasgevangen Solrock en haar hart overspoelde van trots. Haar eerste zelfgevangen pokémon. En wat voor één! Die Solrock ging lintjes winnen, sowieso. Met zo'n oogverblindende (letterlijk, haha) schoonheid sleepten ze die prijzen wel binnen.

Maar nu kwam natuurlijk de grote vraag: hoe ging ze het beestje noemen? Solrock hadden geen geslacht, had ze begrepen (hoe zouden ze geboren worden? Misschien waren het wel echt gewoon tot leven gekomen meteorieten...), maar dat maakte het verzinnen van een naam wel wat lastiger. Ze hield haar hoofd even scheef en ging met een hand door haar haar (wauw, dat zat echt vreselijk in de war. En oh nee, de puntjes waren helemaal verschroeid! Ugh, waarschijnlijk zag ze er niet uit... morgen maar naar de kapper...), terwijl ze probeerde niet aan haar verfromfraaide uiterlijk en wel aan een naam voor de Solrock probeerde te denken. "Solarium?" zei ze hardop. De Solrock keek haar kant op. Nou, dat was een goed teken, nietwaar? Het reageerde in ieder geval op die naam. "Solarium", herhaalde ze nog maar eens, dit keer zonder vraagteken. Ja, dat zou het worden. De Solrock staarde haar even aan en keek toen weer naar Helios. Ah, ja, Helios. Hij zag er al een stuk florissanter uit nu hij Ingrain gebruikte. Ze zuchtte nog een keer, een fijne, ontspannen zucht, en merkte dat Chakra zich omhoogwerkte tot een zittende houding. Ze glimlachte bij Chakra's gemompelde opmerking. Zo is dat, dacht ze. Wat een prachtige dag. "Zijn we geen helden?" zei ze grinnikend op de tweede opmerking van haar metgezel. Ze keek haar met een brede glimlach aan. "Écht bedankt, Chakra. Vandaag had vreselijk kunnen zijn, maar in plaats daarvan is het de beste dag van mijn reis tot nu toe geworden." Ze was bang geweest dat ze na die storm geen pokémon meer zou hebben, maar ze had er juist een bij gekregen. Liefdevol keek ze naar haar pokémon. Ze vormden nu al een prachtig team, die twee.

Terug naar boven Ga naar beneden
Chakra Sato
Member
Chakra Sato
Punten : 500
Gender : Female ♀
Age : 22 Jaar
Type : Trainer
Regions : Hoenn
Icon : Mienshao
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5230-chakra-sato https://pokemon-journey.actieforum.com/t5231-chakra-s-pokedex#108562

Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spooky Sun, Morbid Moon [open]   Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Emptyma sep 12, 2016 9:02 pm

What a year and what a night


Achter haar vond het proces van het geven van een naam aan een nieuwe Pokémon plaats. Pfft, de laatste én eerste keer dat ze dat gedaan had was met Toph. Als rasechte fan van Avatar was een bijnaam kiezen voor de koppige Mienfoo gemakkelijk geweest. Een koppige Fighting type was de belichaming van Toph. Het zou nóg beter zijn geweest als zij ook nog een Ground type was geweest. Ach, hierover kon ze moeilijk kritisch over doen. Na alles wat er gebeurd was, kon ze enkel tevreden over haar naam zijn. Naderhand zag ze dat avatar karakter ook niet gelijk in haar op komen bij die naam, enkel het gezicht van een Mienfoo kwam tegenwoordig bij haar op. De gedachten waren fijn en waren tijdelijk genoeg om haar half verlamde lichaam te verduren. Het scheelde behoorlijk dat het langzaam verminderde tot het punt dat ze kon zitten. Al betekende dat niet gelijk dat praten zo vloeiend als gewoonlijk ging. Het was een wonder dat ze zichzelf hoorbaar gemaakt had voor Imogen. In haar ogen kon het net zo goed gemompel geweest zijn. Al helemaal dat eerste maar de blik van Imogen verried dat ze het gehoord had. O Arceusdomme, dat was het laatste wat ze de ander had willen zeggen. Hoewel ze haar woorden meende. Dit was een waardevolle herinnering voor haar in de toekomst. Ze was bevriend geraakt met de ander door de hele reis maar achteraf was het een avontuur om niet meer te vergeten. Zelfs met hém had ze nooit zoiets beleefd. Moeizaam glimlachte ze wat in zichzelf nu de pijn aan hem niet meer als een steek aanvoelde, eerder lichte druk op haar borst. Dat voelde al vele malen minder pijnlijk aan. Al moest het vast de bijwerkingen van de Psychische aanval moeten zijn. Ietwat verrast reageerde echter Imogen op haar voldane woorden met een glimlach en dat ze zichzelf misschien ‘helden’ konden noemen.

Eigenlijk zou dat niet een hele gekke benaming zijn maar ze wist wel beter. “We hebben enkel onze rommel opgeruimd wat ieder persoon hoort te doen, dat maakt ons niet gelijk tot helden,” Jammer genoeg. Imogen was immers haar Sunkern kwijt geraakt en had dat probleem opgelost. Wellicht was daarvoor iets gebeurd waardoor de Solrock en Lunatone elkaar tegen zouden komen. Wacht eens even, ze wist dat Imogen haar Sunkern kwijt geraakt was en door één of andere storm. Zou dat het gedrag van de twee Pokémon verklaren? In dat geval waren ze namelijk simpelweg mensen die twee vliegen in één klap hadden geslagen. Dat leek Imogen al te graag willen benadrukken maar voornamelijk hoe dankbaar ze was om haar hulp. Sinds wanneer kreeg ze zo vaak complimenten? Ongemakkelijk keek ze de grot weer in, de wind blazend door haar felrode haar. Hoe moest ze hier nou op aan reageren? Van haar ouders had ze ook weleens complimenten gehad en hém, maar… het was anders, hoe cliché het ook klonk. “Het was niets, en bovendien…” begon ze zacht, waarna ze wat energieker verder sprak, “Is dit zowat pas mijn tweede dag in Hoenn en gisteren heb ik nog armpje zitten drukken met iemand en weggerend voor lava. Elke dag wel wat,” Dit was weer een alledaagse gebeurtenis maar wat wel opviel is dat ze tot nu toe vaak iets goeds gedaan had. Bewust of onbewust. Terwijl ze Imogen zag kijken naar haar twee Pokémon kon ze het niet laten de Mienfoo ook even aan te kijken. Ze lag echter in volledige rust in de schaduw die de Lunatone gemaakt had. Nu ze zich bedacht had de Pokémon eigenlijk geen thuis maar zijn vijand daarentegen wel. Als Trainer had ze namelijk geen interesse in een Lunatone wat bizar was, maar ze was pas net in een nieuwe regio. Het enige wat ze kon doen was door de Lunatone vaak te bezoeken. Misschien verdween dan zijn eenzaamheid zonder de Solrock. Dat was wel het minste wat ze voor de Pokémon kon doen maar die zorgen kwamen na vandaag. Met dit lichaam kon ze al nergens heen maar ze had ook geen idee waar ze überhaupt heen zou moeten gaan. Het was een onbekende regio voor haar en… Wacht eens even. “Waarom koos jij ervoor om door Hoenn heen te reizen eigenlijk of kwam dat door de snikhete zon?” Ieder zijn ding, natuurlijk, maar zij had er gewoon voor gekozen omdat ze toevallig een ticket had. Verder had het in haar geval Sinnoh kunnen wezen.

What terryifying final sights

Terug naar boven Ga naar beneden
Imogen Hargreaves
Member
Imogen Hargreaves
Punten : 484
Gender : Female ♀
Age : 18
Type : Coördinator
Regions : Hoenn
Icon : Espeon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5093-imogen-hargreaves https://pokemon-journey.actieforum.com/t5094-imogens-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6572-imogens-work-log

Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spooky Sun, Morbid Moon [open]   Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Emptydo sep 22, 2016 8:58 pm


Imogen lachte toen de roodharige hun daden begon te relativeren. "Én een mogelijk eeuwenoud conflict opgelost", voegde ze aan Chakra's zin toe met een veelbetekenende blik op de twee meteorietpokémon. Ze keek naar het meisje, dat er nog steeds niet uitzag alsof ze zich helemaal top voelde, maar als ze kon praten en glimlachen was er vast niet zo veel aan de hand. Imogen vroeg zich af wat er eigenlijk aan de hand was. Net zoiets als Helios net had gehad misschien? Als leek Chakra niet echt duizelig... hoe dan ook, nu het beter ging maakte het ook niet zo veel uit.

Chakra kon niet zo goed tegen complimenten, had Imogen al gemerkt, wat het uiteraard extra leuk maakte om ze te geven. Ze moest lachen om de ongemakkelijke reactie van het meisje. Haar wenkbrauwen schoten omhoog toen de ander vertelde wat zij allemaal al beleefd had. "Zo zo, jij trekt dus gewoon natuurrampen aan. Die storm was er sowieso alleen doordat hij in de buurt was", lachte ze. "En ik dacht dat ik al wel wat rare dingen had meegemaakt." Chakra keek naar de pokémon en Imogen volgde haar voorbeeld. De twee kleinere pokémon lagen heerlijk in de schaduw van de zon en de maan. Imogen moest grijnzen. Eigenlijk was het best apart dat juist de zon nu een schaduw wierp. Een beetje de omgekeerde wereld, nietwaar? Ze trok haar blik los van het boeiende tafereel toen Chakra haar een vraag stelde. "Waarom Hoenn? Nou, dat was voor mij vrij simpel. Ik ben hier geboren en getogen en ik houd van deze regio", antwoordde ze zonder er lang over na te hoeven denken. En grijnsde. "En ja, de snikhete zon speelde ook een rol." Ze had een hekel aan kou en een voorliefde voor zonnen. Haar huid was vrij bleek, maar verbrandde vreemd genoeg zelden (al speelde de factor 50 zonnebrand die ze iedere keer weer braaf opsmeerde daar ook wel een rol in). Kou daarentegen was funest voor haar huid, die werd er altijd droog van. En ze had ook vreselijk snel last van stijve handen als het koud was. Al deze dingen had ze alleen op vakanties ondervonden, want Arceuszijdank was het in Hoenn nooit koud te noemen. Sneeuw of hagel kwam hier niet voor, tenzij een ijspokémon het veroorzaakte. Ze glimlachte. Rond Kerstmis lieten de mensen met ijspokémon het wel eens sneeuwen in Oldale Town. Imogen hield misschien niet van kou, maar die schitterende sneeuw in het zonlicht was toch wel een magisch gezicht.
Terug naar boven Ga naar beneden
Chakra Sato
Member
Chakra Sato
Punten : 500
Gender : Female ♀
Age : 22 Jaar
Type : Trainer
Regions : Hoenn
Icon : Mienshao
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5230-chakra-sato https://pokemon-journey.actieforum.com/t5231-chakra-s-pokedex#108562

Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spooky Sun, Morbid Moon [open]   Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Emptyzo sep 25, 2016 3:51 pm

What a year and what a night


Verrast keek ze Imogen aan toen ze begon te lachen na haar argument waarom ze geen ‘helden’ waren. Ze hadden inderdaad een conflict opgelost maar… eeuwenoud? De Lunatone en Solrock waren misschien Rock types en ze had geen idee hoe het verouderingsproces daarbij werkte. Maar dat ze al eeuwen oud waren was flink overdreven. Al kon ze het niet laten wat flauw erbij te moeten glimlachen. “Nou.. ze hebben geen rimpels of deuken, dus hoogstens… een jaar oud?” grapte ze, maar direct na haar woorden huiverde ze. Twee paar ogen staarden haar doelloos aan met een vage spoor van gekwetste gevoelens. Dat was wel het laatste wat ze verwacht had: Rock type Pokémon die het niet leuk vonden jong genoemd te worden. Schijnbaar werkte het in hun wereld andersom en was hoe ouder je leek des te beter. Als je keek naar de wijsheid van oude Rock type Pokémon kon ze dat in een vreemde manier begrijpen. Ze stak haar armen voor zover ze dat kon de lucht in en boog eerbiedig haar hoofd. “Sorry voor mijn woorden,” Voldaan met haar woorden leken ze niet geheel maar hun ogen keken ten minste weer zonder een spoor van emotie. Iets waar ze zich flink wat geruster bij voelde. Ze wilde er ook niet aan denken wat er gebeurd zou zijn als ze zich niet had geëxcuseerd… Zeker als één Psybeam al in staat was haar gedeeltelijk te verlammen. Dan kon ze hen al helemaal liever te vriend houden. Ze zou namelijk niet lang genoeg leven om een eeuwenoud conflict met hen tweetal Rock types te hebben. Niet op dit tempo althans.

Complimenten was ze al niet meer gewend aan te horen en wuifde ze het weg door wat van haar avonturen met de ander te delen. Imogen leek daar duidelijk van onder de indruk te zijn. Tsja, niet iedere Trainer beleefde zoveel in zijn of haar eerste twee dagen in een nieuwe regio. Het was in ieder geval niet zo voor haar geweest in Unova. Het lag zeker aan het feit dat ze gewoon op de verkeerde locatie zat op het verkeerde moment. Dat was het. Al noemde ze alles wat ze aantrok zeker niet alleen natuurrampen. Gelijk met een grijns besloot ze Imogen daar wel op te corrigeren. “Stormen en andere natuurrampen zeker maar ook Pokémon en mensen,” Dat bleek wel door de ongure Nathan en nou Imogen. Op dit tempo was ze benieuwd wat ze de volgende dag zou beleven. Het bleef een verassing. Al bleek Imogen daar dus minder last van te hebben, waarop Chakra haar plagend in haar wang porde. “Helaas!” begon ze grijnzend, “Nu heb jij wat va mijn aantrekkingskracht voor natuurrampen op je en worden je dagen flink wat spannender,” Zo, simpel als dat had ze iemand ermee ‘besmet’. Al was het zeker vreemd dat ze in de meest bizarre situaties terecht kwam. Het maakte wel weer het leven spannend. Zeker omdat ze voor een vulkanisch regio als Hoenn gekozen had haar avontuur in te beginnen. Voor Imogen was de reden vrij simpel, of eigenlijk redenen. Kwestie van opgetogen en een voorliefde voor de regio. Natuurlijk ook de snikhete zon. “Dat had ik voor mijn thuisregio, Johto, maar… ik kan niet lang op één plek zitten en heb Unova al eens bezocht. Maar ik ben zeker met je eens dat Hoenn een prachtige regio tot dusver is, maar… de zon mag wat minder van mijn part,” Nadrukkelijk wapperde ze met haar hand wat lucht naar haar gezicht toe, “Dat is het enige minpunt tot dusver,”

What terryifying final sights

Terug naar boven Ga naar beneden
Imogen Hargreaves
Member
Imogen Hargreaves
Punten : 484
Gender : Female ♀
Age : 18
Type : Coördinator
Regions : Hoenn
Icon : Espeon
https://pokemon-journey.actieforum.com/t5093-imogen-hargreaves https://pokemon-journey.actieforum.com/t5094-imogens-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6572-imogens-work-log

Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spooky Sun, Morbid Moon [open]   Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Emptywo okt 05, 2016 7:56 pm


De steenpokémon stelden Chakra's schatting van hun leeftijd niet op prijs, leek het. Imogen vroeg zich af hoe oud de twee eigenlijk echt waren. Had Chakra gelijk of waren ze echt eeuwenoud? Imogen koos er onmiddellijk voor om dat tweede te geloven, simpelweg omdat dat heel erg cool was, of het nu waar was of niet. De roodharige haastte zich intussen haar excuses aan te bieden en dat leek voor de zwevende stenen genoeg te zijn, want hun gezichtsuitdrukkingen vielen weer terug in hun gewone, emotieloze staat.

Imogen schudde grijnzend haar hoofd toen Chakra haar verbeterde. Niet alleen natuurrampen, maar ook nog een mensen en pokémon. "Zoals Helios en ik", antwoordde ze lachend. Het moest immers vrij apart zijn om opeens een meisje tegen te komen wiens pokémon was weggewaaid. Of nu ja, de pokéball was weggewaaid. Ze veegde over haar wang en reageerde enkel met een afwezig glimlachje over Chakra's opmerking over spanning en natuurrampen. Ook het verhaal over Johto, Unova en de Hoennse zon ging grotendeels langs haar heen. De pokéball was weggewaaid. De pokéball. "Helios! Waar is je pokéball?" riep ze uit.

Helios keek haar geschrokken aan. Zijn pokéball! Dat was waar ook, Solarium had alleen hem meegedragen, zich er als wilde pokémon waarschijnlijk niet eens van bewust dat er bij een pokémon ook een pokéball hoorde. Zelf had hij geen idee hoe hij het ding terug zou moeten vinden. Sunkern waren gemaakt om de hele dag maar een beetje onder een boom te zitten en dauw te drinken en hadden dan ook van nature een bijzonder slecht richtingsgevoel. Hij zou zich aan de hand van de zon nog wel kunnen oriënteren, want zijn soort was erg op de zon gericht, maar daar had hij nou niet bepaald op gelet op de heenweg.

Imogen en Helios richtten hun blikken gelijktijdig op Solarium. Die zei iets en Imogen zag Helios heftig knikken. Imogen kwam al half overeind terwijl ze de Solrock afwachtend aankeek. Die knikte en kwam in beweging, waarop Imogen een opgeluchte zucht slaakte. Als Solarium nog wist waar de pokéball lag, hadden ze die waarschijnlijk snel genoeg gevonden. Ze keek naar Chakra. "Kun je alweer lopen?" vroeg ze aan de roodharige. Daarna gleed haar blik naar de ingang van de grot, waar Solarium al naartoe gezweefd was. O Arceus, niet weer... Imogen keek de zonnepokémon angstig aan en voelde haar handen alweer klam worden. "Is er geen route buitenom...?"
Terug naar boven Ga naar beneden
Gesponsorde inhoud

Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Spooky Sun, Morbid Moon [open]   Spooky Sun, Morbid Moon [open] - Pagina 2 Empty

Terug naar boven Ga naar beneden
 
Spooky Sun, Morbid Moon [open]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 3Ga naar pagina : Vorige  1, 2, 3  Volgende
 Soortgelijke onderwerpen
-
» Fly me to the moon | OPEN
» A Spooky Night
» Let the Moon shine!
» Spooky Scary Skeletons.
» || Blue Moon Horses {RPG} ||

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pokémon Journey :: ► WELCOME TO THE POKÉMON WORLD :: Hoenn :: Fallarbor Town :: Meteor Falls-
Ga naar: