Going In Debt [tr quest + blind date] - Pagina 2
Welkom op
Pokémon Journey!

Heb je altijd al een Pokémon trainer, coördinator of breeder willen zijn? Of bewandel jij liever het gevaarlijke pad van een Team Rocket Grunt? Samen met andere leden schrijf jij het verhaal van jouw geheel eigen personage. Doorkruis regio's, vang je favoriete Pokémon en maak nieuwe vrienden onderweg. Laat het avontuur beginnen!
WELCOME, GUEST!
PLEASE Login OR Register.

Deel

Going In Debt [tr quest + blind date]

Vorige onderwerp Volgende onderwerp Ga naar beneden 
Ga naar pagina : Vorige  1, 2
AuteurBericht
Luuk Scatter
Member
Luuk Scatter
Punten : 70
Type : Team Rocket
Rang : Grunt
Regions : Kalos
Icon : Houndoom
https://pokemon-journey.actieforum.com/t7254-luuk-scatter#141352 https://pokemon-journey.actieforum.com/t7253-luuks-pokedex#141351 https://pokemon-journey.actieforum.com/t7255-luuks-worklog#141362

Going In Debt [tr quest + blind date] - Pagina 2 Empty
BerichtOnderwerp: Re: Going In Debt [tr quest + blind date]   Going In Debt [tr quest + blind date] - Pagina 2 Emptydi dec 18, 2018 10:13 pm

Zo te horen waren de vuilnisbakken een dood spoor. Daar had hij al voor gevreesd en daarbij had hij toch liever Quinn zelf in het vuilnis zien rommelen. Hij bestuurde de onderkant van het voertuig grondig, maar kwam tot de conclusie dat er niet veel te zien was. ”Hier beneden zie ik ook niets dat hier niet thuishoort.”[b], zei hij onder de wagen vandaan. Toen hij zich eindelijk van onder de bestelwagen had gehesen en terug rechtstond, besefte hij dat ze een grote fout hadden gemaakt. [b]”Uhm… het zit zo… ik heb hem gevonden. Hij ligt gewoon op het dak.” Omdat de bestelwagen redelijk hoog was, viel het niet zo op. Toen hij rechtstond was zijn oog er toevallig opgevallen. Hij griste het kleinood van het, drukte op het knopje dat de deuren opende en wierp Quinn het kleinood toe. Daarna wandelde hij naar de andere kant van de auto en liet zich uiteindelijk neerploffen op de passagierszetel. Hij had het gevoel dat dit misschien symbool zou staan voor deze volledige missie… De toon was in ieder geval al gezet.

Terug naar boven Ga naar beneden
Quinn Aurelio
Member
Quinn Aurelio
Punten : 243
Icon : Pikachu
https://pokemon-journey.actieforum.com/t7358-quinn-aurelio https://pokemon-journey.actieforum.com/t7357-quinn-s-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t7365-quinn-s-work-log

BerichtOnderwerp: Re: Going In Debt [tr quest + blind date]   Going In Debt [tr quest + blind date] - Pagina 2 Emptywo dec 19, 2018 8:13 pm

Ze achtte de kans niet heel groot dat de sleutels op een obvious plek zoals onder het busje zouden liggen. Een plek zoals de vuilniszakken had ze echter ook niet zo hoog ingeschat. ”Hier beneden zie ik ook niets dat hier niet thuishoort.” Luuk bevestigde dat ze inderdaad ook niet onder het busje lagen. Daar schoten ze dus ook niet echt mee op. ”Uhm… het zit zo… ik heb hem gevonden. Hij ligt gewoon op het dak.” Quinn draaide zich naar de jongen op met een 'serieus?' blik in haar ogen. Dat was niet een beetje slordig ook. Niet alleen dat zij hem daar niet hadden gevonden. Maar ook van Team Rocket dat ze hem daar hadden gelaten. Voor het zelfde geld had iemand het gevonden en de hele inhoud van het busje mee genomen. Luuk opende de auto en de sleutels werden haar kant op gegooid. Quinn stapte in, achter het stuur en stak de sleutel in het contact. Ze deed haar gordel om, extra problemen met de politie konden ze nu beter voorkomen. Ze trapte de koppeling en draaide de sleutel om. Het busje startte op een niet al te mooie manier maar binnen de kortste keren reed ze achteruit het steegje uit. Niet al te makkelijk om door de voetgangers te komen maar binnen de kortste keren bevonden ze zich op de weg. "Dus waar moesten we heen?" vroeg ze zodra ze zich op de hoofdstraat van de stad bevonden. Vanuit daar konden ze overal komen.

Member
Luuk Scatter
https://pokemon-journey.actieforum.com/t7254-luuk-scatter#141352 https://pokemon-journey.actieforum.com/t7253-luuks-pokedex#141351 https://pokemon-journey.actieforum.com/t7255-luuks-worklog#141362

BerichtOnderwerp: Re: Going In Debt [tr quest + blind date]   Going In Debt [tr quest + blind date] - Pagina 2 Emptyzo dec 23, 2018 11:21 pm

De locatie? Dat zouden ze vast snel weten. Luuk las het bericht op zijn Holo Caster nog eens door, maar buiten de plek waar het bestelbusje stond vond hij niets. ”Uhm” Hij begon met de gps te rommelen. Er moest ergens wel een adres te vinden zijn? De opdracht zei iets over “het lokaal vastgoedbedrijf”, maar daar wisten ze natuurlijk niet erg veel over. De gps kon hem weinig bijbrengen dus ging hij in de wagen opzoek naar een briefje met een adres. In het handschoenenkastje vond hij een nota: “Moth’ Immo”, las Luuk luidop voor. “Dat klinkt wel als een vastgoedbedrijf… Maar er staat geen straatnaam ofzo bij.” Fijn, een adres was weer te eenvoudig. Hij verfrommelde het papiertje tot een slordige prop en kegelde het terug in het handschoenenkastje. Die laatste vloog uiteindelijk met een klap dicht. Ze stonden aan te schuiven voor een rood licht, toen iemand enthousiast op Luuks deur begon te kloppen. Hij keek opzij, klaar om de persoon die zichzelf zo grappig vond een boze blik toe te werpen. Heel even leek de tijd te vertragen: een jonge meid, kastanjebruin haar in een vlecht naar achteren gebonden, een lichtroze topje met de tekst: [i]QUEEN OF RAD[/b], HELP! Hoe in hemelsnaam had ze hem gevonden. Zijn kaken begonnen te gloeien, hij durfde zich niet naar Quinn om te draaien, bang voor haar reactie. “Hughum”, hij schraapte zijn keel en draaide zijn raampje open. ”Excuseer, weet u waar dit vastgoedbedrijf is?” Luuk “ontfrommelde” het stukje papier dat hij net uit de handschoenenkast had gehaald en hielt het haar voor. ”Ken je me dan niet meer, gekkie? Natuurlijk weet ik waar dat is, laat me instappen en dan wijs ik jullie wel de weg. We zijn er in no time. Schuif op.” Luuk werd opzijgeduwd, zo goed als tegen Quinn aan. Het meisje nam plaats naast hem. Hij probeerde nog zo dicht mogelijk bij Quinn aan te kruipen, maar de middenconsole zat in de weg. Ja, op dit moment was hij liever bij Quinn dan bij… háár. ”Het is echt niet nodig dat je meegaat, zeg gewoon…” Nog voor hij onderbroken werd, besefte hij ook dat dit mogelijks de missie in gevaar kon brengen. Ze mocht in geen geval de som geld achteraan niet opmerken. Dat bleek geen probleem, als ze al niet met Luuk bezig was, tuurde ze naar Quinn en probeerde ze in te schatten of zij al dan niet zijn vriendinnetje was. ”Nee, ik doe het met plezier, geen probleem. Trouwens, ik heb me nog niet eens voorgesteld, ik ben Lara. Hoe heet jij?”, vroeg ze, Quinn straal negerend. Voor het eerst sinds de zogenoemde Lara had aangeklopt, keek hij nu smekend naar Quinn. Hij had hier echt geen zin in.

Quinn Aurelio
Member
Quinn Aurelio
Punten : 243
Icon : Pikachu
https://pokemon-journey.actieforum.com/t7358-quinn-aurelio https://pokemon-journey.actieforum.com/t7357-quinn-s-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t7365-quinn-s-work-log

BerichtOnderwerp: Re: Going In Debt [tr quest + blind date]   Going In Debt [tr quest + blind date] - Pagina 2 Emptyma dec 24, 2018 5:33 pm

Luuk haalde zijn holocaster er bij maar leek geen succes te hebben binnen het originele bericht. Vervolgens begon hij in het handschoenenkastje te rommelen en haalde een papiertje tevoorschijn. “Moth’ Immo”, las hij voor. “Dat klinkt wel als een vastgoedbedrijf… Maar er staat geen straatnaam ofzo bij.” Het zei haar in ieder geval niets en aangezien hij het oppropte en terug gooide, hem ook niet. Als een ding haar inmiddels duidelijk was geworden, was het dat Team Rocket wel aan zijn communicatie mocht werken. Kom op man, hoe moeilijk kon het zijn. Het adres doorgeven waar ze het af moesten geven was toch wel... basis informatie. “Hughum”, hoorde ze Luuk zijn keel schrapen terwijl ze voor een stoplicht stonden. Hij draaide zijn raampje open waardoor Quinn haar hoofd ook draaide. ”Excuseer, weet u waar dit vastgoedbedrijf is?” vroeg hij aan een of ander meisje dat net buiten de auto stond. Dat kon misschien nog wel werken. De reactie van het meisje werkte alleen totaal niet. ”Ken je me dan niet meer, gekkie? Natuurlijk weet ik waar dat is, laat me instappen en dan wijs ik jullie wel de weg. We zijn er in no time. Schuif op.” Quinn was net te laat geweest met het op slot drukken van de deuren, ze moest te lang naar het knopje zoeken. Nu kroop de brunette al naast Luuk op de stoel. Thank Arceus dat er nog een middenconsole was waardoor Luuk niet tegen haar aan kwam. Er borrelde toch een aardige hoeveelheid irritatie in haar op. Prima als dat kind alleen de weg zou wijzen maar ze hoefde niet met hun mee. Dat bracht hun missie behoorlijk in gevaar en de brunette zag er uit als een hele hoop werk. ”Het is echt niet nodig dat je meegaat, zeg gewoon…” Luuk brak zijn zin af en keek haar kant op. Wilde hij nou echt dat zij hem zou gaan redden van die tuthola? Ze leek te druk bezig te zijn met hem om verder ook maar iets door te hebben. Hem zien leiden door haar even te laten blijven leek haar nog niet zo'n gek idee. Uiteindelijk was dit toch het type busje waar je vanuit de voorkant niet naar wat achterin lag kon kijken. Zo lang ze geen vragen ging stellen was dat prima. Het stoplicht sprong op groen waardoor Quinn doorreed en binnen no time bij het volgende stoplicht aankwam. ”Nee, ik doe het met plezier, geen probleem. Trouwens, ik heb me nog niet eens voorgesteld, ik ben Lara. Hoe heet jij?”, vroeg de brunette Luuk. Het leek er op dat ze hem niet eens echt kende, wat een gek figuur. "Hey Hoppip, welke kant hier?" vroeg ze terwijl ze vanuit haar ooghoeken richting Lara keek. Als ze de weg niet ging wijzen konden ze haar net zo goed recht uit het busje trappen.

Member
Luuk Scatter

BerichtOnderwerp: Re: Going In Debt [tr quest + blind date]   Going In Debt [tr quest + blind date] - Pagina 2 Emptydi maa 05, 2019 12:35 pm

Van Quinn kreeg hij in ieder geval geen hulp. Wat had hij gedacht, natuurlijk genoot ze hiervan. Ondertussen drong ze aan dat Lara maar eens de weg moest beginnen wijzen. Miss Sunshine had al gauw een antwoord klaar: ”Niet zo gehaast hoor. Trouwens, ik had een vraag gesteld, jongen, je hebt het waarschijnlijk niet gehoord. Hoe heet je nu?” Urgh, die wist niet van ophouden zeg. “Eh, mijn naam is Leon. Waarheen?” Hij kon zich nog net inhouden er niet “is het nog ver?” aan toe te voegen. Ondertussen had de overenthousiaste meid al aangegeven dat ze voor het vastgoedbedrijf linksaf moesten. Hij vervloekte de persoon die verantwoordelijk was voor deze operatie. “Het zijn toch maar grunts, wat maakt het uit? Ze vinden het adres vast wel.” Hij zag het hem zo zeggen. En nu zaten ze met deze Lara opgescheept. Die kon ook geen vijf seconden haar snavel houden. Hij werd er knetter van. “Trouwens, wat gaan jullie daar doen? Gaan jullie een huis kopen?” En dat, veel te nieuwsgierig. Het was te verleidelijk om nu niet “als ik dat zou zeggen, dan zou ik je moeten vermoorden” te zeggen. En het dan vertellen natuurlijk. Hij besloot voor één keer toch maar verstandig te zijn en zijn mond te houden. Dat nam niet weg dat zo’n directe vraag een antwoord nodig had, iets wat hij helaas niet had. ”Eh, waarschijnlijk””

Luuk Scatter
Member
Luuk Scatter

BerichtOnderwerp: Re: Going In Debt [tr quest + blind date]   Going In Debt [tr quest + blind date] - Pagina 2 Emptydi dec 17, 2019 12:30 am

De rit leek jaren te duren terwijl Lara maar bleef brabbelen over van alles en nog wat. Luuk negeerde veel van de dingen die ze zei en gaf een vaag antwoord als hij toch iets moest zeggen. Wanneer Luuk “daar is het” hoorde, merkte hij dat ze al een pak minder enthousiast was. Luuk had daar natuurlijk absoluut niets op tegen, zeker nu ze aanstalten maakte om uit de auto te stappen en hem eindelijk met rust te laten. Net als hij een zucht van opluchting wou slaken, draaide ze zich nog een laatste keer om. Ze had terug een zelfverzekerde doch ondeugende blik in haar ogen. Luuk vreesde het ergste. ”Ik moet wel nog mijn beloning krijgen”, zei Lara kordaat. Luuk keek geschrokken naar Quinn, maar die haalde enkel haar schouders op en gebaarde dat het niet haar probleem was. ” Ehm… we hebben geen geld dat we je kunnen geven…”, stamelde hij. De meid toverde een glimlach op haar gezicht, wat Luuk helemaal niet aanstond. ”Dat is geen probleem”, antwoordde ze, ”Betalen in natura is ook goed” Luuks hart sloeg een tel over. Wou ze nu echt… Nee toch?! Lara wees naar haar wang. ”Oh…” zei Luuk, luider dan de bedoeling was. Hij voelde zijn wangen rood worden omdat hij aan iets anders had gedacht. ”Ehm, nee bedankt. Ik doe niet aan betalen in natura” Hij hoorde Quinn gniffelen op de achtergrond. Lara had veel te snel een antwoord klaar: ”Dat is jammer, dan vrees ik dat ik jullie niet kan laten gaan” Luuk keek Quinn nog maar eens aan, hopeloos op zoek naar hulp die hij niet kreeg. Hij haalde die adem en bewoog zich uiteindelijk naar de excentrieke meid toe, terwijl die nog steeds haar wang presenteerde. Nadat hij een vluchtige kus op haar wangen had gedrukt, voelde hij zich nog meer blozen dan eerst. ”Niet zo indrukwekkend, but I’ll take it. Veel succes met whatever je van plan bent in dat vastgoedbedrijf, cutie.” Luuk wist niet wat hij het ergst vond. Het feit dat ze hem “cutie” noemde of de knipoog die ze hem daarna gaf. In ieder geval was hij blij dat hij op zijn minst voorlopig van haar verlost was.
Luuk haalde nog eens diep adem voor hij de deur van het immense gebouw openduwde. Deze mensen hebben meer dan genoeg geld. Waarom moeten ze dan zo ongeduldig zijn? Terwijl hij naar binnen stapte, hield hij ook maar even de deur open voor Quinn. ”Kan ik u ergens mee helpen?” Een jonge vrouw stapte op hen af. Ze droeg een net businesspak en had een blonde paardenstaart. Vast een of andere secretaresse. Aangezien zijn collega geen aanstalten maakte om haar mond open te doen, nam Luuk het woord. ”We zijn hier om de schuld van Giovanni in te lossen.” De vrouw knikte. ”Heel goed. Eén van jullie twee mag mij volgen naar de baas. Ik moet vragen dat de andere hier wacht. Veiligheidsvoorschriften.” Het zinde Luuk niet dat ze werden opgesplitst. Mensen die niemand vertrouwen, zijn vaak zelf niet te vertrouwen. Basisregels van de straat en zeker van de underworld. Hij keek om naar Quinn, maar die wuifde hem weg. Luuk had gedacht dat ze er een probleem van zou maken dat hij wilde gaan. Blijkbaar niet, zoveel te beter. ”Ok, ik volg je” De vrouw knikte en leidde hem door enkele gangen tot bij een eikenhouten deur. De secretaresse klopte aan. Een gedempte ”Ja” klonk vanaf de andere kant van de deur. Luuk schrok zich rot toen hij merkte dat twee security-guards naast hem waren gaan staan. ”Waar komen zij plots vandaan?!” De jonge vrouw duwde de deur open en stapte voor hem naar binnen. Luuk gaf zijn ogen de kost: aan de muur hingen schilderijen die samen een klein fortuin moesten waard zijn. De grond was bedekt met een rood tapijt dat zo zacht was dat Luuks voeten erin leken weg te zinken. Recht voor hem stond een chique houten bureau, bezaaid met papieren en verlicht door een huiselijke staande lamp. Aan die tafel zat een man van middelbare leeftijd in een enorm comfortabele bureaustoel. ”Giovanni acht mij niet belangrijk genoeg om zelf te komen? Hij durft me te beledigen door een onbenullige grunt te sturen?”, raasde hij tegen de vrouw die hem hier gebracht had. ”Het spijt me, meneer. Ik was niet op de hoogte…” Luuk luisterde zelfs niet meer naar de rest van het gesprek tussen de twee. Hij kon niet geloven dat ze zo over hem praten waar hij bijstond. ”Jij daar, heb je het geld?” Hij kookte van woede. Hij was gewend om formaliteiten over te slaan bij onderhandelingen, maar hij pikte het niet dat iemand hem zo denigrerend toesprak. Vanuit zijn ooghoeken keek hij naar de bewakers. Links van hem stond een schriele jongeman. Hij zou in geen geval een uitdaging zijn. De kranige vrouw rechts van hem zou een pak lastiger zijn. In geen geval zou hij hen in de buurt mogen laten komen, hij zou meteen overmeesterd worden. ”Het geld ligt in de auto, als u even zou willen meekom…” Voor hij meer kon zeggen werd hij abrupt onderbroken. ”Ga het dan halen! En vlug een beetje, ik heb niet de hele dag tijd!” Hij was meteen van plan geweest om de vent te belazeren, alleen had hij gehoopt dat hij Quinn kon meekrijgen en alles buiten uitvechten. Als de man zijn kantoor weigerde uit te komen was dat een probleem. Hierbinnen waren zijn kansen veel kleiner, maar hij was van plan zich in geen geval te laten doen. Stel je voor dat hij de schuld had ingelost en met al het geld terug aankwam bij de Base! Dat zou zeker een vette beloning en een stap dichter bij een promotie betekenen. Hij liet zijn handen subtiel in zijn jaszak glijden en hield zijn pokéballs stevig vast. Gewoon voor het geval dat. ”Moet u niet controleren of…” Opnieuw liet de man hem niet uitspreken. ”Of alles in orde is? Tuurlijk. Daarom breng je het geld naar hier. Maakt me niet uit hoeveel het is! Maak jezelf eens nuttig, man!” Dat was de druppel. Dat liet hij zich niet zeggen, hij was zijn baas niet!

Het volgende moment ging alles verschrikkelijk vlug. Luuk haalde drie balls boven en meteen stonden de Houndoom, Pawniard en Sableye voor zijn neus. Zoals verwacht deden de bewakers bijna tegelijk hetzelfde. Luuk werd boos aangestaard door twee Arcanine. Wat hij niet verwachte is dat de secretaresse ook een pokemon bovenhaalde. Nadat ook haar Liepard tevoorschijn was gekomen werd hij omsingeld. Nero gromde vervaarlijk naar de Arcanine. Beide partijen keken de kat uit de boom, wachtend tot iemand de aanzet zou geven voor een gevecht. Luuk was nog volop bezig met de situatie inschatten en te zien of er mogelijkheden waren om een drie tegen drie krachtmeting te voorkomen, schoot Nero al in actie. ”Nero nee!”, riep hij nog, maar de Houndoom gehoorzaamde niet. Hij sprong op één van de Arcanine met Thunder Fang. Die laatste verdedigde zich dan weer met Flamethrower. Nero liep niets van schade op, integendeel zelfs, zijn ogen lichtten rood op en zijn lichaam baadde in een warme gloed. Het leek wel alsof hij op het punt stond te smelten. ”Flashfire, great…”, mompelde Luuk. Normaal zou hij erg blij geweest zijn, maar nu had hij geen behoefte aan een Houndoom met nog minder controle. Nero moest het maar alleen redden, het had toch geen zin. Daarbij, hij had toch zijn handen vol met de twee andere gevechten die op gang begonnen te komen. Liepard en Mars hoefden elkaar maar even in de ogen te kijken voordat ze elkaar te lijf gingen. De tweede Arcanine sloop bij gebrek aan keus grommend op Crassus af. Hij kon onmogelijk twee gevechten tegelijk voeren, Luuk moest dus proberen om beide gevechten samen te brengen tot één dubbelgevecht. Als hij nu eens de Liepard liet aanvallen door Crassus, dan zou Arcanine nummer twee verplicht zijn om aan het dubbelgevecht deel te nemen. Dat was het meest waterdichte plan dat Luuk op dit moment kon bedenken.

”Shadow Sneak op Liepard, Crassus!” De ghosttype deed zoals gevraagd en plots zat Liepard ingesloten tussen twee vijanden. De secretaresse had dit duidelijk niet zien aankomen en was razend. ”Ik heb hulp nodig hier, nietsnut!”, schreeuwde ze naar de forse bewaakster. Ze gaf meteen bevel om Fire Fang te gebruiken op de Sableye. Arcanines tanden vatten vlam en zetten zich vast in Sableyes arm. ”Counter door Scratch te gebruiken op Arcanine!” Nog voor hij Crassus had losgelaten, werd de Arcanine geflankt door de scherpe klauwen van Mars. Ondertussen zat de Liepard niet stil. De secretaresse was een betere pokemontrainer dan je op het eerste zicht zou zeggen. Terwijl de Pawniard bezig was, haalde ze uit naar Crassus met Shadow Claw. Het was duidelijk op wie de tegenstanders zouden focussen… Mars bewees nog maar eens zijn strategisch inzicht en was uit eigen beweging achter Liepard gaan staan. ”Fury Cutter” Je zag erg snel over het hoofd hoe slim en listig de Pawniard wel niet was. De laatste tijd was hij één van de weinige pokemon waarop hij kon rekenen. De rest van zijn team was erg roekeloos en ongecontroleerd geworden. Mars daarentegen kon hij vertrouwen met welke opdracht ook, Luuk wist zeker dat hij die zonder problemen zou volbrengen. Zijn bevelen waren ook eerder een signaal om aan te vallen, de Pawniard weet toch altijd wat hij moet doen. Hij wachtte gewoon altijd gehoorzaam op het teken van zijn trainer. Ondertussen hoorde hij een gejank aan zijn linkerkant, gevolgd door een vloekende steward. Vanuit zijn ooghoeken zag hij dat de Arcanine al uitgeschakeld was. Luuk was zeker niet verwonderd, hij wist wel dat Nero geen enkel probleem zou hebben om het gevecht te winnen. Hij wou gewoon dat hij dat deed op Luuks bevel. Niet uit ongehoorzaamheid.

Nog steeds opgehitst door Flash Fire keek Nero de Liepard recht in de ogen. Luuk besefte dat zich aanpassen aan de situatie het enige was wat hij kon doen. Hij zou het moeten doen met de pokémon die wel nog naar hem wilden luisteren. Hij zag Nero grommend zijn tanden ontbloten en wist dat hij van plan was Bite te gebruiken. Luuk richtte zich tot Crassus: ”Gebruik Astonish om chaos te creëren en val Arcanine daarna aan met Fury Swipes.” Ondertussen hield de Houndoom zich niet langer in en besprong de Liepard. Hij beet zich vast in haar schouder, maar ze wist hem van zich af te schudden. De secretaresse leek niet echt actief deel te nemen in het gevecht. Ze had meer vertrouwen in de strategie van de Liepard dan in haar eigen kunnen zo te zien. Luuk liet zijn aandacht afglijden naar Crassus. Zonder weg te kijken riep hij Mars toe: ”Wacht.” Vanuit zijn ooghoeken zag hij de Pawniard een knikje geven. Hij begreep wat Luuk van plan was, fantastisch. Eerst moest hij Crassus helpen, want de Arcanine was ondertussen in de tegenaanval gegaan met Fire Fang. ”Gebruik Feint Attack” De Sableye werd voor enkele seconden onzichtbaar, om daarna vlak achter Arcanine weer tevoorschijn te komen. Wanneer die besefte wat er aan de hand was en zich omdraaide, sloeg Crassus hem met gebalde vuisten in het gezicht. ”Nu!” In een paar snelle bewegingen sprong Mars naar het bureau van de CEO, die vanaf daar het gevecht had gadegeslagen. In één zwaai hing de Pawniard om zijn hals en duwde hij één van zijn messen tegen de keel van de man. ”Genoeg nu!”, schreeuwde Luuk, zo luid dat zelfs Nero opkeek en stopte met vechten. ”Ik zal zeggen wat er nu gaat gebeuren. Als je leven je lief is, laat je mij, mijn pokemon en …ehm mijn assistente hier buitenwandelen. Het geld nemen we terug mee” Pas nu merkte hij dat de Liepard op mysterieuze wijze was verdwenen. Paniekerig speurden zijn ogen de kamer af, maar nergens kon hij de pokémon zien. ”Hebben we een deal?” Hij keek de man nu recht in de ogen en zag doodsangst. Zweet parelde op zijn kalende voorhoofd. De man slikte en even leek het alsof hij iets wou zeggen, maar hij werd abrupt onderbroken. Mars werd van de man weggeknald door een goed gemikte Dark Pulse. Luuks mond viel open van verbazing. Hoe had niemand de Liepard daarheen zien sluipen?! Hij werd al gauw wakker geschud. ”Fire Blast op die Sableye!”, riep de forse vrouw. Zowel Luuk als Crassus waren te verrast om te reageren. Het volgende moment lag Sableye op plat op de grond en het zag er niet naar uit dat hij nog in staat zou zijn om te vechten. ”Je hebt dapper gevochten”, fluisterde Luuk terwijl Crassus in zijn ball terugkeerde.

Mars en de Liepard waren ondertussen verwikkeld geraakt in een één op één gevecht aan de andere kant van de kamer. Elk om de beurt gingen ze in de aanval en ontweken de aanvallen van hun tegenstander. Hij was waarschijnlijk beter af zonder Luuk nu. Daarbij kon Luuk zich maar beter focussen op wat zich vlak voor zijn neus plaatsvond. De Arcanine die zonet Crassus had uitgeschakeld, ramde Nero in de zij met Extreme Speed. ”Gebruik Thunder Fang nu hij dichtbij is!” Hij zag vonkjes verschijnen rond Nero’s tanden. Het knetterende geluid toen zijn tanden in Arcanines nek verdwenen maakten duidelijk dat de Houndoom deze keer wel degelijk had geluisterd. Er was nog hoop. Er was nog hoop. ”Geef hem niet de kans om zich te herstellen. Beat up!” Heel even dacht Luuk dat Nero hem weer zou gehoorzamen, maar niets was minder waar. Hij opende zijn muil en een zee van blauwe vlammen schoot naar voren. Hij had Inferno gebruikt in plaats van Beat Up. Toen het vuur verdwenen was, zag Luuk dat de Arcanine verslagen op de grond lag en terug in zijn pokéball werd geroepen. Hij wou net Nero een opdonder geven, omdat hij niet gehoorzaamd had, toen er iets glimmend op hem afvloog. Het landde een goeie meter bij hem vandaan. Mars was ingemaakt en de Liepard stond enkele seconden later met een gracieuze sprong voor Luuks neus. Ze had een verwilderde blik in haar ogen.
Luuk probeerde om snel een strategie te verzinnen, maar Nero had duidelijk geen zin om te wachten. Hij viel meteen aan met Inferno, maar de Liepard ontweek de blauwe vlammen moeiteloos. Meteen ging ze in de tegenaanval. Haar klauwen lichtten fel op en groeiden een heel stuk. In één vloeiende beweging sprong ze op Nero af en haalde ze zijn snuit open met Slash. De Houndoom jankte zachtjes. ”Laat je niet doen. Val direct terug aan met Thunder Fang!” Hij liet zich inderdaad niet doen. Terwijl de Liepard nog binnen bereik was, viel hij aan met Ember. De vonken sisten wat wanneer ze Liepard raken, maar brachten niet veel schade toe. De Liepard had onmiddellijk een antwoord klaar: ze ging op haar achterpoten staan en liet een machtige brul horen. Luuk herkende de Darktype-move: Torment. Het zorgde ervoor dat Nero niet tweemaal dezelfde aanval opeenvolgend kon uitvoeren. Dat was lastig, maar zou niet voor grote problemen moeten zorgen. De Liepard ging meteen onvermoeibaar verder, ook al had ze hiervoor al tegen twee andere pokemon gevochten. Deze keer scherpte ze haar klauwen -en dus ook haar aanvallen- met Hone Claws. ”Dat kunnen wij ook. Nasty Plot!” Hij had Nasty Plot altijd een vreemde move gevonden. De pokémon vulde zijn brein met kwade gedachten om agressiever aan te kunnen vallen. Naast de rode gloed van Flash Fire, zag Luuk nu ook dat Nero een subtiel, donker aura had gekregen. Dat betekent dat Nero nu ten minste wel gehoorzaamd had. Hij vond dat het nu stilaan tijd werd voor wat actie. ”Fire Fang” Nero’s tanden begonnen te knetteren, niet door vuur, maar door elektriciteit. De Houndoom gebruikte Thunder Fang in plaats van naar Luuk te luisteren. Nero beet in Liepards nek, maar die was duidelijk niet onder de indruk. Ze ging in de tegenaanval en raakte haar belager met Shadow Claw in de zij. Hij was verplicht om los te laten. De Houndoom wachtte niet op een bevel van zijn trainer en viel aan met Flamethrower. Opeens vermenigvuldigde Liepard zich vliegensvlug, tot er een twaalftal Liepards in de kamer stonden: ze probeerde de aanval te ontwijken met Double Team. Luuk keek wanhopig om zich heen, maar ze waren allemaal identiek. Je kon onmogelijk zien welke de echte was. Nero liet zich niet doen en begon ondertussen alle katachtigen die hij zag te raken met Flamethrower. Ze verdwenen stuk voor stuk bij de eerste aanraking met de vlammen, de echte Liepard zat er niet eens tussen. Luuk hoorde een grommend geluid achter hem en kon nog net op tijd opzij springen. Wanneer de pokemon hem passeerde, zag hij dat haar voorpoten donkerpaars oplichtten. Hij gokte dat ze Payback gebruikte. Nero werd helemaal overvallen door de verassingsaanval. Hij lag languit op de grond, het was voorbij Luuk had gefaald. Hij wou al naar een mogelijke uitweg zoeken, toen de Houndoom in terug in beweging kwam. Op pure wilskracht stond hij moeizaam terug op, hij was bereid om verder te gaan. Luuk moedigde hem onmiddellijk aan: “Komaan Nero, ik geloof in je. Samen kunnen we dit doen. De Liepard heeft maar weinig kracht meer over!” zijn ogen van zijn tegenstander te houden liet hij een instemmende grom horen. ”We kunnen het afmaken, Inferno!” Tot zijn verbazing gehoorzaamde Nero. De Houndoom opende zijn muil en een vlammenzee overspoelde de Liepard, die niet verwacht had dat haar prooi nog zou terugvechten. Als de vlammen verdwenen waren stond Liepard nog steeds overeind maar duidelijk met erg veel moeite. Ze kon ieder moment in elkaar zakken, maar net zoals Nero weigerde ze te verliezen. ”Het is voorbij, Nero maak het af”, zei Luuk koel. Met zijn laatste energie sprong hij op de Liepard af, greep hij haar beet bij haar nek en wierp haar tegen een van de boekenrekken. Ze was te uitgeput om nog enige weerstand te bieden en was daarna niet meer in staat om op te staan.

Nu kwam Quinn binnengestormd: ”Ik hoorde een gevecht, is alles ok?”. Luuk besloot haar volledig te negeren en richtte zich tot de baas. ”Voor de duidelijkheid, de deal gaat dus niet door, onze schulden zijn ingelost.” Hij kon niet beschrijven hoe goed het voelde om dit te kunnen zeggen waar Quinn bij was. Als hij hier geen promotie uit zou kunnen halen… Luuk legde aan Quinn uit wat er gebeurd was: ”… gewonnen. We brengen het geld terug en zeggen dat de schuld is ingelost. Ze zullen tevreden zijn.” Quinn haalde een wenkbrauw op: ”Ok… toch straks beter niet proberen op te scheppen voor een keer. Hoe moeilijk het ook is voor jou” Luuk haalde zijn schouders op. ”Laten we gaan”

Cecille Skarsgård
Moderator
Cecille Skarsgård
Punten : 84
Type : Trainer
Regions : Hoenn en Kalos
Icon : Tyrogue
https://pokemon-journey.actieforum.com/t135-cecille-skarsgard https://pokemon-journey.actieforum.com/t139-cecille-s-pokedex https://pokemon-journey.actieforum.com/t6582-cecille-s-work-log#132295

BerichtOnderwerp: Re: Going In Debt [tr quest + blind date]   Going In Debt [tr quest + blind date] - Pagina 2 Emptydi dec 24, 2019 9:21 pm

Your quest was a success!
Scatter, you can claim your reward.

Gesponsorde inhoud

BerichtOnderwerp: Re: Going In Debt [tr quest + blind date]   Going In Debt [tr quest + blind date] - Pagina 2 Empty

Going In Debt [tr quest + blind date]
Vorige onderwerp Volgende onderwerp Terug naar boven 
Pagina 2 van 2Ga naar pagina : Vorige  1, 2

Permissies van dit forum:Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Pokémon Journey :: ► WELCOME TO THE POKÉMON WORLD :: Kalos :: Anistar City-
Ga naar: